ACTUALITATE
Actele electronice au acum putere de act autentic
S-a emis procedura de eliberare și trimitere a actelor semnate de autorități și instituții publice electronic. Conform OUG 38/2020 se instituie procedura actelor semnate electronic, legea fiind în vigoare din data de 7 aprilie a anului curent.
Instituțiile statului vor primi documentele semnate electronic, excepție făcând: Președinția, Parlamentul României și autoritățile judecătorești. Actele emise vor fi semnate de către autorități cu semnătură electronică calificată fiind asemănătoare cu înscrisurile autentice. În termen de 15 zile, actele normative de punere în aplicare a legii vor fi în vigoare.
Pentru persoanele interesate sau terți, aceștia vor pune la dispoziția lor portaluri proprii, iar dacă persoanele se află în imposibilitate, pot utiliza poșta electronică. În momentul în care o autoritate sau o instituție publică primește o solicitare în format electronic, cu aferenta semnătură, răspunsul va fi dat la fel.
Totuși, dacă solicitantul dorește răspunsul în format normal, ca de exemplu hârtie, acest lucru trebuie menționat în cererea adresată. Pentru ca populația să fie la curent cu aceste detalii, fiecare autoritate și instituție a statului este obligată să publice în mediul online informații cu privire la primirea și trimiterea actelor sub formă electronică.
Un articol de Karla Fanea
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






