ACTUALITATE
Declarația de beneficiar real – o GRIJĂ ÎN PLUS pentru proprietarii de firme

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a anunțat pe 11 mai că depunerea declarației de beneficiar real va fi amânată până la 1 octombrie. Chiar si așa, zeci de proprietari ai firmelor clujene stau în continuare la cozi și completează dosare stufoase.
„Oriunde mergi, chiar și la bancă, duci certificatul de înregistrare și adeverința că tu ești singurul care ai acces la beneficiile firmei. Niciodată un angajat al meu nu va merge să scoată bani. Este absurd!”, este opinia unui cetățean care se află la coada de zeci de oameni din fața Oficiului Național al Registrului Comerțului din Cluj-Napoca, cu declarația în mână.
Iar el nu este singurul. În dimineața zilei de 12 mai, la Oficiul Național al Registrului Comerțului din Cluj-Napoca, proprietarii firmelor clujene au stat la coadă pentru a depune declarațiile de beneficiar real. Unii s-au învoit de la serviciu, iar alții se aflau la coadă încă de la ora 9:00, fără a rezolva nimic până la ora 12:00, adică ora închiderii. Nimeni, însă, nu a fost informat cu privire la amânarea depunerii acestei declarații până la 1 octombrie.
„Este o prostie. De 20 de ani mereu a fost la fel. Stau aici de 2 ore jumătate. M-am săturat. O să încerc să depun actele la poștă. Asta este țara în care trăim”, a declarat un alt proprietar de firmă pentru Cluj24.
Conform legii, persoanele juridice care nu depun declarația riscă amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
FOTO. Prețuri la bere și vin, dar și la mâncare la Electric Castle. Cozi la rulote în ciuda prețurilor piperate

Festivalul Electric Castle de la Bonțida oferă spectatorilor o gamă variată de mâncare și băutură, dar prețurile nu suint deloc mici. Cu toate acestea, joi seara erau cozi în fața rulotelor pentru că nu poți asculta muzică pe stomacul gol.
Dacă la bere prețul unui pahar de 350 de ml era între 20 și 26 de lei, un pahar de vin se vinde cu 27 de lei.
La mâncare, o porție de quesadilla costă 47-48 de lei, un burrito de pui 49 de lei, un tacos de pui – 47 de lei, iar o porție de cartofi – 20 de lei.
O porție de 400 de grame de paella cu fructe de mare costă 69 de lei, în timp ce 150 de grame de ardei prăjiți Pimientos de Padron se vinde cu 49 de lei.
De asemenea, se mai găsesc nooldles la 49 de lei, sau orez green curry la același preț.
118 lei, brisket de vită
O porție de 400 de grame de brisket de vită se vinde cu 118 de lei, coaste de porc găsiți la 72 de lei, iar coaste de vită la 96 de lei, același preț fiind și pentru steak picanha sau vrăbioară de vită.
Un burger costă 54 sau 62 de lei, cel mai ieftin – 26 de lei, fiind un hotdog afumat.
Totodată, un meniu de aripioare picante costă 47 de lei, un meniu de pui panko 45 de lei, un crispy burget 47 de lei, iar o porție de cartofi prăjiși belgie se vinde cu 32 de lei.
Pofticioșii de desert pot savura clătite umplute cu diverse ingrediente de la 25 de lei la 30 de lei.
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Toate drumurile duc spre scena principală de la Electric Castle. Urmează Justin Timberlake. Parada pelerinelor

Toate drumurile duc, joi seară, de la Cluj-Napoca spre Bonțida unde are loc festivalul Electric Castle, iar în perimetru toată lumea se îndreaptă spre scena principală unde, de la ora 22,45, va susține un concert artistul american Justin Timberlake, aflat în premieră în România.
Show-ul va avea o durată de 2 ore.
Traficul spre Bonțida a fost infernal, iar un autobuz plin de fani care a plecat la ora 17,50 de la Expo Transilvania din Cluj-Napoca a făcut 3 ore până la festival.
Ploaia, care a devenit marcă înregistrată a Electric Castle, a fost un bun prilej de etalare a unei game diverse de pelerine și cizme de cauciuc.
Electric Castle are loc la Castelul de la Bonțida în perioada 16-20 iulie.
EVENIMENT
Cu jalba la Prefectura Cluj. Patronii din HORECA: Pachetul de măsuri fiscale riscă să genereze un șoc economic devastator

Organizația Patronală HORECA Cluj-Napoca își manifestă îngrijorarea maximă pentru viabilitatea industriei ospitalității și susține că recentul pachet de măsuri fiscale anunțat la nivel național, în special majorările cotelor de TVA, ”riscă să genereze un șoc economic devastator asupra unui sector deja fragilizat de crize succesive”.
Într-un memoriu transmis Prefecturii Cluj, în cadrul unei întâlniri cu prefectul Maria Forna, patronii de restaurante și localuri avertizează că măsurile vor conduce inevitabil la o contracție a consumului, la închiderea de afaceri și la pierderea locurilor de muncă.
”Faptul că aceste avertismente nu au fost luate în considerare în deciziile finale ne plasează într-o situație critică.
În acest context național extrem de dificil, problemele administrative și birocratice preexistente la nivel local devin bariere insurmontabile, care amenință direct supraviețuirea multor afaceri corecte. De aceea, apelăm la sprijinul și la atribuțiile legale ale Instituției Prefectului pentru a analiza și media soluționarea mai multor provocări majore”, se arată în memoriu.
Birocrația excesivă
Astfel, în ceea ce privește forța de muncă, patronii din HORECA reclamă durata extinsă și birocrația excesivă în procedurile de angajare a personalului extracomunitar, vital pentru funcționarea sectorului nostru, iar legat de actul de control, sesizează lipsa de predictibilitate, uniformitate și uneori transparență în modul de desfășurare a controalelor efectuate de diverse organisme ale statului.
”În ceea ce privește autorizarea generală de funcționare, birocrația disproporționată impusă de administrația locală din Cluj-Napoca în procesul de autorizare, demonstrată printr-o analiză comparativă cu alte mari municipii, care contravine direct spiritului legislației naționale de simplificare (ex: Legea nr. 310/2024).
Tratament discriminatoriu
De asemenea, legat de autorizarea specifică a teraselor sezoniere, sesizăm tratamentul neunitar și discriminatoriu în regimul de autorizare a teraselor de pe domeniul public, unde se impun costuri și proceduri (precum Autorizația de Construire anuală) mult mai împovărătoare pentru o categorie de operatori față de alta”, precizează Organizația Patronală HORECA Cluj.
Reprezentanții acesteia consideră că o colaborare strânsă între mediul de afaceri și autoritățile publice, facilitată de Prefectura Cluj, ”este esențială pentru a corecta aceste disfuncționalități și pentru a asigura un climat economic echitabil și predictibil”.
Simplificarea birocrației
Prefectul Clujului, Maria Forna, a afirmat că discuțiile s-au axat pe identificarea soluțiilor comune la provocările cu care se confruntă industria ospitalității, iar printre principalele subiecte abordate s-au numărat problematica angajării lucrătorilor extracomunitari, eficientizarea procesului de autorizare a activităților HORECA, simplificarea birocrației și armonizarea legislației locale și naționale cu nevoile specifice ale sectorului.
De asemenea, s-a discutat despre importanța evenimentelor culturale și gastronomice în promovarea turistică a județului.
”Am ascultat doleanțele și propunerile reprezentanților Organizației Patronale a Industriei Ospitalității și am subliniat angajamentul Instituției Prefectului de a sprijini dezvoltarea sănătoasă a mediului de afaceri. În cadrul întâlnirii s-a stabilit un calendar de acțiuni concrete, inclusiv întâlniri de lucru pentru a se identifica soluții la problematicile semnalate.
Un dialog constant între autorități și reprezentanții mediului de afaceri este crucial pentru dezvoltarea economică a județului nostru”, a menționat Forna.

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au fost alertați, joi seara, la ora 19.51, cu privire la faptul că a izbucnit un incendiu la un autocar aflat pe centura Vâlcele-Apahida, în apropiere de comuna Apahida.
”Spre locul solicitării au fost trimise imediat două autospeciale de stingere, precum și o ambulanță SMURD, preventiv. Pasagerii s-au autoevacuat și nu necesită îngrijiri medicale.
De asemenea, din primele date, conducătorul autocarului a acționat cu mijloace de primă intervenție și a lichidat incendiul.
Pompierii au efectuat verificări, constatând faptul că incendiul s-a manifestat la conductorii electrici ai compartimentului motor, nefiind înregistrate pagube materiale însemnate”, a arătat ISU Cluj.