ADMINISTRAȚIE
Blocurile de 27 de etaje de pe platforma Remarul 16 Februarie Cluj nu au trecut de Comisia de Urbanism. Proiectul va reveni
Un nou pol urban ar putea prinde contur în Cluj-Napoca și anume zona fostului sit industrial Remarul 16 Februarie care se intenționează să fie transformat într-un ansamblu modern cu funcțiuni mixte, clădiri de până la 27 de etaje, spații verzi și patrimoniului industrial.
Proiectul de regenerare urbană pentru zona Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca a fost analizat, marți, în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare Teritorială și Urbanism (CTAT) a municipiului, dar nu a trecut la vot, astfel că va reveni într-o ședință viitoare după ce vor fi rezolvate anumite puncte.
Proiectul prevedea construirea unor blocuri de până la 27 de etaje și valorificarea patrimoniului industrial și integrarea acestuia în rețeaua urbană a orașului.
De la hale industriale, la clădiri de 27 de etaje
Amplasamentul studiat are o suprafață de aproximativ 6 hectare, parte a fostului sit industrial Remarul 16 Februarie. O mare parte dintre clădiri sunt în prezent neutilizate sau în stare avansată de degradare. Dintre imobile, hala de locomotive și cazangeria au fost identificate ca valoroase din punct de vedere istoric și vor fi reabilitate, în timp ce alte clădiri industriale vor fi integrate sau demolate, în funcție de relevanța lor estetică și funcțională.
Proiectul propune schimbarea funcțională a zonei din industrială în funcțiune mixtă, incluzând locuire colectivă, servicii, comerț, educație, cultură, alimentație publică și spații verzi. Clădirile noi vor putea avea până la (3-5)S+P+27 etaje, cu o înălțime maximă de 100 de metri.
„Având în vedere caracterul cultural semnificativ al unora dintre imobilele existente pe amplasament acestea trebuie reabilitate și puse în valoare, în timp ce caracterul strategic al activității desfășurate de Remarul 16 Februarie pe proprietatea învecinată spre V impune o profitabilitate ridicată a proiectului care să susțină atât dezvoltarea ulterioară a activității Remarul 16 Februarie, cât și investiția menționată anterior în imobilele existente de valoare.
O opțiune potrivită pentru această situație o reprezintă dezvoltarea unor imobile pe verticală, ce vor aduce atât suprafață construită desfășurată generatoare de capital, cât și un semnal ce va asigura vizibilitate din toate punctele orașului”, se arată în documentația urbanistică.
Două poduri peste Nadăș și o promenadă urbană
Proiectul prevede amenajarea a două poduri peste râul Nadăș – unul carosabil și pietonal (etapa I) și unul pietonal (etapa II), ambele finanțate din investiția beneficiarului. Totodată, malurile râului vor fi amenajate peisagistic, incluzând o promenadă pietonală și un spațiu de loisir cu alei și locuri de relaxare.
Zona de contact cu râul Nadăș va fi tratată ca un element central în peisajul urban propus, cu locuri de joacă pentru copii în proximitatea viitoarei clădiri de învățământ, spații verzi și integrare în culoarul verde-albastru de mobilitate lentă al municipiului Cluj-Napoca.
Sens giratoriu nou și peste 1.100 de locuri de parcare
Pe latura sudică a amplasamentului, în imediata vecinătate a liniilor de cale ferată, va fi realizată o arteră carosabilă nouă, ce va face legătura între strada Fabricii de Chibrituri și strada Septimiu Mureșan, inclusiv cu amenajarea unui sens giratoriu.
Proiectul prevede, de asemenea, 1.176 de locuri de parcare, dintre care 1.145 vor fi amplasate în subteran, pentru a răspunde cerințelor ridicate de mobilitate.
În completare, dezvoltatorul se angajează să realizeze lărgirea bretelei de descărcare vestică a podului Locomotivei și un traseu carosabil de incintă cu acces public neîngrădit, ce va asigura legătura dintre str. Septimiu Mureșan si str. Fabricii de Chibrituri și Podul Locomotivei.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






