ADMINISTRAȚIE
Clujeni, nu uitați! Trasee DEVIATE pentru transportul în comun în zona Cluj Arena din cauza Maratonului Wizz Air

Unele trasee ale mijloacelor de transport public vor fi deviate duminică, 2 aprilie, cu ocazia desfășurării Maratonului Internațional Cluj-Napoca 2023, anunță CTP Cluj.
„Duminică 2 aprilie 2023, în intervalul orar 05:00 – 15:00, următoarele linii de transport vor circula pe trasee deviate, după cum urmează:
Linia 9 ( str. Bucium – P-ța Gării):
TUR: Din str. Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, str. Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul, str. Horea, Piața Gării. Se suspendă stația Central.
RETUR: Traseul rămâne neschimbat.
Linia 19 ( P-ța Mihai Viteazul – str. E. Quinet ):
TUR: Din str. Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, str. Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul. Se suspendă statia Central.
RETUR: Traseul rămâne neschimbat.
Linia 28B ( P-ța Mihai Viteazul – VIVO ):
TUR: Din B-dul 1 Decembrie 1918 – str. Fântânele – str. Alexandru Vlahută – P-ța 14 Iulie – str. Traian Gozăvescu – str. General Eremia Grigorescu – str. General Drăgălina P-ța M.Viteazul. Se suspendă stația Napoca. Se înființeaza stație pe str. General Eremia Grigorescu în zona benzinăriei Napoca Oil.
RETUR: Din str. Dacia – str. General Drăgălina – str. General Eremia Grigorescu – str. George Enescu – str. A. Vlahuță – Fântânele – B-dul 1 Decembrie 1918 – VIVO! Cluj-Napoca. Se înființeaza stație pe str. General Eremia Grigorescu în zona benzinăriei Napoca Oil.
Linia 30 ( Grigorescu – str. Aurel Vlaicu):
TUR: B-dul 1 Decembrie 1918 – str. Fântânele – str. Alexandru Vlahuță – P-ța 14 Iulie – str. Traian Gozăvescu – str. General Eremia Grigorescu – str. General Drăgălina P-ța M.Viteazul – str. Cuza Vodă – B-dul 21 Decembrie 1989 – str. Aurel Vlaicu.
Se înfiintează stații noi: în P-ța 14 Iulie comună cu L27 si L28B și pe str. General Eremia Grigorescu, în zona benzinăriei Napoca Oil. Următoarele stații se suspendă: Cluj Arena, Hotel Sport, Calea Motilor, Memorandumului Sud, Victoria.
RETUR: Din B-dul 21 Decembrie 1989, pe str. Regele Ferdinand (statie la Central) – str. General Drăgălina – str. General Eremia Grigorescu – str. George Enescu – str. A. Vlahuță – Fântânele. Se suspendă următoarele statii: Memorandumului Nord, Spitalul de Copii, Chios, Splaiul Independenței, Sigismund Toduța. Se înființează stație pe str. General Eremia Grigorescu, în zona benzinăriei Napoca Oil, si o statie pe strada A. Vlahuță.
Linia 42 ( P-ța Mihai Viteazul – Câmpului):
TUR: Din str. Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, str. Cuza Vodă, Piața Mihai Viteazul. Se suspendă stația Central.
RETUR: Traseu neschimbat.
Linia 44 ( Grigorescu – Unirii ):
TUR: B-dul 1 Decembrie 1918 – str. Fântânele – str. Alexandru Vlahuță – P-ța 14 Iulie – str. Traian Gozăvescu – str. General Eremia Grigorescu – str. General Drăgălina – P-ța M.Viteazul – str. Cuza Vodă – P-ța Avram Iancu – str. Dorobanților – A. Vaida Voievod – Unirii. Se înființează stație pe str. General Eremia Grigorescu în zona benzinăriei Napoca Oil. Se suspendă stațiile Hotel Napoca si Parcul Central.
RETUR: str. General Drăgălina – str. General Eremia Grigorescu – str. George Enescu – str. A. Vlahuță – Fântânele. Se înființează stație pe str. General Eremia Grigorescu în zona benzinăriei Napoca Oil.
Linia 27 ( Grigorescu – P-ța Gării ):
TUR: B-dul 1 Decembrie 1918 – str. Fântânele – str. Alexandru Vlahuță – P-ța 14 Iulie – str. Traian Gozăvescu – str. General Eremia Grigorescu – str. General Drăgălina – str. Horea – P-ța Gării. Se înființează stație pe str. General Eremia Grigorescu, în zona benzinăriei Napoca Oil.
RETUR: str. General Drăgălina – str. General Eremia Grigorescu – str. George Enescu – str. A. Vlahuță – Fântânele. Se înființează stație pe str. General Eremia Grigorescu în zona benzinăriei Napoca Oil.
Linia 29S ( Sf. Ioan – Pod Traian ):
TUR: Din str. Memorandumului, B-dul 21 Decembrie 1989, Piața Avram Iancu, str. Cuza Vodă, Piata Mihai Viteazul, str. Horea, Piața Gării. Se suspendă stația Central.
RETUR: Traseul rămâne neschimbat.
Linia M26 ( Cetatea Fetei – P-ța Mihai Viteazul)
Pe ambele sensuri: Com. Florești – Calea Florești – Pod Calvaria (capăt linie).
În această perioadă, legitimația de călătorie validată pe linia M26 rămaâne valabilă pe L9, L29, L24, L24B pe tronsonul Calea Florești – Memorandumului.
Linia 101A ( Bucium – P-ța Gării)- curse efectuate cu autobuze:
TUR Bucium – Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Memorandumului – Piața Avram Iancu – str. Cuza Vodă – Piața Mihai Viteazul – str. Horea – P-ța Gării.
RETUR: Din P-ța Gării – str. I.L. Caragiale – str. Horea – str. Regele Ferdinand – B-dul 21 Decembrie 1989 – str. Memorandumului – Calea Moților – Calea Mănăștur – str. Primăverii – Bucium. Se alocă stațiile de pe traseu.
Linia specială Cora 1 ( P-ța Mihai Viteazul – HiperMarket Cora)
TUR: Din P-ța 14 Iulie – str. Traian Gozăvescu – str. General Eremia Grigorescu – str. General Drăgălina – P-ța M.Viteazul .
RETUR: str. General Drăgălina – str. General Eremia Grigorescu – str. George Enescu – str. A. Vlahuță – Fântânele”, se arată în comunicatul CTP Cluj.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
FOTO. Mercedes-urile bicicletelor electrice, la Cluj. Autonomie de 250 km. „Bicicleta electrică nu e viitorul, e prezentul”

Pentru cei pasionaţi de biciclete, dar şi pentru cei care deplasarea cu ele a devenit o necesitate, Clujul oferă un showroom, E-bike Store, de biciclete electrice Atala și Whistle. Unele dintre biciclete au 750Wh şi autonomia lor poate să ajungă până la chiar 250 de kilometri.
Bicicleta electrică nu e viitorul, este prezentul
Bicicleta electrică nu e viitorul, este prezentul. Este cel mai la îndemână mijloc de locomoţie în aglomerările urbane, mai ale în oreşe precum Clujul, în care este mult dezvoltată infrastructura şi este inhibat, cât se poate, transportul cu autoturismul personal. Clujul, oraş cu dealuri – e foarte greu să te deplasezi cu o bicicletă normal, iar bicicleta electrică chiar face diferenţa şi poţi urca orice pantă, fără efort.
Mai mult decât atât, când va fi gata proiectul pistei de biciclete de la Gilău la Apahida, oamenii vor putea veni foarte uşor pe bicicletă la serviciu în oraş.
Dar bicicleta electrică este mult mai mult decât atât. Nu este vorba doar depre mobilitate urbană; este vorba despre pasiune, este vorba despre sport, este vorba despre ieşire în natură. Bicicleta electrică este un instrument care îţi îndeplineşte visele. Adică, poţi ajunge unde n-ai fi vizat că ajungi cu bicicleta, poţi să pedalezi alături de oameni cu care n-ai visat că poţi să ţii pasul, poţi să stai lângă campioni la bicicletă, dacă tu ai un motor şi o beterie pe bicicletă. Bicicletele pe care le comercializăm, brandurile Atala şi Whistle, sunt branduri de tradiţie, fabricate în Italia, construite în Italia cu grijă şi cu acea pricepere pe care o au italienii, o ţară în care ciclismul este foarte, foarte dezvoltat. Whistle este un brand nord-american preluatt de italieni şi făcut brandul lor de performance, biciclete de munte, foarte performante, biciclete cu cadru de carbon şi foarte bine echipate. Acestea sunt bicicletele pe care le propunem pentru publicul clujean”, a spus reprezentantul magazinului E-bike Store din Cluj-Napoca.
Istorie de campioni
Este demn de remarcat faptul că prima ediție a Giro d’Italia, în 1909, a fost câștigată de Luigi Ganna, cu o bicicletă Atala. Şi a existat un lung șir de victorii ale bicicletelor Atala, atât cele din Il Giro (Turul Italiei la ciclism), dar și cele din alte competiții majore, inclusiv multiplele succese de la începutul anilor ’80, iar acum bicicletele Atala, împreună cu brandul subsidiar Whistle sunt disponibile în România cu o gamă largă de modele, cu asistare electrică sau fără. La Cluj, se vând la un showroom de pe strada Tăbăcarilor, nr. 2.
Brandul Atala s-a născut în 1907, compania fiind fondată de Angelo Gatti. Din 1921 Cesare Rizzato, un meșter care construia cadre în Padova, a adăugat marca Atala brandului Ceriz, urmată apoi și de prestigioasele Maino și Dei, care în anii 60 au animat scenele competiționale internaționale. În 2002, compania a luat numele de Atala S.p.A si cu sediul in Monza, iar din 2011 face parte din Accell Group, lider european în industria de biciclete și accesorii. Atala realizează acum biciclete tradiționale sau cu asistare electrică, o linie completă de accesorii, dar și aparate de fitness.
Italienii se laudă că de peste 100 de ani angajamentul Atala a rămas neschimbat: proiectarea și fabricarea bicicletelor de înaltă calitate și performanță. De la primele etape de proiectare a cadrului și alegerea tehnologiilor si materialelor, cei de la Atala monitorizează cu atenție fiecare detaliu pentru a se asigura că ciclistul are cea mai bună ergonomie în șa, manevrabilitate și stabilitate maximă. Cadrele de carbon sunt fabricate din fibre Toray pentru maximizarea rigidității și reducerea concomitentă a greutății. Construcția triunghiului frontal cu tehnologie monococă permite eliminarea punctelor de sudură în favoarea unei linii mai curate și optimizarea distribuției tensiunilor din aceste elemente. Și cadrele din aluminiu sunt foarte performante. Acestea utilizează aliaje din seria 6000 care sunt durabile, ușor de modelat și sudabile, permițând obținerea de profiluri speciale datorită procesului de hidroformare.
Cumpărarea și deținerea unei biciclete Atala înseamnă alegerea unui produs de excelență, care își are rădăcinile adânci în Italia, un leagăn al ciclismului, țară care are și astăzi un rol primordial în industria europeană de profil. Cu cuvinte puține, un produs capabil să răspundă nevoilor tuturor celor care doresc să meargă pe bicicletă.
WHISTLE, al doilea brand al grupului, este o marcă originală din Colorado, care păstrează la rândul său imaginea și filosofia originilor și care se poziționează într-un segment mai performant. O gamă completă de MTB, biciclete de curse (road) și E-bikes din segmentul mediu-expert, destinată atât profesioniștilor cât și amatorilor, este rezultatul unui design și a unei proiectări atente a componentelor și a produsului.
Împreună, Atala și Whistle oferă o gamă completă de biciclete, de la cele pentru performanță pură, până la cele de loisir sau cele pentru copii. MTB, Road, BMX, Trekking, Urban și, bineînțeles,urmând trendul actual, o paletă completă de biciclete electrice.
EBike-ul stimulează tendința de mișcare și este unul dintre cele mai durabile și sănătoase mijloace de transport din vremurile noastre. Un E-City te poate transporta la și de la locul de muncă mult mai rapid decât mașina și, în orice caz, mai economic și ecologic. Si poți merge și in ținută office pe bicicletă, pentru că transpiri doar dacă vrei. E-Trekking-ul te ajută să descoperi lumea într-un mod relaxant și să parcurgi pe bicicletă distanțe la care doar visai. E-MTB Hardtail te duce mai departe decât puteai până acum pe cărări sau pe lângă ele, sau, mai important, te integrează în gașca de prieteni cu care nu puteai ține ritmul. E-MTB Full, Carbon sau Alu, te ajută să ajungi și mai sus, pe orice teren, cu un grad de efort în limite rezonabile, oferindu-ți apoi bucuria downhill-ului, oricât de tehnică ar fi coborârea.
ATALA si WHISTLE le au pe toate cele de mai sus, în diferite variante, de la Full Suspension Carbon până la Trekking sau City, echipate cu motoare Bosch, AM80 sau Ecologic. E de subliniat că Atala continuă o fructuoasă colaborare cu Bosch, cel mai bun producător mondial de motoare electrice. Acesta oferă bicicletelor italiene sistemul inovator Bosch Intelligent System, noua generație Bosch eBike System, motoare noi, baterii mai eficiente, dar și noua aplicație eBike Flow.
Însă, noutatea și elementul care face diferența într-o piață ultracompetitivă , este motorul Atala AM80 care concurează fără probleme cu mărcile consacrate de motoare și care a dus la o scădere semnificativă a prețurilor la bicicletele electrice pe care le echipează.
AM80 (Atala Motor 80Nm) a fost dezvoltat pe baza unei idei a Departamentului R&D Atala, in colaborare cu OLI si Ananda, pentru a răspunde nevoilor clienților de calitate și performanță eBike cu motor central puternic. Bicicletele electrice cu motoare AM80 aduc ciclistului toate avantajele motorului central la preturi apropiate de motoarele pe roata din spate.
Aceasta motorizare Atala acopera intreaga paleta de biciclete electrice: AM80 pentru MTB Hardtail, AM80 Agile pentru City si Trekking iar in aceasta vara se lanseaza o gama noua de Full Suspension de carbon cu AM80 OliEDS M03, cu cuplu de 90Nm!

120 de liceeni şi studenţi selecţionaţi din toată ţara vor fi ajutaţi pe parcursul următoarelor șase luni să-şi dobândească abilitățile, cunoștințele și resursele necesare pentru a folosi tehnologia în scop util construind produse tech cu impact social. Dintre aceștia, 72 de elevi sunt clujeni.
„Cursurile și sesiunile practice au loc în cadrul celei de a 9-a ediții a Academiei „Descoperă-ți Pasiunea în IT (DpIT).
120 de tineri din orașe ale României se gândesc la viitorul lor încă de pe acum și își fructifică timpul liber din vacanța de vară implicându-se în activitățile care le plac și investind mai mult timp în dezvoltarea lor personală.
Dezvoltarea cunoștințelor în domeniul informaticii, aprofundarea abilităților de a lucra într-o echipă, cunoașterea persoanelor din mediul academic și a mentorilor specializați în domeniul IT reprezintă doar o parte din beneficiile
pe care le oferă experiența în AcademiaDpIT.
La Sibiu, două echipe alcătuite din 12 liceeni aşteaptă cu nerăbdare startul ediţie cu nr. 9 a programului. Cu toții sunt elevi ai Colegiului Naţional “Samuel von Brukenthal”.
Academia DPIT continuă la Oradea și la ediţia 2023 unde două echipe formate din studenţi de la Universitatea din Oradea şi elevi de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” şi Colegiul Național „Emanuil Gojdu” vor participa anul acesta la program, iar la Braşov sunt 12 cursanți de la Colegiul Național de Informatică „Grigore Moisil”.
La Cluj vor lua parte la activitățile DpIT 72 de elevi, de la Colegiul Național „Emil Racoviță”, Colegiul Național „George Barițiu”, Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu”, Liceul Teoretic „Avram Iancu”, Liceul Teoretic „Báthory István”, Liceul Teoretic „Eugen Pora”, Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea”, Liceul cu Program Sportiv şi Wolsey Hall Oxford.
De activităţile din program vor beneficia şi elevi selecţionaţi din licee aflate în alte oraşe ale ţării precum: Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” Ploieşti, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Petroşani, Colegiul Național „Gheorghe
Șincai” Baia Mare, Colegiul Național „Mihai Eminescu” Satu Mare, Colegiul Național „Unirea” Târgu Mureș, Colegiul „Școala Națională de Gaz” Mediaș, precum şi o echipă formată din șase tineri ucraineni refugiaţi.
„Ne bucurăm, din nou, că atât de mulți elevi aleg să își fructifice vacanța de vară pentru a dobândi cunoștințe noi. Am dezvoltat acest program din convingerea că e nevoie ca educația să furnizeze liceenilor repere de bază în alegerea carierei și să le deschidă orizontul așa încât, ca viitori angajați sau dezvoltatori de start-up-uri, să înțeleagă proiectele nu doar din unghiul tehnic, ci și din perspective manageriale, de marketing sau antreprenoriale.
„Elevii selecționați în programul „Academia DpIT”, vor fi îndrumați să gândească inovativ”
Susținem educația în IT și contribuim, prin proiectele noastre, la creșterea numărului tinerilor care aleg să urmeze o carieră în acest domeniu și la recunoașterea Clujului ca un important centru de educație și dezvoltare în IT”, declară Liliana Ştefan-Cazacu, președinte al Asociației DpIT.
Timp de șase luni, elevii selecționați în programul „Academia DpIT”, vor fi îndrumați să gândească inovativ, să-și asume roluri și responsabilități. Vor afla ce înseamnă munca în echipă, și, mentorati de developeri din firme de IT, vor crea aplicații viabile, utile în rezolvarea unor nevoi reale din domenii variate.
„De nouă ani încoace, începutul verii ne bucură și prin lansarea unei noi ediții a Academiei DpIT. Sunt mândru că am reușit să fim alături de program în toți acești ani și să contribuim împreună la dezvoltarea lui în comunitatea locală. Educația rămâne o prioritate pentru noi, un pilon important în strategia companiei. Aceasta este un drept și o șansă a tinerilor pasionați de tehnologie să pună bazele unei cariere în IT.
Felicitări organizatorilor, voluntarilor, mentorilor și partenerilor implicați în program. Academia DpIT nu ar fi posibilă fără voi. Participanților le urez multă baftă! Să vă bucurați de experiență și să o fructificați la maximum.
Sunt convins că aceasta vă va deschide noi orizonturi de dezvoltare și va rămâne un pas memorabil în experiența voastră profesională”, declară Călin Văduva, CEO Fortech, a GlobalLogic company.
Nu în ultimul rând, întrucât programul Academia DpIT dorește să stimuleze spiritul antreprenorial, iar implementarea unui produs viabil depinde în mare măsură de interesul și sprijinul utilizatorului, participanților li se mai oferă o ultimă experiență practică înainte de absolvire. Mai exact, produsele tech realizate vor fi prezentate publicului în cadrul evenimentului de încheiere a ediției cu numărul 9, care va cuprinde Expoziția aplicațiilor și
Festivitatea de premiere a celor mai bune aplicații.
Programul „Academia DpIT” este organizat de Asociația ”Descoperă-ți pasiunea în IT”, și a pornit de la Cluj. Liceenilor din județe precum Cluj, Bihor, Sibiu, Mureș, Brașov sau Maramureș, li se oferă în acest fel
posibilitatea interacțiunii directe cu responsabilități reale și mediul de muncă dintr-o companie. Programul este susținut de peste 40 de parteneri atât din mediul de business, cât și din învățământul preuniversitar și
academic”, au comunicat organizatorii.
Aberații de România
Planul de combatere a cancerului, lovit de cancerul orgoliilor politice. Patriciu Achimaş: Rafila vrea să-şi însuşească planul

Patriciu Achimaş-Cadariu: Mi-a cerut planul să-l dea pe persoană fizică
Cum au evoluat/involuat lucrurile
Rafila se suceşte
ADMINISTRAȚIE
Piața volantă din Parcul Central se MUTĂ, sâmbătă 3 iunie, pentru desfășurarea „Sports Festival”

Sâmbătă, 3 iunie 2023, piața volantă din Parcul Central se mută de pe platoul situat între Străzile George Coșbuc și Splaiul Independenței (lângă Parcul Stadion) pe Splaiul Independenței – tronson stația CTP Cluj Arena – intersecție cu Podul Garibaldi.
Cu această ocazie, traficul rutier va fi închis pe strada Splaiul Independenței (tronsonul cuprins între Pod Garibaldi și strada George Coșbuc), în data de 3 iunie 2023, în intervalul orar 05.00 – 16.00. Orarul de funcționare al pieței va fi între orele 07.00-16.00. Începând de marți, 6 iunie 2023, piața volantă revine pe amplasamentul inițial, anunță Primăria Cluj-Napoca.