Connect with us
Advertisement
Advertisement

EVENIMENT

DONATOR CU DONATOR, DĂM O MÂNĂ DE AJUTOR! – campanie națională de donare de sânge, Cluj-Napoca, 8-19 Mai 2023

Publicat


Echipa „Donează sânge, fii erou!” Cluj-Napoca organizează în perioada 8-19 mai o campanie de donare de sânge la Centrul de Transfuzie Sanguină Cluj, str. Nicolae Bălcescu nr 18.

afis donare

„Voluntarii proiectului vor fi prezenți la Centrul de Transfuzie de luni până vineri, între orele 7:30-13:30, asistând personalul și oferind mici atenții donatorilor. De asemenea, donatorii obțin bonuri de masă în valoare de 67 de lei, o adeverință pentru o zi liberă de la locul de muncă/unitatea de învățământ și o reducere de 50% la abonamentele pentru mijloacele de transport în comun.

Prin campania noastră ne propunem să promovăm donarea de sânge în Cluj și să contribuim la ameliorarea acestei probleme de sănătate publică. Invităm astfel toți donatorii să își arate iubirea pentru comunitate și să doneze sânge! Consecințele recentelor cutremure care au afectat Turcia și Siria sunt dovada vie a necesității unui flux constant de donatori de sânge, deoarece lipsa acestuia este o importantă problemă a sistemului medical din România, sângele neavând un substitut.

Transfuziile sanguine sunt esențiale pentru pacienții care suferă de boli precum anemii severe sau diferite forme de cancer și cei implicați în accidente. Principalele criterii pe care trebuie să le îndepliniți pentru a putea dona sânge:

-vârsta: 18-60 ani;

-greutate: peste 50 kg;

-să nu suferiți de boli cronice (diabet, cancer, ciroză hepatică, boli autoimune, alte boliinfecțioase, etc.);

-să nu aveți alergii severe (cele sezoniere, minore nu sunt criteriu de excludere);

-să nu fi suferit intervenții chirurgicale majore în ultimele 6 luni, operații minore în ultimele 3 luni, sau intervenții stomatologice mici în ultimele 7 zile;

-să nu urmați vreun tratament medicamentos (suplimentele alimentare precum vitaminele și mineralele, de exemplu vitamina C și Zinc, sunt acceptate);

-să nu vă fi tatuat și să nu vă fi pus piercing în ultimele 6 luni;

-să nu fiți în perioada menstruală (sau cu 5 zile înainte sau după);

-să nu consumați alcool și alimente bogate în grăsimi cu 48h înaintea donării.

Puteți afla mai multe informații despre donarea de sânge de pe site-ul nostru.

Donează sânge, fii erou! este un proiect al organizației studenților mediciniști Cluj-Napoca, parte a Federației Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR) și parte a programului Standing Committee On Public Health (SCOPH) din cadrul International Federation of Medical Students’ Associations. Proiectul este susținut de către Institutul Național de Transfuzie Sanguină ”Prof. Dr. C. T. Nicolau” și de către Registrul Național al Donatorilor Voluntari de Celule Stem Hematopoietice”, au comunicat organizatorii campaniei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Consilier local, descoperit în incompatibilitate de ANI. A fost şi administrator de firmă a CJ Cluj

Publicat

De

Agenţia Naţională de Integritate a anunţat, miercuri, că a constatat starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă sau a sesizat organele de urmărire penală în cazul a 12 aleşi locali, transmite Agerpres. Printre cei depistaţi în incompatibilitate se numărăşi un consilier local din judeţul Cluj.

12 aleşi locali în incompatibilitate

Potrivit unui comunicat al ANI transmis AGERPRES, este vorba despre Gianina Ionela Topolov, consilier judeţean  în cadrul CJ Constanţa, găsită în incompatibilitate, după ce, în perioada exercitării mandatului de consilier judeţean, societatea comercială în cadrul căreia aceasta a deţinut calitatea de asociat ar fi încheiat trei acorduri-cadru  de servicii  în valoare totală de 16.568.628 Lei cu două instituţii aflate în subordinea CJ Constanţa.
*Lucian Bălan, consilier judeţean în cadrul CJ Timiş, descoperit în incompatibilitate în perioada 8 iunie 2017 – 25 martie 2021, întrucât ar fi exercitat simultan cu funcţia de consilier judeţean şi funcţia de membru în Consiliul de Administraţie al unei societăţi aflate sub autoritatea CL al Mun. Timişoara.
*Narcis Sabin Bobic, fost Consilier judeţean în cadrul CJ Timiş, s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 27 noiembrie 2018 – 24 octombrie 2020, întrucât ar fi exercitat simultan cu funcţia de consilier judeţean şi funcţia de membru /administrator în cadrul consiliului de administraţie al unei societăţi aflate sub autoritatea CL al Mun. Timişoara.
*În ceea ce îl priveşte pe Vasile Sasu, primar al Com. Durneşti, Jud. Botoşani, ANI arată că, în perioada exercitării mandatului de primar, ar fi emis, la data de 22 iulie 2019, un act prin care s-a obţinut un folos patrimonial pentru soţia fiului său (afinul său de gradul I), respectiv ar fi emis Dispoziţia privind încadrarea acesteia în funcţia contractuală de referent la Compartimentul Resurse Umane, Asistenţă Socială, Autoritate Tutelară şi Stare Civilă din cadrul aparatului de specialitate al primarului.
„Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la existenţa unor indicii referitoare la posibila săvârşire de către Vasile Sasu a infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a semnat dispoziţia privind numirea norei sale într-o funcţie contractuală în cadrul aparatului de specialitate al primarului”, se precizează în comunicat.
*Marius Viorel Popescu, consilier local în cadrul CL al Municipiului Curtea de Argeş, Jud. Argeş, s-ar fi aflat în stare de incompatibilitate în perioada 6 decembrie 2017 – 8 mai 2020,  întrucât ar fi exercitat simultan cu funcţia de Manager interimar al Spitalului Municipal Curtea de Argeş şi funcţia de consilier local.
*Gelu Ionuţ Panfil, fost Consilier local în cadrul  CL al Mun. Oneşti, Jud. Bacău, s-a aflat în conflict de interese administrativ, după ce, în perioada exercitării mandatului de consilier local 2016-2020, ar fi participat la deliberarea şi adoptarea unor Hotărâri ale CL privind Spitalul Municipal „Sf. Ierarh Dr. Luca” Oneşti, spital în cadrul căruia persoana evaluată deţinea funcţia de membru în consiliul de administraţie (în perioada 27 septembrie 2016 – 19 noiembrie 2020), decizii care au avut ca rezultat un avantaj patrimonial pentru sine.
*Tudor Hurubati, consilier local în cadrul CL al Oraşului Sulina, Jud.Tulcea, s-ar afla în stare de incompatibilitate începând cu data de 7 noiembrie 2017, întrucât deţine şi exercită simultan atât funcţia de consilier local, cât şi cea de director general adjunct în cadrul unei regii autonome aflate sub autoritatea Consiliului judeţean.

A fost şi administrator de firmă a CJ Cluj

*Marinela Corina Cozea, fost consilier local în cadrul CL al Oraşului Huedin, Jud. Cluj, s-ar fi aflat în stare de incompatibilitate în perioada 21 decembrie 2017 – 24 octombrie 2020, întrucât a exercitat simultan cu funcţia de consilier local şi funcţia de administrator provizoriu, respectiv administrator neexecutiv în cadrul Consiliului de Administraţie al unei societăţi înfiinţate şi aflate sub autoritatea consiliului judeţean.
*Nelu Simion Munea, consilier local în cadrul  CL al Com. Forotic, Jud. Caraş Severin, a fost găsit în conflict de interese administrativ, după ce, în perioada exercitării mandatului de consilier local (2020 – 2024) ar fi participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârii CL privind închirierea  prin atribuire directă a pajiştilor rămase neatribuite şi disponibile în urma rezilierii unor contracte din domeniul privat al comunei Forotic, iar ulterior soţia persoanei evaluate a primit spre închiriere în baza acestei hotărâri o suprafaţă de pajişte aflată în domeniul privat al comunei, prin încheierea unui act adiţional la contractul cadru încheiat iniţial în anul 2019 între Comuna Forotic şi aceasta.
*Cristina Popa, Consilier local în cadrul CL  al Com. I.C. Brătianu, Jud. Tulcea, a fost descoperită în conflict de interese administrativ, după ce, în perioada exercitării mandatului de consilier local (2016-2020), deşi avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local, ar fi participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârii CL al Com. I.C. Brătianu privind acordarea unor suprafeţe de teren arabil extravilan personalului de specialitate din serviciile publice comunale, în perioada cât lucrează în localitatea I.C. Brătianu.
Potrivit ANI, în calitate de cadru didactic în cadrul Şcolii Gimnaziale „Ion Creangă” din comuna I.C. Brătianu, persoana evaluată s-a regăsit la pct. 8 în lista din Anexa nr. 1 la Hotărârea CL în care sunt menţionate nominal persoanele cărora li se va acorda teren.
*Levente Mihai Biro, Consilier local în cadrul CL al Com. Şona, Jud. Alba, s-ar fi aflat în stare de incompatibilitate în perioada 2020 – 2022, întrucât societatea comercială în cadrul căreia deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator a desfăşurat operaţiuni comerciale cu Primăria comunei Şona în baza cărora s-au emis mai multe facturi fiscale a căror valoare totală este de 9.720 lei.
*Petru Dumbravă,  fost Consilier local în cadrul CL al Com. Mişca, Jud. Arad, a fost găsit în conflict de interese administrativ, după ce, în perioada exercitării mandatului de consilier local (2020 – 2024) ar fi participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârii C.L. privind aprobarea închirierii păşunii comunale către crescătorii de animale persoane fizice şi juridice de pe raza comunei Mişca, iar ulterior a încheiat un contract de închiriere păşune pe o perioadă de 1 an cu Primăria comunei Mişca.
Agenţia Naţională de Integritate arată că persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris, iar Marinela Corina Cozea şi Cristina Popa nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
„Persoana (…) faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică (…) pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”, precizează ANI în comunicat.

Citește mai departe

EDUCATIE

Profesorii clujeni nu se lasă. Un nou marș de protest va fi organizat joi în centrul orașului, în a treia săptămână de grevă

Publicat

De

protest 2

Cadrele didactice din Cluj ies din nou în stradă, joi, de la ora 11.00. Miercuri, liderii coaliției au semnat un angajament politic prin care își asumă că vor respecta memorandumul privind majorările salariale acordate personalului din Educație, care va fi adoptat joi de Executiv.

Au fost noi negocieri între liderii coaliției de guvernământ și reprezentanții cadrelor didactice. Deocamdată situația rămâne incertă, iar cadrele didactice nu dau semne că se vor întoarce în sălile de clasă.

Profesorii clujeni nu se lasă. Un nou marș de protest va fi organizat joi în centrul orașului, în a treia săptămână de grevă

La Cluj, joi, profesorii vor ieși din nou în stradă. Potrivit liderei Sindicatului Liber din Învățământul Preuniversitar clujean (SLIPC), Lucia Cojocaru, un marș de protest va avea loc pe bulevardul Eroilor. Protestul va începe la ora 11.00 în Piața Unirii.

„Lumea e pe poziții. La Cluj, peste 70% dintre profesori încă protestează în a zecea zi de grevă. Oamenii rezistă și sunt foarte nemulțumiți de atitudinea Guvernului și a Ministerului Educației”, a declarata Lucia Cojocaru pentru Cluj24.ro.

Lidera SLIPC a percizat că, până la ora redactării acestei știri, nu a vorbit cu reprezentanții sindicatului la nivel național și că nu poate să spună cât va mai dura greva profesorilor.

La Cluj și un grup de părinți a anunțat un protest pentru ziua de joi, tot în Piața Unirii. Acesta este unul de solidaritate cu cadrele didactice. Cel mai probabil, părinții elevilor se vor alătura profesorilor de la ora 11.00.

Guvernul dă un memorandum

Liderii PSD și PNL, Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă, au semnat miercuri un angajament politic prin care își asumă că vor respecta memorandumul privind majorările salariale acordate personalului din Educație, care va fi adoptat joi de Executiv.

Prim-ministrul Nicolae Ciucă a cerut Ministerului Educației și Ministerului Muncii și Solidarității Sociale promovarea la nivelul Guvernului a unui Memorandum privind majorările salariale acordate personalului din Educație prin noua Lege a salarizării, anunța Executivul.

Foto: Arhivă

 

Citește mai departe

EVENIMENT

CJ Cluj cere Ministerului Sănătății banii pentru noul Centru de Transplat. Tișe: Dacă refuză vom vinde active din patrimoniu

Publicat

De

Construcția Centrului Integrat de Transplant din Cluj-Napoca poate începe în două luni, anunță Consiliul Județean Cluj. Există însă o problemă. Banii. CJ Cluj nu se poate baza nici în acest moment pe Ministerul Sănătății, care nu a transmis dacă va finanța proiectul declarat, de altfel, eligibil.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a solicitat, din nou, Ministerului Sănătății, să finanțeze Centrul Integrat de Transplant.

Acesta este un proiect unic în România și în Europa de sud-est, matur din toate punctele de vedere, care integrează facilitățile necesare pentru patru tipuri de transplant: de cord, plămân, hepatic și renal.

CJ Cluj cere Ministerului Sănătății banii pentru noul Centru de Transplat. Tișe: Dacă refuză vom vinde active din patrimoniu

Dacă Ministrul Sănătății refuză să finanțeze investiția, Alin Tișe a spus că se va trece la vânzarea unor active din patrimoniul județului Cluj pentru a putea construi noul centru. Proiectul a fost depus spre finațare la Ministerul Sănătății și a și fost declarat eligibil, însă procesul s-a oprit, deocamdată, aici.

„Construcția Centrului Integrat de Transplant poate demara în două luni dacă Ministerul Sănătății decide să fie alături de toți cei care au nevoie de transplant și care merită să fie tratați în condiții de maximă siguranță.

Analizez inclusiv varianta de a vinde active din patrimoniul județului Cluj, pentru a putea realiza Centrul Integrat de Transplant. Nu ne putem lăsa doar la mâna Ministerului Sănătății.

Clujul are un proiect cu teren și așteaptă doar semnarea contractului de execuție. Ministerul Sănătății, din păcate, a prioritizat și proiecte incipiente. Lista lor nu ține cont de gradul de maturitate și de realitatea din teritoriu. Se face un deserviciu pacienților și vor rămâne bani neutilizați, sunt deja cazuri concrete”, a declarat Alin Tișe.

Care sunt pașii realizați de Consiliul Județean Cluj până acum:

  • organizarea concursului internațional de soluții și desemnare câștigător;
  • întocmirea avizelor și aprobarea documentațiilor tehnico-economice;
  • organizarea licitației restrânse de execuție;
  • trei consorții de firme au fost invitate să depună oferta financiară, data limită de depunere fiind 7 iunie a.c., ora 15:00;
  • depunerea proiectului spre finanțare în cadrul apelului de proiecte lansat de Ministerul Sănătății, acesta fiind selectat drept eligibil spre finanțare însă fără a se finanța.

Centrul de Transplant Multiorgan de la Cluj va integra soluții tehnice moderne în materie de construcții și arhitectură medicală, punând pacientul pe primul loc în toate fluxurile oferite, au precizat reprezentanții CJ Cluj.

Acesta va fi construit pe str. B. P. Hașdeu nr. 6, zona medicală a Clujului, și va dispune de 264 de paturi pentru spitalizare continuă, 16 paturi pentru spitalizare de zi și 45 de paturi destinate ATI.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Armata ANGAJEAZĂ: peste 4.000 de locuri de soldați și gradați profesioniști. Care sunt CONDIȚIILE

Publicat

razboi 1

Continuă înscrierile în armată pentru 4.159 de posturi de soldat/gradat profesionist (SGP). Termenul limită este 16 iunie, scrie Alba24.ro.

Potrivit MApN, înscrierile se fac doar la birourile de informare-recrutare și nu online.

Selecția candidaților se va desfășura până în 23 iunie, iar examinarea medicală este în perioada 6-30 iunie.

Termen final de întocmire a dosarelor de candidat este 21 iulie.

Lista locurilor de soldat/gradat profesionist

Alba – 22
Arad – 136
Bacău – 83
Bihor – 5
Bistrița-Năsăud – 322
Botoșani – 10
Brașov – 60
Brăila – 77
București – 756
Buzău – 207
Călărași – 11
Cluj – 138
Constanța – 607
Covasna – 37
Dâmbovița – 10
Dolj – 230
Galați – 125
Giurgiu – 26
Gorj – 1
Harghita – 28
Hunedoara – 11
Ialomița – 20
Iași – 21
Ilfov – 172
Maramureș – 15
Mureș – 56
Neamț – 18
Olt – 59
Prahova – 54
Satu Mare – 8
Sibiu – 183
Timiș – 56
Tulcea – 235
Vaslui – 43
Vrancea – 317

Cum se fac înscrieri

Înscrierile se fac la biroul informare-recrutare din cadrul centrului militar din județul/sectorul de domiciliu.

LISTA centrelor militare – birouri de informare / recrutare

Centrul Militar Județean Alba – Alba Iulia, Str. Regina Maria nr. 6, Alba – 0258811989 – recrutare_alba@mapn.ro
Centrul Militar Județean Arad – Arad, Str. Lucian Blaga nr. 4 – 6, Arad – 0257281693 – recrutare_arad@mapn.ro
Centrul Militar Județean Argeș – Pitești, Str. Craiovei, nr. 150, Argeș – 0248251119 – recrutare_arges@mapn.ro
Centrul Militar Județean Bacău – Bacău, Str. Energiei, nr. 1, Bacău – 0234512913 – recrutare_bacau@mapn.ro
Centrul Militar Județean Bihor – Oradea, Str. Dunărea nr. 2, Bihor – 0259411929 – recrutare_bihor@mapn.ro
Centrul Militar Județean Bistrița – Năsăud – Bistrița, Str. Republicii nr. 3  –  5, Bistrița – Năsăud – 0263 211 271 – recrutare_bistritanasaud@mapn.ro
Centrul Militar Județean Botoșani – Botoșani, Str. Sucevei, nr. 2, Botoșani – 0231512495 – recrutare_botosani@mapn.ro
Centrul Militar Județean Brăila – Brăila, Str. Buzăului Nr.5, Brăila – 0239684701 – recrutare_braila@mapn.ro
Centrul Militar Județean Brașov – Brașov, Str. Lungă nr. 231, Brașov – 0268510466 – recrutare_brasov@mapn.ro
Centrul Militar Sector 1 – București, Str. Căderea Bastiliei, nr. 13, București  –  Sectorul 1 – 0213191058 – recrutare_sector1@mapn.ro
Centrul Militar Sector 2 – București, Str. Thomas Masaryk, nr. 22, București  –  Sectorul 2 – 0212113813 – recrutare_sector2@mapn.ro
Centrul Militar Sector 3 – București, Bld. Nicolae Grigorescu, nr. 12, București  –  Sectorul 3 – 0213242309 – recrutare_sector3@mapn.ro
Centrul Militar Zonal București (S4) – București, Str. 11 Iunie, nr. 2, Sector 4, București  –  Sectorul 4 – 0213367820 – recrutare_sector4@mapn.ro
Centrul Militar Sector 5 – București, Șos. Panduri, nr. 24, București  –  Sectorul 5 – 0214116296 – recrutare_sector5@mapn.ro
Centrul Militar Sector 6 – București, Str. Pompiliu Eliade, nr. 4 bis, București  –  Sectorul 6 – 0213151744 – recrutare_sector6@mapn.ro
Centrul Militar Județean Buzău – Buzău, Str. Unirii, nr. 140, Buzău – 0238720620 – recrutare_buzau@mapn.ro
Centrul Militar Județean Călărași – Călărași, Str. Mușețelului nr. 10, Bl. J 24 , Călărași – 0242331569 – recrutare_calarasi@mapn.ro
Centrul Militar Județean Caraș – Severin – Reșița, Str. Sportului, nr.4, Caraș – Severin – 0255214824 – recrutare_carasseverin@mapn.ro
Centrul Militar Zonal Cluj – Cluj Napoca, Str. Calea Dorobanților nr. 8 – 10, Cluj – 0264433067 – recrutare_cluj@mapn.ro
Centrul Militar Zonal Constanța – Constanța, Str. Mircea cel Bătrân, nr.106, Constanța – 0241484399 – recrutare_constanta@mapn.ro
Centrul Militar Județean Covasna – Sf. Gheorghe, Str. Kos Karoly, nr. 3, Covasna – 0267311209 – recrutare_covasna@mapn.ro
Centrul Militar Județean Dâmbovița – Tîrgoviște, Str. Ion Heliade Rădulescu, nr. 16, Dâmbovița – 0744653234; 0245211463 – recrutare_dambovita@mapn.ro
Centrul Militar Zonal Dolj – Craiova, Str. General Dragalina, nr. 60 A, Dolj – 0251534404 – recrutare_dolj@mapn.ro
Centrul Militar Județean Galați – Galați, Str. Cerealelor, nr. 2, Galați – 0236497031 – recrutare_galati@mapn.ro
Centrul Militar Județean Giurgiu – Giurgiu, Bld. Mihai Viteazul, nr. 4, Giurgiu – 0246213095 – recrutare_giurgiu@mapn.ro
Centrul Militar Județean Gorj – Târgu Jiu, Str. Republicii, nr. 13, Gorj – 0253215563 – recrutare_gorj@mapn.ro
Centrul Militar Județean Harghita – Miercurea Ciuc, Str. Piața Cetății, nr. 1, Harghita – 0266371520 – recrutare_harghita@mapn.ro
Centrul Militar Județean Hunedoara – Deva, Str. Piața Unirii, nr. 6, Hunedoara – 0254211304 – recrutare_hunedoara@mapn.ro
Centrul Militar Județean Ialomița – Slobozia, Str. Lacului, nr.6, Ialomița – 0243235286 – recrutare_ialomita@mapn.ro
Centrul Militar Zonal Iași – Iași, Str. Arh.G.M. Cantacuzino, nr. 20, Iași – 0232264491 – recrutare_iasi@mapn.ro
Centrul Militar Județean Ilfov – București, B – dul. Iuliu Maniu, nr. 13, Ilfov – 0214113141 – recrutare_ilfov@mapn.ro
Centrul Militar Județean Maramureș – Baia Mare, Str. Turnului nr.1, Maramureș – 0262211088 – recrutare_maramures@mapn.ro
Centrul Militar Județean Mehedinți – Drobeta Turnu Severin, Bld. Carol I nr.25., Mehedinți – 0352422209 – recrutare_mehedinti@mapn.ro
Centrul Militar Județean Mureș – Târgu Mureș, Mihai Eminescu, nr. 29, Mureș – 0265250642 – recrutare_mures@mapn.ro
Centrul Militar Județean Neamț – Piatra Neamț, Str. Durăului, nr. 9, Neamț – 0233213473 – recrutare_neamt@mapn.ro
Centrul Militar Județean Olt – Slatina, Str. Drăgănești, nr. 29, Olt – 0249431255 – recrutare_olt@mapn.ro
Centrul Militar Județean Prahova – Ploiești, Str. Vestului, nr. 14 – 16, Prahova – 0244525938 – recrutare_prahova@mapn.ro
Centrul Militar Județean Sălaj – Zalău, Str. Lt.col. Pretorian nr. 100, Sălaj – 0260612077 – recrutare_salaj@mapn.ro
Centrul Militar Județean Satu Mare – Satu Mare, Str. Petöfi Sándor, nr. 47, Satu Mare – 0261717123 – recrutare_satumare@mapn.ro
Centrul Militar Zonal Sibiu – Sibiu, Calea Dumbravii, nr. 26, Sibiu – 0269244712 – recrutare_sibiu@mapn.ro
Centrul Militar Județean Suceava – Suceava, Str. Alexandru cel Bun, nr. 45, Suceava – 0230520986 – recrutare_suceava@mapn.ro
Centrul Militar Județean Teleorman – Alexandria, Str. Constantin Brâncoveanu, nr. 45, Teleorman – 0247311115 – recrutare_teleorman@mapn.ro
Centrul Militar Zonal Timiș – Timișoara, Piata Libertatii nr. 7, Timiș – 0256293757 – recrutare_timis@mapn.ro
Centrul Militar Județean Tulcea – Tulcea, Str. Libertății, nr. 82 B, Tulcea – 0240531576 – recrutare_tulcea@mapn.ro
Centrul Militar Județean Vâlcea – Râmnicu Vâlcea, Str. Mr. Vasile Popescu, nr. 8, Vâlcea – 0250733985 – recrutare_valcea@mapn.ro
Centrul Militar Județean Vaslui – Vaslui, Str. Decebal, nr. 16, Vaslui – 0235315309 – recrutare_vaslui@mapn.ro
Centrul Militar Zonal Vrancea – Focșani, Str. Cezar Bolliac, nr. 5 – 7, Vrancea – 0237216227 – recrutare_vrancea@mapn.ro

Apoi se completează dosarul de candidat cu documentele solicitate de recrutor, în scopul certificării îndeplinirii tuturor condiţiilor şi criteriilor de recrutare.

Soldații și gradații profesioniști în Armata Română

Soldaţii şi gradaţii profesionişti (pe scurt, SGP) constituie cel mai numeros corp de personal militar din armată, fiind destinat îndeplinirii funcţiilor de execuţie specifice luptătorilor şi specialiştilor militari, în cadrul microstructurilor de tip echipă, echipaj, post de luptă sau grupă/similare.

Gradaţii profesioniști pot îndeplini şi funcţii de comandă la nivelul acestor microstructuri.

Alături de ceilalți militari, SGP au misiunea păstrării integrităţii şi suveranităţii statului, a apărării cetăţenilor ţării. Ei sunt primii chemaţi în orice situaţie care afectează desfăşurarea normală a vieţii (calamităţi, dezastre etc.).

SGP participă nemijlocit la procesul de instrucţie individuală şi colectivă din cadrul unităţilor militare, asigură exploatarea şi întreţinerea tehnicii şi armamentului din dotare şi execută paza şi apărarea obiectivelor militare.

Gradele acordate SGP sunt: soldat, fruntaş, caporal.

Dezvoltarea instruirii SGP se realizează prin cursuri de perfecţionare/specializare, stagii de instruire şi acţiuni în teatrele de operaţii. Acestea asigură perfecţionarea deprinderilor de luptători şi specialişti militari, precum şi creşterea rezistenţei fizice şi psihice specifice acţiunilor militare în condiţii de efort, pentru a fi capabili să îndeplinească misiuni specifice, atât izolat, cât şi în cadrul grupurilor militare.

SGP constituie principala sursă de formare a subofiţerilor în activitate, prin absolvirea cursurilor învăţământului postliceal militar cu durata de 1 an sau a cursului de formare a subofițerilor în activitate.

Totodată, SGP pot fi selecţionaţi în vederea participării la concursurile organizate pentru admiterea în învățământul superior militar sau la cursul de formare a ofiţerilor în activitate, precum și la programele de formare a maiştrilor militari în activitate.

Fără examene scrise

Chiar dacă nu ai deloc experiență militară anterioară, poți fi angajat într-o funcție de soldat/gradat profesionist dacă îndeplinești criteriile de recrutare și selecție necesare și urmezi un program de instruire cu durata de 2-5 luni, desfăşurat într-unul din centrele de instruire/unităţile de instrucţie ale categoriilor de forţe ale armatei.

Candidaţii nu susţin examene scrise (de cunoştinţe), însă sunt ierarhizaţi pe baza punctajului obţinut în funcţie de rezultatele înregistrate la probele de selecţie, de nivelul studiilor absolvite şi de media de la bacalaureat, dar şi de distanţa la care au domiciliul faţă de unitatea militară pentru care optează.

Repartizarea pe posturi se face computerizat, la nivel național, în funcție de punctajul obținut și opțiunile exprimate de candidat.

Primul candidat clasat, dintre cei care au ales un anumit post, va fi repartizat în funcţia dorită, iar daca sunt mai multe funcții identice, acestea vor fi ocupate de următorii clasați.

Condiţii şi criterii generale de recrutare

– să aibă cetăţenie română şi domiciliul stabil în România;
– să aibă vârsta între 18 ani împliniţi, la data începerii programului de instruire, şi cel mult 45 de ani împliniţi, la data finalizării programului de instruire;
– să fie absolvenţi cel puţin ai primilor doi ani de studiu din învăţământul secundar superior, în condiţiile prevăzute de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
– să posede permis de conducere auto valabil, categoriile B şi C – candidaţii care optează pentru arma „auto” şi/sau pentru specialităţile militare care necesită conducerea tehnicii specifice auto din arma „geniu”;
– să declare în scris că, la începerea programului de instruire, renunţă la gradul dobândit anterior în calitate de militar în termen, militar angajat pe bază de contract, gradat profesionist sau gradat voluntar, ori, după caz, la gradul dobândit după parcurgerea a cel puţin un an de studii pentru formarea cadrelor militare în cadrul instituţiilor/unităţilor de învăţământ militar, în cazul în care studiile respective nu au fost finalizate;
– să fie absolvenţi ai învăţământului postliceal sau universitar cu licenţă de specialitate, cu certificat/diplomă de absolvire a instituţiei de învăţământ – candidaţii care optează pentru profesia de soldat/gradat profesionist în arma „aviaţie”, specialitatea militară „însoţitor de bord – paramedic”.
– să fie declarat ”Admis” la probele de selecţie care se susţin în centrele zonale de selecţie şi orientare sau în şi care constau în evaluarea psihologică (test de aptitudini și chestionar de personalitate), evaluarea capacităţii motrice (traseu utilitar-aplicativ și alergare de rezistență) şi interviul de evaluare finală;
– să fie declarat “Apt” la examinarea medicală care are loc în unități sanitare ale Ministerului Apărării Naționale;
– să fie declarat ”Apt” la examinarea medicală specifică şi/sau evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale care va fi parcursă doar de candidații pentru specialitatea militară „forţe pentru operaţii speciale”, „scafandri”, de cei care vor desfăşura activităţi care necesită ambarcarea ori obținerea permisului/brevetului de conducere auto.

Formarea inițială

– se realizează în centrele de instruire/unităţile de instrucţie ale categoriilor de forţe ale armatei și durează cel mult 5 luni;
– pe timpul programului de instruire, cursanții sunt luaţi în evidenţă cu gradul de soldat profesionist;
– programele de formare se finalizează cu acordarea certificatului de absolvire, care constituie baza confirmării în armă, și numirea în funcţia corespunzătoare pregătirii;
– candidații care nu au efectuat stagiul militar trebuie să parcurgă și să finalizeze un program de instruire care cuprinde două module: modulul instruirii individuale, destinat formării deprinderilor individuale, și modulul perfecţionării instruirii de specialitate, axat pe pregătirea militară specifică armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare; candidații care au efectuat anterior serviciul militar sau au activat în calitate de SGP nu vor parcurge decât al doilea modul.

Instruirea, cazarea, masa și echipamentul sunt gratuite.

Selecția candidaților: probele eliminatorii

În vederea participării la selecţie, fiecare candidat trebuie să prezinte o adeverinţă medicală eliberată de către medicul de familie, valabilă 90 de zile de la data eliberării, care să ateste că la momentul evaluării/examinării este „clinic sănătos şi nu se află în evidenţă sau sub observaţie cu boli cornice, psihice/neuropsihice sau infectocontagioase“ şi care să cuprindă sintagma „eliberată pentru susţinerea probelor sportive, evaluării psihologice şi examinării medicale la intrarea în sistemul militar“.

Etape eliminatorii:

Evaluarea psihologică a candidaţilor are în vedere:

– criteriile psihologice din categoria aptitudini cognitive şi trăsături de personalitate
– caracteristicile comportamentelor privind competenţele generale şi specifice
– caracteristicile specific profilelor valorice individuale
– elementele de istorie personală/datele biografice.

Evaluarea capacităţii motrice (probe fizice)

– parcurgerea într-un timp determinat (minim 1 min. 45 sec.) a unui traseu utilitar-aplicativ, care conţine 10 elemente pe un circuit de 90 m lungime, şi care evaluează nivelul de dezvoltare a deprinderilor tale motrice de bază (viteza, îndemânarea, rezistenţa, forţa)
– probă de rezistenţă pe distanţa de 1000 m (minim 4 min. 15 sec.) pentru candidaţii la învăţământul liceal militar, respectiv 2000 m (minim 9 min. 45 sec.) pentru candidaţii la formarea profesională a personalului militar în activitate.

La prezentarea la centrul zonal de selecţie şi orientare, candidatul trebuie să aibă asupra sa: cartea de identitate sau certificatul de naştere (pentru candidaţii care nu au împlinit 14 ani), în original, materiale de igienă individuală, echipament sportiv, instrumente de scris (pix/stilou cu pastă/cerneală albastră sau neagră).

Interviul de evaluare finală

Are loc în vederea orientării vocaţionale a candidaţilor.

Examinarea medicală

Se efectuează o singură dată şi este valabilă pe tot parcursul unui an de recrutare.

Examinarea medicală specifică şi/sau evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale

Este necesară numai pentru anumite arme, servicii şi specialităţi militare.

După ce au fost declaraţi „Apt” la examinarea medicală, următoarele categorii de candidaţi efectuează examinarea medicală specifică şi/sau evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale, astfel:

– candidaţii la programele de formare iniţială în cadrul cărora se desfăşoară activităţi aeronautice militare, precum şi candidaţii pentru profesia de soldat şi gradat profesionist în specialitatea militară „forţe pentru operaţii speciale”, la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu”
– candidaţii pentru profesia de ofiţer sau maistru militar în Forţele Navale, indiferent de arma şi specialitatea militară, precum şi candidaţii pentru profesia de soldat şi gradat profesionist în specialitatea militară „scafandri” sau cei care vor fi ambarcaţi, la Centrul de Medicină Navală
– candidaţii care optează pentru arme sau servicii şi specialităţi militare pentru care este necesară deţinerea/obţinerea permisului/brevetului de conducere auto efectuează evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale prin grija secţiilor psihologie operaţională Bacău, Bucureşti şi Sibiu, la instituţiile militare de învăţământ/centrele zonale de selecţie şi orientare, după caz.

Candidaţii care sunt sportivi de performanţă şi urmează să fie legitimaţi la Clubul Sportiv al Armatei „Steaua” ca soldaţi/gradaţi profesionişti efectuează evaluarea psihologică, evaluarea capacităţii motrice şi interviul de evaluare finală în cadrul Clubului Sportiv al Armatei „Steaua”; evaluarea capacităţii motrice poate fi efectuată şi în alte locaţii care permit susţinerea acesteia, corespunzător disciplinei sportive.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax