Connect with us

ANUNȚURI PUBLICE

E.ON Energie România a montat cea de-a 18-a stație de încărcare rapidă a mașinilor electrice, acoperind Autostrada Soarelui

Publicat


E.ON Energie România a pus în funcţiune o nouă staţie de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, în parcarea magazinului PENNY din localitatea Fundulea, jud. Călărași (str. Mihail Kogălniceanu, nr.1A), fiind astfel continuate lucrările pentru implementarea infrastructurii de transport electric
pe ruta Constanța – București – Timișoara.

– În cadrul proiectul NEXT-E, în România vor fi instalate până la sfârșitul acestui an, 40 de stații de
încărcare rapidă, dintre care 19 de către E.ON, iar 21 de către MOL România;
– Odată cu punerea în funcțiune a acestei noi stații se continuă amplasarea unităților de încărcare pe ruta Constanța – București – Timișoara;
– Ultima stație prevăzută în cadrul proiectului NEXT-E de E.ON Energie România urmează a fi montată în Lugoj, jud. Timiș.

Până acum, E.ON Energie România a montat 18 stații: Iași, Tg. Frumos (jud. Iași), Cristești (jud. Iasi), Roman (jud. Neamț), Piatra Neamț, Tașca (jud. Neamț), Gheorgheni (jud. Harghita), Sovata (jud. Mureș), Târgu Mureș, Bacău, Suceava, Adjud (jud. Vrancea), București (3 stații), Râmnicu Vâlcea, Constanța și Fundulea.

Ultima stație de încărcare prevăzută de E.ON Energie România în cadrul proiectului NEXT-E urmează a fi instalată până la sfârșitul acestui an în Lugoj, jud. Timiș, în cadrul unui parteneriat cu PENNY.

„E.ON Energie România şi-a propus să instaleze 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor”

Staţia de încărcare de la Fundulea are o putere maximă de 77 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. În locaţie este instalată o staţie de tip fast charge 1×50 kW (curent continuu conectori CCS sau CHAdeMO) + 1×22 kW (curent alternativ conector Type 2), ce beneficiază de 2 locuri de parcare.

Iniţiativa face parte din proiectul NEXT-E, cofinanţat din fonduri europene prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF) prin care E.ON Energie România şi-a propus să instaleze 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor, alte 21 urmând să fie instalate de către MOL, unul dintre partenerii din acest proiect.

Până în prezent, prin intermediul stațiilor NEXT-E instalate de E.ON Energie Romania, posesorii de autovehicule electrice sau hibrid au utilizat aproximativ 38 mii de kWh de energie electrică și au parcurs peste 240 de mii de km. Cele mai multe încărcări s-au făcut la stațiile din Suceava, Neamț și Iași.
Staţiile sunt integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare.

Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

Utilizatorii de vehicule electrice pot accesa şi rezerva staţiile direct pe https://harta-statii.eondrive.ro/ sau prin aplicaţia mobilă E.ON Drive, disponibilă atât pentru Android, cât şi pentru iOS. De asemenea, acestea pot fi vizualizate pe platforma online Plugshare.

Reţeaua pan-europeană NEXT-E va include 6 ţări diferite, iar 40 de staţii de încărcare electrică din totalul de 252 din proiectul NEXT-E vor fi instalate în România şi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călărași, Constanţa- Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Târgu Mureş-Alba Iulia. Prin această inițiativă, infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de stații de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO 2 şi impact redus asupra mediului.

Despre NEXT-E

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice. În cadrul acestuia, vor fi instalate până în anul 2020, un număr de 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T).

Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine.

Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON România), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW.

Reţeaua dezvoltată de acest consorţiu are ca scop crearea unei infrastructuri în Republica Cehă, Slovacia,
Slovenia, Ungaria, Croaţia şi România. Foarte important, această reţea va fi conectată cu reţeaua de staţii de încărcare electrice din Europa de Vest, datorită coordonării cu alte proiecte finanţate prin intermediul CEF.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

IMPORTANT. Consiliul Județean Cluj a emis Autorizația de construire pentru metroul clujean

Publicat

De

Președintele CJ Cluj, Alin Tișe, a semnat marți, în regim de urgență, autorizația de construire pentru metroul din Cluj.

Președintele Consiliului Județean Cluj,  Alin Tișe, a semnat marți, 21 mai 2024, în regim de urgență, autorizația de construire pentru investiția „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa 1 a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

„Este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat, care va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj”, a declarat președintele Consiliului Județean, Alin Tișe.

Lucrările la metrou încep din Florești

Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești.

Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere.

Mănășturul, primul cartier unde se va lucra la metrou

Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști.

De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Peşti MORȚI pe Valea Salcă, în Dej. Poluarea ar proveni de la Parcul Balnear Toroc

Publicat

pesti morti

Pe Valea Salcă, în zona Dej, au apărut, marți, pești morți. Specialiștii Sistemului de Gospodărire a Apelor monitorizează situația. Posibila cauză a mortalității ar fi apa deversată din Parcul Balnear Toroc, fapt pentru care a fost sistată deversarea din lac.

„În cadrul acțiunii de monitorizare a cursurilor de apă, astăzi, 21 mai, specialiștii Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Cluj au observat mortalitate piscicolă pe Valea Salcă, pe tronsonul situat în amonte de confluența cu râul Someș, în municipiul Dej.

pesti morti

FOTO. Peşti MORȚI pe Valea Salcă, în Dej. Poluarea ar proveni de la Parcul Balnear Toroc

În urma investigațiilor în teren, angajații SGA Cluj au identificat probleme în funcționarea Parcului Balnear Toroc și au dispus sistarea imediată a pompării apei sărate din lac în Valea Salcă.

Totodată, specialiștii Laboratorului Regional de Calitatea Apelor din cadrul instituției noastre au prelevat probe de apă și exemplare de pești pentru analize ulterioare.

Cursul de apă este atent monitorizat în continuare”, a transmis Apele Române Someș-Tisa.

Foto: Facebook Apele Române Someș-Tisa

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Se PRELUNGEȘTE traseul liniei 34 până în Piața Gării. Apar două stații noi

Publicat

ctp

Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță publicul călător că, începând cu data de 23.05.2024, traseul liniei 34 se va prelungi din Piața 1 Mai până în Piața Gării, cu două stații de transport în comun. Partea de traseu extinsă va traversa noul pod Oașului Răsăritului, asigurând o conectivitate între cartierul Gheorgheni, cartierul Mărăști, Piața 1 Mai și Piața Gării.

Traseul prelungit al liniei 34 cu stațiile alocate este următorul:

CTP Cluj: Se PRELUNGEȘTE traseul liniei 34 până în Piața Gării. Apar două stații noi

Tur: Aleea Băișoara ( stația Băișoara ), strada Liviu Rebreanu ( stația Băița ), strada Unirii ( stația Herculane, stația Borsec Sud, stația Snagov Sud ), strada Alexandru Vaida Voievod (stația Colegiul Pedagogic, stația Iulius Mall Est ), strada Teodor Mihali ( stația Campus Universitar Est ), strada Aurel Vlaicu ( stația Arte Plastice ), girație Mărăști, strada Fabricii ( Mareșal Al. Averescu ), strada Câmpul Păinii ( stația Câmpul Pâinii ), strada Piața 1 Mai ( stația Piața 1 Mai ), strada Paris, strada Răsăritului ( stație nou înființată: Parcul Feroviarilor ), Pod Oașului-Răsăritului, strada Căii Ferate, Piața Gării ( stație nouă pt. L34: Piața Gării Nord).

Retur: Piața Gării Sud ( stație nouă pt. L34: Piața Gării Sud ), strada Căii Ferate, Pod Oașului – Răsăritului, strada Răsăritului ( stație nou înființată: Blănarilor ), strada Paris, strada Câmpul Pâinii (stația Răsăritului, stația Halta Mărăști ), strada Fabricii ( stația Fabricii ), Girație Mărăști, strada Aurel Vlaicu ( stația Mareșal C-tin Prezan ), strada Teodor Mihali ( statia Dorobanților, stația Campus Universitar Vest ), strada Alexandru Vaida Voievod ( stația Iulius Mall Vest, stația Valeriu Bologa ), strada Unirii ( stația Snagov Nord, stația Borsec Nord ), strada Liviu Rebreanu ( stația Albac ), Aleea Băișoara ( stație Băișoara ).

Orarul de circulație va putea fi consultat pe site-ul companiei și în aplicația gratuită de mobil Tranzy.

Citește mai departe

EVENIMENT

Drept la replică Sabin Sărmaș: Nu îți merge, Excelență. Bătrânii nu sunt oi și nici tinerii nu sunt miei

Publicat

Belarus pe Someș. Asta face Boc și gașca de trompete din jur, care mint cum respiră. Ne cred pe toți oi fără minte. 

De aceea, minte cu nerușinare, acoperind sub propagandă adevărul: nu a făcut în 20 de ani niciun azil de bătrâni după cum singur a spus într-un clip postat ieri.

Încearcă să ne învrăjbească, să ne întoarcă pe unii, împotriva altora.

Postarea mea de pe Facebook pe care propaganda lui Boc a tăiat-o continua așa:

Adevărata viclenie a celor care ne conduc în ultimii 30 de ani a fost să ne împartă în Noi și Ei, pe generații și să ne învrăjbească. Tot ce e sărit de 60 de ani, e pus automat în gașca conservatoare, care nu vrea să schimbe nimic.

Am stat în Mănăștur de vorbă cu bunici, cu mătuși, cu pensionari, cu oameni care săriseră de 70 de ani. Problemele lor sunt problemele mele, om de 39. Și ei simt putoarea de gunoi, nici ei nu au străzi asfaltate, și ei trag în piept același aer murdar, și ei se chinuie să-și ducă nepoții-n parc sau se tem să meargă pe străzi neluminate seara. Și ei sunt invizibili pentru Boc.

Suntem în aceeași cofă, vârsta nu-i un criteriu.

Din 9 iunie, cu toții vom avea o voce.

Încercarea de manipulare grosolană a echipei lui Boc, ne arată clar că:

  1. Ne iau de proști. Pe toți.
  2. Încearcă să acopere cu un scandal fals adevărul dureros: în 20 de ani, Boc nu a construit niciun azil de bătrâni. Ieri, în buza alegerilor, s-a trezit să facă asta.
  3. Singurul care crede că bătrânii sunt oi este Boc și echipa lui care au încercat să cumpere voturile bunicilor noștri cu gratuități pe transportul în comun.
  4. Adevărul nu există pentru Boc, el încă trăiește pe vremea lui Ceaușescu, a minciunii spusă de la balconul CC-ului.
  5. Sunt disperați pentru că pierd.

Nu îți merge, Excelență. Bătrânii nu sunt oi și nici tinerii nu sunt miei.

Suntem Noi și Ei.

Noi, turma care o să dea jos lupul pus de 20 de ani să ne păzească.

CMF: 24240078

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax