ADMINISTRAȚIE
FOTO / Centura Metropolitană are un tunel în plus, printr-o pădure. Va avea radare și senzori de poluare
Față de proiectul inițial, Centura Metopolitană va avea un tunel în plus, cel de-al treilea, după cum au dezvăluit proiectanții, vineri seara, în cadrul unei dezbateri organizată de către deputatul USR PLUS Viorel Băltărețu. Acesta va străpunge pădurea care leagă Floreștiul de Baciu, zona unde recent activiștii de mediu au făcut demersuri ca să fie protejată de la urbanizare.
Ciprian Comșulea, Manager de Proiect, a declarat că aceste tuneluri vor proteja mai bine biodiversitatea și vin la pachet cu alte măsuri extra luate pentru protejarea centrelor rezidențiale, cum ar fi panourile fonoabsorbante și traseele semiîngropate.
Potrivit viceprimarului municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, cu costul Centurii suntem undeva la 600 milioane de euro și mergem până la 900 milioane de euro.
Adăugarea pistelor de biciclete de-a lungul Centurii, pe cei 28 de km, a mai urcat costurile, a adăugat primarul Emil Boc, care l-a felicitat pe deputatul USR PLUS pentru inițiativă. Primarul a subliniat însă urgența cu care trebuie să se miște autoritățile pentru finalizarea proiectului astfel încât să nu piardă finanțarea europeană.
”Anul 2026 este o dată ghilotină”, a spus Emil Boc.
Centura Metropolitană ar putea costa cu 20 milioane de euro mai puțin dacă traseul drumului ar trece prin actualul poligon militar din Florești. Armata este de acord cu propunerea deputatului Viorel Băltărețu, cu condiția să primească în schimb alt teren pentru exercițiile de tragere. Viceprimarul Dan Tarcea atrage însă atenția că în acest caz trebuie să fie reluate procedurile pentru primirea Avizului de Mediu și trebuie să fie relocat poligonul, ceea ce automat duce la pierderea unui timp prețios.
Silviu Tegzeșiu, Șef de Proiect, a arătat că toate traversările pe care le va face această Centură vor presupune cel puțin două poduri, câte unul pentru fiecare sens de mers. În unele zone, cum este Floreștiul, vor exista chiar patru poduri alăturate, pentru coborârea spre nodurile rutiere.
Centura metropolitană va fi dotată și cu radare și cu senzori de măsurare a poluării aerului și a poluării fonice.
Pe traseul drumului sunt prevăzute două benzi pe sens, a câte 7 m lățime fiecare, precum și acostamente de 2,5 m.
Pe tronsonul 1, de la Gilău și până la km 17 + 200 (înaintea Nodului 6 de la Cora) se va circula cu o viteză de 100 km/h, la fel și pe tronsonul de la Nodul 13 – str. Borhanciului și până la Nodul Apahida.
Între zona Cora și str. Borhanciului se va circula cu 80 km/h.
Dimensiunea verde e religie
Primarul Emil Boc a menționat că ”dimensiunea verde e religie” în acest proiect. La fiecare copac tăiat se vor planta alți doi, iar la fiecare suprafață verde desființată se va asigura dublul o dată cu realizarea proiectului, cu sprijinul autorităților locale partenere.
Vor fi implementate și ecoinsule pe traseul Centurii, adică centre de colectare selectivă a deșeurilor, inteligente.
Au fost prezentate imagini în premieră cu viitoarea Centură Metopolitană
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger









