Connect with us
Advertisement
Advertisement

ACTUALITATE

Clujul are regulament pentru adăpostirea animalelor aflate în pericol

Publicat


Consiliul Județean Cluj a aprobat miercuri Regulamentul pentru asigurarea serviciului public de adăpostire a animalelor aflate în situații de pericol pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost.

Potrivit reglementărilor legale ordinul de plasare în adăpost se emite de către Inspectoratul de Poliție a Județului Cluj care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, constatând că un animal se află într-o situație de pericol emit, de îndată, un ordin de plasare a acestuia într-un adăpost, pentru o perioadă de 45 de zile.

Ordinul de plasare a animalului în adăpost se pune în executare de îndată de către personalul din cadrul consiliilor județene care asigură serviciile publice, în prezența polițistului care l-a emis.

Consilierul Ionuț Florea, de la USRPLUS Cluj, a propus o întâlnire cu asociațiile de protecție a animalelor din Cluj, iar președintele CJ Cluj, Alin Tișe, a cerut comisiei 7 să se ocupe de organizarea întâlnirii.

”Serviciul va fi, oricum, externalizat”, a spus Tișe.

Cluj24.ro vă prezintă integral textul regulamentului:

Animal în situație critică

CAPITOLUL I

Dispoziții generale

Art.1. Prezentul regulament stabilește cadrul juridic și modul în care se organizează și funcționează serviciul public de adăpostire a animalelor aflate în pericol pe raza județului Cluj, pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost, în conformitate cu reglementările prevăzute în Legea nr. 205/2004 privind protecția animalelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Art.2. În sensul prezentului regulament, prin animal aflat într-o situație de pericol se înțelege animalul aflat în oricare dintre următoarele situații:

  1. a) animal care a fost rănit sau schingiuit, abuzat;
  2. b) animal care a fost implicat în lupte între animale sau cu animale;
  3. c) animal domestic sau animal sălbatic captiv asupra căruia a fost practicat tirul (orice animal sălbatic captiv este un animal în pericol);
  4. d) animal folosit pentru dresajul altor animale sau pentru a controla agresivitatea altor animale;
  5. e) animal domestic expus forțat la temperaturi foarte ridicate ori foarte scăzute;
  6. f) animal din speciile ecvidee, bovine, ovine și caprine aflat, fără supraveghere, pe căile de circulație publică.

Plasarea în adăpost

CAPITOLUL II

Reguli privind plasarea în adăpost a unui animal aflat în pericol

Art.3. Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj, care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, constată că un animal se află într-o situație de pericol emit, de îndată, ordin de plasare a animalului în adăpost pentru o perioadă de 45 de zile.

Art.4. Polițiștii constată existența situației de pericol pe baza evaluării situației de fapt și a stării fizice a animalului care rezultă, după caz, din:

  1. a) constatarea directă și consemnarea celor constatate într-un înscris ori înregistrarea celor constatate cu mijloace tehnice;
  2. b) declarațiile persoanelor implicate în activitățile desfășurate cu privire la situațiile de pericol prevăzute la art. 2 din prezentul regulament sau ale persoanelor care au asistat la activitățile respective sau au cunoștință despre desfășurarea acestora;
  3. c) înregistrări video sau audio ori fotografii, indiferent de proveniența acestora;
  4. d) înscrisuri, inclusiv cele de natura mesajelor sau publicărilor în mediul electronic și/sau de telefonie mobilă;
  5. e) fișa de observație clinică întocmită de un medic veterinar.

Art.5. Ordinul de plasare a animalului în adăpost cuprinde în mod obligatoriu mențiuni cu privire la:

  1. a) data, ora și locul unde este emis;
  2. b) numele, prenumele, calitatea și unitatea de poliție din care face parte polițistul care îl emite;
  3. c) date care să asigure identificarea deținătorului animalului, dacă acesta este cunoscut;
  4. d) date care să asigure identificarea animalului pentru care se dispune plasarea în adăpost;
  5. e) descrierea motivelor de fapt care au determinat dispunerea măsurii și indicarea surselor de informare pe baza cărora a fost evaluată situația de fapt și starea fizică a animalului;
  6. f) temeiul de drept pentru emiterea acestuia;
  7. g) data la care încetează aplicarea măsurii de plasare în adăpost a animalului;
  8. h) dreptul de a contesta ordinul de plasarea a animalului în adăpost, termenul de exercitare a acestui drept și instanța la care se poate depune contestația.

Rolul polițistului

Art.6. Ordinul de plasarea animalului în adăpost se semnează în mod obligatoriu de către polițistul care îl emite și se comunică entității responsabile cu prestarea serviciului de adăpostire a animalelor și deținătorului animalului, dacă acesta este cunoscut.

Art.7. Ordinul de plasare a animalului în adăpost se pune în executare de îndată de către personalul care asigură prestarea serviciilor publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare în adăpost, în prezența polițistului care l-a emis.

Art.8. Polițistul consemnează într-un proces-verbal modalitatea de punere în executare a ordinului de plasare a animalului în adăpost, menționând în mod obligatoriu date privind adăpostul în care urmează a fi plasat animalul și mijlocul de transport utilizat.

Art.9. Ordinul de plasare a animalului în adăpost poate fi contestat de deținătorul animalului în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Când nu se emite ordin de plasare

Art.10. Nu se emite ordin de plasare a animalului în adăpost atunci când se constată că situația de pericol nu a fost generată de către deținătorul animalului, iar acesta declară în scris că va asigura respectarea dispozițiilor art.5 din Legea nr.205/2004, respectiv:

  1. a) un adăpost corespunzător;
  2. b) hrană și apă suficiente;
  3. c) posibilitatea de mișcare suficientă;
  4. d) îngrijire și atenție;
  5. e) asistență medicală.

Servicii pentru animal

CAPITOLUL III

Servicii acordate animalului aflat în pericol pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost

Art.11. Serviciul public de adăpostire a animalelor aflate în pericol pe raza județului Cluj pentru care a fost emis ordin de plasare în adăpost este asigurat de către Consiliul Județean Cluj și funcționează prin încheierea de contracte cu grădini zoologice, centre de reabilitare și/sau îngrijire pentru animalele din fauna sălbatică, cu adăposturi pentru câini fără stăpân sau a altor adăposturi, pensiuni sau menajerii pentru animale domestice, inclusiv cele deținute de organizații neguvernamentale de protecție a animalelor, în condițiile legii.

Art.12. Serviciile acordate animalului plasat în adăpost constau în următoarele:

  • capturarea / preluarea / ridicarea, după caz, a animalului aflat în pericol;
  • asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală, la nevoie;
  • transportul animalului capturat / preluat / ridicat, la adăpost;
  • deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor identificate, dacă este cazul, conform legislației sanitar-veterinare;
  • cazarea și hrănirea animalului pe perioada adăpostirii acestuia.

Art.13. Consiliul Județean Cluj va deconta toate cheltuielile suportate de către entitățile cu care are încheiate contracte, conform tarifelor stabilite și aprobate, în condițiile legii, pentru fiecare tip de serviciu acordat animalului plasat în adăpost, sens în care vor fi cuprinse sume în buget cu această destinație.

Drepturile proprietarilor

CAPITOLUL IV

Drepturile și obligațiile deținătorului la restituirea animalului plasat în adăpost

Art.14. Deținătorul poate solicita entității care asigură prestarea serviciului de adăpostire restituirea animalului plasat în adăpost, în termen de maxim 30 de zile de la data la care încetează aplicarea măsurii de plasare în adăpost.

Art.15. (1) Deținătorii animalelor plasate în adăpost potrivit art. 2 lit. f) din prezentul regulament, pot solicita restituirea acestora și în perioada de aplicare a măsurii de plasare în adăpost.

(2) Pentru facilitarea solicitării restituirii animalelor plasate în adăpost, în condițiile art. 14 sau ale alin. (1), după caz, autoritatea va notifica de îndată deţinătorii acestora asupra instituirii măsurii adăpostirii animalului deținut, în măsura în care aceștia sunt cunoscuți.

Art.16. Aplicarea măsurii de plasare în adăpost încetează în următoarele situații:

  • la data expirării perioadei de 45 de zile prevăzute la art. 3 din prezentul regulament,
  • în interiorul acestei perioade: la data pronunțării de către instanța de contencios administrativ a soluției de suspendare sau de anulare a ordinului de plasare a animalului în adăpost și în caz de restituire în perioada de aplicare a măsurii.

Art.17. (1) Deținătorul animalului are obligația de a achita Consiliului Județean Cluj toate cheltuielile efectuate cu acordarea serviciilor animalului aflat în pericol, începând cu capturarea/preluarea/ridicarea acestuia, transportul la adăpost, asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală la nevoie, cu hrănirea, cazarea, deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor diagnosticate.

Recuperarea costurilor

(2) Pentru recuperarea costurilor înregistrate cu asigurarea serviciilor ce fac obiect de reglementare al prezentului Regulament, autoritatea publică județeană va notifica de îndată deținătorul cunoscut al animalului care a beneficiat de acestea, asupra sumei datorate şi cuantificate în concordanță cu tarifele practicate și aprobate/ tip de serviciu, în funcție de cele efectiv asigurate pentru fiecare animal în parte, urmând ca în caz de refuz de plată, sumele să fie recuperate în justiție, în condițiile legii.

Art.18. Animalul plasat în adăpost nu se restituie deținătorului dacă animalul face obiectul unei măsuri asiguratorii sau de confiscare în cadrul procesului penal ori al unei măsuri de confiscare în materie contravențională.

Art.19. Adăpostul care asigură implementarea serviciului de adăpostire a animalelor aflate în pericol pe raza Județului Cluj, are obligativitatea de a demara procedurile de adopție, precum și asigurarea unor condiții optime pentru animalul care este oferit spre adopție.

Animal abandonat

CAPITOLUL V

Dispoziții finale

Art.20. În scopul cunoașterii modalităților de asigurare a serviciilor publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare în adăpost, pentru alegerea soluției optime în fiecare caz în parte, Consiliului Județean Cluj publică pe site-ul propriu al instituției, toate informațiile privind datele de contact ale entităților care asigură serviciile respective necesare și ale localităților în care se desfășoară aceste activități.

Art.21. În scopul restituirii către deținători, în condițiile legii, Consiliul Județean Cluj va publica pe site-ul propriu al instituției, toate informațiile privind animalele care fac obiect al ordinelor de plasare în adăpost, în termen de 10 zile de la emiterea acestora.

Art.22. Animalul plasat în adăpost se consideră abandonat dacă deținătorul nu solicită restituirea acestuia în termen de maxim 30 zile de la expirarea măsurii de plasare în adăpost.

Art.23. (1) În cazul menționat la art. 22, Consiliul Județean Cluj va solicita în scris autorităților publice și organizațiilor neguvernamentale care gestionează adăposturi pentru animale domestice să procedeze la preluarea animalului considerat abandonat (în cazul animalelor de companie).

Animale sălbatice și domestice

(2) Animalele de companie considerate abandonate, în condiţiile art.22, pot face obiect al adopţiilor de către persoanele interesate, în baza unei declaraţii angajament pe propria răspundere a doritorului, din care să reiasă că deţine resursele necesare – materiale şi de spaţiu, precum şi condiţiile corespunzătoare de creştere şi adăpostire a animalului în cauză, conform reglementărilor legale in vigoare incidente, dovedite cu orice înscris, respectiv că va face demersurile necesare înregistrării în Registrele de evidenţă corespunzătoare, cu achitarea obligatorie, în prealabil, a costurilor efectuate de autoritate cu animalul până la data adopţiei.

Art.24. În cazul animalelor sălbatice, în funcție de starea de sănătate a animalului, precum și rezultatul expertizei medicului veterinar, animalul poate fi eliberat în habitatul lui natural, în cazul în care starea de sănătate permite, sau, se vor căuta soluții alternative în condițiile în care animalul sălbatic nu poate fi eliberat în habitatul lui natural.

Art.25. În cazul animalelor domestice destinate consumului uman, acestea se vor valorifica în condițiile legii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Candidat-surpriză al PSD la Florești în locul lui Horia Șulea

Publicat

muntean

Horațiu Muntean Roșca este noul candidat al PSD la Primăria Florești, după ce candidatura lui Horia Șulea a fost respinsă atât de Biroul Electoral de Circumscripție Comunal, cât și de Judecătoria Cluj-Napoca unde acesta a făcut contestație.

Candidatura lui Șulea la alegerile din 9 iunie a fost respinsă după ce acesta fusese condamnat în 2019 la 3 ani de închisoare cu suspendare pentru abuz în serviciu, iar reprezentanții biroului electoral și magistrații clujeni au considerat că acesta are suspendat și dreptul de a fi ales.

În urma acestei situații, PSD a decis să îl arunce în luptă împotriva actualului primar Bogdan Pivariu pe Horațiu Muntean Roșca, acesta fiind membru în Biroul organizației PSD Florești, dar și  ginerele lui Șulea.

Candidatura acestuia a fost înregistrată marți la Biroul Electoral de Circumscripție Comunală Florești, în ultima zi permisă de lege.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. 42 de locuințe sociale, repartizate mai multor familii din Pata Rât

Publicat

De

42 de locuințe sociale au fost repartizate marți mai multor familii din zona Pata Rât, a anunțat primarul Emil Boc. 

Cele 42 de locuințe sociale au fost achiziționate cu finanțare din fonduri norvegiene, prin proiectul Pata 2.0, desfășurat de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj. Până în prezent, 73 de locuințe au fost achiziționate de ADI – Zona Metropolitană Cluj pentru familii din Pata Rât.

„Nimeni nu e uitat, nimeni nu e abandonat. Locuințe sociale pentru familiile din zona Pata Rât în cadrul proiectului cu fonduri norvegiene Pata 2.0.

Astăzi au fost semnate contractele pentru predarea a 42 de locuințe către familiile aflate în nevoie.

73 locuințe achiziționate în total prin proiectul ADI-ZMC pentru familii din Pata Rât”, a anunțat primarul Emil Boc, pe rețelele de socializare.

Proiect în valoare de peste 8,7 milioane de euro

Proiectul cu finanțare din Granturi Norvegiene are o valoare totală de 8,76 milioane euro și s-a derulat cu începere din decembrie 2019.

Au fost achiziționate în total 75 de locuințe, dintre care 73 sociale și două de necesitate pentru a fi utilizate în cazuri precum cele de violență domestică. În locuințele sociale se mută familii care provin din zona Pata Rât.

Locuințele sunt amplasate în Cluj-Napoca, Florești, Apahida, Baciu și Gilău. Fiecare este dotată cu electrocasnice și mobilier.

„31 de familii s-au mutat deja, pe parcursul anului trecut, iar pentru celelalte 42 familii beneficiare momentul semnării contractelor a avut loc astăzi, 30 aprilie.

Această activitate a proiectului a fost susținută de o intervenție social-comunitară complexă în arealul menționat, gândită în cadrul mai larg al inițiativelor asumate de Asociația Zona Metropolitană Cluj pentru desegregarea zonei”, a mai arătat edilul.

Sute de persoane, sprijinite în cadrul programului

Prin colaborarea cu ecosistemul local format din universități, administrație locală și au fost oferite și următoarele servicii:

  • 350 persoane au beneficiat de consultații medicale gratuite;
  • 230 activități educative non-formale (culturale, artistice, turistice etc) prin UBB;
  • 100 copii au primit încălțăminte și îmbrăcăminte noi, pentru a se putea prezenta corespunzător la școală;
  • 70 „cutii pentru bebeluși” pentru mămicile din comunitate oferite de DASM Cluj-Napoca;
  • 876 de elevi și 63 de cadre didactice de la 10 școli din zona metropolitană au beneficiat de sesiuni de dezvoltare socio-emoțională;
  • pentru 1.550 persoane aflate în risc de sărăcie și excludere socială a fost facilitată incluziunea socială

„În contextul proiectului Pata 2.0. s-a lucrat individual cu 93 de elevi, pentru a preveni abandonul școlar; au fost intermediate meditații și au fost oferite sesiuni de mentorat și orientare pentru 30 de elevi. De asemenea, Primăria continuă programele pentru educația copiilor din familii marginalizate sau aflat în risc de excluziune realizate de la bugetul local sau în contextul altor proiecte cu finanțări externe”, se mai arată în postare.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Dan Petrescu a revenit în Gruia: „Ceferişti, m-am întors acasă!”

Publicat

Dan Petrescu a revenit pe banca tehnică a CFR Cluj, a anunțat marți echipa din Gruia.

Antrenorul Dan Petrescu a revenit, marţi, la conducerea tehnică a formaţiei CFR Cluj, el aflându-se astfel la al patrulea mandat la gruparea ardeleană. Ultima oară, „Bursucul” a antrenat echipa sud-coreeană Jeonbuk Hyundai Motors.

„Clubul CFR 1907 Cluj anunță revenirea antrenorului Dan Petrescu pe banca tehnică a echipei noastre! Tehnicianul care a contribuit decisiv la câștigarea ultimelor noastre cinci titluri consecutive de Campioană, dar și a numeroaselor rezultate remarcabile în Europa, se întoarce acasă și își va folosi toate abilitățile pentru a atinge din nou performanțele cu care familia alb-vișinie s-a obișnuit! Mister, bine ai revenit în Gruia!”, a transmis clubul CFR Cluj pe site-ul său oficial.

„Gata cu vorba, acum la treabă!”

Petrescu preia postul de antrenor principal al formaţiei ardelene de la Adrian Mutu, care a demisionat la 3 aprilie. Interimatul a fost asigurat de antrenorii Francisc Dican şi Ovidiu Hoban.

„Ceferişti, m-am întors acasă. Gata cu vorba, acum la treabă!”, a declarat Petrescu, într-un clip video publicat pe contul de YouTube al CFR Cluj.

YouTube video

Petrescu a pregătit-o pe CFR în alte trei mandate: iunie 2017 – iunie 2018; martie 2019 – noiembrie 2020; august 2021 – iunie 2023. Cu „Bursucul” pe banca tehnică, CFR a reușit să câștige ultimele cinci titluri de campioană.

Dan Petrescu a mai condus până acum formaţiile FC Naţional, Sportul Studenţesc, FC Rapid, Wisla Cracovia, Unirea Urziceni, Kuban Krasnodar, Dinamo Moscova, Al Arabi, ASA Tg. Mureş, JS Suning, GZ Hengfeng, Kayserispor şi ultima oară Jeonbuk Hyundai.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Bărbat prins în flagrant delict pe A3 în timp ce transporta țigări de contrabandă

Publicat

De

Un bărbat a fost prins de polițiști, pe Autostrada Transilvania (A3), în timp ce transporta țigări de contrabandă.

Bărbatul în vârstă de 40 de ani din Satu Mare a fost depistat de polițiști pe tronsonul Nădășelu-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania. Oamenii legii au găsit în autoutilitara condusă de bărbat 200.000 de țigarete fără timbru fiscal, dar și suma de 7.600 de lei.

„La data de 30 aprilie, în jurul orelor 01:30, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Cluj, cu sprijinul polițiștilor din cadrul Biroului de Poliție Autostrada A3 Turda-Borș, au interceptat în trafic, pe tronsonul Nădășelu-Câmpia Turzii A3 o autoutilitară condusă de un bărbat, de 40 de ani, din județul Satu Mare, despre care exista suspiciunea că ar transporta țigarete fără a avea aplicat timbru fiscal.

Polițiștii au confiscat țigările și 7.600 de lei

La controlul efectuat, polițiștii au constatat că acesta transporta 200.000 de țigarete, fără a avea aplicat timbru fiscal.

Totodată, au fost ridicați 7.600 de lei, descoperiți asupra acestuia.

Polițiștii au procedat la confiscarea întregii cantități de țigarete și a celor 7.600 de lei, în vederea continuării cercetărilor, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Turda”, a comunicat Inspectoratul de Poliție Județean Cluj.

Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore

În baza probatoriului administrat, bărbatul a fost reținut, pentru 24 de ore. Acesta urmează a fi prezentat magistraților în vederea dispunerii unei alte măsuri preventive.

În cauză, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de contrabandă, faptă prevăzută și pedepsită de Codul Vamal.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax