Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Calea ferată Cluj-Napoca – Oradea: Ce se întâmplă cu lucrările și când vor fi gata. Răspunsul ministrului Transporturilor

Publicat


Lucrările la proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, care se întinde pe o lungime de 166 km, sunt în desfășurare pe toate cele patru loturi de execuție.

Potrivit autorităților, termenul estimat pentru finalizarea proiectului de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea este trimestrul IV al anului 2026, urmând ca restul lucrărilor să fie încheiate pe parcursul anului 2027. Informațiile privind stadiul lucrărilor și termenul de finalizare au fost oferite de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu ca răspuns la o interpelare a deputatului PSD de Cluj, Remus Lăpușan.

„Implementarea proiectului, „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napocа – Oradea – Episcopia Bihor”, cu o lungime de 166 km, se află actualmente în diferite faze ale execuției, pe toate cele patru contracte de proiectare şi execuție, aferente celor patru Loturi de lucrări, Lot 1 Cluj Napoca – Aghires, Lot 2 Aghireş – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleşd şi Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria. Valoarea totală a investiției menţionate în referinţă, finanţată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenţa 4 – Transport sustenabil, este de 9.479.279.329,89 lei cu TVA.

Termenul estimat pentru finalizarea proiectului începe cu trimestrul IV al anului 2026, urmând ca restul lucrărilor să fie definitivate în cursul anului 2027”, arată ministrul Transporturilor.

Investiție de 9,4 miliarde de lei

Valoarea totală a investiției se ridică la 9,47 miliarde de lei (cu TVA), fiind finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Acest proiect va permite reducerea timpului de călătorie, modernizarea infrastructurii și creșterea eficienței transportului feroviar pe ruta Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Potrivit raportului CFR pentru sfârșitul lunii ianuarie 2025, progresul fizic al lucrărilor era de:

  • 23% pe lotul 1 (Cluj-Aghireșu);
  • 32% pe lotul 2 (Aghireșu-Poieni);
  • 4,5% pe lotul 3 (Poieni-Aleșd), care include defileul, cea mai dificilă zonă a traseului;
  • 10% pe lotul 4 (Aleșd-Frontiera Ungariei).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Străzile paralele cu Calea Baciului, folosite de șoferi drept rute ocolitoare. Locuitorii cer restricționarea accesului

Publicat

trafic 5

Locuitorii din zona Calea Baciului trag un semnal de alarmă: mai multe străzi lăturalnice au devenit rută ocolitoare pentru șoferii care vor să evite traficul de pe artera principală. Clujenii cer intervenția autorităților pentru a restricționa accesul.

Locuitorii de pe străzile Secarei, Grâului și Orzului, din zona Calea Baciului, sunt revoltați din cauza traficului intens care „le-a invadat” străzile în ultimele luni. Potrivit unei sesizări de pe platforma MyCluj, aceste străzi au devenit o rută alternativă pentru șoferii care vor să evite aglomerația de pe Calea Baciului.

Aceștia solicită Primăriei limitarea accesului și semnalizarea corespunzătoare a intrărilor pe aceste străzi, astfel încât să fie rezervate exclusiv riveranilor.

„De vreo 2 luni zona Strazilor Secarei, Graului si Orzului, zona de case, foarte retrasă, a devenit intens traficata spre oroarea locatarilor din aceste zone linistite. Traficul care ajunge imediat bara la bara s-a dezvoltat ca alternativa la Calea Baciului: cei care vin dinspre Baciu urca pe Valea Seacă, Secarei, Grâului și Orzului ca să evite aglomeratia de pe cele doua benzi. Drumurile acestea sunt doar niste ulite practic, nu pot suporta traficul nou. Vă rugăm insistent toți locatarii afectati ai cartierului să limitati și semnalizati corespunzator intrarea pe aceste strazi dinspre Strada Valea Seaca pe Strada Secarei ca acces strict pentru RIVERANI. Adaug si o poza cu traseul pt claritate. Va rugam sa interveniti pana nu e prea tarziu si ajungem la congestii”, semnalează un locuitor.

Sesizarea figurează ca fiind „în lucru” pe platforma MyCluj.

FOTO: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Stațiile de încărcare a mașinilor electrice din Cluj, și puține, și ocupate abuziv! Șoferii cer autorităților să ia măsuri

Publicat

statie incarcare masina (2)

Șoferii de mașini electrice din Cluj-Napoca reclamă, pe platforma MyCluj, atât numărul insuficient al stațiilor de încărcare, cât și ocuparea abuzivă a acestora de către șoferi care le folosesc ca locuri de parcare.

Un clujean a reclamat, pe platforma MyCluj de sesizări a Primăriei, că, deși stațiile de încărcare sunt destinate exclusiv acestui scop, multe dintre cele amenajate pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 sunt ocupate ilegal, fără ca Poliția Locală să intervină.

„Doresc să semnalez o problemă frecventă: ocuparea abuzivă a locurilor de încărcare pentru mașinile electrice. Deși aceste locuri sunt destinate exclusiv încărcării, sunt adesea folosite ca simple locuri de parcare, fără consecințe pentru cei care încalcă legea. Aplicația EVCharge Cluj mă redirecționează către Poliția Locală, însă este nerealist ca un șofer să rămână pe loc și să aștepte intervenția. Astfel, majoritatea renunță, iar cei care parchează ilegal profită de lipsa reacției. Solicit ca Poliția Locală să intervină din proprie inițiativă și să verifice periodic aceste locuri, nu doar la sesizare. Este o problemă de respect față de lege și față de infrastructura pentru mobilitate electrică. Vă rog să o tratați cu seriozitate”, a transmis acesta.

Nicio stație de încărcare în cartierul Zorilor

O altă problemă semnalată este lipsa completă a stațiilor de încărcare în anumite cartiere. În Zorilor, de exemplu, locuitorii spun că nu există nici măcar o singură stație, deși cererea este în creștere. În schimb, în zonă există patru stații de taxi, iar șoferii propun ca măcar una dintre ele să fie transformată într-o zonă de încărcare electrică.

„În cartierul Zorilor nu există nicio stație de încărcare pentru mașini electrice, deși cererea este tot mai mare. Pe o rază de aproximativ 200 de metri există 4 stații de taxi, dar niciun loc destinat încărcării vehiculelor electrice. Una dintre aceste stații ar putea fi transformată (parțial sau integral) într-o zonă de încărcare electrică, având în vedere că numărul de stații de taxi din zonă este disproporționat față de nevoile actuale ale locuitorilor. Solicit amenajarea unei parcări cu stație de încărcare pentru vehicule electrice în cartierul Zorilor. Infrastructura de încărcare trebuie extinsă echitabil în toate cartierele, nu doar în cele centrale sau comerciale. Vă rog să analizați această solicitare și să includeți Zorilor în planul de dezvoltare a rețelei publice de încărcare”, a subliniat un alt cetățean.

Ambele reclamații figurează ca fiind „în lucru” pe platforma MyCluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Accident cu trotinetist lovit de mașină în cartierul Zorilor. A fost dus la spital

Publicat

accident

Un accident a avut loc marți seară în cartierul Zorilor din Cluj-Napoca, la intersecția străzii Observatorului cu strada Viilor, un tânăr aflat pe trotinetă fiind lovit de o mașină. 

La fața locului a intervenit un echipaj medical de la SAJ Cluj care a acordat primul ajutor tânărului care a fost transportat la spital.

Acesta era conștient și cooperant.

Polițiștii de la Rutieră cercetează cauzele accidentului.

Traficul rutier a fost blocat.

Vom reveni cu detalii.

Sursa: Info Trafic jud Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Lebedele s-au întors pe Lacul Chios din Cluj-Napoca

Publicat

Clujenii se pot bucura din nou de prezența grațioaselor lebede albe și negre pe Lacul Chios din Parcul Central. După sezonul rece, păsările au fost reintroduse în habitatul lor familiar, aducând un plus de farmec zonei.

Primarul Emil Boc a marcat momentul printr-o postare video pe rețelele sociale, prin care este surprinsă frumusețea lebedelor plutind pe lac. Imaginile au fost primite cu entuziasm de locuitorii orașului, care se bucură de prezența acestor păsări devenite un simbol al Parcului Central și o atracție îndrăgită de vizitatori.

Lebedele vor rămâne pe lac pe tot parcursul sezonului cald, spre încântarea clujenilor. Lebedele sunt găzduite în sezonul rece la Grădina Zoologică din Târgu-Mureș.

FOTO: Arhivă/ Facebook – Emil Boc

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate