Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Calea ferată Cluj-Napoca – Oradea: Ce se întâmplă cu lucrările și când vor fi gata. Răspunsul ministrului Transporturilor

Publicat


Lucrările la proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, care se întinde pe o lungime de 166 km, sunt în desfășurare pe toate cele patru loturi de execuție.

Potrivit autorităților, termenul estimat pentru finalizarea proiectului de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea este trimestrul IV al anului 2026, urmând ca restul lucrărilor să fie încheiate pe parcursul anului 2027. Informațiile privind stadiul lucrărilor și termenul de finalizare au fost oferite de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu ca răspuns la o interpelare a deputatului PSD de Cluj, Remus Lăpușan.

„Implementarea proiectului, „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napocа – Oradea – Episcopia Bihor”, cu o lungime de 166 km, se află actualmente în diferite faze ale execuției, pe toate cele patru contracte de proiectare şi execuție, aferente celor patru Loturi de lucrări, Lot 1 Cluj Napoca – Aghires, Lot 2 Aghireş – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleşd şi Lot 4 Aleşd – Frontieră Ungaria. Valoarea totală a investiției menţionate în referinţă, finanţată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), Componenţa 4 – Transport sustenabil, este de 9.479.279.329,89 lei cu TVA.

Termenul estimat pentru finalizarea proiectului începe cu trimestrul IV al anului 2026, urmând ca restul lucrărilor să fie definitivate în cursul anului 2027”, arată ministrul Transporturilor.

Investiție de 9,4 miliarde de lei

Valoarea totală a investiției se ridică la 9,47 miliarde de lei (cu TVA), fiind finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Acest proiect va permite reducerea timpului de călătorie, modernizarea infrastructurii și creșterea eficienței transportului feroviar pe ruta Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Potrivit raportului CFR pentru sfârșitul lunii ianuarie 2025, progresul fizic al lucrărilor era de:

  • 23% pe lotul 1 (Cluj-Aghireșu);
  • 32% pe lotul 2 (Aghireșu-Poieni);
  • 4,5% pe lotul 3 (Poieni-Aleșd), care include defileul, cea mai dificilă zonă a traseului;
  • 10% pe lotul 4 (Aleșd-Frontiera Ungariei).




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate