Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Explicaţie pentru incidenţa COVID-19. Chefurile din 3.300 de localităţi, cu sute de oameni, după alegeri

Publicat


Premierul Ludovic Orban a afirmat duminică, în cadrul unei emisiuni TV, că petrecerile spontane organizate de cei care au câştigat alegerile locale reprezintă una dintre cauzele creşterii numărului de infectări cu noul coronavirus.

‘Se şi vede că creşterea numărului de cazuri a început cu a zecea zi după ziua ‘victoriei’. Gândiţi-vă că în 3.300 de localităţi – lucru pe care l-am semnalat şi atunci şi le-am cerut la toţi cei care participat la chefuri să se auto-izoleze şi să încerce să se testeze, chiar şi la cerere – în 3.300 de localităţi, după alegeri, cei care le-au câştigat au făcut petreceri spontane la care au participat zeci şi sute de oameni şi în care s-a cântat, s-a scandat, unii n-au purtat măşti destul de mult şi e normal că existat un focar de infecţie acolo’, a declarat premierul la B1 TV.

Ludovic Orban a menţionat că pe principala sursă a îmbolnăvirilor sunt, totuşi, petrecerile private în care organizatorii de evenimente şi participanţii nu au respectat regulile sanitare şi cele de distanţare.

‘Această creştere a numărului de cazuri s-a datorat, în mod firesc, faptului că noi am luat decizii de ridicare a restricţiilor şi de reluarea a unor activităţi. În analiza pe care am efectuat-o, ca şi cauză a îmbolnăvirilor, pe primul loc au fost evenimentele private, motiv pentru care odată cu hotărârea de Guvern privind prelungirea stării de alertă am decis să nu mai permitem organizarea de evenimente private de tip nunţi, botezuri, mese festive şi alte categorii de evenimente’, a adăugat prim-ministrul.

Orban a subliniat însă că această creştere a numărului de cazuri afectează nu doar România, ci întreaga Uniune Europeană, în unele ţări state de infectare fiind chiar mai mare decât în ţara noastră. AGERPRES

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Anul acesta, în Cluj nu există pregătiri speciale pentru ,,Luminație” din cauza pandemiei. Vezi de unde poți lua flori

Publicat

Anual pe data de 1 noiembrie, credincioșii catolici, greco-catolici, ortodocși, protestanți, reformați din Transilvania, Banat și Maramureș celebrează „Luminația” sau Ziua Morților. Se spune că sufletele celor adormiți vizitează lumea de aici. Clujenii participa la aceasta sărbătoare mergând în familie la mormintele apropiaților adormiți pe care le decorează cu flori și lumânări.

Din cauza contextului pandemic, în cadrul bisericilor din Cluj nu există  pregătiri speciale sau slujbe susținute la cimitir, doar slujbele care s-au ținut și până acum. Credincioșii sunt liberi să meargă în aceste spații cu condiția de a respecta distanțarea socială și purtarea măștilor atât în spații închise cât și deschise.

În cazul aranjamentelor florale și a coroanelor de morminte, personalul florăriilor s-a pregătit pentru aceasta sărbătoare. Astfel s-au amenajat în spațiile deschise ale Clujului la aprobarea Primăriei Cluj-Napoca prin Dispoziția nr. 3593/10.2020 pentru desfășurarea a activității de comercializare flori cu ocazia sărbătorii de 1 Noiembrie sunt următoarele:

Cimitirul Mănăștur – platoul de la intrare – 33 locuri;

Str. Potaissa înspre str. Universității – 43 locuri;

Str. Observatorului – zona capăt CTP – 6 locuri;

Calea Mănăștur nr. 91 – zona adiacentă CTP – 10 locuri;

Str. Donath – vis a vis de Casa Radio – 10 locuri ;

P-ța Zorilor – 6 locuri;

P-ța Flora – 6 locuri ;

P-ța Hermes – 5 locuri ;

Bd. Nicolae Titulescu nr. 165 – 10 locuri ;

Calea Florești nr. 75 – 7 locuri ;

Str. Dâmboviței – Tribunu Vlăduțiu – 6 locuri ;

Calea Florești – Billa – 6 locuri ;

Str. Unirii – zona capăt CTP – 10 locuri ;

Str. Fabricii – Kaufland – 10 locuri ;

Str. Aurel Vlaicu nr. 3 – 10 locuri ;

Str. Argeș – trotuar lângă stație reparații CTP – 20 locuri

Str. G. Asachi – 6 locuri

Comenzile la florării trebuie date cu măcar 2-3 ore înainte. La mare căutare sunt aranjamentele cu crizanteme și datorită faptului că sărbătoarea se suprapune cu cea americană Halloween unii clienți preferă să se inspire și de acolo pentru estetica aranjamentelor.

Cu ocazia zilei de 1 noiembrie, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA vine în sprijinul publicului călător prin suplimentarea mijloacelor de transport, în zilele de 31.10.2020 și 01.11.2020, pe următoarele linii:
– 31, 39, 43, 46 – autobuze;
– 5, 6, 25 – troleibuze.

Dana Coțovanu

Citește și Luminația în vizorul autorităților Clujului. Vezi care sunt principalele măsuri privind asigurarea ordinii și siguranței publice

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Un container va funcționa ca punct medical de prim ajutor pe domeniul schiabil Mărișel

Publicat

Întrunit în ședință extraordinară vineri, 30 octombrie 2020, Consiliul Județean Cluj a aprobat achiziționarea pentru Serviciul Public Județean Salvamont-Salvaspeo a unui container ce va funcționa ca punct medical de prim ajutor pe domeniul schiabil Mărișel.

„Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: ,,Având în vedere faptul că sezonul sporturilor de iarnă se apropie cu pași repezi, am apreciat că este mai mult decât necesar să oferim iubitorilor de munte și de zăpadă condiții de maximă siguranță. Tocmai de aceea, am alocat din bugetul propriu al Consiliului Județean fondurile necesare amenajării punctului medical de la Mărișel.”

Acest nou punct medical de prim ajutor va fi amplasat optim și va funcționa la baza pârtiei de schi de la Mărișel. În acest fel, timpul de intervenție și evacuare a posibililor accidentați se va scurta semnificativ. Astfel, victimele vor fi coborâte cu targa akija pe pârtie până la containerul de prim ajutor, container încălzit și dotat cu toate echipamentele necesare, iar apoi vor fi evacuate cu mijloacele auto ale Serviciului Public Județean Salvamont-Salvaspeo Cluj până pe barajul lacului de acumulare Beliș și predate ambulanțelor.

Containerul ce va găzdui punctul de prim ajutor va fi amplasat în perioada imediat următoare, în cursul lunii noiembrie a.c., înainte ca accesul să fie îngreunat de așternerea unui strat consistent de zăpadă.

Urmare a finanțării acordate în același scop de către Consiliul Județean, un astfel de punct de prim ajutor Salvamont funcționează și la domeniul schiabil Buscat din stațiunea Muntele Băișorii”, se arată în comunicatul CJ Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Planul operativ de intervenţie în timpul iernii pe drumurile județene din Cluj a fost aprobat

Publicat

Consiliul Județean Cluj a aprobat Planul operativ de intervenţie în timpul iernii pe drumurile județene, pentru perioada 1 noiembrie 2020 – 31 martie 2021.

„Forul administrativ județean a analizat și a clasificat întreaga rețea de drumuri județene, în lungime de 1228 de km, pe niveluri de viabilitate, stabilind procedurile standard de intervenție pe timpul iernii.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj: „Am luat din timp măsurile necesare, astfel încât ninsorile și fenomenele meteo specifice iernii să ne găsească pregătiți. Totodată, am solicitat societăților cărora le revine sarcina deszăpezirii să intervină cât mai prompt pentru ca drumurile județene să poată fi circulate în cât mai bune condiții”.

Raportat la importanța și nivelul de trafic înregistrat pe fiecare sector în parte, numărul şi mărimea localităţilor pe care le leagă, precum şi la alte criterii obiective, drumurile au fost clasificate pe patru niveluri în funcție de care se vor stabili ordinea şi timpul în care se intervine, operațiunile ce se execută, tipurile și cantitățile de materiale utilizate, etc.

Totodată, planul stabilește modul de conducere și coordonare a acțiunilor, sistemul de informare a factorilor implicați, numărul bazelor de deszăpezire ce vor trebui să funcționeze pe fiecare lot de drumuri astfel încât să se asigure un timp optim de intervenție, utilajele și mijloacele de transport ce vor fi folosite, cantitățile și tipurile de materiale, carburanți și lubrifianți, etc.

Care sunt nivelurile de intervenție

În ceea ce privește împărțirea pe niveluri de intervenție, la nivelul I de viabilitate au fost încadrate 21 de drumuri sau sectoare de drumuri județene în lungime totală de 395,7 km, în timp ce la nivelul II au fost înscrise 36 de drumuri judeţene, care asigură legătura cu centrele de comună, în lungime totală de 413,3 km.

În același timp, la nivelul III de viabilitate au fost încadrate 43 de drumuri judeţene în lungime de 310,3 km. Nivelul IV, în lungime de 109,1 km, este format din 17 sectoare de drumuri judeţene cu trafic extrem de redus de vehicule sau chiar inexistent”, se arată în comunicatul CJ Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Luminația în vizorul autorităților Clujului. Vezi care sunt principalele măsuri privind asigurarea ordinii și siguranței publice

Publicat

Prefectura Cluj a comunicat principalele măsuri privind asigurarea ordinii și siguranței publice pe timpul slujbelor religioase ocazionate de „Sărbătoarea Tuturor Sfinților”, cunoscută și ca ”Luminația”, din data de 1 noiembrie 2020, care se aplică în județul Cluj:

1️⃣ accesul credincioşilor în lăcaşul de cult şi în locaţiile unde se organizează slujbe şi adunări religioase se face astfel încât să fie asigurată o suprafaţă de minimum 4 mp pentru fiecare persoană şi o distanţă de minimum 2 m între persoane;

2️⃣ la intrarea în lăcaşul de cult sau în locaţiile unde se organizează slujbe şi adunări religioase persoanele sunt obligate să îşi dezinfecteze mâinile cu dezinfectant, pus la dispoziţie de organizatorii evenimentului religios;

3️⃣ slujbele oficiate de către personalul de cult, în aer liber (în curtea lăcaşului de cult și cimitire), se desfăşoară cu menţinerea distanţei de 1,5 m între persoane;

4️⃣ în interiorul localităţilor se interzic circulaţia persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;

5️⃣ obligativitatea administratorului cimitirului de a efectua triajul observaţional în ceea ce privește accesul în cimitir, iar persoanele care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, temperatură) să nu fie permis;

6️⃣ se interzice prezența la cavou a unui grup mai mare de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii;

7️⃣ păstrarea distanței de minimum 2 m între persoane la magazinele bisericești și la operatorii economici care au ca obiect de activitate vânzarea de articole religioase sau flori;

8️⃣ limitarea numărului de persoane de către administratorul cimitirului privind accesul în cimitir în situația în care capacitatea acestuia nu mai asigură posibilitatea respectării măsurilor de protecție impuse.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate