Connect with us

CULTURA

Dacii, primii spectatori TIFF, în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții ce se va desfășura la Cluj

Publicat


Apariția misterioasă a unui monolit tulbură liniștea unei comunități dacice în campania de imagine a celei de-a 20-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (23 iulie – 1 august 2021). Spotul semnat de artiștii româno-britanici Anton și Damian Groves, după un concept creat de echipa TIFF, surprinde un fenomen bizar petrecut în urmă cu mai bine de 2000 de ani în locul unde se află astăzi orașul Cluj-Napoca. În versiunea creatorilor, așa a arătat prima întâlnire cu lumea fascinantă a cinematografiei. Campania de imagine este lansată în preajma unei zile speciale în istoria TIFF: pe 3 iunie 2002 a avut loc deschiderea oficială a primei ediții. 

Spotul poate fi vizionat aici: https://www.youtube.com/watch?v=99hKOWfs9K4 

,,Pentru campania video a celei de-a 20-a ediții, ne-am gândit să revizităm începuturile TIFF-ului și să ne întoarcem în timp la primul an de festival, doar că dintr-o eroare în sistem nu am ajuns în 2002 la Cluj-Napoca, ci cu 2002 ani în urmă, în Napoca’’, explică Mihai Chirilov, directorul artistic TIFF:

,,Într-o perioadă în care se practică rescrierea istoriei (nu că filmele istorice n-ar fi făcut asta dintotdeauna) și pentru că orice călătorie în timp predispune la anacronisme, ne-am jucat și noi în spot, imaginând – cu umor și cinefilie – un alt început de festival. Unul din vremuri străvechi, cu daci care mănâncă floricele din kürtőskalács și – ta-dam! – se uită la Dacii lui Sergiu Nicolaescu, proiectat pe misteriosul monolit extraterestru împrumutat din Odiseea spațială a lui Kubrick. E un fel de-a spune că, la urma urmei, și TIFF-ul a apărut ca un alien în Clujul lui 2002”, adaugă Mihai Chirilov.

„Energia creativă (…) face orașul să vibreze în timpul TIFF-ului”

O coproducție Libra Film și Studio Set, spotul oficial TIFF 2021 este scris și regizat de frații Anton și Damian Groves, implicați pentru a opta oară în campania de imagine a festivalului. Filmările au avut loc la situl arheologic Cuptoarele Dacice din Medieșu Aurit, cu sprijinul Muzeului Județean Satu Mare, și în Pădurea Hoia din Cluj. Imaginea spotului editat de Bogdan Orcula poartă semnătura lui Edi Pârvu. Pentru a crea o atmosferă cât mai apropiată de realitatea istorică, producătorul Bogdan Crăciun a colaborat cu Asociațiile Culturale Terra Dacica Aeterna Cluj-Napoca și Omnis Barbaria Baia Mare. Costumele au fost realizate de Anca Miron și Sonia Constantinescu, scenografia îi aparține Ralucăi Ioanovici, iar machiajul a fost realizat de Bianca Boieroiu.

Afișul oficial TIFF 2021 celebrează, la rândul său, această nouă ediție. 20-ul plin de culoare marchează o istorie de momente de neuitat și aduce un strop din energia creativă care, de aproape două decenii încoace, face orașul să vibreze în timpul TIFF-ului.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


CULTURA

Opinie. Mirel Borodi: 150 de ani de colaborare. Prima asociere a clujenilor în afaceri. Expoziţia de pe Eroilor

Publicat

Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand ma gandesc la anii copilariei mele antreprenoriale, parca si acum imi salta inima de emotie. Aparitia capitalismului dupa o lunga perioada de  timp  de comunism a generat in randul romanilor o euforie generala in cautarea căilor de producere  rapida a banilor . Nu multi intelegeau notiunile de companie, actiuni, obligatiuni sau unitati de fond, dar cu toate astea, majoritatea era gata in orice moment sa devina achizitori ai titlurilor de capital si parteneri in diverse afaceri .  Colegii de intreprindere se asociau in cate un SRL-u si porneau cu entuziasm in aventura antreprenoriala. Dupa un aşa zbucium, dupa atata energie pozitiva pusa in slujba colaborarii, te asteptai la o explozie a fenomenului colaborativ.  Din pacate, lucrurile n-au stat chiar asa.

Cei care au bani pleacă cu cunoştinţe, cei care au cunoştinţe, pleacă cu banii

Este o descriere a bursei de valori ca locul in care se intalnesc cei care au bani cu cei care au cunostinte si cei care au bani pleaca cu cunostinte, iar cei cu cunostinte pleaca cu banii. A urmat o lunga perioada de falimente rasunatoare de la mari companii si pana la fonduri de investitii. Era o lectie pe care fiecare nou capitalist român o primea si asemenea unui dus rece ar fi trebuit sa aiba rolul de-al cali.

Poate pentru generatia care era pe final de mandat era prea tarziu, dar noile generatii de investitori, antreprenori aveau la dispozitie un curs interesant de studiat. Ca efect imediat, scaderea apetitului de asociere al oamenilor de afaceri pe fondul diminuării încrederii pe care o aveau unii in altii.

Timp de doua decenii am asistat, desigur cu mici exceptii,  la o continua destructurare a colaborarii. Miile de companii, cu o multitudine de actionari in spate, au urmat fie calea dizolvarii, fie pe cea a concentrarii intr-o singura mână a capitalului. SRL-urile cu unic asociat deveneau cea mai reprezentativa forma de societate in ecosistemul antreprenorial romanesc.

E greu dacă sunt mai mulţi, dar e rău dacă eşti singur

Suntem in acest punct. Avem majoritatea afacerilor detinute de asociat unic si prima generatie de antreprenori se afla la sfarsitul mandatului lor. Sunt de 30 de ani in afaceri si au depasit de ceva vreme varsta de pensionare. S-au concentrat pana in acest moment pe cresterea afacerii si in marea majoritate a cazurilor sunt cei care controleaza totul in afacerea lor. Ei trebuie sa plece si altcineva ar trebui sa le ia locul.

Sub 15% din afaceri se transferau in cadrul familiei, in timp ce restul ar trebui sa-si identifice un succesor din afara. Vor reusi cei peste 100.000 de antreprenori români sa-si vanda afacerea in timp util sau va trebui sa o lichideze? Cui sa le propuna sa o cumpere? Si acum apare cea de-a doua lectie a capitalismului pe care o primim. Daca din prima s-a invatat ca nu-i bine sa te arunci cu ochii inchisi in tot felul de asocieri si sa faci investitii fara sa le intelegi, ce-a de a doua lectie ne invata ca nici sa fii singurul asociat al afacerilor tale nu-i bine .

Sa cultivi forme colaborative implicand prin planurile de fidelizare si pe cei mai buni angajati in structura de proprietari sau sa realizezi structuri de societati de capitaluri pot fi solutii bune, atat pentru cresterea companiei, cat si pentru transferul ei. E greu daca sunt mai multi, dar e rau daca esti singur.

Orice colaborare se bazează pe reguli

Cele doua lectii vor introduce cu siguranta in manualul antreprenorului si investitorului român reguli. Va trebui sa invatam ca orice colaborare se bazeaza pe reguli. Setul de reguli care descrie ce se intampla in fiecare situatie si care se afla in actul constitutiv al asocierii va fi fundamentul noilor colaborari.

Eu cred ca suntem la un nou început. Un nou curent colaborativ va cuprinde detinatorii de afaceri . Digitalizare si verde am vazut ca sunt directiile impuse de la nivel european. Poate, va pare un alt ideal care sa anime colaborările viitoare.

Prima asociere a clujenilor

Daca privim in istorie, prima asociere a mestesugarilor romani din Cluj,  se forma avand la baza idealul national. Reprezentanti de seama ai bisericii pun bazele, acum 150 de ani, unei asociatii a mestesugarilor.

In februarie 1871, la Casina Romana din Cluj are loc adunarea de constituire a “ Reuniunii Sodalilor Romani din Cluj “, prima asociatie de meseriasi cu atestat din Europa. Stim cu totii ca la final de secol IX, breslele isi pierdeau monopolul si apar clasele de meseriasi care constituie mai tarziu cele doua blocuri sociale : patronatul si sindicatul. Primul constituindu-se din randul meseriasilor care au ajuns sa detina ateliere si mai tarziu fabrici, iar ce-l de-al doilea adunand  meseriasii lucratori din ateliere si fabrici.

Deci, acum un secol si jumatate, intelectualitatea romaneasca clujeana punea bazele unei asocieri care se adresa meseriasilor , sodali inseamna calfa, cu scopul de-a crea o clasa de mijloc. Prin activitati de formare a tinerilor romani se dorea ridicarea nivelului statului lor.

Scopuri ale reuniunii

Prin invatarea unei meserii, cultivarea unor traditii, ridicarea nivelului intelectual se intentiona ca pe de-o parte sa se creeze o clasa de meseriasi romani educată, iar pe de alta parte prin întoarcerea unora dintre acestia in mediul rural sa contribuie la dezvoltarea societatii romanesti de la sate.

Reuniunea se straduia ca pe langa formarea ca mestesugari a tinerilor romani sa-i ajute sa-si dezvolte si celelate cunostinte  si sa devina persoane implicate social.  S-a constituit in acest scop o biblioteca,  se organizau festivaluri de datini, serate literare unde se recitau poezii de Coşbuc , Alecsandri si alti poeţi ai vremii. Se jucau la festivaluri pese scrise de Iacob Mureşianu, interpretate uneori de tineri amatori . S-au creat fonduri de bani  ( fondul Grigore Silaşi ) pentru a se putea sprijini diverse actiuni.

Expoziţia din centrul Clujului

O parte  din povestea reuniunii precum si a succesorilor sai o puteti vedea la pavilionul expozitional de pe B-dul Eroilor , din spatele monumentului Memorandiştilor.

Daca privim succesiunea colaborare/ individualism eu consider ca suntem din nou la inceputul unor noi forme de colaborare. Viitorul ne va demonstra cum .

Mirel Ioan Borodi, Director General TRUSTUL DE CONSULTANTA TRANSILVANEAN, autorul expoziţiei

Citește mai departe

Clujul de altădată

SFÂRŞITUL a venit fără de veste. ULTIMA scrisoare. Psiholog de animale, poetul clujean Mihai Beniuc, 33 de ani de la moarte

Publicat

Un poet clujean controversat. Psiholog de animale. Dar cu cel puţin o poezie tulburătoare, Ultima scrisoare. Şi o interpretare cel puţin la fel de tulburătoare, a lui Florian Pittiş. Iar în imagine, o carte a lui Mihai Beniuc şi dedicaţia sa către graficianul cărţii sale (arhiva Cluj24).

*Mihai Beniuc (20 noiembrie 1907, 24 iunie 1988), poet, prozator și psiholog, cunoscut ca poet proletcultist. A fost şi specialist în psihologia animalelor şi profesor la Universitatea din Cluj

*Florian Pittiș (4 octombrie 1943, 5 august 2007), unul dintre cei mai îndrăgiți actori de teatru, regizor, traducător, interpret de muzică folk și realizator de emisiuni radio. A fost francmason şi purtător de cuvânt al Marii Loje Naționale din România.

Interpretarea lui Florian Pittiş:

https://www.youtube.com/watch?v=CJ86JI26l3c

 

*Ultima scrisoare (Mihai Beniuc)

Sfârşitul a venit fără de veste.

Eşti fericită? Văd că porţi inel.

Am înţeles. Voi trage dungă peste

Nădăjdea inutilă. Fă la fel.

Nici un cuvânt. Nu-mi spune că-i o formă,

Cunosc însemnătatea ei deplin.

Ştiu, voi aveţi în viaţă altă normă,

Eu însă-n faţa normei nu mă-nchin.

Nu te mai cânt în versuri niciodată,

În drumul tău mai mult nu am să ies,

Nu-ţi fac reproşuri, nu eşti vinovată

Şi n-am să spun că nu m-ai înţeles.

A fost desigur numai o greşeală,

Putea să fie mult, nimic n-a fost.

În veşnicia mea de plictiseală

Tot nu-mi închipui că puneai un rost.

Şi totuşi, totuşi, câteva atingeri

Au fost de-ajuns să-mi deie ameţeli.

Vedeam văzduhul fluturând de îngeri,

Lumină-n seara mea de îndoieli.

Când degete de Midas am pus magic

Pe fragedă fiinţa ta de lut,

Suna în mine murmurul pelagic

Al sfintelor creaţii de-nceput.

Vedeam cum peste vremuri se înalţă

Statuia ta de aur greu, masiv,

Cum serioase veacuri se descalţă

Şi-ngenuncheate rânduri submisiv

La soclul tău dumnezeisc aşteaptă

Să le întinzi un zâmbet liniştit

Spre sărutare adorata dreaptă,

‘Nainte de-a se şterge-n infinit.

O, de-am fi stat alături doar o oră,

Ai fi rămas în auriul vis

Ca o eternă, roză auroră

De nenţeles, de nedescris.

Ireversibil s-a-ncheiat povestea

Şi nici nu ştiu de ai să mai citeşti

Din întâmplare rândurile-acestea

În care-aş vrea să fii ce nu mai eşti.

N-am să strivesc eu visul sub picioare,

N-am să pătez cu vorbe ce mi-i drag.

Aş fi putut să spun: „Eşti ca oricare…”

Dar nu vreau în noroaie să mă bag.

De-ar fi mocirla-n jurul tău cât hăul,

Tu vei rămâne nufărul de nea

Ce-l oglindeşte beat de pofte tăul,

Ce-l ţine candid amintirea mea.

Vei fi acolo veşnic ne-ntinată,

Te voi iubi mereu fără cuvânt,

Şi lumea n-o să ştie niciodată

De ce nu pot mai mult femei să cânt.

Acolo, sub lumină de mister,

Scăldată-n apa visurilor lină,

Vei sta iubită ca-ntr-un colţ de cer

O stea de seară blânda şi senină.

Şi când viaţa va fi rea cu tine,

Când au sa te împroaşte cu noroi,

Tu fugi în lumea visului la mine,

Vom fi atuncea singuri amândoi.

Cu lacrimi voi spăla eu orice pată,

Cu versuri nemaiscrise te mângâi.

În dulcea lor cadenţă legănată,

Te vei simţi ca-n visul tău dintai.

Iar de va fi (cum simt mereu de-o vreme)

Să plec de-aicea de la voi curând,

Când glasul tău vreodat-o să mă cheme,

Voi reveni la tine din mormânt.

Şi dac-ar fi să nu se poată trece

Pe veci pecetluitele hotare

M-aş zbate-ngrozitor în ţărna rece,

Plângând în noaptea mare, tot mai mare.

(MaAv)

Citește mai departe

CULTURA

SATUL din ARDEAL, pe FEREASTRĂ, de la Bucureşti. Expoziţia clujeanului Flavius Lucăcel

Publicat

O expoziţie inedită de pictură. Pe vechi obiecte ţărăneşti –ferestre cu materiale textile făcute de mâini de odinioară-, pictorul şi dramaturgul clujean Flavius Lucăcel re-creează o lume. A culorii. Şi a aducerii aminte.

Flavius Lucăcel, Curierul timpului la Muzeul Național al Satului din București

La Șura Bancu de la Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” din București va avea loc duminică, 27 iunie 2021, ora 16, vernisajul expoziției „Curierul timpului” a pictorului și dramaturgului Flavius Lucăcel. Prezintă Ioana Olăhuț și Ion Bogdan Lefter. Expoziția va putea fi vizitată în perioada 27 iunie – 18 iulie 2021.

Organizator: Cultură`n Șură

Partener: Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” București

Sponsor principal: Spornic

Sponsori: Lecom, Ruben Chiș

Parteneri: Hassium.ro, Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj, Ceramic Cafe

CURIERUL TIMPULUI

Flavius Lucăcel

Cu obiecte create de:

Clara Năprădean

Maria Suciu

Rozalia Cormoș

Gheorghe Sână

și alți meșteri anonimi

Marta Petreu

□ Acum, cînd întreaga clasă țărănească românească dispare pur și simplu, pe cale biologică, iar satul românesc este metamorfozat sub presiunea anamorfozatoare a extrem-contemporaneității, Flavius Lucăcel fixează, în tablourile lui fantastic_nostalgice, această lume care a fost, dar, gata!, nu mai este. Cu trăsături de pensulă sigure, grăbite, tablourile lui Lucăcel spun o poveste de dragoste față de-această lume care a fost a noastră, și-acum se-nalță fără voia ei la cer.

Ioana Olăhuț

□ Totdeauna efervescent, cu poftă de viață și de oameni. Lucăcel e un melc. Își cară ideile și dorința de a face peste tot pe unde umblă. Oriunde stă, camera cea mai mică, colțul cel mai neîmblânzit al casei, spațiul cel mai înghesuit dar nerevendicat devine atelierul lui. Unde pictează.

Ion Bogdan Lefter

□ Cu permanente pendulări între natură și civilizația umană, între vechi și nou, între idilic și (auto)ironic, între real și distorsiunile sale, reverberînd precum ecourile în „ochiurile” din interiorul cîte unei singure rame sau în și mai nemeroasele pătrățele în care sînt împărțite „polipticurile” considerate locații alternative. Și-o fantasmatică viziune a atlantidei! Curier al timpului, într-adevăr…

Daniel Săuca

□ Pe fereastră te poți uita la lume. Din casă. Pe fereastră te poți uita și în casă. Din lume. Proiectul lui Flavius Lucăcel ne propune o fereastră-oglindă. Dar și o fereastră-tablou. O oglindă dramatică, tristă și veselă, a unei lumi care nu mai există decât în casă. O lume care, de fapt, nu prea mai există. Decât în amintirile unor bătrâni, uitați de lume. Nici în Alunișul Sălajului atât de drag pictorului.

Despre autor

Flavius Lucăcel / n.1968 / trăiește și activează în Cluj-Napoca.

Contact / flavius_lucacel@yahoo.com / 0745 896047

Selecție proiecte expoziționale

2020    Pe fereastră, Steaua / Galeria Uniunii Scriitorilor Cluj-Napoca, Ro / solo show

2006    Români în România, Galeriile Sima Zalău, Ro

2006    Povestea vinului / Street Art / Festivalul Zilele Romane, Zalău, Ro/ solo show

2005    Salonul anual UAP, Galeria UAP Zalău, Ro

2005    Povestea vinului / Festivalul Zilele Romane, Zalău, Ro / solo show

2004    4005 – Dulce gară / Pictură, Instalație, Performance, Gara Jibou, Ro

2004    Salonul anual UAP, Galeria UAP Zalău, Ro

2002    Salonul anual UAP, Galeria UAP Zalău, Ro

2002    Autumn Gallery, Philadelphia, SUA

2002    Noduri și semne, Galeria Consiliul Județean Baia Mare, Ro / solo show

2002    Noduri și semne,  Centrul de conservare a tradițiilor Zalău, Ro / solo show

2001    Borna, Muzeul de Istorie și Artă Zalău, Ro

1999    Flavius Lucăcel, Centrul de conservare a tradițiilor Zalău, Ro /solo show

1999    Salonul anual UAP, Galeria UAP Zalău, Ro

1999    Flavius Lucăcel, Galeria Consiliul Județean Baia Mare, Ro/ solo show

1998    Ferestre, Galeria de Artă Kádár László, Covasna, Ro / solo show

1998    Salonul anual UAP, Galeria UAP Zalău, Ro

Volume de teatru

2018    Corporația, Editura Paralela 45, București, Ro

2016    Singurătatea Pietrelor / Loneliness of Stones, Editura Limes, Cluj-Napoca, Ro

2016    Nu te pune cu îngerii, Editura Limes, Cluj-Napoca, Ro

2015    Ne packazz  az angyalokkal, Editura Holnap Varad, Oradea, Ro

2013    Ospiciul Local, Editura Caiete Silvane, Zalău, Ro

2012    Vecinii / Memoria Holocaustului, Editura EDU, Târgu-Mureș, Ro

2011    Trecătoarea Pisicii / The Cat’s Gore, Editura Limes, Cluj-Napoca, Ro

2010    Tutungeria / Tobacconist’s, Editura Limes, Cluj-Napoca, Ro

2009    Ceai de Fluturi / Butterfly Tea, Editura Limes, Cluj-Napoca, Ro

2008    Marțianul Telemah, Editura Eikon, Cluj-Napoca, Ro

2006    Trilogia Spațiului Închis, Editura Eikon, Cluj-Napoca, Ro

Spectacole de teatru

2021    Singurătatea pietrelor, spectacol lectură, coord. Arina Ioana Trif, Teatrul Radu Stanca, Sibiu, Ro

2020    Singurătatea pietrelor, regia Norbert Boda, Un Teatru, București, Ro

2019    Corporația,  regia Chris  Nedeea, Teatrul Naţional Cluj-Napoca, Ro

2016    Nu te pune cu îngerii / Mioriţa Reloaded, regia Chris Nedeea, Mario Dance Atelier, Teatrul Naţional Cluj-Napoca, Ro

2014    Fisura, regia Victor Olăhuț Godot Café Teatru, București, Ro

2012    Fisura, regia Victor Olăhuț, Euphoria Music Hall, Cluj-Napoca, Ro

2012    Scoici pe nisipul fierbinte / Hell’s Cabaret‚ regia Sorin Misirianțu,Teatrul Național Cluj-Napoca, Ro

Premii

2019    Premiul de Excelență Vasile Alecsandri, Festivalului literar Vasile Alecsandri Bacău Ro

2016    Premiul Negoiţă Irimie, Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Cluj-Napoca, Ro

2014    Premiul II, Concursul Național de Teatru Mihail Sorbul, Botoșani, Ro

2012    Premiul pentru belestristică-dramaturgie, Anul Editorial Clujean 2011, Ediția VI,Cluj-Napoca

2009    Premiul Radu Stanca / Cartea anului secțiunea Teatru / Teatrologie, Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Cluj-Napoca, Ro

2008    Piesa anului, Clubul Dramaturgilor, Bucureşti, Ro

Nominalizări

2017    Premiile UNITER / Singurătatea pietrelor, nominalizare pentru cea mai bună piesă a anului.

(MaAv)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Daniel Dines, fondator UiPath, Doctor Honoris Causa la UBB  

Publicat

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) va conferi titlul de Doctor Honoris Causa (DHC) domnului Daniel Dines, unul dintre fondatorii UiPath, o companie globală de software care se ocupă de automatizarea robotică a proceselor/robotizarea proceselor automate (robotic process automatization/RPA).

UiPath a devenit în anul 2020 un decacorn

UiPath a devenit în anul 2020 un decacorn, termen utilizat în business pentru a se referi mai ales la companii private de tip start-up care ajung să valoreze într-un timp relativ scurt peste 10 miliarde de dolari; folosit în asociere cu unicorn (companie evaluată la cel puțin 1 miliard USD) și hectocorn (companie evaluată la cel puțin 100 miliarde USD), termenul arată raritatea unor astfel de reușite în businessul inovativ.

Propunerea a venit din partea FSPAC

     Propunerea venită din partea Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (zona științelor administrative fiind interesată de automatizarea proceselor administrative) și din partea Facultății de Matematică și Informatică (zona informatică fiind capabilă să ofere expertiză pentru automatizarea robotică a proceselor administrative, existând deja colaborări cu UiPath) a fost acceptată și validată de Consiliul de Administrație al UBB și aprobată apoi de Senatul UBB.

     Prin această distincție vrem să facem două lucruri: (1) să recunoaștem merite deosebite și (2) să dăm un semnal despre ce înseamnă astăzi o universitate modernă. Mai precis spus, conferirea acestui titlu premiază primul decacorn înființat în țară de antreprenori-inovatori români (care, indiferent de viitor, a marcat deja o premieră și a pus o bornă în domeniu) și arată că inovarea și relația antreprenorial-transformativă cu societatea sunt elemente fundamentale ale UBB. Într-adevăr, UBB valorizează toate cele trei misiuni academice: educație, cercetare științifică și relația cu societatea. Cercetarea științifică este însă înțeleasă în UBB comprehensiv – cercetare-dezvoltare-inovare – și este pusă în centrul activității academice, ceea ce face ca educația să fie una activă și co-creată cu studenții, iar relația cu societatea una antreprenorial-transformativă. Nu în ultimul rând, UBB a fost dacă nu primul, printre primii parteneri academici ai UiPath în țară, în diverse proiecte care țin de profilul companiei și nevoile și expertiza UBB. Vom organiza festivitatea de conferire a titlului undeva în toamna anului 2021, urmând să anunțăm din timp acest lucru”, declară rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David, adăugând:de dragul detaliilor, îmi face plăcere să menționez că ideea mi-a venit după o discuție despre inovarea europeană – organizată prin GUILD, grupul unora din cele mai importante universități europene, unde UBB este membru -, cu comisarul Mariya Gabriel, iar apoi am fost ferm convins văzând cum se raportează la UiPath consilierii europeni în inovare din biroului acesteia; în faza inițială un rol important l-a avut în debutul discuțiilor și Direcția Tehnologiei Informației și Comunicațiilor din UBB (prin colegii profesori Dan Lazăr și Adrian Hudrea)”.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate