EDUCATIE
E.ON a SPRIJINIT cu 1,4 milioane de euro proiecte pentru siguranță, educație și sprijin umanitar

Grupul E.ON România a sprijinit, anul trecut, cu circa 1,4 milioane de euro proiecte dedicate comunității, cu circa 27% mai mult decât în 2021, ridicând la aproape 18 milioane de euro valoarea totală a sumelor investite în astfel de inițiative în ultimii ani, potrivit Raportului de sustenabilitate pentru anul 2022 publicat recent.
– 90.000 de copii și adulți au fost beneficiarii direcți ai proiectelor E.ON și Delgaz Grid;
– 1.000 de ore de voluntariat au fost dedicate comunității de angajații companiei;
– 5 milioane de români au fost beneficiarii acțiunilor desfășurate în cadrul parteneriatului E.ON și IGSU;
Campaniile și acțiunile de responsabilitate socială în care grupul s-a implicat au vizat, în principal, îmbunătățirea culturii siguranței la nivelul publicului larg, adulți și copii, a eficienței energetice și a condițiilor de iluminat din școli, promovarea acțiunilor sustenabile dar și sprijinirea celor defavorizați și a celor afectați de războiul de la granițele țării. Proiectele proprii au avut 90.000 de beneficiarii direcți, iar angajații au dăruit peste 1.000 de ore de voluntariat comunității.
Parteneriatul dintre E.ON și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) – „Împreună pentru siguranță” a împlinit, anul trecut, 10 ani pe parcursul cărora peste 10 milioane de români au fost implicați direct în cele peste 40.000 de acțiuni de informare și prevenire a situațiilor de risc care decurg din utilizarea surselor de energie. În fiecare an, aproximativ 5 milioane de oameni au fost beneficiarii campaniilor derulate prin toate canalele de informare.
Parteneriatul cu Asociația ZI de BINE. Fiecare lună a ultimilor doi ani a însemnat implicarea E.ON România în câte un proiect, în total 24 la număr, alături de Asociația Zi de Bine și câte un ONG partener pentru fiecare proiect, în baza unui parteneriat menit să dezvolte soluții pentru provocări ce țin de educație, sănătate, incluziune socială, sărăcie sau mediu. 15.000 de beneficiari direcți și 30.000 de beneficiari indirecți ai acestor proiecte dedicate persoanelor vulnerabile din comunitate reprezintă bilanțul în cifre al celor doi ani de parteneriat.
Proiectul „Energie în școlile copilăriei”, a continuat în 2022 cu cinci școli din județele Arad, Neamț, Cluj, Timiș și Bacău și a adus condiții de studiu mai bune pentru 4.000 de copii din aceste școli, aceștia bucurându-se acum de săli de clasă mai bine iluminate datorită celor circa 1.800 de corpuri de iluminat și 3.500 de tuburi led montate. În cei 10 ani care s-au împlinit de la derularea acestui proiect, E.ON a investit 3,8 milioane de euro pentru îmbunătățirea condițiilor de studiu și eficientizarea consumului de energie prin iluminarea sălilor de clasă bazată pe tehnologie LED. Programul a acoperit 71 de unități de învățământ din 18 județe, având peste 43.000 de elevi și profesori drept beneficiari direcți. În total, au fost montate peste 35.000 de corpuri de iluminat noi și peste 85.000 de tuburi economice/cu led. Emisiile de CO2 rezultate doar din energia electrică utilizată pentru iluminat au fost reduse anual cu 600 de tone.
„Lecții despre energie”, este un alt proiect al E.ON care a debutat în 2009 cu scopul ca cei mici să învețe despre regulile de utilizare în condiții de siguranță a diferitelor forme de energie. De atunci, peste 1.000 de angajați i-au învățat pe cei aproape 24.000 de elevi din peste 600 de unități de învățământ cum să fie în siguranță în preajma surselor de energie, atât afară, cât și în propria casă. În 2022, 73 de angajați s-au transformat în dascăli pentru 3.500 de elevi din 60 de școli.
Prin campania „Dăruiește Lumină”, E.ON a donat anul trecut 500.000 kWh, cantitate ce acoperă, în medie, jumătate din consumul de energie necesar spitalelor beneficiare pentru o lună de iarnă. Începând cu anul 2015, până în prezent, E.ON a oferit prin intermediul acestei campanii 2.350.000 kWh energie pentru 71 de instituții și peste 3.300 de familii nevoiașe.
Totodată, în calitate de Partener pentru Sustenabilitate al proiectului de ecoturism Via Transilvanica, E.ON a susținut realizarea a 200 kilometri din acest traseu, grație implicării clienților care au răspuns pozitiv provocării lansate de companie de a-și activa factura electronică. Compania „a răsplătit” fiecare factură activată cu amenajarea unui metru din acest drum și, totodată, a acordat reduceri la factură pentru cei care consumă energie 100% din surse regenerabile.
Alături de Ucraina. Atât Grupul E.ON din România, cât și angajații acestuia dat dovadă de solidaritate în susținerea refugiaților și a celor afectați de război. Imediat după începerea războiului din Ucraina, companiile Grupului E.ON din România au donat 250.000 de euro către Crucea Roșie Română, banii fiind folosiți pentru asigurarea hranei, cazarea și medicamentele necesare celor care s-au refugiat din calea războiului. De asemenea, angajații grupului s-au implicat în campania de donații, suma strânsă fiind, de asemenea, dublată de companie și folosită pentru achiziționarea de produse de strictă necesitate destinate taberelor de refugiați din Vama Siret.
Mai multe informați despre proiectele și rezultatele Grupului E.ON România găsiți în Raportul de Sustenabilitate E.ON pentru anul 2022, aici.
Despre E.ON România
Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieței de energie, având în România o prezență consolidată de-a lungul a 18 ani. Companiile din cadrul grupului, Delgaz Grid, E.ON Energie România și E.ON Asist Complet desfășoară activități de distribuție, de furnizare energie și soluții energetice, respectiv tehnice pentru circa 3,4 milioane de clienți. De la intrarea pe piața din România, E.ON a investit peste 2,1 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat și bugetele locale se ridică la 3 miliarde de euro.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
„Vocea necuvântătoarelor”. Donează pentru aninalele din adăposturi și câștigă premii în cadrul campaniei Fundației UBB

Fundația Universității Babeș-Bolyai organizează cea de-a IV-a ediție a campaniei de strângere de fonduri „Vocea necuvântătoarelor”.
Cei care vor dona 25 de lei pentru animalele din adăposturi, intră automat în tragerea la sorți pentru diverse premii.
Donează pentru aninalele. Campanie a Fundației UBB
Fundația Universității Babeș-Bolyai, Alma Mater Napocensis, implementează acțiuni de activism social de interes public, de implicare comunitară.
Iar pentru că situația animalelor fără stăpân din adăposturile din România este, în cele mai multe cazuri, tragică, cei de la Fundația UBB sprijină și ajutorarea lor. În multe adăposturi, animalele trăiesc în condiții improprii, nu au hrană sau medicamente, lipsesc controalele veterinare, iar multe cad pradă violenței și cruzimii.
„Universitatea Babeș-Bolyai și-a propus să facă auzită Vocea necuvântătoarelor. Astfel, după trei acțiuni desfășurate în beneficiul cățeilor aflați în grija Ray Animal Rescue, în Adăpostul Arca lui Noe și al asociației de protecția animalelor Nuca din Cluj-Napoca, vă invităm să participați la campania de strângere de fonduri cu premii organizată până în 23 mai 2025.
Suma strânsă va fi redirecționată către Asociația Pawsitive în vederea achiziției de hrană, obiecte și medicamente necesare, precum și în vederea achitării serviciilor esențiale pentru acele adăposturi (construcție țarcuri, refacere garduri, etc.)”, transmit organizatorii campaniei.
Donații de 25 de lei
Astfel, fiecare donație de 25 de lei reprezintă o înscriere la tombola care va fi organizată în 26 mai 2025. Cei care vor să ajute animalele pot primi premii în cărți, bilete la film, produse cosmetice, obieccte decorative, bijuterii,ședințe de pensat, sau chiar posibilitatea de a beneficia de ecografie generală.
Ce trebuie să faceți
Pentru a participa la tragerea la sorți este necesar să trimiteți dovada donației la adresa de email anamaria.lupan@ubbcluj.ro. În email menționați numele și un număr de telefon.
Se poate dona în lei, euro și dolari, cu mențiunea vocea necuvântătoarelor, în conturile FUNDAȚIEI ALMA MATER NAPOCENSIS.
- IBAN: RO57BTRLRONCRT0PB6492401 (RON)
- IBAN: RO74BTRLEURCRT0PB6492402 (EUR)
- IBAN: RO16BTRLUSDCRT0PB6492401 (USD)

FCSB și Universitatea Cluj s-au întâlnit sâmbătă, pe Arena Națională, în cea de-a treia etapă a play-off-ului Superligii.
U Cluj nu a reușit să înscrie. Meciul s-a terminat 1-0 pentru FCSB, care devine lider cu 35 de puncte.
Echipele de strat:
FCSB: Târnovanu – V. Crețu, Ngezana, M. Popescu, Radunovic – Chiricheș, Alhassan – Miculescu, Cisotti, M. Toma – Bîrligea Rezerve: Zima, Tănase, Oct. Popescu, Kiki, Ștefănescu, Edjouma, Cercel, Băluță, Musi, Gele, Gheorghiță, Al. Stoian
Antrenor: Elias Charalambous
U Cluj: Gertmonas – Boboc, Masoero, Artean, Chipciu – G. Simion, Codrea, Silaghi – Nistor Macalou, Thiam Rezerve: Lefter, Oancea, Mitrea, Oaidă, Rață, Fabry, Bota, Bettaieb, Miranyan, Blănuță
Antrenor: Ioan Ovidiu Sabău
Miculescu înscrie de la 11 metri
FCSB a avut posesia în prima repriză, pe Național Arena. Meciul a fost oprit după ce Mihai Popescu a căzut pe gazon, în minutul 20, dar a revenit rapid în joc.
În minutul 40, David Miculescu a executat o lovitură după ce Silaghi îl faultează pe Baba Alhassan liberă. Dar balonul trece peste poartă. Deși jucătorii ambelor echipe au încercat să creeze faze periculoase, niciun șut nu a ”găsit” poarta, la pauză scorul a rămas 0-0.
În minutul 56 Simion îl faultează pe Daniel Bîrligea, din întoarcere, iar după analiza VAR se dictează penalty. David Miculescu transformă, în minutul 60. Este 1-0 pentru FCSB.
FCSB a avut posesia și după ce a înscris. În primul minut de prelungiri, arbitrul a anulat un gol pentru FCSB, pentru că balonul a ieșit în afara terenului, înainte de a fi trimis în poartă.
Macalou a fost aproape să înscrie în minutul 90+5, dar Tărnoveanu a reușit să respingă.
Foto: FCSB
EVENIMENT
Sociologul Mircea Comșa, UBB, analiză privind relația dintre încrederea în instituții și vot, la alegerile prezidențiale

O analiză realizată de sociologul Mircea Comșa, publicată pe pagina „Doar un grafic să-ți mai spun”, arată care este intenția de vot a românilor, în funcție de încredrea în instituții cum ar fi Guvern, Parlament sau Biserică.
Analiza privește încrederea în diferite instituții și în oameni, iar prin vot, sociologul se referă la intenția de a vota cu un anumit candidat la alegerile prezidențiale din mai 2025.
Mircea Comșa, UBB, analiză privind relația dintre încredere și vot
Datele analizate, arată Mircea Comșa, provin din ultimul sondaj MKOR, iar analizele, graficele și comentariile îi aparțin.
Citește și: Sociologul Mircea Comșa, UBB: Cât de „disciplinat” e electoratul partidelor? Analiză în perspectiva alegerilor prezidențiale
“Tabelul de mai jos prezintă comparativ încrederea medie în instituții a votanților principalilor candidați (AL = alt candidat), plus total votanți. Scala utilizată a fost 1-7, unde 1 înseamnă încrederea cea mai mică, iar 7 încrederea cea mai mare (4 = mijlocul scalei).
Mărimea valorilor medii variază în funcție de candidat, dar mai ales în funcție de instituția evaluată. O singură valoare medie este mai mică de 2 și foarte puține sunt mai mari de 5. La un pol avem instituții care beneficiază de un nivel foarte redus de încredere (Guvern, Parlament, Partide), la celălalt pol instituții în care votanții au un nivel intermediar de încredere (Școală), restul instituțiilor beneficiind de un nivel redus de încredere”, explică sociologul clujean.
George Simion, votat mai degrabă de cei care au încredere minimă în Guvern
Sociologul, arată prin grafice, relația dintre preferința de vot și încredere așa cum este descrisă de rezultatele unui model de regresie logistică multinominală (variabile de control: sex, vârstă, educație și mediu de rezidență), arată sociologul.
“Celelalte condiții considerate fiind aceleași (sex, vârstă etc.), probabilitatea de vot pentru candidatul X crește/scade/rămâne constantă pe măsură ce încrederea în instituția Y crește (cele două fenomen corelează; strict pe baza acestor date și analize nu poate fi stabilită cu certitudine existența unei relații de tip cauzal între încredere și preferința de vot). De exemplu, dacă un alegător <<mediu>> are o încredere minimă în Guvern (1, pe o scală de la 1 la 7), probabilitatea acestuia de a vota cu George Simion este 45% (respectiv 8% să voteze cu Crin Antonescu); dimpotrivă, dacă un alegător <<mediu>> are o încredere maximă (7), probabilitatea de a vota cu Crin Antonescu este 45% (respectiv 5% să voteze cu George Simion)”, arată Mircea Comșa.
Probabilitatea de vot pentru principalii candidați
- În general, probabilitatea de vot pentru Elena Lasconi nu variază în funcție de încrederea în instituții. Observăm totuși o relație pozitivă în cazul încrederii în Justiție, Companiile private și alți oameni, prin urmare, probabilitate de vot pentru Elena Lasconi crește pe măsură ce crește încrederea în aceste instanțe.
- În general, probabilitatea de vot pentru Victor Ponta variază puțin în funcție de încrederea în instituții. Observăm o relație pozitivă în cazul încrederii în Administrația publică locală, Bănci și Biserică. O relație negativă apare în cazul încrederii în Sistemul sanitar.
- Probabilitatea de vot pentru Crin Antonescu variază destul de mult în funcție de încrederea în instituții. În doar câteva instanțe (Școală, Presă și Bănci) observăm lipsa unei relații. În restul situațiilor (mai ales Guvern, Parlament, Partide, Justiție, Companii private și alți oameni), observăm o relație pozitivă, adică, cu cât încrederea este mare, cu atât probabilitatea de vot pentru Crin Antonescu este mai mare.
- Probabilitatea de vot pentru Nicușor Dan variază destul de mult în funcție de încrederea în instituții. Observăm o relație pozitivă în cazul încrederii în Justiție, Poliție, Sistem Sanitar, Companii private, Presă și BNR: o încredere mai mare în aceste instituții este însoțită de o probabilitate mai mare de vot pentru Nicușor Dan. O relație negativă apare în cazul încrederii în Biserică.
- Probabilitatea de vot pentru George Simion variază destul de mult în funcție de încrederea în instituții. Comparativ cu Crin Antonescu, relația dintre vot și încredere este în general inversată. În două instanțe (Sistemul sanitar și Administrația publică locală) relația este redusă și ușor negativă. În cazul Bisericii este puternic pozitivă, iar în cazul Școlii pozitivă. În restul situațiilor relația este cel puțin negativă. O relație puternic negativă apare mai ales în cazul încrederii în Guvern, Partide, Justiție, Poliție, Companii private, Presă, BNR și alți oameni: o încredere scăzută în aceste instanțe este însoțită de o probabilitate mai mare de vot pentru George Simion.
Opțiunea de vot, asociată cel mai puternic cu încrederea în Guvern, Partide și Justiție
Sociologul clujean arată că există o relație puternică între vot și încrederea în instituții.
“Pe baza acestor date, considerând toți candidații, pare că opțiunea de vot este asociată cel mai puternic cu încrederea în trei instituții: Guvern, Partide și Justiție. Un alegător fără încredere în aceste instituții are o probabilitate foarte mare de a vota cu George Simion. Un alegător cu încredere mare în aceste instituții are o probabilitate foarte mare de a vota cu Crin Antonescu. Restul alegătorilor se situează undeva între aceste extreme”, este concluzia sociologului Mircea Comșa.
AICI găsiți graficele explicative
EVENIMENT
Cine e bărbatul reținut după ce i-a aruncat o sticlă în față unui tânăr, după derby-ul Clujului. E fan U Cluj

Bărbatul reținut sâmbătă de polițiști pentru 24 de ore, în urma mai multor incidente care au avut loc după derby-ul Clujului, este un suporter al echipei de fotbal Universitatea Cluj.
Acesta a ajuns 24 de ore după gratii după ce a agresat doi tineri maghiari de 19 ani în parcul Central, la finalul meciului de luni, 31 martie, dintre U și CFR Cluj.
Cine e bărbatul reținut după ce i-a aruncat o sticlă în față unui tânăr, după derby-ul Clujului. E fan U Cluj
Potrivit unor surse Cluj24.ro, bărbatul de 38 de anise numește Marius Băncilă și fost identificat după aproape 6 zile de o echipă complexă de investigații.
Acesta a fost identificat după ce polițiștii au
vizionat zeci de ore de imagini de pe camerele de supraveghere și au vorbit cu membri ai galeriei U Cluj.
Tânărul rănit este fan CFR Cluj și student al UBB
Bărbatul reținut de polițiști era cu un grup de alte 7 persoane cțnd i-au agresat pe cei doi fani ai CFR Cluj în Parcul Central din Cluj-Napoca. Ulterior, când cei doi tineri se aflau pe Spaiul Independenței, Marius Băncilă a aruncat cu o sticlă care l-a rănit în față pe unul dintre fanii CFR Cluj.
Tănărul de 19 ani s-a prezentat la UPU și a fost diagnosticat cu fractură de piramidă nazală. Analizele medicale și investigațiile imagistice efectuate în UPU și la Camera de gardă ORL nu au evidențiat alte afecțiuni. A plecat la domiciliu cu recomandări de tratament. Tânărul este student la UBB și și-a scos certificat medico-legal în urma loviturilor primite.
Polițiștii continuă cercetările și față de celelalte persoane identificate, 7 la număr, cu vârste între 25 și 35 de ani, respectiv un băiat de 16 ani. În funcție de participația și implicarea fiecăreia în comiterea faptelor vor fi dispuse măsurile legale care se impun, au precizat reprezentanții IPJ Cluj.
Polițiștii au mai transmis că, până în acest moment, din verificările efectuate nu au rezultat date sau indicii care să conducă la concluzia că faptele ar fi fost săvârșite pe motive de etnie sau rasă.