Connect with us

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj-Napoca, parteneriat cu platforma tranzy.ai pentru DIGITALIZAREA mobilității URBANE

Publicat


ctp cluj napoca

Compania de Transport Public Cluj-Napoca, alături de Primăria şi Consiliu Local Cluj-Napoca, anunţă realizarea unui parteneriat strategic cu tranzy.ai, pentru managementul de flotă şi automatizarea de procese şi operare zilnică pentru circa 400 de vehicule şi resurse implicate în transportul de călători.

De asemenea, colaborarea inaugurează şi implementarea unei politici de Open Data, cu beneficii directe pentru cetăţeni, autorităţi, mediul de business şi compania de transport.

CTP Cluj-Napoca, parteneriat cu platforma tranzy.ai pentru digitalizarea mobilității urbane

CTP Cluj-Napoca accesează în mod gratuit platforma tranzy.ai şi funcţiile de bază pentru organizare resurselor de exploatare, respcetiv vehicule, şoferi, staţii, garaje ș.a., fiind un instrument de management esenţial pentru digitalizarea şi organizarea activităţii, operaţiunilor, proceselor zilnice de planificare transport public şi informarea călătorilor, potrivit reprezentanților companiei de transport public.

Prin încheierea unui protocol de colaborare cu tranzy.ai, CTP Cluj-Napoca accesează în mod gratuit spre utilizare, şi gamă de soluţii specifice activităţii de transport public, cum sunt: soluţia de management de flotă/software AVL, aplicaţie mobilă pentru dispeceri, soluţia de generare alerte de parcurs asociate traseelor, aplicaţia tranzy.app ce transformă în beneficii procesele şi operaţiunile digitalizate ale operatorilor de transport public, dar şi portalul de date deschise (Open Data).

Datele publice pot fi folosite de oricine

Datele publice deschise sunt datele care pot fi accesate, utilizate, refolosite și redistribuite gratuit şi liber de către oricine este interesat – supuse doar, cel mult, cerinței de atribuire și distribuire în condiții similare.

Seturile de date de transport publice deschise sunt furnizate în format GTFS (General Transit Feed Standard), sunt date procesate despre vehicule şi toate detaliile aferente în timp real, staţii, rute ş.a, disponibile la interval de 20 secunde şi pot fi accesate AICI. 

Informaţiile sunt extrase din platforma de management de flotă tranzy.ai pe care CTP Cluj-Napoca o operează şi sunt corelate direct cu toate operaţiunile pe care angajaţii CTP Cluj-Napoca le realizează zilnic – stabilirea traseelor şi a staţiilor aferente, stabilirea orarelor, planificarea şi alocarea la traseu.

Citește și: Super. Hartă live cu rutele și poziția în timp real a vehiculelor CTP Cluj

„Demersul de deschidere a datelor din transportul public din Cluj-Napoca şi folosirea platformei tranzy.ai pentru digitalizarea proceselor creează o schimbare în cultura internă, şi nu numai, îndreptată foarte mult înspre a deveini o organizaţie care ia întotdeauna deciziile informat, bazată pe date în timp real.

Totodată, această nouă abordare vine doar cu beneficii pentru noi parteneriate în servicii şi produse – comerciale şi non comerciale, încurajează inovaţia şi deschide calea pentru oportunităţi de îmbunătăţire a operaţiunilor din transportul public din Municipiul Cluj-Napoca”, a declarat Liviu Neag, director general la CTP Cluj-Napoca.

„Primăria Municipiului Cluj-Napoca salută iniţiativa şi proiectele de dezvoltare pe care Compania de Transport Public alături de partenerii săi le întreprinde în vederea îmbunătăţirii calităţii serviciilor oferite pentru clujeni, mereu racordată la modalităţi inovative de a ţine pasul cu tehnologia într-un domeniu atât de complex – transportul de călători.

Încurajez comunitatea, persoanele şi companiile interesate de îmbunătăţirea calităţii vieţii în oraşul în care trăiesc să acceseze portalul Open Data pus la dispoziţie prin parteneriatul cu tranzy.ai şi să colaboreze pentru a identifica nevoile cetăţenilor şi pentru a dezvolta noi servicii şi produse pentru accesibilitate, mobilitate, calitatea aerului, reducerea timpului petrecut în trafic sau generarea de noi locuri de muncă”, a declarat și prmarul Emil Boc.

Un exemplu de produs sau serviciu dezvoltat în baza datelor publice deschise existente este şi harta live cu rute şi poziţia în timp real a vehiculelor. Harta poate fi consultată AICI , cuprinde traseele tuturor mijloacelor de transport şi este prezentă şi în tranzy.app, odată cu noul update disponibil pe Android şi iOS.

Aplicaţia de mobil pentru călători – tranzy.app – este un exemplu de funcționalitate pe care platforma tranzy.ai o furnizează gratuit, prin procesarea datelor din soluții proprii, terțe și operarea lor în timp real de către companiile și regiile de transport public.

Tranzy.app este utilizată de peste 152.000 călători zilnic în Cluj-Napoca şi Iași, iar începând din luna martie, şi în Botoşani şi Municipiul Chişinău.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

79 de echipaje din țară și străinătate se înfruntă la Raliul Clujului. Restricții de circulație

Publicat

afiș landscape

La sfârșitul acestei săptămâni, în perioada 29 septembrie – 1 octombrie, iau startul echipajele Campionatului Național de Raliuri „Betano”, în ceea ce se anunță a fi o nouă ediție de excepție a etapei din Munții Apuseni – anume Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA.

Ultima etapă de asfalt a sezonului național de raliuri va aduce la start un număr total de 79 de echipaje, atât din țară cât și din Bulgaria, Turcia, Italia, Estonia sau Portugalia.

Startul Festiv se va da vineri de la ora 19,30 din zona Cluj Arena, Aleea Stadionului din Cluj-Napoca.

Spectacolul și intensitatea competițională vor fi la cote maxime întrucât etapa clujeană poate desemna – matematic – campionul absolut al acestui sezon.

Protagoniștii acestei lupte sunt Simone Tempestini – secondat de Sergiu Itu (Porsche 997 RGT) și sibianul Sebastian Barbu – avându-l în dreapta sa pe Bogdan Iancu (Škoda Fabia Rally2 evo).

Totuși, din lupta pentru supremația Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA nu-i putem uita nici pe câștigătorii ediției din 2021 – Bogdan Marișca și Sebastian Itu (Škoda Fabia R5).

Pe lista de înscrieri găsim și câteva surprize, cu Remus Cotuț la comenzile unui Citroën C3 Rally2, dar și pe Bogdan Cuzma, care va concura pentru prima oară într-o etapă a Campionatului Național de Raliuri „Betano” cu noul model de Škoda, și anume Fabia RS Rally2.

Deși matematic sunt campioni pentru al doilea sezon consecutiv la categoria automobilelor cu două roți motrice, frații Norbert și Francesca Maior (Peugeot 208 Rally4) nu vor absenta de pe probele de asfalt ale Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA.

Iar cum obiectivul din campionat este îndeplinit, cei doi se vor concentra pe pregătirea ultimei etape din Junior ERC, acolo unde sunt lideri și își doresc să-și păstreze poziția după etapa maghiară. După ediția mai puțin fericită din 2022, Cristi Sugár și Vlad Colceriu (Peugeot 208 R2) pornesc cu gândul unei clasări cât mai bune la două roți motrice, însă în același timp, și cu dorința victoriei în ierarhia Juniorilor și a cupei 208 R2, întrucât asta ar însemna că tinerii sportivi pot deveni campioni cu o etapă înainte de finalul sezonului.

Și chiar dacă vorbim despre două echipaje foarte rapide, victoria nu este clară având în vedere că la start va fi prezent atât Marius Sîncrăianu – alături de Cosmin Diacu – dar vom avea parte și de o premieră, întrucât italienii Robert Dapra și Luca Guglielmetti (Peugeot 208 Rally4) – actualmente ocupanți ai poziției secunde în Junior ERC – se vor întrece pe asfaltul clujean.

Mașină Rally3

Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA va fi a doua competiție din motorsportul românesc care aduce la start o mașină de specificație Rally3, cu turcii Celik Caglayan și Sedat Bostanci la comenzile modelului Renault Clio.

Iar dacă clasa RC3 nu va fi disputată – fiind un singur echipaj înscris – când vorbim despre grupa N este aproape imposibil să prezicem cine este prim-favorit la victorie, întrucât la start se vor prezenta atât Vali Porcișteanu (cu Dan Dobre), cât și Vlad Cosma (cu Florin Dorca) precum și Bogdan Talașman (cu Laurențiu Mandu). Totuși, revenirea la start a clujeanului Ioan Mihuț (alături de Adi Pavel), poate reprezenta o surpriză la finalul probelor de duminică.

Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA poate fi etapa decisivă pentru majoritatea cupelor monomarcă ce punctează în Campionatul Național de Raliuri „Betano”.

Tocmai din acest motiv regăsim nu mai puțin de 25 de echipaje înscrise în cele 4 cupe monomarcă. Sebastian Scîrlet este favorit la titlul Clio Rally5 Challenge, iar o clasare în fața lui Samuil Mircea îi poate aduce al doilea titlul de campion din acest sezon, după cel la clasa RC5 obținut matematic în urma etapei ieșene. În același timp, Cristi Sugár poate bifa al doilea titlu consecutiv al 208 R2 Cup cu o victorie în etapa clujeană, în timp ce, în cazul cupelor Swift Cup, Paul Popa poate răsturna „tabela” cu o victorie pe probele din Munții Apuseni.

9 echipaje străine înscrise în ultima etapă de asfalt a sezonului național de raliuri

Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA va avea cel mai mare număr de echipaje străine înscrise dintre toate etapele de până acum ale acestui sezon. Robert Dapra și Luca Guglielmetti (Peugeot 208 Rally4) respectiv Sandrin Tommaso și Maurizio Barone (Dacia Sandero) vor reprezenta Italia, în timp ce Celik Caglayan și Sedat Bostanci (Renault Clio Rally3) vor alerga în culorile Turciei.

Alar Hermanson și Andre Vare (BMW 2002 Ti) vor reprezenta Estonia în lupta modelelor cu pașaport istoric, în vreme ce Bulgaria aduce la start cele mai multe echipaje – 5 la număr: Miroslav Angelov cu Georgi Gadzhev (Škoda Fabia Rally2 evo), Anton Titov cu Alexander Spirov (Škoda Fabia Rally2), Ekaterina Stratieva cu Georgi Avramov (Opel Corsa Rally4), Aleksandar Tomov și Yavor Brankov respectiv Peter Yordanov și Lyubka Yordanova – ambele echipaje la bordul unor modele Renault Clio Rally5.

Raliul Clujului Star Lubricants 2023 este organizat de C.S. Savu Racing din Cluj-Napoca și se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a Agentiei Nationale pentru Sport, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, Consiliului Județean Cluj, Inspectoratului de Poliție Județean Cluj – Brigada Rutieră Cluj, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” Cluj, Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj, Serviciului Public Judeṭean Salvamont-Salvaspeo Cluj.

Toate detaliile despre Raliul Clujului pot fi găsite AICI.

Restricții de circulație

De menționat este faptul că, în vederea bunei desfășurări a etapei clujene, sectoarele de drum pe care se desfășoară competiția vor fi restricționate circulației publice rutiere prin colaborarea cu Inspectoratul de Poliție Județean Cluj – prin Serviciul de Poliție Rutieră, și totul cu acordul Companiei Naționalei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Programul restricțiilor din week-end:

VINERI – 29 septembrie 2023

–  Drum cu circulație restricționată: DJ 103V

–  Sector de drum: de la ieșirea din satul Stolna (46.708848, 23.395292) până la intersecția cu DJ 107P, din satul Someșu Rece (46.733714, 23.361452)

–  Interval orar: 10:30 – 17:30

SÂMBĂTĂ – 30 Septembrie 2023

–  Drum cu circulație restricționată: DJ 107R; DC 91

–  Sector de drum: de la intersecția cu Str. Corbului (ieșire Făget) (46.712133, 23.572254) până la intersecția cu DC91, la intrarea în satul Sălicea (46.688730, 23.549364) și continuă pe DC91 de la intersecția cu DJ 107R, dinspre satul Sălicea (46.688730, 23.549364) până la Parcul de Agrement „Moara de Vânt) (46.67011, 23.55656)

–  Interval orar: 07:45 – 15:15

–  Drum cu circulație restricționată: DJ 107T

–  Sector de drum: de la intersecția cu DJ 107S (46.653755, 23.203406) până la intrarea în comuna Mărişel (46.661030, 23.129701)

–  Interval orar: 09:00 – 16:30

–  Drum cu circulație restricționată: DJ 103K

–  Sector de drum: de la intrarea în comuna Râșca (46.7346678, 23.109807) până la intersecția DJ 103K cu DN1 din localitatea Căpușu Mare (46.78408, 23.29366)

–  Interval orar: 09:50 – 17:20

–  Drum cu circulație restricționată; Strada Tiberiu Popoviciu (Valea Chintăului, CREIC)

–  Sector de drum: de la intersecția cu DJ 109A (46.822943, 23.591474) până la 46.821394, 23.577754

–  Interval orar: 07:00 – 22:00

DUMINICĂ – 1 Octombrie 2023

–  Drum cu circulație restricționată: DJ 103L; DC Mănășturu Românesc – Tufe; DC Valea Fericirii

–  Sector de drum: de la intersecția cu DJ 103K (stație PECO; 46.745037, 23.105836) până la intersecția de la intrarea în Mănășturu Românesc spre Valea Fericirii (46.772731, 23.084743), apoi de la intersecția cu DJ 103L de la intrarea în Mănășturu Românesc spre Valea Fericirii (46.772731, 23.084743) până la intersecția cu DC Valea Fericirii (46.740500, 23.077759) și continuă pe DC Valea Fericirii de la intersecția cu DC Mănășturu Românesc (46.740500, 23.077759) până la intersecția cu DJ 103K (46.737139, 23.105172)

–  Interval orar: 08:20 – 14:30

–  Drum cu circulație restricționată: DC 121

–  Sector de drum: de la ieșirea din satul Bălcești (46.67811, 22.995075) până la intersecția cu DJ 108C, intrarea în comuna Răchițele (46.690352, 22.892775)

–  Interval orar: 08:50 – 15:00

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

La GHIȘEU. Şapte din 10 români petrec O ZI din concediu la cozi la stat. OPT din 10 nici măcar NU își rezolvă problema din prima

Publicat

De

coada 8

Digitalizarea este încă un vis în România. Oamenii încă petrec ore întregi la ghișeu la instituțiile statului, iar ce este și mai grav, este că opt din zece români nu ajung să își rezolve problemele din prima zi.

Declarația este făcută chiar de un oficial al statului, Bogdan Mihai Dumea, secretar de stat în Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID).

Nici la Cluj-Napoca, un oraș unde s-au făcut pași importanți pentru digitalizare, nu au dispărut cozile

La GHIȘEU. Şapte din 10 români petrec O ZI din concediu la cozi la stat. OPT din 10 nici măcar NU își rezolvă problema din prima

„În România, şapte din zece oameni petrec o zi din concediul anual stând la cozi la ghişeele statului, iar opt din aceşti zece oameni nu reuşesc să-şi rezolve problema pe care o au, din prima. Atunci trebuie să ne uităm la acest timp pe care oamenii îl pierd, la aceste resurse care sunt pierdute şi pentru stat, şi pentru oameni, şi să găsim soluţii să îmbunătăţim.

România fără ghişee, un oraş digital, o localitate digitală ar oferi o serie de beneficii, printre care servicii mai eficiente şi, invariabil, costuri reduse pentru a oferi aceleaşi servicii.

Trebuie să ne uităm la creşterea încrederii cetăţenilor în serviciile pe care le oferă statul, îmbunătăţirea calităţii vieţii, în final şi, sperăm noi, sfârşitul birocraţiei şi al cozilor, că de acolo am plecat.

Desigur, sunt foarte multe lucruri care pot fi făcute în acest sens. Ministerul nostru, prin ADR (Autoritatea pentru Digitalizarea României, n.red.), administrează ghişeul.ro, aceasta fiind una dintre primele soluţii pe care statul le-a oferit în acest sens şi la care lucrăm pentru a o dezvolta, pentru a introduce noi servicii şi pentru a uşura interacţiunea dintre cetăţean şi stat. Soluţia nu este una ideală sau perfectă şi sunt foarte multe îmbunătăţiri pe care le putem face în viitor”, a declarat Bogdan Mihai Dumea.

O singură aplicație

În viziunea oficialului, toate serviciile statului ar trebui integrate în Cloud-ul guvernamental, iar soluţia ideală ar fi implementarea unei singure aplicaţii pe care cetăţeanul român să o folosească în relaţia cu autorităţile.

Citește și: VIDEO FOTO. Coadă de peste 125 de persoane la depunerea cererilor de parcare la Primăria Cluj-Napoca. Aplicația online a CĂZUT

„Ca soluţie ideală, va trebui să ne uităm şi să integrăm toate aceste concepte la care lucrăm deja în Cloud-ul guvernamental (…). După care trebuie să permitem ca toate aceste informaţii să fie cumulate, adunate într-o zonă de unde universităţile, statul şi companiile, inclusiv, să-şi extragă datele de care au nevoie pentru a produce soluţii mai inteligente pentru cetăţeni.

În final, sper eu, ca proiect de ţară, soluţia ideală ar fi conceptul de One App, o singură aplicaţie pe care cetăţeanul român să o folosească în relaţia cu statul, dar nu pentru a relaţiona cu instituţiile statului, ci o singură aplicaţie prin care el să spună ce are nevoie, să facă solicitarea respectivă şi să nu îl intereseze ce instituţii lucrează în spate şi cum comunică între ele.

Toate aceste concepte sunt în momentul acesta în cercetare şi dezvoltare în cadrul ministerului, în cadrul unui proiect pe care l-am iniţiat şi pe care îl coordonez, de realizare a unui manual sau un Ghid de digitalizare, un material pe care îl lucrăm cu mai multe instituţii ale statului, inclusiv cu ANCOM. În final, să ajungem la un material pe care să îl putem da primăriilor, UAT-urilor, Direcţiilor de concentrate şi să le indicăm direcţiile pe care trebuie să le urmeze în domeniul digitalizării”, a explicat reprezentantul ministerului de resort, potrivit Agerpres.

Clujul, un mic pas în față

La Cluj, un „rai” al IT-iștilor, atât Primăria, cât și Consiliul Județean au introdus o serie de servicii online. La Primăria Cluj-Napoca există și un funcționar virtual, Antonia, care preia solicitari și documente de la cetățeni. De asemenea, plata taxelor și impozitelor se poate face online, la fel ca și înregistrarea și plata pentru un loc de parcare.

De asemenea, Consiliul Județean Cluj eliberează online o serie de documente.

Cu toate acestea, cozile nu au dispărut nici aici. Clujenii mai în vârstă, care nu sunt familiarizați cu operațiunile online, fac cozi la ghișee pentru a-și plăti taxele și impozitele.

La fel și șoferii care în fiecare început de an se pun la cozi cu dosare, cu noaptea în cap, ca să „prindă” un loc de parcare alocat după sistemul „primul venit, primul servit”. Pentru că „ce-i în mână nu-i minciună”.

Cozi sunt și la alte instituții publice, cum ar fi Direcția de Finanțe Cluj, unde „toate opetațiunile de fac online”, dar la ghișeu, sau la Casa de Asigurări de Sănătate Cluj.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

De ce e mai avantajos să ai o bicicletă față de o mașină?

Publicat

1 (4)

Fie că mergem cu ea în fiecare dimineață la muncă, facem trasee montane la sfârșit de săptâmână sau o luăm cu noi în competiții sportive, bicicleta a devenit în ultimii ani un lucru indispensabil pentru cei care vor să fie mai activi și să aibă grijă de mediu. În timp ce vânzările de bicilete sunt într-o continuă creștere, și marile orașele din România se adaptează trendului, oferind pasionaților de ciclism piste moderne, unde să pedaleze în voie.

Chiar dacă este mai ieftină și mai ușor de întreținut, statisticile arată că mai puțin de 10% dintre români preferă bicicleta, față de peste 50%, care folosesc, în schimb, mașina personală. Totuși, bicicliștii adevărați spun că libertatea pe care ți-o oferă cele două roți este incomparabilă confortului unui automobil. Descoperă mai jos ce face din umila bicicletă nu doar o alternativă a transportului, ci o alegere mai inteligentă pentru viața modernă.

Sănătate și relaxare

Mersul pe bicicletă reprezintă un antenament excelent, atât pentru corp, cât și pentru minte. Pedalând, reducem colesterolul, îmbunătățim respirația, circulația sângelui și bătăile inimii, tonifiem mușchii picioarelor și ai spatelui și putem ameliora durerile cauzate de artrită. Mai mult decât atât, efortul eliberează în corp serotonină (hormonul feircirii), care ne va ajuta să fim mai calmi și să scăpăm de stres. De asemenea, mișcarea favorizează un somn bun și odihnitor.

Economisești timp și bani

goto 1

Combustibil, întreținere, asigurare, taxe de parcare… – poți să uiți de ele! Fiind unul dintre cele mai ieftine mijloace de transport, bicicleta nu doar că te ajută să economisești bani, ci și timp. Nu vei mai rămâne blocat în trafic, îți vei găsi cu ușurință un loc de parcare oriunde ai merge și, în plus, poți explora orașul, plimbându-te fără grijă pe cele mai înguste străzi și trasee pitorești. Bonus: Nu o să-ți pierzi niciodată permisul!

Conectivitate și implicare în comunitate

Traseele locale cu bicicleta, plimbările în grup și evenimentele de ciclism oferă numeroase oportunități de a intra în legătură cu persoane care au aceeași pasiune, lărgindu-ți astfel cercul de prieteni și  promovând, în același timp, un stil de viață activ și sănătos. De asemenea, te poți implica în activități sportive, motivându-i pe cei din jurul tău să-ți urmeze exemplul și să pedaleze cot la cot cu tine.

Hai pe două roți la GOTO! E gratis!

Dacă ești din Cluj și ai o bicicletă, ceea ce o să îți spunem o să te facă să o folosești mai des.

La GOTO Parking, aflată în incinta Aeroportului Internațional „Avram Iancu” parcarea este absolut gratuită atât pentru biciclete, cât și pentru mopede, scutere sau motociclete. Așadar, dacă următorul tău drum la aeroport va fi ”pe două roți”, stai fără grijă. Îți garantăm monitorizare video permanentă, pază și iluminat pe timp de noapte, pentru ca vehiculul tău să rămână în siguranță.

Dacă totuși alegi mașina personală, trebuie să știi că, pe lângă sistemul modern de securitate, avem stații de încărcare pentru automobilele electrice, dar și numeroase posibilități de plată: prin aplicația yeParking, cu ajutorul codului QR afișat în parcare, dar și la punctul de plată din incinta GOTO Parking sau la automate. Tarifele le poți găsi pe site-ul nostru: gotoparking.ro.

Indiferent că la vii la GOTO Parking pedalând sau în confortul propriei mașini, noi vom avea grijă de vehiculul tău, oricâte roți ar avea acesta.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Fată de 16 ani din Cluj-Napoca, dispărută de patru zile de acasă. Dacă o vedeți, sunați la 112 sau la Poliție

Publicat

cătinaș daria

Poliția municipiului Cluj-Napoca a fost sesizată la data de 26 septembrie  în jurul orei 13.00, despre faptul că minora Cătinaș Daria-Maria, în vârstă de 16 ani, din municipiul Cluj-Napoca a plecat la data de 24 septembrie, în jurul orei 15.30 de la domiciliu pentru a participa la o petrecere organizată cu prilejul unei căsătorii, în Cluj-Napoca și nu a revenit până în prezent.

Semnalmente – înălțime aproximativă 1.75 m, greutate – 100 de kilograme, păr lung, creț.

La momentul plecarii era îmbrăcată cu o rochie lungă, albastră, crăpată pe picior.

Persoanele care pot furniza orice informaţii despre minoră sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit 112!

cătinaș daria

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax