Connect with us

EDUCATIE

Daniel David: Gramatica revine la liceu. Și Istoria românilor. Lumea modernă nu poate exista fără identitatea națională

Publicat


Daniel David

Daniel David, ministrul Educației, a făcut un rezumat după primele 10 zile de dezbateri a planurilor-cadru pentru liceu. Chiar dacă în primele zile ministrul a fost criticat, chiar înjurat de unii, acesta s-a declarat optimist că oamenii învață să dezbată.

”Chiar nu se mai poate așa!”, spune Daniel David, care a arătat că în forma actuală școala produce prea mult analfabetism funcțional, dar și că este nevoie de discipline care să contribuie direct direct la cultura națională.

Daniel David: Latina nu va fi opțională

”Sunt optimist că învățăm să dezbatem. Acest exercițiu de dezbatere a planurilor-cadru este și unul educațional. Dacă în primele zile reacțiile au fost de critică sau susținere (adesea necondiționate), la apelul meu că acest lucru nu mă ajută în a găsi cea mai bună variantă pentru elevi, profesori, părinți și societate, oamenii educației au început să vină cu propuneri tot mai bune și suntem pe drumul corect”, a scris ministrul Educației, Daniel David, pe blogul personal.

Acesta a subliniat că cei care sunt parte la dezbatere au început să înțelegeagă filosofia acestor planuri-cadru, și anume ”nu de a <<scoate>> discipline sau ore pentru a reduce simplu încărcarea pe elevi”, ci de a reduce centralismul, respectiv caracterul obligatoriu, prin unele descentralizări la nivelul școlii și la nivelul deciziei elevilor, aici fiind vorba de caracterul opțional.

”Așadar, demersul înseamnă de fapt încurajarea unui registru opțional mai consistent, în care să ținem cont și de alegerile școlilor și ale elevilor, nu doar ale ministerului, pentru a personaliza educația. Rămâne de văzut cât se va descentraliza, în această formă unii considerând că este prea mult, alții că este prea puțin.

Cu siguranță, în cazul latinei voi propune în final revenirea la elementul centralizat, descentralizarea, bună ca intenție, neasigurând încă alegerea rațională acolo unde s-ar cuveni dacă latina rămâne opțională (așa cum am fost convins prin discuțiile cu specialiștii și organizațiile profesionale din domeniu).

Daniel David: Școala produce prea mult analfabetism funcțional

Ministrul Educației, Daniel David, mai arată că a cerut specialiștilor care se ocupă de toate disciplinele să gândească modele noi, nu doar număr de ore, ”în forma actuală lucrurile nefuncționând bine, în condițiile în care școala produce prea mult analfabetism funcțional pentru secolul XXI”.

”Chiar nu se mai poate așa! Iar profesorii și organizațiile profesionale au început să înțeleagă asta. Astfel, spre exemplu, după mai mult de 20 de ani de lipsă vom readuce ca nume discipline care contribuie direct la cultura națională, de exemplu Istoria românilor, pentru a da un semnal clar că o lume modernă nu poate exista fără identitatea națională, iar gramatica va reveni de asemenea la liceu; așa cum am spus la lansarea planurilor-cadru, prea mulți copii nu-și cunosc corect istoria sau geografia națională și vorbesc prost limba română.

Este clar că aerisirea curriculumului trebuie să se facă apoi și la nivel de programe, aici gândindu-mă deja la impunerea unui procent din orele alocate disciplinelor care să fie dedicat doar consolidării, activităților remediale și transferului de cunoștințe în viața reală”, a mai precizat Daniel David.

Ministrul Educației spune că dezbaterile continuă, ”în final urmărind să avem planuri-cadru în care modernitatea și tradiția contribuie la formarea unor absolvenți buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți de propria viață. Așa cum am spus la lansarea lor, urmăresc ca planurile-cadru care vor rezulta din aceste dezbateri să fie larg acceptate pentru a moderniza educația românească!”.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate