Connect with us

ACTUALITATE

Clujul are regulament pentru adăpostirea animalelor aflate în pericol

Publicat


Consiliul Județean Cluj a aprobat miercuri Regulamentul pentru asigurarea serviciului public de adăpostire a animalelor aflate în situații de pericol pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost.

Potrivit reglementărilor legale ordinul de plasare în adăpost se emite de către Inspectoratul de Poliție a Județului Cluj care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, constatând că un animal se află într-o situație de pericol emit, de îndată, un ordin de plasare a acestuia într-un adăpost, pentru o perioadă de 45 de zile.

Ordinul de plasare a animalului în adăpost se pune în executare de îndată de către personalul din cadrul consiliilor județene care asigură serviciile publice, în prezența polițistului care l-a emis.

Consilierul Ionuț Florea, de la USRPLUS Cluj, a propus o întâlnire cu asociațiile de protecție a animalelor din Cluj, iar președintele CJ Cluj, Alin Tișe, a cerut comisiei 7 să se ocupe de organizarea întâlnirii.

”Serviciul va fi, oricum, externalizat”, a spus Tișe.

Cluj24.ro vă prezintă integral textul regulamentului:

Animal în situație critică

CAPITOLUL I

Dispoziții generale

Art.1. Prezentul regulament stabilește cadrul juridic și modul în care se organizează și funcționează serviciul public de adăpostire a animalelor aflate în pericol pe raza județului Cluj, pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost, în conformitate cu reglementările prevăzute în Legea nr. 205/2004 privind protecția animalelor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Art.2. În sensul prezentului regulament, prin animal aflat într-o situație de pericol se înțelege animalul aflat în oricare dintre următoarele situații:

  1. a) animal care a fost rănit sau schingiuit, abuzat;
  2. b) animal care a fost implicat în lupte între animale sau cu animale;
  3. c) animal domestic sau animal sălbatic captiv asupra căruia a fost practicat tirul (orice animal sălbatic captiv este un animal în pericol);
  4. d) animal folosit pentru dresajul altor animale sau pentru a controla agresivitatea altor animale;
  5. e) animal domestic expus forțat la temperaturi foarte ridicate ori foarte scăzute;
  6. f) animal din speciile ecvidee, bovine, ovine și caprine aflat, fără supraveghere, pe căile de circulație publică.

Plasarea în adăpost

CAPITOLUL II

Reguli privind plasarea în adăpost a unui animal aflat în pericol

Art.3. Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj, care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, constată că un animal se află într-o situație de pericol emit, de îndată, ordin de plasare a animalului în adăpost pentru o perioadă de 45 de zile.

Art.4. Polițiștii constată existența situației de pericol pe baza evaluării situației de fapt și a stării fizice a animalului care rezultă, după caz, din:

  1. a) constatarea directă și consemnarea celor constatate într-un înscris ori înregistrarea celor constatate cu mijloace tehnice;
  2. b) declarațiile persoanelor implicate în activitățile desfășurate cu privire la situațiile de pericol prevăzute la art. 2 din prezentul regulament sau ale persoanelor care au asistat la activitățile respective sau au cunoștință despre desfășurarea acestora;
  3. c) înregistrări video sau audio ori fotografii, indiferent de proveniența acestora;
  4. d) înscrisuri, inclusiv cele de natura mesajelor sau publicărilor în mediul electronic și/sau de telefonie mobilă;
  5. e) fișa de observație clinică întocmită de un medic veterinar.

Art.5. Ordinul de plasare a animalului în adăpost cuprinde în mod obligatoriu mențiuni cu privire la:

  1. a) data, ora și locul unde este emis;
  2. b) numele, prenumele, calitatea și unitatea de poliție din care face parte polițistul care îl emite;
  3. c) date care să asigure identificarea deținătorului animalului, dacă acesta este cunoscut;
  4. d) date care să asigure identificarea animalului pentru care se dispune plasarea în adăpost;
  5. e) descrierea motivelor de fapt care au determinat dispunerea măsurii și indicarea surselor de informare pe baza cărora a fost evaluată situația de fapt și starea fizică a animalului;
  6. f) temeiul de drept pentru emiterea acestuia;
  7. g) data la care încetează aplicarea măsurii de plasare în adăpost a animalului;
  8. h) dreptul de a contesta ordinul de plasarea a animalului în adăpost, termenul de exercitare a acestui drept și instanța la care se poate depune contestația.

Rolul polițistului

Art.6. Ordinul de plasarea animalului în adăpost se semnează în mod obligatoriu de către polițistul care îl emite și se comunică entității responsabile cu prestarea serviciului de adăpostire a animalelor și deținătorului animalului, dacă acesta este cunoscut.

Art.7. Ordinul de plasare a animalului în adăpost se pune în executare de îndată de către personalul care asigură prestarea serviciilor publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare în adăpost, în prezența polițistului care l-a emis.

Art.8. Polițistul consemnează într-un proces-verbal modalitatea de punere în executare a ordinului de plasare a animalului în adăpost, menționând în mod obligatoriu date privind adăpostul în care urmează a fi plasat animalul și mijlocul de transport utilizat.

Art.9. Ordinul de plasare a animalului în adăpost poate fi contestat de deținătorul animalului în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Când nu se emite ordin de plasare

Art.10. Nu se emite ordin de plasare a animalului în adăpost atunci când se constată că situația de pericol nu a fost generată de către deținătorul animalului, iar acesta declară în scris că va asigura respectarea dispozițiilor art.5 din Legea nr.205/2004, respectiv:

  1. a) un adăpost corespunzător;
  2. b) hrană și apă suficiente;
  3. c) posibilitatea de mișcare suficientă;
  4. d) îngrijire și atenție;
  5. e) asistență medicală.

Servicii pentru animal

CAPITOLUL III

Servicii acordate animalului aflat în pericol pentru care s-a emis un ordin de plasare în adăpost

Art.11. Serviciul public de adăpostire a animalelor aflate în pericol pe raza județului Cluj pentru care a fost emis ordin de plasare în adăpost este asigurat de către Consiliul Județean Cluj și funcționează prin încheierea de contracte cu grădini zoologice, centre de reabilitare și/sau îngrijire pentru animalele din fauna sălbatică, cu adăposturi pentru câini fără stăpân sau a altor adăposturi, pensiuni sau menajerii pentru animale domestice, inclusiv cele deținute de organizații neguvernamentale de protecție a animalelor, în condițiile legii.

Art.12. Serviciile acordate animalului plasat în adăpost constau în următoarele:

  • capturarea / preluarea / ridicarea, după caz, a animalului aflat în pericol;
  • asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală, la nevoie;
  • transportul animalului capturat / preluat / ridicat, la adăpost;
  • deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor identificate, dacă este cazul, conform legislației sanitar-veterinare;
  • cazarea și hrănirea animalului pe perioada adăpostirii acestuia.

Art.13. Consiliul Județean Cluj va deconta toate cheltuielile suportate de către entitățile cu care are încheiate contracte, conform tarifelor stabilite și aprobate, în condițiile legii, pentru fiecare tip de serviciu acordat animalului plasat în adăpost, sens în care vor fi cuprinse sume în buget cu această destinație.

Drepturile proprietarilor

CAPITOLUL IV

Drepturile și obligațiile deținătorului la restituirea animalului plasat în adăpost

Art.14. Deținătorul poate solicita entității care asigură prestarea serviciului de adăpostire restituirea animalului plasat în adăpost, în termen de maxim 30 de zile de la data la care încetează aplicarea măsurii de plasare în adăpost.

Art.15. (1) Deținătorii animalelor plasate în adăpost potrivit art. 2 lit. f) din prezentul regulament, pot solicita restituirea acestora și în perioada de aplicare a măsurii de plasare în adăpost.

(2) Pentru facilitarea solicitării restituirii animalelor plasate în adăpost, în condițiile art. 14 sau ale alin. (1), după caz, autoritatea va notifica de îndată deţinătorii acestora asupra instituirii măsurii adăpostirii animalului deținut, în măsura în care aceștia sunt cunoscuți.

Art.16. Aplicarea măsurii de plasare în adăpost încetează în următoarele situații:

  • la data expirării perioadei de 45 de zile prevăzute la art. 3 din prezentul regulament,
  • în interiorul acestei perioade: la data pronunțării de către instanța de contencios administrativ a soluției de suspendare sau de anulare a ordinului de plasare a animalului în adăpost și în caz de restituire în perioada de aplicare a măsurii.

Art.17. (1) Deținătorul animalului are obligația de a achita Consiliului Județean Cluj toate cheltuielile efectuate cu acordarea serviciilor animalului aflat în pericol, începând cu capturarea/preluarea/ridicarea acestuia, transportul la adăpost, asistența veterinară de urgență, inclusiv intervenția chirurgicală la nevoie, cu hrănirea, cazarea, deparazitarea, vaccinarea și controlul bolilor diagnosticate.

Recuperarea costurilor

(2) Pentru recuperarea costurilor înregistrate cu asigurarea serviciilor ce fac obiect de reglementare al prezentului Regulament, autoritatea publică județeană va notifica de îndată deținătorul cunoscut al animalului care a beneficiat de acestea, asupra sumei datorate şi cuantificate în concordanță cu tarifele practicate și aprobate/ tip de serviciu, în funcție de cele efectiv asigurate pentru fiecare animal în parte, urmând ca în caz de refuz de plată, sumele să fie recuperate în justiție, în condițiile legii.

Art.18. Animalul plasat în adăpost nu se restituie deținătorului dacă animalul face obiectul unei măsuri asiguratorii sau de confiscare în cadrul procesului penal ori al unei măsuri de confiscare în materie contravențională.

Art.19. Adăpostul care asigură implementarea serviciului de adăpostire a animalelor aflate în pericol pe raza Județului Cluj, are obligativitatea de a demara procedurile de adopție, precum și asigurarea unor condiții optime pentru animalul care este oferit spre adopție.

Animal abandonat

CAPITOLUL V

Dispoziții finale

Art.20. În scopul cunoașterii modalităților de asigurare a serviciilor publice de adăpostire a animalelor ce fac obiect al ordinului de plasare în adăpost, pentru alegerea soluției optime în fiecare caz în parte, Consiliului Județean Cluj publică pe site-ul propriu al instituției, toate informațiile privind datele de contact ale entităților care asigură serviciile respective necesare și ale localităților în care se desfășoară aceste activități.

Art.21. În scopul restituirii către deținători, în condițiile legii, Consiliul Județean Cluj va publica pe site-ul propriu al instituției, toate informațiile privind animalele care fac obiect al ordinelor de plasare în adăpost, în termen de 10 zile de la emiterea acestora.

Art.22. Animalul plasat în adăpost se consideră abandonat dacă deținătorul nu solicită restituirea acestuia în termen de maxim 30 zile de la expirarea măsurii de plasare în adăpost.

Art.23. (1) În cazul menționat la art. 22, Consiliul Județean Cluj va solicita în scris autorităților publice și organizațiilor neguvernamentale care gestionează adăposturi pentru animale domestice să procedeze la preluarea animalului considerat abandonat (în cazul animalelor de companie).

Animale sălbatice și domestice

(2) Animalele de companie considerate abandonate, în condiţiile art.22, pot face obiect al adopţiilor de către persoanele interesate, în baza unei declaraţii angajament pe propria răspundere a doritorului, din care să reiasă că deţine resursele necesare – materiale şi de spaţiu, precum şi condiţiile corespunzătoare de creştere şi adăpostire a animalului în cauză, conform reglementărilor legale in vigoare incidente, dovedite cu orice înscris, respectiv că va face demersurile necesare înregistrării în Registrele de evidenţă corespunzătoare, cu achitarea obligatorie, în prealabil, a costurilor efectuate de autoritate cu animalul până la data adopţiei.

Art.24. În cazul animalelor sălbatice, în funcție de starea de sănătate a animalului, precum și rezultatul expertizei medicului veterinar, animalul poate fi eliberat în habitatul lui natural, în cazul în care starea de sănătate permite, sau, se vor căuta soluții alternative în condițiile în care animalul sălbatic nu poate fi eliberat în habitatul lui natural.

Art.25. În cazul animalelor domestice destinate consumului uman, acestea se vor valorifica în condițiile legii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Poliția, despre accidentul din Dej. Un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, din cauza unui șofer neatent

Publicat

De

Accident la Dej

Un bărbat de 36 de ani a ajuns în stare gravă la spital în urma unui accident care a avut loc miercuri dimineața la ieșirea din Dej. Victima a fost extrasă de pompieri din mașină în stare de inconștiență.

Potrivit polițiștilor, accidentul s-a produs din cauza unui șofer care avea alte preocupări decât să fie atent la drum.

Poliția, despre accidentul din Dej. Un bărbat a ajuns în stare gravă la spital, din cauza unui șofer neatent

Accidentul a avut loc în jurul orei 5.55, pe strada Vâlcele din municipiul Dej.

Din primele cercetări ale polițiștilor a reieșit faptul că un autovehicul condus de un bărbat de 32 de ani, din județul Argeș, care se deplasa din direcția Cluj-Napoca înspre Dej, pe fondul altor preocupări de natură a-i distrage atenția, a intrat în coliziune cu o autoutilitară, condusă de un bărbat de 31 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, care circula regulamentar din sensul opus.

În urma evenimentului, a rezultat rănirea unui bărbat de 36 de ani, pasager în autoutilitară. Acesta a fost transportat la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale.

Testările cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative.

Foto: ISU Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Clujul, mai aproape de București. Abonamente de zboruri pentru firme, oferite de AnimaWings

Publicat

De

animawings

Compania aeriană AnimaWings a inaugurat, miercuri, zborurile care vor conecta Cluj-Napoca cu capitala României, Bucureşti, acestea urmând să fie operate cu 8 frecvențe săptămânale, în zilele de luni (2 frecvenţe), miercuri (2 frecvențe), joi, vineri (2 frecvențe) şi duminică.

Acționarul AnimaWings, Marius Pandel, a declarat, miercuri, pe aeroportul clujean că prin nou zbor, compania îşi consolidează prezenţa pe piața internă prin conectarea celor mai importante centre economice ale României

”Acesta este zborul prin care inaugurăm acest vis al nostru, de a deveni The Heart of România. Am reuşit să devansăm data primului zbor, planificat inițial pentru luna martie, mai ales datorită cererii foarte ridicate pentru zboruri rapide şi confortabile între aceste două oraşe mari ale ţării. Avem 2 aeronave noi, mai primim 4 în anii 2025 -2026, planul să ajungem la 12 aeronave. Sperăm să avem în 2026 măcar un avion pe baza de la Cluj. Tarifele încep să fie cât mai accesibile, sunt multe persoane care vin din București pentru evenimentele de la Cluj, dar sunt și clujeni care merg la București pentru a participa la evenimente”, a spus Pandel.

Zborurile de la Cluj la București pot fi conectate din Capitală cu curse spre Paris – pe Aeroportul Charles de Gaulle și Larnaca.

„Prin numărul ridicat de zboruri, AnimaWings va deveni principalul operator de curse interne premium, în special datorită strategiei noastre de a fi un operator smart cost, cu tarife optimizate, o calitate ridicată a serviciilor, un pachet atractiv de servicii incluse în preț și flota modernă, unicat în România. Practic, va fi incomparabil mai eficient din punct de vedere al costurilor și al timpului să alegi călătoria cu avionul în locul uneia cu maşina, mai ales că şi orarele de zbor sunt optime, atât pentru segmentul business cât şi pentru cel de leisure, zborurile fiind dimineaţa şi seara”, a mai spus acționarul AnimaWings.

Zborul durează 35 de minute

Antonio Stoian, CEO AnimaWings, a afirmat la rândul său că zborurile vor fi operate cu avioane Airbus A220-300 intrate în flota companiei la finele anului 2024.

Acestea au 137 de locuri, cu cinci locuri pe fiecare rând la clasa economică și 12 scaune rabatabile în clasa business, beneficiind de un spațiu suplimentar. Pasagerii care zboară la clasa business beneficiază de prioritate la îmbarcare şi debarcare, catering inclus şi servicii personalizate la bord, pentru o călătorie relaxantă, în condiții de confort deplin.

”Timpul zborului de la București la Cluj a fost de 35 de minute”, a spus Stoian.

Noul zbor, foarte important

Directorul Aeroportului ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a declarat că noul zbor intern contribuie la consolidarea legăturilor dintre cele mai importante centre economice şi culturale ale României, Cluj-Napoca și București.

”Noul zbor este unul foarte important. Aeroportul Internațional Cluj continuă să investească în dezvoltarea reţelei sale de rute aeriene, iar parteneriatul cu AnimaWings marchează un pas important în extinderea opțiunilor de transport disponibile. Evenimentul inaugural de astăzi subliniază angajamentul nostru comun pentru creşterea conectivității regionale.

Suntem încrezători că iniţiativa acestor noi zboruri interne va fi apreciată de pasagerii noştri şi va contribui la consolidarea mobilității între Cluj şi capitala ţării”, a spus Ciceo.

Abonamente corporate pentru firme

Tarifele pentru ruta Bucureşti Cluj-Napoca pornesc de la 24,99 euro/sens şi includ bagaj de cabină (8kg), selecție gratuită a locurilor, check-in online si offline gratuit. De asemenea, compania a lansat abonamente corporate, special concepute pentru companiile care utilizează frecvent zborurile Intre cele două oraşe, la tarife preferențiale si beneficiind de flexibilitate sporită.

”Abonamentele corporate sunt extrem de facile pentru companii, deoarece au un preț fix, astfel că pot fi bugetate de la începutul anului. Acestea nu sunt nominale și fără dată, astfel că pot fi folosite de diverși angajați ai firmelor și se pot anula fără penalizare”, a mai explicat Pandel.

Următoarele rute interne din planurile AnimaWings vor fi conexiunile Bucureşti – laşi şi Bucureşti – Oradea şi retur, primele zboruri urmând a fi efectuate începând din prima săptămână a lunii martie 2025, în aceleaşi condiţii de confort sporit, la tarife accesibile.

Despre AnimaWings

AnimaWings este o companie aeriană 100% românească, inaugurată în 2020 şi parte a Memento Group, cu o echipă de profesionişti care oferă pasagerilor călătorii de neuitat, în regim de curse regulate sau charter, implementånd sisteme, proceduri şi protocoale de siguranță la un standard excepţional.

Aflată în continuă expansiune, compania aeriană îşi va mări flota în acest an cu 2 avioane de tip Airbus A220-300, iar în următorul an cu încă 4 aeronave. Planul de extindere al flotei AnimaWings pâna la finele lui 2026 vizează un total de 12 aeronave.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Accidentul mortal de la Mintiu Gherlii a perturbat traficul pe calea ferată la Cluj. Două trenuri, oprite peste o oră pe șine

Publicat

De

Accident pe calea ferată la Cluj

Traficul feroviar a fost dat peste cap în județul Cluj din cauza unui accident în care au fost implicate o locomotivă și o dubiță.

Șoferul autoturismului, care nu a oprit la semnalul „trecere la nivel cu cale ferată fără bariere” a murit în urma impactului. Locolmotiva a intrat direct în dubița pe care o conducea.

Accidentul mortal de la Mintiu Gherlii a perturbat traficul pe calea ferată la Cluj. Două trenuri, oprite peste o oră pe șine

Circulația feroviară între stațiile Gherla și Dej Călători a fost închisă în intervalul orar 07:40 – 09:00, din cauza accidentului. Acesta s-a produs la trecerea la nivel cu calea ferată de la km 36+050, semnalizată cu indicator rutier, unde o locomotivă izolată a lovit un autoturism surprins în gabaritul căii, pe firul I, potrivit reprezentanților CFR SA.

Traficul feroviar a fost reluat la ora 09:00, pe firul I între stațiile Gherla și Dej Călători, după accidentul produs la trecerea la nivel cu calea ferată de la km 36+050, a anunțat miercuri CFR SA.

Întârzieri pentru două trenuri de călători

Două trenuri de călător, respectiv R 4302 Cluj-Napoca – Dej Călători și IR 10633 Bistrița Nord – Cluj-Napoca, au fost oprite temporar până la finalizarea cercetărilor de la fața locului. Acestea au fost reînscrise în circulație, conform CFR SA.

”CFR SA asigură publicul călător de faptul că reluarea traficului feroviar, în urma acestui incident rutier, a fost strict condiționată de finalizarea cercetărilor desfășurate de organele abilitate la fața locului”, au mai precizat reprezentanții companiei.

Foto: ISU Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Șofer pe contrasens în centrul Clujului, pe Calea Moților. A arătat semne obscene altui participant la trafic

Publicat

Un bărbat a fost filmat circulând pe contrasens în centrul municipiului Cluj-Napoca. Ulterior, staționat la semafor, șoferul imprudent a arătat gesturi obscene celui care l-a filmat.

Într-o zonă extrem de aglomerată, între Primăria Cluj-Napoca și Calea Moților, un bărbat a fost surprins conducând pe contrasens, sfidând orice regulă de siguranță rutieră. Momentul a fost filmat de un alt șofer, care a fost martorul direct al acestei încălcări grave.

Potrivit imaginilor distribuite pe rețelele de socializare, bărbatul se deplasa cu autoturismul pe contrasens, punând în pericol ceilalți participanți la trafic.

Șoferul a arătat scene obsene

Din înregistrare se poate observa că, în loc să-și recunoască greșeala, conducătorul auto a adresat semne obscene celui care l-a surprins pe filmare.

Gestul bărbatului de pe contrasens nu doar că a încălcat regulile de circulație, dar a fost și un act de sfidare față de ceilalți participanți la trafic.

Conducerea pe contrasens este o contravenție gravă, sancționată cu amenzi substanțiale și suspendarea permisului de conducere.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate