EVENIMENT
Cum va fi VREMEA de CRĂCIUN la Cluj? Ce spun meteorologii despre zăpadă

Administraţia Naţională de Meteorologie a făcut o estimare a valorilor termice şi a precipitaţiilor pentru următoarele 2 săptămâni, inclusiv de Crăciun.
Astfel, potrivit ANM, în intervalul 12 – 26 decembrie, media temperaturilor maxime va avea valori în jurul a 3 grade la începutul primei săptămâni de prognoză și va avea o tendință de scădere treptată de la o zi la alta, până spre -1…0 grade la jumătatea intervalului și până la -4…-3 grade spre finalul acestuia.
Media valorilor termice nocturne nu va avea variații semnificative în primele nopți și se va situa astfel la valori de -3…-1 grad, iar din data de 18 decembrie va fi în scădere treptată, până spre -10…-8 grade.
Temporar se vor semnala precipitații predominant sub formă de ninsoare, cu o probabilitate mai ridicată în prima zi din interval și în perioada 16 – 18 decembrie.
Sursa: ANM
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

CLUJ24 TV
VIDEO. Umoristul Tibi Codorean, la „Clujăreală”: Brandurile îți vând soluţii la probleme pe care tot ele ți le-au creat

A fost ajutor nemijlocit de moderator și moderatoare, un fel de ficus vorbitor cu papilon, care spunea lucruri deștepte, apoi, treptat, din Cenzurat a devenit Epic. Invitat în podcastul „Clujăreala”, realizat de Marius Aciu, umoristul clujean Tibi Codorean, o apariție rară, un om care nu doar gândește bine, dar știe să transforme observația în frază clară, iar ironia în diagnostic cultural, a vorbit despre umorul inteligent, educația românească, societatea digitalizată, iluzia branding-ului și riscul de a trăi fără reflecție.
Într-o eră în care conversațiile publice sunt dominate de agresivitate sau clișeu, Tibi Codorean s-a referit la internet ca la un rău necesar care a adus libertate, dar și vid. „Internetul ne-a dat voce, dar nu ne-a învățat și să ascultăm.”
VIDEO. Umoristul Tibi Codorean, la „Clujăreală”: Brandurile îți vând soluţii la probleme pe care tot ele ți le-au creat
Social media nu e neapărat un rău, dar este „un spațiu de evacuare”, în care ideile se pierd sub valuri de enunțuri rapide, neargumentate, memorabile doar prin ton, nu prin sens. În acest context, umorul românesc, altădată subtil și dens, devine uneori doar formă fără fond.
Născut la Vulcan, în Valea Jiului, a urmat cursurile celui mai bun liceu din Petroșani, după care s-a tras spre Cluj, la facultate. „Am ales-o pentru că suna foarte bine, Facultatea de Studii Europene, Managementul Integrării Europene. Și mă gândeam eu că o să lucrez atât de european și de internațional după ce termin facultatea, încât nu au văzut Valea Jiului așa ceva.
Diploma mi-a folosit pe partea de vânzări, pentru că la un moment dat, la câțiva ani după facultate, am vândut carduri de credit. Încercam să conving oameni să-și facă carduri de credit în aeroportul din Timișoara. Și am lucrat aproximativ trei luni pentru o bancă și în trei luni am reușit să conving un om să-și facă un card de credit, care nu i s-a aprobat. Și după aceea am fost disponibilizat, să îmi găsesc ceva mai bun de făcut, pentru că vânzările nu erau pentru mine. Nu eram foarte convingător, pentru că în momentul în care oamenii spuneau despre carduri că sunt o prostie, eu eram de acord cu ei, fiind foarte empatic. Ziceam, așa este, da. Nu vă faceți ce vă vând eu”, a spus Tibi.
„Școala românească este o structură blocată în rigiditate”
El a trecut și prin învățământ, ca profesor într-un liceu din Cluj. Nu vorbește din auzite, ci din teren. Concluzia? Elevii și profesorii sunt de fapt în aceeași barcă, una care ia apă constant, dar în tăcere: „Elevii n-au o problemă cu profesorii, au o problemă cu sistemul. Și profesorii au o problemă cu sistemul.” Pentru el, școala românească este o structură blocată în rigiditate, care nu cultivă gândirea critică, ci o oprește. O instituție în care schimbarea e tolerată doar ca retorică, nu ca reformă reală.
Din 2013, Tibi face parte dintr-o echipă ce și-a construit notorietatea mai întâi la televiziune, apoi în online. E vorba de Cenzurați, mai întâi, apoi deveniți Epici. Alături de Bogdan Bob Rădulescu, Adi Cucu și Dragoș Stan, sub ochiul tehnic vigilent care este Cezar „Druidul” Enache, echipa care a spart tiparele umorului clasic este pe val. „Funcționează foarte bine prietenia dintre noi. Cred că asta ne-a ținut mai mult împreună decât umorul. Uneori ne certăm aprig pe teme foarte serioase, cum ar fi glumele. Noi tot vrem să ajungem să ne certăm din cauza banilor și nu reușim, pentru că nu facem niciodată destui ca să ne certăm din cauza lor”, spune Tibi.
„Preferăm sarcasmul în locul confruntării oneste”
După experiența din stand-up, și-a construit cariera în publicitate. Dar nu ca entuziast al sloganului gol, ci ca observator al ipocriziei sistemice. E direct: „Brandurile îți vând soluții la probleme pe care tot ele ți le-au creat.” Lumea în care trăim este, în opinia sa, una profund în contradicție: ni se induce frica pentru a ni se vinde alinarea.
„Avem umor dar îl folosim rareori ca instrument de adevăr. Preferăm sarcasmul în locul confruntării oneste. Avem umor, dar nu prea avem sinceritate. E un umor defensiv, o formă de evitare, nu de curaj. O ironie care maschează anxietatea culturală și dezamăgirea istorică”, mai spune Tibi Codorean.
Ce fac ei e doar publicitate sau nu? „Nu e doar publicitate. Este umor de conjunctură. Depinde de conjunctură. Uite, de exemplu, de alegeri am făcut mult umor de conjunctură și ne-a mers extraordinar de bine. Pentru că nici nu puteai să faci umor despre altceva, pentru că toată țara era concentrată pe un subiect. Timp de câteva săptămâni, acela era subiectul. Și dacă făceai despre orice altceva, nu era nimeni interesat. Așa că am făcut despre politică și a mers foarte, foarte bine. Milioane de vizualizări, viral. După ce a trecut chestia asta, putem să facem și alte subiecte. Care nu sunt neapărat de conjunctură, pot fi subiecte eterne, despre bani, despre relații.
„Ce facem noi e să ne manifestăm artistic”
Nu e nici neapărat content, pentru că ce facem noi nu e destul de constant și de stabil ca să fie content. Și nu e bazat pe aceeași structură. Și nu suntem atât de ahtiați după trenduri și după vizualizări ca să îl considerăm content. Deci ce facem noi e să ne manifestăm artistic în felul nostru. Asta e. Manifestări artistice”, spune Tibi.
Legat de societatea românească, el a avut o observație care merge dincolo de politică sau economie: „Tragedia românească nu este că nu ne merge bine, ci că ne-am obișnuit să nu ne meargă bine. Nu e un verdict, ci o constatare lucidă. Dar tocmai luciditatea e primul pas spre ieșirea din automatism. Atunci când înțelegi în ce stare te afli, poți începe să o schimbi. Nu e nevoie de spectaculos, ci de o revenire treptată la normal. Nu am uitat cum e să ne fie bine – doar că n-am mai exersat de mult”.

Un studiu realizat de agenţia MKOR în luna mai 2025, la cererea companiei IULIUS, confirmă atractivitatea Iulius Mall la nivel regional. Centrul comercial şi-a consolidat poziția de lider pe o piață matură, intens concurențială, pe care deține o cotă de 28,3%.
Clujenii manifestă un comportament de consum bine structurat, preferând activitățile urbane precum shoppingul și restaurantele, dar și activitățile în natură. Există o tendință în creștere (80%) pentru petrecerea timpului liber în localitatea de reședință, ceea ce indică o atractivitate locală tot mai consolidată. În acest context, Iulius Mall, care include şi o amplă zonă verde, capitalizează datorită experienței bogate oferite în timpul unei vizite la mall.
În materie de preferinţe de cumpărături, studiul evidențiază preferința clujenilor pentru magazinele specializate din mall (32%) și hypermarketuri (95%). Deși modelul omnichannel rămâne stabil (40%) și cumpărăturile online înregistrează o creștere moderată (14%), clujenii preferă în continuare experiența fizică în magazine (46%). Aceştia optează să cumpere din magazinele fizice atunci când vine vorba despre produse alimentare, fast-food, încălţăminte, bijuterii, articole sportive, îmbrăcăminte şi produse de îngrijire.
Mai mulți vizitatori fideli
Clujenii vin frecvent la mall – Iulius Mall are o medie de 1,4 vizite pe lună/ persoană, iar segmentul de vizitatori fideli (cel puțin o vizită săptămânală) a crescut de la 24% la 26%. Millennials, persoanele cu venituri peste medie și cele cu un stil de viață activ sunt cei mai fideli cumpărători.
„Studiul MKOR ne arată că publicul local preferă experiențele urbane, iar Iulius Mall este un pol de atractivitate. Rata de vizitare peste medie, creșterea numărului de vizitatori fideli și consolidarea poziției de lider de piață ne bucură și ne provoacă în același timp să continuăm să fim creativi pentru a oferi publicului experiențe inedite cu ocazia fiecărei vizite”, a spus Ştefan Roman, Shopping Center Manager Iulius Mall Cluj.
O destinație completă, intens experențială
Cu o cotă de piață de 28,3%, Iulius Mall se diferențiază tot mai clar de competiție prin mixul său comercial, oferta culinară și atmosfera generală. Studiul subliniază că Iulius Mall este perceput ca o destinație completă, cu un accent puternic pe experiența clientului. Oferta variată de fast-food și cafenele poziționează mall-ul ca un hub de socializare rapidă. Potrivit studiului, clujenii ies mai des la restaurant – 16% față de 11% media generală.
În cadrul studiului au fost intervievate 1.000 de persoane, marja de eroare fiind de +/-3.1%.
EVENIMENT
UPDATE. Incendiu la o hală, pe Bulevardul Muncii. Pompierii intervin cu trei autospeciale și autoscara

Un incendiu a izbucnit la o hală industrială de pe Bulevardul Muncii din Cluj-Napoca. Pompierii intervin pentru a stinge focul care ar fi izbucnit la un utilaj de debitare a tablei.
Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Trei autospeciale și o autoscară acționează la fața locului pentru lichidarea incendiului.
„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente pentru a lichida un incendiu izbucnit în interiorul unei hale situate pe Bulevardul Muncii din municipiul Cluj-Napoca.
Din primele date, incendiul se manifestă la un utilaj de debitare a tablei, în zona ventilatorului. Din fericire, nu sunt anunțate persoane care să solicite îngrijiri medicale.
Pompierii lucrează pentru lichidarea incendiului, iar la misiune iau parte trei autospeciale de stingere și autoscara”, a transmis ISU Cluj.
Update
„Incendiul este localizat, fără posibilitate de extindere. 5 persoane s-au autoevacuat din interiorul halei și nu necesită îngrijiri medicale”, a completat ISU Cluj.
FOTO: Arhivă
EVENIMENT
Gestul surprinzător al lui Ilie Bolojan față de Alin Tișe, după Congresul PNL. Ce i-a spus prim-ministrul liberalului de la Cluj

Alin Tișe, invitat la podcastul Contraste luni, 14 iulie, a dezvăluit culisele Congresului PNL desfășurat sâmbătă, unde a candidat pentru una dintre cele patru funcții de prim-vicepreședinte, însă a pierdut, clasându-se pe locul 6.
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a explicat că înfrângerea suferită la Congresul PNL are și o parte pozitivă: va rămâne la Cluj, concentrându-se pe proiectele administrative.
„Aceasta a fost oarecum consolarea mea majoră. Nu o să mă duc să fac politică la București o dată pe săptămână, rămân la Cluj și îmi fac proiectele mai departe. Tot ceea ce voi face acum cu toată energia va fi pentru a obține finanțările necesare Clujului și numai pentru asta mă voi bate zi de zi”, a declarat Tișe.
Alin Tișe, sunat de Ilie Bolojan după Congresul PNL
Acesta a povestit și despre un gest neașteptat venit din partea lui Ilie Bolojan, imediat după anunțarea rezultatelor. Deși nu a mai rămas în sală pentru discursurile câștigătorilor, fiind dezamăgit de rezultat, Tișe ar fi primit un apel chiar de la prim-ministru.
„Am vorbit deja cu domnul Bolojan. Ca fapt divers, trebuie să știți că am apreciat gestul dânsului și o să fac poate o indiscreție, poate n-ar trebui să o spun, faptul că dânsul m-a dorit în biroul național și că imediat după ce și-a ținut discursul de câștigător, m-a sunat. Eu eram plecat deja spre hotel, supărat fiind, nu am mai stat până la discursul cu cei aleși. Deci, imediat după ce a coborât după discursul de câștigător, m-a sunat. Mi-a spus că îi pare rău, că m-a dorit în echipă, îi pare rău că probabil dacă mergeam pe moțiuni era altă formulă și că astea au fost luptele lor și regretă, dar că mă încurajează să continu și că să sunt o persoană pe care partidul se poate baza și că știe ce-am făcut, știe experiența mea și așa mai departe”, a relatat Alin Tișe.
„Refuz să cred că a jucat la două capete”
Liberalul clujean a adăugat că refuză să creadă că Bolojan ar fi avut un dublu discurs: „ Deci, dincolo de toate, cred că m-ar fi dorit, nu a fost să fie, refuz să cred că a jucat la două capete în sensul de a spune că mă dorește… refuz să cred deocamdată. Bihorul m-a votat”, a mai spus Tișe.