Connect with us

EVENIMENT

EXCLUSIV. Pompierii privați ai Clujului. Au două autospeciale de stins incendii și motopompe de evacuat apa după inundații

Publicat


pompieri

Clujul are, în premieră, un serviciu privat de pompieri, Fire Squad, care asigură servicii de stingere a incendiilor sau de evacuare a apei după inundații atât persoanelor fizice, cât și celor juridice. Investiția s-a ridicat la peste 250.000 de euro, firma fiind un partener al ISU Cluj.

Octavian Raiha, șef Compartiment Prevenire al Fire Squad, a declarat pentru Cluj24 că serviciul este funcțional începând cu luna februarie 2025.

Echipamente de top pentru pompieri

”A fost o perioadă extrem de grea pentru noi, cu niște investiții fenomenale, asta pentru că am dorit să avem, pentru pompierii noștri, echipamente de protecție noi, care sunt high class-ul existent în momentul acesta pe piață, în condițiile în care în proporție de 80% sunt de producție germană.

De ce am optat pentru așa ceva? Pentru că la noi, fiind la bază un serviciu medical de urgență cu 15 ani vechime, siguranța salvatorului primează din toate punctele de vedere.

Și aici vorbim de căștile de protecție, de Nomex-urile pompierilor, de aparatele de respirat, de cizme și mănuși. Autospecialele noastre sunt dotate și cu echipamente suplimentare profesionale, cum ar fi drujbă, flex, mașină de filetat, mașină de găurit, avem echipamente care deschid uși în caz de nevoie.

În plus, am ținut să avem modulul de urgență, de prim ajutor medical pe mașina de stingere, adică o parte minimă, o trusă medicală de traumă, un guler cervical, o targă – lopată, dar și un kit de arsuri.

Investiția totală în acest serviciu se ridică la peste 250.000 de euro”, a spus Raiha.

Ce servicii asigură

Serviciul privat de pompieri, omologat ca tip P3, dispune de două autospeciale de stingere incendii una de capacitate mare, de 5600 litri de apă, și una de capacitate medie, de 4000 de litri, ambele fiind de tip ”hibrid”, adică au și bazine cu spumă.

Organigrama este similară celei a ISU, având o comandă, (șef serviciu) partea de protecție civilă, partea de prevenire, servanții, conducătorii de autospeciale, comandanții de echipaj.

”Am dorit să înființăm un serviciu privat pentru situații de urgență cu adresabilitate către publicul larg. Adică să putem avea contracte cu operatori economici, pentru evenimente, sportive sau culturale, pentru clădiri. Acum suntem la finalul perioadei de avizare pentru partea de instalare sisteme de detecție incendiu, instalare sisteme de stingere incendiu. Vrem să acoperim și această parte. Iar, în plus, pe lângă activități de stingere și limitare incendii, asigurăm și servicii cu motopompe pentru evacuarea apei după inundații.

Avem specialiști, inclusiv pe protecție civilă, unde putem să oferim consultanță colaboratorilor și clienților noștri, instruirea personalului pentru clienți, exerciții care trebuie făcute periodic.

De asemenea, ne putem ocupa de verificarea/ comercializarea stingătoarelor de orice tip, verificarea/ montarea hidranților,  proiectare, instalare și mentenanță la sistemele de detecție și stingere incendiu, monitorizarea sistemelor de detecție incendiu.

Fire Squad este un serviciu privat care are aviz de înființare dat de către ISU Cluj la sfârșitul lunii februarie 2025”, a precizat Octavian Raiha.

Pompieri, foști angajați ai ISU

pompieri

Firma privată de pompieri are peste 30 angajați, din care 90% sunt foști angajați ai ISU, care au trecut în rezervă, restul fiind tineri care învață meserie de la cei cu vechime și experiență.

”Avem oameni care au trecut în rezervă din ISU, cu 20-30 de ani de experiență în spate, oameni activi care lucrat în ISU, pe mașinile de intervenție și pe care am plăcerea să-i am drept colegi și asta ne ajută foarte mult, deoarece pornim cu o experiență vastă. Deși suntem un serviciu nou, avem personalul cu experiență ceea ce ne ridică automat și încrederea noastră”, a menționat șeful Compartimentului Prevenire al Fire Squad.

Firma are deja contracte cu cluburile de fotbal CFR Cluj și ”U” Cluj pentru intervenții la meciuri și își oferă serviciile organizatorilor festivalurilor care se desfășoară la Cluj-Napoca sau oriunde în județul Cluj: Untold, Electric Castle, Jazz in The Park etc.

Intervenții 24/7

Potrivit lui Octavian Raiha, serviciul poate asigura activitatea 24 de ore 7 zile pe săptămână.

”Putem gestiona incendii de diverse tipuri, avându-i ca parteneri pe cei de la ISU din toate punctele de vedere.

Ideea este că echipajele noastre ajung la un incendiu, comandantul are obligativitatea de a evalua ce se întâmplă acolo și dacă crede că este depășit și nu poate gestiona situația cu infrastructura prezentă sau pe care o are la dispoziție, automat se solicită sprijin către ISU, care intervine cu autospecialele sale.

Oricum avem obligativitatea ca, după terminarea misiunii, comandantul să raporteze către ISU finalizarea intervenției printr-un raport de misiune.

La fel poate fi și invers, iar în cazul în care ISU va considera vreodată că este nevoie și de noi, suntem acolo fără niciun fel de problemă, iar serviciile noastre de sprijin sunt gratuite în astfel de cazuri.

La prima discuție cu cei de la ISU Cluj despre acest serviciu pe care urma să îl înființăm, le-am promis un lucru, și anume că vor fi mândri de noi.

Vrem să ne ridicăm la nivelul așteptărilor lor. Ne dorim să fim buni parteneri pentru ISU Cluj și vrem ca partenerii noștri să fie mândri de noi”, a conchis Raiha.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EDUCATIE

Daniel David: Evaluarea profesorilor ar putea fi făcută mai complex. Inclusiv de – părinți, colegi și elevi

Publicat

De

Daniel David

Daniel David, ministrul clujean al Educației, a anunțat luni că ia în calcul un nou sistem de evaluare a cadrelor didactice.

Sistemul va porni de la câteva principii, care vor rezolva problemele, unul dintre acestea fiind acela ca evaluarea să fie făcută și de părinți, a spus David.

Daniel David: Evaluarea profesorilor ar putea fi făcută mai complex

“Dacă ai dat concurs pe o perioadă determinată, de la un an la altul, tu poți să-ți menții poziția respectivă, cât este activă poziția în unitatea școlară, pe baza evaluării, pe care ți-o face cine?! Unitatea școlară. Și o să gândim o metodologie-cadru, astfel încât evaluarea să nu fie numai făcută de profesori, să fie o evaluare complexă, în care să fie și feedback-ul părinților, colegilor, de ce nu feedback-ul elevilor.

Și atunci, un om care ocupă o astfel de poziție rămâne încă un an, dar pe baza evaluării pe care o face unitatea școlară. Și foarte important: dacă poziția respectivă devine viabilă pentru ce numim astăzi titularizare, adică patru ani, să spunem, sau cinci ani, în zona de învățământ primar, se transformă (…) într-o poziție pe nedeterminat. Cred că este un lucru corect.

Vedeți, transformarea din determinat pe nedeterminat se face pe baza unei valori de calitate și pe care o face cine?! Tocmai unitatea școlară unde tu lucrezi și care știu că, dacă nu ești bun, nu are sens să-ți dea de la an la an prelungire, pentru că la un moment dat se vor trezi cu tine pe perioadă nedeterminată acolo. Și cred că este un mecanism elegant și cinstit pentru oamenii care vor să intre în sistemul preuniversitar”, a declarat Daniel David, luni, la prezentarea “Raportului de diagnostic al Educației și Cercetării din România. Realizările prezente și implicații pentru noi reforme în domeniu (Raportul QX).

Ce se întâmplă cu locurile care nu sunt acoperite de titulari

Potrivit acestuia, locurile care nu sunt acoperite de către cei care au titlu de licențiat în sistem se scot la concurs în regim de suplinire pentru cei care la acel examen de licențiere au luat între 5 și 6,99.

“Și, dacă nici așa nu se ocupă, cum se întâmplă și acum, se scot de către unitatea școlară în regim de plată cu ora și printr-o metodologie pe care o să o stabilim tot la nivel de minister, să asigurăm niște standarde minimale și acolo.

Cred că este o situație elegantă, ținând cont de faptul că avem nevoie de oameni în sistem (…), prin faptul că vrem să valorizăm oamenii buni care obțin note mari și acum la examenul de titularizare sau la examenul de licențiere, și prin faptul că ducem decizia în final spre unitatea școlară care îți dă postul pe determinat sau pe nedeterminat”, a explicat Daniel David.

Plata cu ora ar putea să nu mai fie bugetată

Ministrul Educației a mai spus că nu exclude ca orele cu plată să nu mai fie bugetate.

“Sigur că ce este important, cum se întâmplă și acum, vom spune foarte clar școlilor: ‘să scoți toate posturile, nu le ții pentru plata cu ora, că dacă apar, după ce ne-ai spus că ai anunțat toate posturile, nu le mai bugetăm’. Deci, e un lucru foarte important prin care cumva ne asigurăm că unitățile școlare vor anunța toate posturile disponibile.

Este un sistem pe care îl gândim, astea sunt principiile, detalierea și implementarea operațională o să o discutăm, inclusiv cu sindicatele, cu colegii din sistem și cu alți specialiști interesați, dar pornind de la aceste principii care eu cred că rezolvă problemele pe care le avem în acest moment în sistem”, a mai spus Daniel David.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Remus Lăpușan, deputat PSD: Semnalul dat de români este clar – continuăm drumul european, cu decență și responsabilitate

Publicat

Lăpușan

Deputatul PSD Remus Lăpușan a transmis un mesaj de mulțumire după turul al doilea al alegerilor prezidențiale, câștigate de Nicușor Dan. Parlamentarul clujean subliniază importanța participării la vot și avertizează că rezultatul finalei Dan-Simion este un semnal de alarmă pentru partidele mari.

„Mulțumesc tuturor celor care au participat la votul de duminică. Participarea la vot este esența unei democrații funcționale, iar implicarea cetățenilor arată că România are viitor”, a spus Lăpușan, într-o declarație oficială.

El subliniază că victoria lui Nicușor Dan nu poate fi revendicată de niciun partid sau alianță politică, ci aparține celor care au respins radicalismul și au ales echilibrul.

„Victoria lui Nicușor Dan nu este victoria unui partid. Nu este nici a USR, nici a PNL, și nici a unei fracțiuni din PSD. Este, în schimb, victoria celor care cred în valorile europene, în echilibru și în decență publică. Este votul celor care resping radicalismul, agresivitatea și circul politic”, a mai arătat deputatul PSD.

„Glonțul ne-a trecut pe lângă cap”

Remus Lăpușan arată că rezultatul a fost la limită și că România a evitat o deviere periculoasă de la parcursul său european.

„Trebuie să recunoaștem, cu sinceritate: glonțul ne-a trecut pe lângă cap. A fost un vot care a evitat o ruptură de la parcursul nostru european. Personal, m-am bucurat sincer, este pentru prima dată, după 25 de ani, când candidatul pe care l-am votat a și câștigat. Regret doar că nu este un om asumat de stânga”.

În același timp, el transmite un mesaj clar propriului partid și aliaților liberali: scorul obținut de George Simion este un semnal serios din partea electoratului.

„Pentru noi, cei din PSD și PNL, această finală între Nicușor Dan și George Simion este un cartonaș galben din partea românilor. Iar dacă nu învățăm lecția, data viitoare va veni cartonașul roșu. Este un avertisment pe care trebuie să-l luăm în serios”, mai arată Lăpușan.

În încheiere, deputatul clujean salută maturitatea electoratului din județul Cluj, care a rămas fidel valorilor europene: „Să ne bucurăm, totuși, că România rămâne pe direcția corectă. Iar la Cluj, unde cetățenii au votat din nou european și echilibrat, avem o dovadă clară că valorile moderne și respectul pentru comunitate rămân prioritare”.

Citește mai departe

EDUCATIE

Peste 1.000 de candidați și-au testat cunoștințele la Simularea concursului de admitere la UMF „Iuliu Hațieganu”

Publicat

Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca a organizat în data de 17 mai cea de-a XVI-a ediţie a Simulării concursului de admitere. La testare au participat 1.052 de candidați din întreaga țară, care au avut ocazia să se familiarizeze cu atmosfera de concurs și să-și testeze nivelul de pregătire al cunoștințelor, în condiții similare celor din ziua examenului de admitere propriu-zis, care va avea loc în luna iulie.

Programele de studii Medicină și Medicină dentară au atras cel mai mare număr de participanți, 946, respectiv 100 de candidați.

Interes tot mai mare din partea tinerilor care își doresc o carieră în domeniul medical

Simularea concursului de admitere, care a avut o durată de două ore, s-a desfășurat cu prezență fizică în 15 săli și amfiteatre ale universității, iar testele au folosit sistemul grilă, cu întrebări și răspunsuri multiple.

„Și în acest an universitatea noastră a organizat cu succes Simularea concursului de admitere. Ne bucurăm să vedem un interes tot mai mare din partea tinerilor care își doresc o carieră în domeniul medical. Această simulare reprezintă un pas important în procesul lor de pregătire, oferindu-le posibilitatea de a-și evalua cunoștințele și de a se familiariza cu structura și cerințele reale ale examenului. Prin această inițiativă îi susținem pe candidați să se pregătească mai bine, atât pentru admitere, cât și pentru parcursul academic care va urma. UMF „Iuliu Hațieganu” își menține rolul de instituție de referință în educația medicală, angajată în formarea riguroasă a viitorilor profesioniști din domeniu”, a transmis prof. dr. Anca Dana Buzoianu, rectorul Universităţii de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca.

Peste 650 de candidați au participat la presimulare

În luna martie, UMF „Iuliu Hațieganu” a organizat și presimularea concursului de admitere, care a avut loc atât în Cluj-Napoca, cât și în Baia Mare. Peste 650 de candidați au participat la testare pentru a experimenta condițiile unui examen real, a-și evalua nivelul de pregătire și a-și gestiona emoțiile dinaintea admiterii.

Totodată, tinerii care au dorit să își evalueze sau să își consolideze cunoștințele pentru examenul de admitere au avut oportunitatea de a participa, în lunile aprilie și mai, la cursuri de pregătire susținute, în format fizic, de cadrele didactice ale universității. Materialele didactice aferente acestor cursuri au rămas accesibile pentru toți participanții înscriși, putând fi consultate oricând până la data Simulării concursului de admitere.

Examenul de admitere la Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” se va desfășura în data de 13 iulie 2025, iar candidații se vor putea înscrie în perioada 23 iunie  – 10 iulie 2025.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Puncte de aprovizionare cu apă menajeră, amenajate de Primăria Dej. Alimentarea cu apă, oprită timp de trei zile

Publicat

Primăria Dej ia măsuri pentru a reduce impactul sistării alimentării cu apă în oraș, programată în intervalul 21-23 mai. 40 de rezervoare cu apă menajeră vor fi amplasate în cartiere și instituții publice.

În contextul lucrărilor anunțate de Compania de Apă Someș, care vor duce la întreruperea alimentării cu apă potabilă în municipiul Dej între 21 și 23 mai, autoritățile locale au demarat un plan de intervenție pentru a asigura accesul populației la apă menajeră.

Începând de astăzi, 19 mai, 40 de bazine de câte 1.000 de litri vor fi amplasate în mai multe zone din oraș, inclusiv în apropierea instituțiilor de învățământ, la Spitalul Municipal, Stația de Ambulanță și Stația de Dializă.

„Primăria Municipiului Dej informează că începând de astăzi, 19 mai, se iau măsuri pentru aprovizionarea cu apă menajeră în mai multe puncte din oraș, ca urmare a sistării alimentării cu apă în municipiul Dej în perioada 21- 23 mai, din cauza unor lucrări la rețeaua de apă potabilă, anunțate de Compania de Apă Someș.

Pentru a contracara efectele acestei sistări, Primăria Municipiului Dej va asigura apă potabilă și menajeră în instituțiile de învățământ, care vor funcționa în această perioadă în funcție de programul stabilit în consiliile de administrație. De asemenea va fi asigurată apă la Spitalul Municipal Dej, Stația de Ambulanță, Stația de Dializă.

40 de bazine de câte 1.000 de litri, amplasate în mai multe zone din oraș

În total vor fi amplasate la instituții și în cartierele orașului 40 bazine de 1000 de l cu apă menajeră, care vor fi realimentate în funcție de necesitate.

Din discuțiile cu reprezentanți ai conducerii Companiei de Apă «Someș», se va face tot ce este posibil ca lucrările, care sunt capitale, să se finalizeze într-un interval mai scurt de timp față de cel transmis. În aceste condiții, ca administrație locală am luat măsurile necesare de săptămâna trecută, astfel încât începând de astăzi am demarat acțiunea de amplasare a rezervoarelor de apă menajeră în cât mai multe puncte din oraș, iar până în cursul zilei de mâine să finalizăm instalarea și umplerea bazinelor, pentru a asigura distribuția apei menajere către populație”, transmite instituția.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate