Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Contracte de finanţare de 1,5 miliarde de lei. Clujul e în faţă

Publicat


cfr sine de tren

Reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) şi ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) au semnat joi contractele de finanţare a proiectelor de investiţii ale ARF, finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), cu o valoare de 1,45 miliarde de lei (300 de milioane de euro) fonduri europene nerambursabile, scrie Agerpres.

Contractele „Achiziţie de 20 rame electrice inter-regionale de lung parcurs RE-IR-2”, „Achiziţia de 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să tracteze până la 16 vagoane de călători” şi „Achiziţia a 12 automotoare în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi reparaţii a acestor automotoare, necesare funcţionării respectivelor automotoare şi achiziţionarea serviciilor de alimentare cu hidrogen” au fost încheiate între ARF, în calitate de beneficiar, şi MTI, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport.

Proiectele sunt prevăzute în Componenta 4 – Transport sustenabil, din cadrul Pilonului I al Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi au rolul de a spori sustenabilitatea sectorului transporturilor din România prin sprijinirea tranziţiei verzi şi digitale a acestuia domeniului feroviar, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă şi ecologică, cu standarde de siguranţă adecvate.

Obiectivul Componentei 4 – Transport sustenabil, prevăzută în PNRR, este de a îmbunătăţi oferta de transport prin creşterea numărului de trenuri pe rută şi pe zi, corelat cu introducerea unei frecvenţe predictibile, asigurarea unor legături directe şi rapide între marile oraşe ale României, punerea în valoare a investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României, susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS, precum şi înlocuirea tracţiunii diesel cu una electrică pe liniile ferate în prezent neelectrificate şi în curs de electrificare.

Proiectul „Achiziţie de 20 rame electrice inter-regionale de lung parcurs RE-IR-2”, care presupune achiziţia de material rulant nou pentru transportul feroviar public de călători, va avea un impact semnificativ asupra nivelului calităţii serviciilor oferite, siguranţei călătorilor şi îmbunătăţirii condiţiilor de mediu, precum şi asupra costurilor şi a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători. Valoarea totală a proiectului este de 919,003 milioane de lei, din care: sprijin din partea Uniunii Europene împrumut/grant – 558,725 milioane de lei, contribuţie publică naţională – 213,547 milioane de lei şi TVA – 146,732 milioane de lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 şi se vor desfăşura până la data de 30 decembrie 2026.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare şi în baza legislaţiei din România şi vor circula pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; Braşov – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi/Suceava; Galaţi – Mărăşeşti – Bacău – Paşcani – laşi/Suceava; Galaţi – Brăila – Făurei – Feteşti – Constanţa (Mangalia); (Mangalia) – Constanţa – Feteşti – Brăila – Mărăşeşti – Bacău -Paşcani – Iaşi/Suceava; (Giurgiu) Bucureşti – Ciulniţa – Călăraşi.

Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea şi Craiova – Calafat, după finalizarea electrificării trenurile vor fi operate şi pe următoarele rute de circulaţie: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

„Precizăm că proiectul se află în evaluarea tehnică şi financiară a documentaţiilor depuse de cei doi ofertanţi: Alstom Transport SA şi PESA”, se precizează în postare.

Al doilea proiect de investiţii prevede că cele 16 locomotive electrice, care vor asigura legătura directă între marile oraşe ale României, trebuie să asigure: viteze de circulaţie de până la 200 km/h, standarde tehnice europene de interoperabilitate, fiabilitate şi costuri reduse de operare, diminuarea poluării, valorificarea investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României şi susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS/ETCS.

Valoarea totală a proiectului este de 442,588 milioane de lei.

Proiectul este finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, după cum urmează: sprijin din partea Uniunii Europene împrumut/grant – 368,339 milioane de lei; contribuţie publică naţională – 3,584 milioane de lei şi TVA – 70,665 milioane de lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 şi se vor desfăşura până la data de 30 decembrie 2026.

Proiectul se află în evaluarea tehnică a documentaţiilor depuse de Asocierea Alstom Transport România (Ofertant lider) – Alstom Transportation Germany (Ofertant).

Al treilea proiect de investiţii derulat de ARF vizează achiziţia a 12 automotoare destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi alimentare cu hidrogen pentru o perioadă de 15 de ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei cu încă 15 ani, prin act adiţional. Acestea vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate Bucureşti – Piteşti, cu extindere până la Piatra Olt – Craiova, Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă, Bucureşti – Târgovişte, Bucureşti – Piteşti – Curtea de Argeş.

Valoarea totală a proiectului este de 868,917 milioane de lei. Proiectul este finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, astfel: sprijin din partea Uniunii Europene împrumut/grant – 528,931 milioane de lei, contribuţie publică naţională – 201,252 milioane de lei şi TVA – 138,735 milioane de lei.

Perioada de implementare a proiectului este de 60 luni. În conformitate cu regulile de eligibilitate, activităţile proiectului au început în luna noiembrie 2021 şi se vor desfăşura până la data de 30 decembrie 2026.

Proiectul se află în faza depunerii ofertelor, iar termenul de depunere a acestora este 8 mai 2023, ora 15:00.

Cele trei proiecte sunt finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, „Componenta 4 – Transport durabil” şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Polițiștii clujeni au ieșit pe străzi. Amenzi pentru zeci de pietoni, bicicliști și trotinetiști

Publicat

De

Amenzi pietoni li biciclisti Cluj

Polițiștii au organizat o acțiune în Cluj-Napoca, care îi vizează pe pietoni, bicicliști și trotinetiști.

Scopul acțiunii a fost promovarea unui mediu sigur și civilizat în zonele pietonale, respectarea normelor rutiere incidente, conștientizarea de către aceste categorii de participanți la trafic a riscurilor la care se expun atunci când nu respectă regulile de circulație care li se adresează, potrivit IPJ Cluj.

Polițiștii clujeni au ieșit pe străzi. Amenzi pentru zeci de pietoni, bicicliști și trotinetiști

Astfel, atenția polițiștilor a fost îndreptată spre pietoni și conducători de biciclete sau trotinete. Au fost verificați, însă, și conducătorii de autovehicule.

Pe străzi au fost polițiștii din cadrul secțiilor urbane 1-7, Biroului Rutier, secțiilor rurale Apahida, Baciu și Florești, dar și polițiști locali clujeni.

Au fost legitimate 286 de persoane și au fost aplicate 160 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de peste 32.000 de lei.

30 dintre amenzi au fost pentru pietoni și conducători de biciclete sau trotinete.

Ce amenzi riscă pietonii, bicicliștii și trotinetiștii care nu respectă regulile de circulație

Angajarea pietonilor în traversarea drumului public pe culoarea roșie a semaforului electric destinat acestora, precum și traversarea prin loc nepermis constituie contravenție și se sancționează cu amendă cupinsă între 330 și 495 de lei.

De asemenea, se interzice conducătorilor de biciclete sau trotinete să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau trotinetă.

În caz nerespectării acestei obligații pot fi sancționați cu amendă cupinsă între 660 și 825 de lei.

Recomandările polițiștilor pentru pietoni

Polițiștii clujeni fac și recomandări pentru pietoni, care își pun viața în pericol atunci când traversează pe culoarea roșie a semaforului sau prin loc nepermis.

Astfel, pentru a evita evenimentele rutiere, poliţiştii recomandă pietonilor:

  • să se angajeze în traversarea drumului public numai prin locurile special amenajate (pe trecerea de pietoni) şi la culoarea verde a semaforului electric, acolo unde există;
  • să se asigure permanent, chiar şi atunci când se află pe trecerea de pietoni, că traversarea se poate face în condiţii de siguranţă – vehiculele sunt oprite înaintea marcajului pietonal;
  • să nu traverseze niciodată în fugă pe marcajul pietonal, indiferent de urgenţa existentă la un moment dat;
  • să nu se deplaseze pe partea carosabilă, iar acolo unde nu există trotuar sau acostament, să se deplaseze pe partea stângă a drumului, cât mai aproape de marginea acestuia;
  • pe vreme rea sau întuneric, să poarte haine de culori deschise şi/sau elemente reflectorizante, pentru a fi vizibili;
  • să nu traverseze prin spatele mijloacelor de transport în comun, atunci când acestea sunt oprite în staţie;
  • copiii nu trebuie lăsaţi să traverseze singuri – ei sunt imprevizibili şi nu pot aprecia corect distanţele şi vitezele.

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

4 copii și o femeie din Cluj s-au intoxicat cu dioxid de carbon. Toți au fost duși la spital

Publicat

De

Copii intoxiacați cu dioxid de carbon

4 copii, cu vârste între 3 și 8 ani, dar și o femeie, s-au intoxicat, joi, cu dioxid de carbon. Toți au fost duși la spital.

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au fost solicitați, de puține momente, pentru a acorda primul ajutor calificat unor persoane care, se pare, s-au intoxicat cu dioxid de carbon.

4 copii și o femeie din Cluj s-au intoxicat cu dioxid de carbon. Toți au fost duși la spital

Solicitarea a venit în jurul orei 20 și a anunțat faptul că într-o locuință, dintre localitățile Moriști și Apahida, se află un adult și 4 copii care acuză stări de rău.

La fața locului s-au deplasat o autospecială pentru stingerea incendiilor și un echipaj SAJ, unde au găsit cei patru minori, cu vârste cuprinse între 3 și 8 ani, și o femeie, în vârstă de aproximativ 60 ani, în stare de conștiență, dar somnolente.

Conform măsurătorilor făcute în spațiile interioare ale locuinței, de către echipajele operative, s-au identificat concentrații ridicate de dioxid de carbon în interiorul locuinței, potrivit ISU Cluj.

A fost solicitată în sprijin a doua ambulanță SAJ pentru transportul tuturor persoanelor consultate la spital.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Lucrări de modernizare la Ambulatoriul Spitalului de Boli Infecțioase Cluj. Investiție de 500.000 de lei

Publicat

De

Lucrări Ambulatoriu Spital Infecțioase Cluj

Au demarat lucrări de modernizare la Ambulatoriul Spitalului de Boli Infecțioase din Cluj-Napoca.

Spațiile vor fi revitalizate, inclusiv cele unde se oferă servicii medicale pentru copii.

Lucrări de modernizare la Ambulatoriul Spitalului de Boli Infecțioase Cluj. Investiție de 500.000 de lei

Spitalul Clinic de Boli Infecțioase desfășoară în prezent lucrări de modernizare a unor spații situate la parterul corpului A de clădire din cadrul Ambulatoriului Integrat.

Valoarea acestora este estimată la 500.000 de lei.

„Odată finalizată, această investișie va facilita realizarea investigațiilor necesare în condiții de maximă siguranță și confort și va contribui, în mod direct, la creșterea calității actului medical”, a precizat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, care are spitalul în subordine.

Citește și: VIDEO. Proiect ambițios pentru Ambulatoriul Spitalului de Boli Infecțioase din Cluj. Manager: Avem 1.000 de pacienți pe zi

Ce presupun aceste lucrări:

  • modernizarea holurilor de circulație din zona în care se desfășoară activități medicale pediatrice

 

  • amenajarea unui punct de recoltare și a unui spațiu de preluare a pacienților, precum și
  • mutarea casieriei în zona centrală a instituției spitalicești.

De asemenea, sunt vizate refacerea finisajelor, realizarea unor noi circuite electrice pentru iluminat și a unor tavane noi, reparații curente, precum și schimbarea pardoselilor.

Ambulatoriul Integrat al instituției spitalicești, situat pe str. Moților nr. 19, este cea mai mare și complexă unitate ambulatorie din țară, având o structură organizatorică ce cuprinde 24 de specialități clinice medicale pentru adulți, 11 specialități clinice medicale pentru copii și cinci laboratoare medicale.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. Dezastru după fiecare ploaie pe Valea Gârboului în Florești. ”Pivariu promite, dar nu face nimic”

Publicat

Gârboului

Locuitorii de pe Valea Gârboului din Florești reclamă, din nou, situația creată pe stradă după fiecare ploaie și faptul că, în ciuda tuturor asigurărilor date de Primărie, canalizarea nu face față.

”Am semnalat că de doi ani că refulează canalizarea, ne umple strada cu apă și mizerii, care apoi sunt împrăștiate de roțile mașinilor peste tot. Primăria Florești nu a făcut nimic pentru noi, doar ne-a umplut podul cu promisiuni, că deja e plin.

Iar primarul Pivariu promite acum că vrea Noul Florești, după ce patru ani nu a făcut mare lucru. Iar înainte a mai fost patru ani viceprimar.

Ce Florești nou visează, că e aceeași comună fără un bun gospodar?”, a reclamat un locuitor al străzii Valea Gârboului.

Sesizări degeaba

Un altul a precizat că a făcut sesizări de nenumărate ori la Primăria Florești, dar situația persistă.

”Patru ani nu s-a făcut nimic și acuma că vin alegerile ne promite Pivariu că rezolvă și să îl votăm? Ei bine, nu o vadă votul nostru”, a precizat acesta.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax