Connect with us

ACTUALITATE

Călin Popescu Tăriceanu nu votează prelungirea stării de urgență „pentru a nu hrăni și mai multe reflexe dictatoriale”

Publicat


Fostul prim ministru al României și președintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat în cursul serii de ieri că nu vrea ca starea de urgență să se prelungească. Acesta invocă faptul că ordonanțele militare nu fac nimic în plus față de ce ar putea face o administrație civilă. În schimb, starea de urgență ar aduce numai daune. Tot el consideră că activitatea normală ar trebui repornită în toate domeniile în România. „Nu o să votez pentru prelungirea stării de urgență pentru că la adăpostul ei, aceste Ordonanțe Militare legalizează lipsa de transparență și deschid drum liber abuzurilor.”

Tăriceanu mai susține că în cadrul motivării prelungirii stării de urgență, nu există o analiză sau niște date concrete pentru care aceasta trebuie aplicată pe tot teritoriul țării. Mai mult, subliniază că aceste ordonanțe conferă obligativitate doar cetățenilor, autoritățile având doar avantaje. Avantajele sunt evidențiate de acesta prin ideea conform căreia statul și autoritățile nu dau nicio indicație despre ce fac în raportul revenirii economiei și întoarcerii oamenilor la locurile de muncă. Ultima motivație a lui Tăriceanu este că dacă va vota pentru prelungirea stării de urgență națională va hrăni și mai mult tentele dictatoriale aplicate de autorități și guvernanți.

Aceste motive pot fi bune în contextul atragerii unui segment de votanți care ar putea asigura prezența ALDE în Parlament. Oamenii ar aprecia inițiativa fostului senator deoarece vor să se întoarcă la muncă. Ceea ce a promovat Tăriceanu este susținut de oameni prin hashtagul „#hailatreabă”.

 

Un articol de Karla Fanea



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

A MURIT Cornel Udrea, unul dintre cei mai mari UMORIȘTI din perioada modernă. Avea 77 de ani

Publicat

Cunoscutul și apreciatul umorist, scriitor, dramaturg și om de radio Cornel Udrea, s-a stins din viață în noaptea de 10 spre 11 aprilie 2024. Avea 77 de ani.

Cornel Udrea s-a născut în anul 1947 în Gheorgheni, județul Harghita. A absolvit Liceul Mihai Eminescu din Cluj, promoția 1964. Își continuă studiile la Facultatea de Filologie, absolvind în anul 1969.

A MURIT Cornel Udrea, unul dintre cei mai mari UMORIȘTI din perioada modernă. Avea 77 de ani

La un an de la absolvire, din anul 1970, a lucrat ca redactor la Radio Cluj. Pe lângă acest statut, Cornel Udrea a fost coordonator de programe de divertisment, teatru radiofonic și spectacole cu public, fiind, de asemenea, membru al Uniunii Scriitorilor din România.

Opera sa literară cuprinde peste 50 de volume și numeroase piese de teatru și monografii.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc: Primăria Cluj-Napoca a SEMNAT contractul pentru realizarea Centrului de Colectare cu Aport Voluntar (CAV)

Publicat

Emil Boc

Primarul Emil Boc a semnat, miercuri, contractul pentru realizarea CAV – Centrul de colectare cu aport voluntar al Primăriei Cluj-Napoca. Investiție depășește 900.000 euro.

„Am semnat contractul pentru realizarea CAV – Centrul de colectare cu aport voluntar al Primăriei Cluj-Napoca. Fonduri europene pentru îmbunătățirea sistemului de colectare și selectare a deșeurilor. Investiție de peste 900.000 euro

Acest centru pentru deșeuri este foarte important pentru că răspunde la o nevoie practică și se adaugă investițiilor în realizarea unui oraș din ce în ce mai verde. Cu alte cuvinte, din ce în ce mai mulți clujeni aleg să recicleze, depun efort pentru a sorta deșeurile în așa fel încât o parte cât mai mare să poată fi folosită ca reciclabil.

Primăria Cluj-Napoca: S-a SEMNAT contractul pentru realizarea Centrului de Colectare cu Aport Voluntar (CAV)

Primăria realizează acum – cu fonduri europene – un centru modern unde să poată fi duse voluntar o varietate mare de deșeuri: de la hârtie și sticlă la piese de mobilier, anvelope, moloz, frigidere, televizoare etc. Proiectul european pentru noul CAV al orașului se finalizează în acest an.

Continuăm să investim în toate dimensiunile care alcătuiesc ceea ce ne dorim prin sintagma Oraș Verde:
– transport public electric, nepoluant
– zone verzi extinse și revitalizate, noi parcuri
– programe de plantări cu obiectivul de 100.000 arbori plantați până în 2030
– iluminat eficient energetic pe străzi
– sisteme de creștere a eficienței energetice la școli, grădinițe, piețe și alte clădiri publice ș.a.

Acestea sunt câteva exemple de categorii unde derulăm proiecte cu finanțare europeană pentru a dezvolta Cluj-Napoca așa cum ni-l dorim fiecare.

Despre Centrul de Colectare cu Aport Voluntar al Primăriei Cluj-Napoca

Am semnat contractul privind realizarea – din fonduri provenite din PNRR – a proiectului „Înființarea unui centru de colectare prin aport voluntar”. Terenul pe care se amenajează are o suprafață de 4.300 mp și se află pe strada Platanilor fn.

În cadrul acestui nou centru se vor colecta deșeuri precum: reciclabile și biodeșeuri care nu pot fi colectate în pubele individuale, fluxuri speciale de deșeuri precum deșeuri voluminoase, deșeuri de echipamente electrice și electronice, baterii uzate, deșeuri periculoase, cadavre animale, deșeuri din construcții și demolări.

Ce se realizează în cadrul proiectului european:
– container pentru colectarea de deșeuri periculoase (vopsele, bidoane de vopsele sau diluanți, medicamente expirate, baterii)
– container administrativ pentru supraveghere, depozit de scule, grupuri sanitare
– 3 containere prevăzute cu presă pentru colectarea deșeurilor de hârtie / carton, plastic și textile
– 3 containere închise și acoperite de tip „walk-in” pentru colectarea deșeurilor electrice / electronice, acelor de uz casnic (frigidere, televizoare etc.) și a celor de mobilier din lemn
– 2 containere de tip „skip” deschise pentru deșeuri de sticlă – geam, respectiv sticle / borcane / recipiente
– 3 containere de tip „ab-roll” deschise, înalte pentru anvelope, deșeuri metalice, deșeuri de curte / grădină (crengi, frunze etc.)
– 3 containere de tip „ab-roll” deschise, joase pentru deșeuri din construcții, moloz
– container frigorific pentru cadavre de animale mici (pisici, câini, păsări)
– două scări mobile metalice pentru descărcarea deșeurilor în containerele deschise, înalte
– separator de hidrocarburi pentru toată platforma carosabilă

De asemenea, proiectul cuprinde amenajarea unei zone verzi cu gazon și plantație perimetrală de protecție, sistem de iluminat și camere de supraveghere.

Valoarea proiectului: 3.830.913,04 lei fără TVA.

Executant: SC BRUCO ANTREPRIZA SRL cu subcontractant pentru lucrările electrice pe SC SKYLINE SRL.

Proiectul contribuie la accelerarea procesului de extindere și modernizare a sistemelor de gestionare a deșeurilor și este în linie cu direcțiile strategice de dezvoltare ale municipiului Cluj-Napoca pentru componenta verde”, a scris primarul pe Facebook.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Podcast Cluj24 Contraste: Szakats Istvan, secuiul revoltat

Publicat

Szakats Istvan

„Nu-mi place când sunt luat de prost!” afirmă abrupt ,de la începutul discuției, Szakats Istvan, unul dintre cei mai vocali și mai vizibili lideri ai societății civile clujene.

Dar despre cum ajunge un absolvent de matematică-informatică – venit la Cluj taman din Miercurea Ciucului, să se implice cu abnegație și zel în problemele comunității puteţi afla câte ceva din podcastul „Contraste” realizat de Florin Danciu.

Pentru mai multe detalii, platforma „Clujul civic”, la care Istvan Szakatseste unul dintre moderatori/animatori, vă stă la dispoziție chiar dacă nu veți fi totdeauna de acord cu părerile și (uneori) vehemența de acolo.

Citește mai departe

ACTUALITATE

ADR Nord-Vest ANGAJEAZĂ un expert COMUNICARE în cadrul Compartimentul Comunicare şi Mass-Media

Publicat

ADR Nord-Vest scoate la concurs un post vacant de Expert comunicare în cadrul Compartimentul Comunicare şi Mass-Media/ Direcția Generală, pe perioadă determinată de 24 luni, cu normă întreagă.

Responsabilităţi cheie / Atribuţii:

– Asigură comunicarea externă și internă;
– Identifică nevoile de promovare și comunicare;
– Elaborează planul anual de activități și bugetul activităților de promovare;
– Elaborează strategia de comunicare și promovare a agenției și a programelor de finanțare gestionate de către ADR Nord-Vest;
– Coordonează relațiile cu subcontractanții pentru serviciile de publicitate / promovare;
– Asigură promovarea activităților și programelor prin publicarea unor articole, informări, comunicate pe website-urile și canalele de social media ale agenției etc.;
– Organizează evenimente publice: campanii, vizite de studiu, întâlniri de promovare;
– Asigură funcționalitatea și promovarea instrumentelor de comunicare moderne: pagini web, newsletter, canale social media, aplicații mobile etc.;
– Oferă suport pentru activitatea de help-desk a tuturor proiectelor și programelor gestionate de ADR NV;
– Elaborează și actualizează Manualul de identitate vizuală al Programului Regional Nord-Vest 2021-2027 în conformitate cu Ghidul Național de Identitate Vizuală 2021-2027 și Regulamentul UE pentru actuala perioadă de programare;

ADR Nord-Vest ANGAJEAZĂ un Expert COMUNICARE în cadrul Compartimentul Comunicare şi Mass-Media

Cerinţe :

Educaţie şi calificări: Studii universitare absolvite cu diplomă de licență în domeniile fundamentale ”Științe sociale” şi „Ştiinţe umaniste şi arte”, așa cum sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 367/2023.

Experienţa:

– experiență de minimum 2 ani în muncă, cu încadrare pe studii superioare, în activități Mass-Media şi/sau Comunicare/PR, însoțite de documente justificative (fișă de post, adeverință, extras revisal etc.).
– experienţă în scrierea de texte, demonstrată prin depunerea unui portofoliu de texte redactate online sau offline

Constituie avantaj experienţa în organizarea de evenimente.

Cunoştinţe/abilităţi/competenţe:

Cunoştinţe:

– cunoștințe privind cadrul instituțional european și cadrul instituțional de coordonare și de gestionare a instrumentelor structurale;
– cunoștințe de management de proiect;
– cunoașterea Programului Regional Nord-Vest 2021-2027 Regional și priorităților specifice acestuia;
– cunoștințe de operare PC: Word , Excel, pagini WEB, Prezi, PPT etc;
– cunoștințe de marketing (offline și online);

Abilităţi şi competenţe:

– capacitate de planificare şi control;
– capacitate de analiză şi sinteză;
– limba engleză-nivel avansat;

Aptitudini şi trăsături personale:

– gândire creativă;
– bun comunicator;
– prezenţă socială;
– aptitudini de coordonare şi organizare;
– eficienţă în condiţii de supraîncărcare;
– bună şi atenţie distributivă;
– orientare către rezultat;

Bibliografia pentru concurs:

Legea 315/2004 – Legea privind dezvoltarea regională în România, actualizată;
Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 – https://regionordvest.ro/programul-regional-nv/
Regulamentul (UE) 2021/1060 al Parlamentului European și al consiliului din 24 iunie 2021 (Art 46 – 50 și Anexa IX)
Ghid de comunicare privind politica de coeziune pentru perioada de programare 2021-2027: (https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/policy/communication/communicating_cohesion_policy_2127_en.pdf)
Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;

Informaţii organizatorice:

Anunţul privind concursul organizat va fi transmis la AJOFM și va fi postat pe site-ul ADR Nord-Vest, pe paginile de Facebook şi LinkedIN ale agenției și pe un site specializat în recrutare, în data de 08.04.2024.

Persoanele interesate, care întrunesc cerinţele obligatorii specificate, vor transmite până în data de 22.04.2024, ora 16.00 următoarele documente pe email la adresa resurse.umane@nord-vest.ro:

– copie document de identitate;
– CV datat şi semnat;
– scrisoarea de intenţie cu data depunerii şi semnătura;
– copii după documentele de studii;
– copii după documentele care atestă experienţa profesională (conform cerinţelor), semnate, cu număr de înregistrare de la angajator;
– copii după orice documente oficiale legale, relevante pentru dovedirea formărilor/certificărilor şi/sau a cunoştinţelor dobândite (semnate şi cu număr de înregistrare);
– cazierul judiciar (valabil 6 luni de la data eliberării) sau declaraţie pe propria răspundere că nu există înscrisuri în cazierul judiciar.

Comunicarea rezultatelor privind eligibilitatea candidaților se va face telefonic și/sau pe email până la data 24.04.2024, până la ora 16.00; candidații care întrunesc cerinţele obligatorii ale postului vor fi invitați să se prezinte la proba scrisă.

Proba scrisă (testare scrisă a cunoştinţelor din domeniul de specialitate conform bibliografiei, precum, testul de cunoştinţe operare PC-Word şi Excel şi testul de limba engleză) se va desfăşura la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, Calea Dorobanţilor nr.3, Cluj în data de 26.04.2024, începând cu ora 10.00. Durata examinării este în medie de 3 ore.

Comunicarea rezultatelor obţinute la proba scrisă (test scris, test de operare PC, test de limba engleză) se va face telefonic și/sau pe email până la data de 30.04.2024, ora 16:00.

Interviurile de selecţie se vor desfăşura în data de 13.05.2024, la ora comunicată de către comisie, la sediul secundar al A.D.R. Nord-Vest de la adresa din Cluj-Napoca, Calea Dorobanţilor nr.3, Jud. Cluj. La interviul de selecţie vor participa doar candidaţii care au obţinut punctajul minim necesar pentru promovarea în etapa de interviu.

Comunicarea rezultatelor obţinute la interviul de selecţie şi respectiv rezultatele finale ale concursului se va face până la data de 15.05.2024, după finalizarea lucrărilor comisiei de recrutare şi selecţie.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax