Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc despre casele din Valea Fânațelor, fără autorizații: ”La capătul liniei e demolarea”

Publicat


Peste 250 de case au fost construite fără autorizație de construcție. Oamenii nu au nume la străzi, nu au numere la case, ambulanța nu știe să ajungă la ei, nu beneficiază de salubrizare, peste 50 de copii, din totalul celor 100, nu au mijloace de transport spre școală. Aceasta este situația zonei Valea Fânațelor. Și se construiește în continuare, se fac șantiere mai departe.

Consilierul local USRPLUS Sergiu Hossu a adus problema lor în fața Consiliului Local Cluj-Napoca, iar răspunsul primarului Emil Boc a fost tranșant: ”La capătul liniei e demolarea”.

“Cum să pui nume la o stradă care nu este legală? Cum să legalizezi ceva ce este ilegal? Cine din statul român poate da nume oficial unor străzi ilegale? Cum să extindă Primăria serviciul de salubritate sau deszăpezirea pe o locație complet ilegală și care se află în procedură de desființare la Tribunal? Cum să plătești din taxele tuturor clujenilor să se facă deszăpezirea pentru o zonă ilegală? Dați-mi dumneavoastră o soluție magică! Cine construiește ilegal ar trebui să se gândească la aceste probleme înainte ca un consilier local să meargă să le plângă pe umăr.

Legea-i una pentru toți.

Am trimis controale, am înțeles că încă se constuiește, iar Poliția Locală e pe fir în acest moment. Dar la capătul liniei, la capătul proceselor este desființarea. Sigur că Primăria va veni acolo cu un PUZ pentru extinderea extravilanului. Dar avem încă un mare intravilan neconstruit, care încă nu are utilități. Cum să vii să investești peste noapte bani pentru o zonă din extravilan, care nu e în baza legii? Nu voi încuraja și nu voi susține niciun comportament ilegal de construire.

Ei construiesc azi ilegal, dar Primăria vine mai târziu cu demolarea, pentru că trec ani prin mecanismele judiciare, dar sensul unic acesta este: ai construit fără autorizație, la capătul liniei este demolarea și o viață de mizerie între timp, fără utilități, fără salubrizare, fără transport public, fără transport în comun, fără, fără. Cine a construit își asumă acest risc al demolării. Vom vedea când se reevaluează PUG-ul dacă se poate intra în legalitate. Dar dragi clujeni, stați în lege”, a răspuns Emil Boc.

La propunerea consilierului PSD Anca Ciubăncan, primarul Emil Boc a promis realizarea unei liste a rușinii în materie de arhitectură care sunt părtașe la semenea proceduri.

Între timp, proprietarii acestor case plătesc taxe pentru clădiri.

”Ei au fost somați, au primit procese verbale, sunt terenuri private, dar toate aceste case au finalizată analiza cu amendă și trimitere spre demolare”, a mai spus Emil Boc.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

Restricții de circulație în Făget. Anunțul Primăriei Cluj-Napoca

Publicat

De

Primăria Cluj-Napoca anunță restricții de circulație cu ocazia desfășurării unei  manifestări publice sportive sub egida Făget Tour Fortech 2021” și ,,Mountain Bike Făget Ride” duminică, 17 octombrie 2021.

Acestea au loc în imediata vecinătate a Restaurantului Roata Făget din Valea Gârbăului.

Circulația rutieră va fi închisă secvențial și parţial pe drumul spre vechiul Poligon din Valea Gârbăului între orele 08.30 – 10.40, cu accesul riveranilor.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Șeful echipei de proiect a METROULUI de Cluj: se face în 8 ani, costă 1,7 miliarde euro. Nu vor mai circula 29.000 de mașini/zi

Publicat

De

statie metrou Cluj

Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, a declarat, vineri, că în total investiția va costa 1,7 miliarde de euro. Acesta a dezvăluit că ieri a fost aprobată și la nivel de Guvern posibilitatea finanțării inclusiv din fonduri europene, nu doar prin PNRR. Întregul traseu nu va fi gata până în 2026, cum anunța primarul Emil Boc, ci în 8 ani. 

Astăzi are loc dezbaterea privitoare la obținerea avizului de mediu, necesar pentru aprobarea Studiului de Fezabilitate și a Planului Urbanistic Zonal. Emil Boc a lipsit de la discuții.

Citește și Metrou la Cluj: 19 stații, trenuri fără mecanic, 30.000 de mașini trase pe dreapta. SONDAJ: Va fi gata în 10 ani?

Ionel Oprea a subliniat și că metroul de la Cluj va costa mai puțin per kilometru față de metroul din Capitală, 82 mil. de euro/km.

Echipa de proiectare a precizat și că metroul este cu atât mai necesar cu cât la Florești se înregistrează trendul de creștere al populației cel mai mare din România.

Se estimează că vor folosi metroul 164.000 de pasageri pe zi, încă de la darea în funcțiune, iar zilnic 29.000 de mașini nu vor mai circula.

În total au fost propuse 19 stații, între care vor rula 26 de trenuri complet automatizate, fără mecanic la bord.

Pentru realizarea metroului vor fi necesare și demolări, în 13 locații, cele mai multe pe strada Moților din Cluj-Napoca.

La cererea Comisiei Județene de Monumente vor fi realizate consolidări speciale ale terenului în zona centrală.

În zonele pța Mărăști, IRA, Teodor Mihaly s-a identificat sare în subteran și sunt necesare consolidări suplimentare și proceduri speciale de excavare, va fi evitată utilizarea apei și se vor folosi betoane speciale. Măsurile au dus la costuri suplimentare pe aceasta zonă.

Vor fi asigurate 7000 de parcaje automatizate pentru biciclete la gurile de metrou.

Proiectanții au prevăzut ca pe toată durata desfășurării lucrărilor să nu fie întrerupt transportul public pe axa Vest-Est.

Urmează aprobarea proiectului în Consiliile locale Cluj-Napoca și Florești, apoi aprobarea indicatorilor tehnico economici la Guvern.

500 de angajați se vor ocupa de buna funcționare a metroului din Cluj.

Per total, în Florești și Cluj-Napoca, spațiul verde reglementat va fi dublat în urma aprobării acestui Plan Urbanistic Zonal.

Prin PNRR a fost alocată finanțare doar pentru 9 stații de metrou, pe raza municipiului Cluj-Napoca.

screenshot 20211015 164351

METROU Cluj-Napoca

Citește și:

FOTO/ Metroul de la Cluj, pas cu pas. Unde vor fi localizate stațiile

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO Avarie la o conductă de apă pe Bulevardul Nicolae Titulescu. S-a sistat furnizarea APEI

Publicat

De

titu

O avarie la o conductă de apă de pe Bulevardul Nicolae Titulescu din Cluj-Napoca a dus vineri la întreruperea furnizării apei pe artera respectivă unde sunt numerele pare între strada Arieșului și strada Septimiu Albini.

Reprezentanții Companiei de Apă Someș au declarat pentru Cluj24 că se va schimba o bucată de circa 6 metri din conducta avariată, reluarea furnizării apei urmând să aibă loc în jurul orei 16.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Clujul ajunge cu greu la 20% colectare selectivă a deșeurilor. Sunt și mașini unde se amestecă deșeurile separate pe fracții

Publicat

De

La Cluj-Napoca se ajunge cu greu la 20% grad de colectare selectivă a deșeurilor, anunță city-managerul Gheorghe Șurubaru. Este drept că sunt și mașini unde se amestecă ceea ce au colectat selectiv clujenii, însă asta s-ar întâmpla cu un motiv, spune acesta.

Municipaliatea continuă eforturile pentru a asigura infrastructura necesară acestei operațiuni și instalează tot mai multe puncte îngropate. Se fac inclusiv acțiuni de conștientizare a populației privind colectarea separată, la Cinema Mărăști și Mănăștur. Aici sunt invitați reprezentanți ai asociațiilor de proprietari, cărora li se prezintă avantajele colectării selective.

”Până acum prezența este destul de slabă, dar acum dorim și să tipărim afișe la blocuri pentru a explica necesitatea colectării selective”, precizează city managerul.

Populația este pasibilă de amenzi destul de costisitoare dacă se constată că nu colectează selectiv, însă asta nu pare să deranjeze pe nimeni momentan.

Din raportările de la operatorii de salubritate și RADP, care gestionează rampa de deșeuri, suntem la 20% din procentul stabilit la nivel național pentur colectarea selectivă.

Este drept și că sunt situații în care într-o singură mașină sunt aruncate amestecat toate fracțiile colectate ca la carte de către cetățeni. Însă din verificările autorităților rezultă că firmele au mașini dedicate pe fiecare fracție, inscripționate corespunzător.

În toate cazurile în care s-a indentificat că s-a colectat separat, iar operatorii au amestecat totul, s-au aplicat sancțiuni de către Poliția locală, anunță Gheorghe Șurubaru.

Explicația pentru această operațiune ar fi faptul că în foarte multe cazuri deșeurile nu erau colectate așa cum trebuie de către clujeni, fracțiile erau amestecate, așa că operatorii pot să le ridice cu o singură mașină.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate