Connect with us

ECONOMIE

Constructorul UMB, ”absent nemotivat” pe Autostrada Transilvania. Anunțul CNAIR

Publicat


autostrada 1

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat în noaptea de marți spre miercuri că UMB, firma constructoarea care a cerut, pe de o parte, rezilierea contractelor, iar pe de altă parte absentează de pe șantiere, lucrează acum pe aproape toate șantierele, cu excepția celor ale Autostrăzii Transilvania.

Potrivit CNAIR, marți, UMB lucrează „pe aproape toate șantierele”, deși constructorul a încercat să lase de înțeles că va opri total activitatea pe toate șantierele în ciuda contractelor semnate și a termenelor asumate.

Citește și Drulă: Compania UMB oprit lucrările și a părăsit șantierul Autostrăzii Transilvania

„Astăzi, 12 iulie 2022, UMB lucrează pe următoarele șantiere: DEx Craiova – Pitești, Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt – Valea Mare), Tronson 3 (Valea Mare – Colonești), DEx Brăila – Galați. Excepție fac șantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădășelu-Mihăiești și Mihăiești-Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă”, arată CNAIR, pe pagina de Facebook.

UMB mai desfășoară în prezent activități de proiectare pentru următoarele obiective: Autostrada Transilvaniei (sectorul Zimbor – Poarta Sălajului), A0 Nord, lotul 2 și 4, DEx Craiova –Pitești, Tronson 4 (Colonești – Oarja – Pitești), Podul Cosmești, VO Galați.

Contracte de peste 6 miliarde de lei

„UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din Romania care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte, iar pe de altă parte a început să înregistreze o absență masivă a muncitorilor din două șantiere.

De altfel, cele două șantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipsește nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni. Creșterea prețurilor provocate de situația geopolitică actuală este resimțită de toți constructorii care lucrează pe șantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în șantier”, precizează CNAIR.

20 de șantiere

CNAIR precizează că România a inițiat în premieră o legislație care să vină în sprijinul antreprenorilor astfel încât aceștia să resimtă cât mai puțin șocul scumpirii materialelor de construcție.

În ceea ce privește contractele semnate cu CNAIR, în afară de șantierele UMB și ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), în prezent în România mai sunt deschise încă 20 șantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia și Grecia care nu au întrerupt lucrările.

Sursa: Mediafax




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate