Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Clujul avea proiectată Centura ocolitoare încă din 1966. Autorizațiile fără număr au stricat totul

Publicat


fb img 1639141572087

Urbaniștii au gândit încă din anul 1966 o centură ocolitoare a Clujului. Din păcate autorizațiile de construcție eliberate fără cap au spulberat orice șansă de realizare. 

Tema este cu atât mai actuală cu cât Emil Boc a declarat că centura este mult mai greu de realizat decât metroul.

Din 1966 încoace se putea face ceva, totuși.

Șoseaua pornea din Mănăștur, de pe strada Câmpului, se intersecta și cu Calea Turzii și se prelungea până la actuala locație a magazinului Ambient, pe strada Traian Vuia.

Planșa urbanistică a fost prezentată astăzi de către arhitectul șef al Clujului, Claudiu Salanță.

Așa era imaginată dezvoltarea orașului.

Din colectivul de elaborare au făcut parte ing. Beuran, arh. Popovici, ing. Pop, arh. Paiu, ing. Negulescu, arh. Helgiu, arh. Mincu.

Printre lucrurile interesante care se mai pot observa aici este capătul cartierului Grigorescu liber de construcții în zona Hoia și conectarea pădurii la Cetățuie.

De asemenea, zona lacurilor din Gheorgheni era liberă de construcții, o zonă verde unitară imensă.

În luna octombrie 2018 a fost semnat contractul cu privire la realizarea Studiului de fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal și a Detaliilor tehnice de autorizare a construcției pentru viitoarea centură metropolitană a Clujului.

Pentru studii de fezabilitate s-au cheltuit 3,6 milioane de euro.

În prima fază centura Gilău – Apahida avea o lungime de 38 kilometri și costa 150 milioane de euro.

În ultima variantă, centura are 42 de km și 20 de noduri de legătură, și va costa circa 1 miliard de euro.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate