Connect with us

EDUCATIE

Foarte mulţi copii fără televizor în Cluj. Rezultate alarmante ale unui studiu World Vision

Publicat


Un studiu al World Vision privind impactul pandemiei asupra copiilor din mediul rural relevă rezultate alarmante pentru judeţul Cluj. Potrivit studiului, 22% dintre respondenţii clujeni spun că emisiunea Teleşcoala, organizată de Ministerul Educaţiei, n-a putut fi urmărită de copiii şcolari din lipsă de televizor. Clujul stă cel mai prost la acest capitol la nivel naţional. Prezentăm integral comunicatul World Vision.

STUDIU World Vision România

Impactul pandemiei asupra copiilor din mediul rural: 40% dintre părinţi nu au reuşit să asigure alimentele şi produsele de bază.

Doar 60% dintre elevi au făcut şcoală online

– Peste 60% dintre părinţii din mediul rural nu au lucrat în perioada pandemiei, arată o cercetare realizată de Fundaţia World Vision România.

– În jur de 40% dintre părinţi nu au reuşit să asigure alimente, rechizite pentru copii, produse de igienă, curăţenie ori medicamente sau le-au asigurat parţial.

– Şcoala online nu a fost posibilă pentru toţi copiii în România offline: Peste 40% dintre elevi nu au participat la şcoala online.

– 1 din 3 părinţi spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgenţă, deşi aceştia ar fi avut nevoie de suport socio-emoţional sporit.

Viaţa copiilor de la sate s-a înrăutăţit

Viaţa pentru copiii din mediul rural s-a înrăutăţit considerabil în perioada pandemiei, arată o cercetarea realizată de World Vision România în perioada 10 mai – 27 iunie 2020.  Peste 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 40% dintre cei chestionaţi nu au reuşit să asigure deloc sau au asigurat parţial alimentele, medicamentele sau produsele de igienă.

Cercetarea derulată de Fundaţia World Vision România face o radiografie a bunăstării copilului din mediul rural în perioada pandemiei de COVID-19, urmărind trei aspecte esenţiale: bunăstarea materială, cea emoţională şi accesul la educaţie. Rezultatele cercetării arată că la niciunul dintre aceste capitole copiii din mediul rural nu stau bine. Mai mult, pe măsură ce gradul de vulnerabilitate al unei familii creşte, nivelul de bunăstare emoţională şi educaţională a copilului scade considerabil.

Familiile şi gospodăriile vulnerabile, pe minus la alimente, produse de curăţenie şi igienă sau medicamente

Cercetarea şi-a propus să evalueze dacă familiile din mediul rural şi-au diminuat veniturile în pandemie.

Venituri care au scăzut

Aproape 19% dintre respondenţi au declarat că veniturile le-au scăzut din cauza concedierii, şomajului tehnic ori a imposibilităţii de a mai lucra cu ziua. Pentru alţi peste 40% dintre părinţii respondenţi, asistaţi social, însă, pandemia nu a făcut decât să le adâncească problemele. Părinţii au fost întrebaţi dacă reuşesc, în situaţia dată, să asigure necesarul familiei pe anumite categorii de produse.

– 41 % (2 din 5) au fost nevoiţi să adopte strategii de reducere a cheltuielilor familiale în perioada de izolare

– 27 % dintre cei care au adoptat strategii de reducere a cheltuielilor declară ca au rămas fără locuri de muncă, din cauza concedierii, a şomajului şi imposibilităţii de a lucra cu ziua.

– aproape 40%  din totalul respondenţilor nu au reuşit să asigure alimentele sau le-au asigurat parţial.

– Nici când vine vorba despre medicamente sau produse de igienă lucrurile nu au stat mai bine: peste 40% dintre părinţi nu au reuşit să le cumpere ori le-au achiziţionat parţial.

Şcoala online nu a fost posibilă în România…offline

Aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore online. Doar 64% dintre cadrele didactice au organizat ore online. Restul au trimis şi exerciţii prin telefon, Whatsapp, Messenger ori teme printate copiilor, pentru că aceştia nu aveau mijloace de conectare online. Peste 55% dintre părinţi nu au un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie; 8% dintre respondenţi afirmă că nu deţin niciun dispozitiv care să-i permită copilului să-şi continue educaţia acasă. Doar 20% au afirmat că în familiile lor copiii au urmărit emisiunile Teleşcoala organizate de Ministerul Educaţiei; 8 % din cauză că nu au avut televizor care să le permită să urmărească emisiunea, proporţia atingând valori foarte mari în Cluj (22 %) şi Vaslui (15%).

Partea calitativă a cercetării World Vision România a constat în interviuri telefonice cu 62 de directori de şcoală din mediul rural, din comunităţile în care Fundaţia activează. Conform directorilor, noul an şcolar va începe sub următoarele auspicii:

– 1 din 4 şcoli nu are conexiune la Internet.

– 9 din 10 şcoli nu are laptop/ PC/ tablete pentru educaţia digitală.

– 87% dintre directorii de şcoală cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă.

– 60% dintre ei cred că procesul educaţional va fi afectat din cauza pandemiei şi materia trebuie reluată, 16% cred că starea emoţională a elevilor va fi afectată şi 13% cred că riscul de analfabetism va creşte ca urmare a crizei COVID-19.

Emoţiile copilului, neglijate în mediul rural în perioada pandemiei

Aproape un sfert dintre părinţii chestionaţi (22,85%) nu şi-au lăudat niciodată copilul sau au făcut-o doar câteodată în perioada pandemiei. Aproape o cincime din părinţii chestionaţi au declarat că îşi îmbrăţişează copiii necondiţionat doar câteodată sau deloc. O treime din respondenţii părinţi (31,4%) nu au petrecut aproape deloc mai mult timp cu copiii lor pe perioada stării de urgenţă, când aceştia ar fi avut nevoie de suport socio-emoţional sporit. Cu toate acestea, proporţia părinţilor care consideră că au gestionat pozitiv starea de tensiune indusă de pandemie a fost de aproape 81%.

Se remarcă din nou faptul că proporţia părinţilor care nu au oferit copiilor confortul emoţional de care aveau nevoie în perioada pandemiei este foarte mare în cazul familiilor vulnerabile din punct de vedere economic.

„Rezultatele studiului ne-au arătat, încă o dată, că urmele lăsate de pandemie au adâncit sărăcia şi au accentuat factorii care influenţează negativ bunăstarea oamenilor din mediul rural. Se evidenţiază foarte clar relaţia strânsă între bunăstarea emoţională, accesul la  educaţie, implicarea părinţilor în viaţa şcolară a copiilor şi vulnerabilitatea economică a familiei. Cei care şi-au pierdut total sau parţial veniturile din cauza crizei ori cei care sunt asistaţi sociali sunt şi cei care nu au acces la educaţie, deşi declară că educaţia ar însemna supravieţuire şi singura şansă a copiilor de a ieşi din sărăcie. Atunci când ne uităm la bunăstarea emoţională, starea de bine şi climatul în care un copil trebuie să se dezvolte, devine evident că familiile vulnerabile trebuie ajutate, în special cu şedinţe de consiliere psiho-emoţională şi educaţie parentală. Pe lângă programele de susţinere a copiilor prin care am ajutat peste 20.000 de copii şi familiile acestora în perioada pandemiei, World Vision continuă în comunităţile rurale un program foarte important în acest sens: ‘Şcoala Părinţilor’, prin care părinţii sunt însoţiţi, pas cu pas, de consilieri, asistenţi sociali şi psihologi să depăşească situaţii dificile în creşterea şi educarea copiilor.

De asemenea, este important de amintit că, în mai puţin de două luni, începe şcoala. Nu ştim în ce formă, dar cursurile vor fi reluate, iar aceşti copii au nevoie de intervenţie imediată pentru a nu rămâne în urmă. Facem un apel la solidaritate şi îi invităm pe toţi care pot şi doresc să contribuie la Fondul de Urgenţă pentru educaţie şi intervenţie imediată pentru copiii şi şcolile din mediul rural să trimită un SMS cu textul Speranţă, la 8864.”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Metodologia şi eşantionul cercetării

Cercetarea a fost derulată telefonic în perioada 10 mai – 27 iunie 2020 şi a vizat colectarea de informaţii din cele 6 judeţe (Cluj, Dolj, Ialomiţa, Vaslui, Iaşi, Vâlcea – 139 de comune cu 313 sate), în care World Vision România derulează intervenţii.

Cercetarea a vizat două grupuri ţintă şi a folosit două categorii de metodologii:

– componenta cantitativă materializată prin aplicarea unui chestionar adresat părinţilor copiilor beneficiari ai proiectelor World Vision România.

– componenta calitativă ce a folosit un ghid de interviu adresat directorilor de şcoală şi reprezentanţilor autorităţii locale (primar, vice-primar şi asistenţi sociali).

Cercetarea cantitativă a cuprins un univers de 1.769 părinţi ai copiilor de vârstă şcolară. Peste 75% dintre cei chestionaţi provin din familii cu multiple vulnerabilităţi.

World Vision România face un apel la sprijinirea continuă a şcolii româneşti, în special al învăţământului rural. Astfel, Fundaţia a lansat campania de strângere de fonduri dedicate intervenţiei de urgenţă în sprijinul şcolilor şi copiilor din mediul rural, odată cu începerea şcolii.

World Vision are în vedere pentru debutul noului an şcolar intervenţia pentru cel puţin 6.600 de copiii şi 100 de profesori din 80 de comunităţi nevoiaşe de la sate şi 27 de şcoli şi 6 grădiniţe pentru renovări şi reabilitări în regim de urgenţă. Persoanele care vor să-i sprijine pe copiii de la sate care vor să continue să înveţe, însă ar putea fi lăsaţi în urmă pentru că nu au resurse, pot să doneze fie prin SMS la 8864 cu textul SPERANŢĂ (cost 4 euro/ lună), fie direct pe site-ul campaniei – https://bit.ly/2X6T8oZ, unde se poate dona orice sumă.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 8 judeţe.

World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi de aceea în comunităţile rurale unde este prezentă desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducera abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Prin proiectele noastre, ne concentrăm pe transformarea comunităţilor şi membrilor acestora pentru a realiza o viaţa implinită pentru fiecare copil.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Un livrator Bolt Food din Sri Lanka a intrat cu mopedul pe roșu într-o intersecție din centrul Clujului. E la spital

Publicat

Bolt

Polițiștii clujeni anunță că marți seara fost înregistrat un accident de circulație la intersecția dintre Piața Ștefan cel Mare și Bulevardul Eroilor din Cluj-Napoca.

”Din primele cercetări efectuate a rezultat că, un tânăr de 22 de ani, cetățean străin, care conducea un moped dinspre Piața Timotei Cipariu, ar fi pătruns în intersecția cu Bulevardul Eroilor pe culoare roșie a semaforului electric, fiind acroșat de un autoturism, condus de un bărbat de 65 de ani, iar apoi de un alt autoturism.

În urma evenimentului, conducătorul mopedului a rămas blocat sub cel de-al doilea autoturism, fiind extras de către echipajele ISU Cluj, iar apoi transportat la spital pentru investigații suplimentare.

Cei trei conducători auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative”, arată IPJ Cluj.

Bolt

În cauză se efectuează cercetări sub aspectul infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Din informațile Cluj24 mopedistul rănit era livrator Bolt Food și era din Sri Lanka.

Citește mai departe

ECONOMIE

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Ușoară apreciere a leului față de euro

Publicat

De

Leul s-a apreciat ușor față de euro

Menținerea unui nivel mai redus al aversiunii față de risc, în condițiile existenței unui status quo în conflictul dintre Israel și Iran, a permis aprecierea monedelor de la marginea zonei euro.

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Ușoară apreciere a leului față de euro

Cursul euro a scăzut de la 4,9764 la 4,9758 lei. A fost a patra ședință în care tranzacțiile din piața locală se efectuau în culoarul 4,975 – 4,977 lei.

Până la jumătatea lunii viitoare, când se va desfășura ședința de politică monetară, indicii ROBOR s-au oprit deasupra pragului de 6%, care reprezintă dobânda pentru facilitatea de depozit cu care BNR remunerează banii plasați de băncile comerciale.

În acest context, indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a stagnat la 6,05%, cel la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, la 6,07% iar cel la 12 luni la 6,08%.

Indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC) reglementat de OUG 19/2019 se situează până la sfârșitul lunii iunie la 5,90%/an.

Prețul dolarului a crescut

Diminuarea pariurilor pe o decizie a Rezervei Federale americane de a reduce ratele dobânzii de referință, care se află în prezent la 5,25 – 5,50%, și majorarea celor puse pe o scădere în a dobânzilor din zona euro și Marea Britanie, s-a reflectat în tranzacționarea monedei unice în culoarul 1,0644 – 1,0671 dolari, în ușoară depreciere față de vineri seară.

În piața locală, media monedei americane a crescut de la 4,6687 la 4,6712 lei.

Moneda elvețiană a pierdut teren față de cea europeană, astfel că media ei a scăzut de la 5,1404 la 5,1247 lei. Cea mai importantă depreciere a avut-o lira sterlină, cursul alunecând de la 5,8125 la 5,7677 lei.

Prețul gramului de aur a scăzut luni

Prețul gramului de aur a scăzut luni la 354,4765 lei, consecință a scăderii metalului galben la 2.336,40 – 2.372,50 dolari/uncie.

Cursul monedelor din regiune s-a apreciat la 394,83 forinți/euro, respectiv 4,3203 zloți/euro.

După operațiunea de înjumătățire a recompenselor primite de „minerii” de bitcoin, de la sfârșitul săptămânii trecute, criptomoneda a crescut la începutul acestei săptămâni la 64.545 – 66.511 dolari.

Ethereum a profitat de optimismul din piață și urcat la 3.131 – 3.236 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până luni, la ora 14:00

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Zeci de elevi liceeni, PARTICIPANȚI la „Maratonul pentru Educația Antreprenorială” de la Cluj-Napoca

Publicat

maraton antreprenorial

Zeci de elevi liceeni au participat la „Maratonul pentru Educația Antreprenorială” organizat la Cluj-Napoca. „Maratonul pentru Educație Antreprenorială” este programul inițiat în 2023 de Asociația Națională a Antreprenorilor (ANAA), în parteneriat Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF).

Anul acesta CONAF Sucursala Cluj, împreună cu ISJ Cluj, au organizat ore de educație antreprenorială în 4 licee din Cluj Napoca pentru aprox 700 elevi.

La etapa județeană a concursului de planuri de afaceri au participa 8 echipe formate din 4 – 6 elevi fiecare de la liceele clujene.

maraton antreprenorial

FOTO. Zeci de elevi liceeni, PARTICIPANȚI la „Maratonul pentru Educația Antreprenorială” de la Cluj-Napoca

„Noi am început de anul trecut cu organizarea maratonului de educație antreprenorială, unic la nivel național cu finală la București, cu participarea a peste 10 județe. Anul acesta avem peste 20 de județe care sunt implicate, anul viitor sperăm să avem în toată țara.

Scopul este unul destul de clar, ce aduce un plus de valoare în tot ceea ce înseamnă tinerii liceeni, a-și descoperi propria vocație și a-și găsi capacitățile antreprenoriale sau nu, în cadrul acestui concurs care se realizează împreună cu Inspectoratul Școlar Județean și un protocol semnat cu Ministerul Educației.

maraton antreprenorial

Astăzi, la Cluj, maratonul s-a desfășurat cu 8 echipe de la 4 licee din municipiu, doar anul viitor sperăm să aducem din tot județul, iar bineînțeles că suntem foarte încrezători că la finala de la București vom fi pe scena marilor câștigători. Este un concurs de tip Arena Leilor, dedicat strict liceenilor de clasa a X-a și a XI-a, unde își prezintă ideile de business în fața unui juriu bine pregătit, de oameni de afaceri de succes la nivel național.

maraton antreprenorial

Cei mai buni sunt declarați câștigători și toți cei 3 câștigători au o șansă de a participa la marea finală de la București, iar business-ul care a câștigat, de exemplu, anul trecut, al unei echipe din Brăila, a fost un business cumpărat, achiziționat chiar de către o primărie, iar mulți au reușit să scaleze la nivel național”, a declarat pentru Cluj 24 Siginia Luca, Președinta CONAF Sucursala Cluj.

maraton antreprenorial

Virgil Ianțu, despre prețul succesului

Virgil Ianțu a fost una dintre surprizele evenimentului. Pus pe glume, dar si cu o dorinta de a-i ajuta cu un sfat pe cei la început de drum, a mărturisit câteva lucruri care, spune el, l-au făcut să ajungă unde este acum. După părerea sa, perseverența și ambiția sunt cheia succesului.

„Orice idee care le oferă tinerilor posibilitatea să își exprime, în primul rând, gândurile și să-și găsească o direcție, poate să își împlinească un vis, e foarte bine venită și îi pune la treabă, le pune mintea la contribuție și le oferă credit să facă sau îi încurajează să încerce altceva.

Ideea de maraton de educație antreprenorială este una excelentă. Ii sfătuiesc, din experiența personală, să încerce și dacă e o direcție greșită o să afle la un moment dat și o să-și găsească direcția potrivită până la urmă, dar să meargă în credință și să trăiască cu emoție orice”, a declarat pentru Cluj24 Virgil Ianțu.

Elevii din Liceul de Informatică, Liceul ”Emil Racoviță”, Liceul ”Gheorghe Șincai”, Liceul ”Onisifor Ghibu” din Cluj-Napoca au avut ocazia să își prezinte în fața publicului ideile lor de afaceri. Astfel, rând pe rând, cele opt echipe au venit în fața juriului, încercând să-i convingă că investiția lor merită să fie câștigătoare.

Membrii juriului

• Hildegard Brandl, arhitect și director al firmei de arhitectură UNITH2B, este o sursă de inspirație în domeniul designului și inovației.
• Tatiana Diaconu, antreprenor pasionat și vizionar, aduce o perspectivă pragmatică și orientată către rezultate în evaluarea ideilor antreprenoriale.
• Nicoleta Munteanu, Vicepreședinta CONAF și Fondatoarea Kids in Business, este o susținătoare pasionată a antreprenoriatului în rândul copiilor și tinerilor.
• Sorin Popa, membru MRICS cu un MBA și un MSC, aduce o perspectivă profundă și holistică asupra afacerilor și inovației.
• Constantin Buznea, Director Zonal la Auchan, aduce în juriul nostru o vastă expertiză în domeniul retailului și managementului operațional

Echipa câștigătoare

– Locul 1, echipa de la Liceul de informatică; premiu in valoare de 3.000 de lei
– Locul al II-lea, echipa de la Colegiul Național Emil Racoviță; premiu în valoare de 2.000 de lei
– Locul al III-lea, de la Liceul de informatică; premiu în valoare de 1.000 de lei

Andreea Ungur

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Sorin Naș, candidat din partea partidului SOS la Primăria Cluj-Napoca. E susținut de Șoșoacă

Publicat

De

Sorin Nas

Partidul SOS România, condus de Diana Șoșoacă, l-a desemnat pe președintele filialei județene, Sorin Naș, să candideze pentru funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca la alegerile locale din 9 iunie.

Sorin Naș, care are experiență politică, după ce a fost secretar general al Prefecturii Cluj în perioada Convenției Democrate și a candidat și în urmă cu 4 ani la Primărie din partea Partidului Forța Națională, a declarat pentru Cluj24 că va deschide și lista pentru Consiliul Local Cluj-Napoca

”Eu voi candida din partea SOS România la funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca, iar dr. Florian Nicula pentru cea de președinte al Consiliului Județean Cluj.

Deschide lista pentru Consiliul Local Cluj-Napoca

sorin nas

Pentru Consiliul Local Cluj-Napoca vom depune listă completă de consilieri, iar eu voi ocupa prima poziție.

Am intrat în cursa electorală cu scopul de a câștiga Primăria Cluj-Napoca și de a obține cât mai multe locuri de consilieri în Consiliul Local Cluj-Napoca”, a spus Naș.

Acesta spune că SOS este un partid  de lider, iar în campania electorală se va transmite și mesajul că liderul partidului, Diana Șoșoacă este candidat pe locul 1 pentru europarlamentare.

”Diana are notorietate și va veni și la Cluj pentru a susține candidații SOS”, a mai spus Sorin Naș.

Acesta crede că la alegerile din 9 iunie votul va fi mai mult unul împotriva PSD-PNL, iar SOS mizează și pe votul nehotărâților.

SOS Cluj va depune săptămâna viitoare dosarele de candidatură la biroul electoral județean și municipal.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax