Connect with us

EVENIMENT

Veste bună pentru șoferi! Amenzile rutiere nu vor CREȘTE de la 1 iulie 2024. Valoarea punctului-amendă a ÎNGHEȚAT

Publicat


politie

E oficial! Amenzile rutiere nu vor crește de la 1 iulie 2024. Valoarea punctului-amendă a înghețat, după majorarea salariului minim, a declarat vineri premierul Marcel Ciolacu.

„Astăzi vom îngheţa şi punctul de amendă, astfel încât acesta să nu crească odată cu salariul minim pe economie”, a precizat premierul. Anunțul a fost făcut la începutul ședinței de Guvern din 28 iunie.

Veste bună pentru șoferi! Amenzile rutiere nu vor CREȘTE de la 1 iulie 2024. Valoarea punctului-amendă a ÎNGHEȚAT

Salariul minim pe economie crește de la 1 iulie de la 3.300 la 3.700 de lei. Punctul-amendă este calculat ca 5% din valoarea salariului minim, potrivit legislației în vigoare, scrie Alba24.ro.

De la 1 ianuarie 2024, punctul-amendă este de 165 de lei. Ar fi trebuit să crească la 185 de lei, dacă Guvernul nu lua decizia de ”înghețare” a acestuia.

Reamintim că modul de calcul al punctului-amendă a fost modificat de Executiv, de la începutul acestui an. A fost stabilit procentul de 5%, în loc de 10% cât era anterior. Tot înainte de 2024, punctul-amendă era de 145 de lei.

Amenzi rutiere de la 1 iulie 2024. Clase de sancțiuni, valoare, puncte de penalizare

– depășirea limitei de viteză cu 10 – 20 km/h (clasa I sancțiuni): 2 – 3 puncte de amendă (300 lei – 495 de lei amendă) + 2 puncte de penalizare
– depășirea limitei de viteză cu 21 – 30 km/h (clasa II sancțiuni): 4 – 5 puncte de amendă (660 lei – 825 de lei amendă) + 3 puncte de penalizare
– depășirea limitei de viteză cu 31 – 40 km/h (clasa III sancțiuni): 6 – 8 puncte de amendă (990 lei – 1.320 de lei amendă) + 4 puncte de penalizare
– depășirea limitei de viteză cu 41 – 50 km/h (clasa IV sancțiuni): 9 – 20 puncte de amendă (1.485 lei – 3.300 de lei amendă) + 6 puncte de penalizare
– depășirea limitei de viteză cu peste 50 km/h: 9 – 20 de puncte de amendă (1.485 lei – 3.300 de lei amendă) + suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile
– depășirea limitei de viteză cu peste 70 km/h: 9 – 20 de puncte de amendă (1.485 lei – 3.300 de lei amendă) + suspendarea permisului de conducere pentru 120 de zile.

Pentru clasa a V-a de sancțiuni – 21-100 puncte-amendă (3.465 – 16.500 lei).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. CTP Cluj: Investiție de peste un milion de euro într-un utilaj pentru STRUNJIREA roților de tramvai, fără demontare

Publicat

prezentare tramvai bosch cluj (4)

Glasul roților de tren, în cazul nostru, de tramvai, va fi mai estompat în curând, nu că s-ar fi tocit colțurile pătratului (știți bancul cu pătratul, nu?) ci pentru că CTP Cluj a investit o sumă frumușică (peste un milion de euro) într-un strung subteran pentru strunjirea roților de tramvai, fără demontare.

„Călătoriile cu tramvaiul sunt mai plăcute și mai confortabile pentru clujeni și vizitatori.

În luna octombrie a acestui an, 2024, în hala Depoului Tramvaie a avut loc punerea în funcțiune a unui strung subteran cu comandă numerică pentru strunjirea roților de tramvai, fără demontare.
Urmare directă a instalării acestuia este scurtarea procesului de rectificare, mai precis de la 5 zile la o zi, astfel încât intervenția se face ori de câte ori se constată necesitatea eliminării vibrațiilor (valoarea investiției este de 1.100.000 de EURO).

VIDEO. CTP Cluj: Investiție de peste un milion de euro într-un utilaj pentru STRUNJIREA roților de tramvai, fără demontare

Precizia prelucrării bandajelor, scurtarea timpilor pentru rectificare a bandajelor, eliminarea efortului uman implicat în procedură, respectiv de la 15 muncitori la doar 2 muncitori, reducerea vibrațiilor generate de planeitățile care apar pe bandaje și reducerea poluării fonice fac ca tramvaiul să fie o alegere inteligentă și verde în deplasările zilnice”, scrie pe pagina de Facebook a companiei.

Contactat de Cluj24, directorul CTP, Liviu Neag, a subliniat importanța achiziționării acestui utilaj și avantajele pe care acesta le aduce procesului de modernizare a transportului public cu tramvaiul în Cluj-Napoca:

„Era necesară o asemenea investiție. Țin să precizez faptul că ea a fost făcută  din fonduri proprii. Este un utilaj cu comandă numerică, de înaltă precizie, iar amplasarea lui subterană în hala Depoului face ca operațiunea de rectificare a bandajelor să aibă  loc fără demontarea roților, ceea ce duce la o economie mare de timp.

Furnizorii germani au deplasat aici și o echipă care a asistat la montarea utilajului și a asigurat training-ul echipelor de muncitori care vor opera pe acesta. Sunt 4 muncitori, care vor lucra doi câte doi. Rectificarea bandajelor va duce la o scădere a poluării fonice și la eliminarea vibrațiilor, totul pentru o călătorie mai comodă și mai liniștită”.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Încep lucrările de modernizare a zonei Piața 14 Iulie din Cluj-Napoca. ATENȚIE, șoferi și pietoni. Restricții de circulație

Publicat

De

Piața 14 Iulie, Grigorescu

Începând de marți, 10 decembrie 2024, încep lucrările de modernizare în zona Pieței 14 Iulie, anunță Primăria Cluj-Napoca.

Lucrările prevăd creșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal în zona urbană Piața 14 Iulie și străzile Garibaldi, Sigismund Toduță, Traian Grozăvescu, Milcov, Octavian Goga și George Enescu.

Încep lucrările de modernizare a zonei Piața 14 Iulie din Cluj-Napoca. ATENȚIE, șoferi și pietoni. Restricții de circulație

Potrivit reprezentanților municipalității, vor avea loc inclusiv lucrări de infrastructură, amenajare de spațiu public, semaforizare, iluminat public și montarea de mobilier urban.

Lucrările vor fi realizate de către Nord Conforest S.A., urmând să fie încheiate în 15 martie 2025. Executantul va asigura circulația pietonilor pe culoare pietonale delimitate.

Lucrările impun închideri și restricții de circulație astfel:

  • pe strada Sigismund Toduță, pe tronsonul cuprins între Bulevardul 1 Decembrie 1918 și Piața 14 Iulie, se va închide circulația auto, cu excepția riveranilor, fiind interzisă oprirea pe zona în lucru;
  • în Piața 14 Iulie, tronsonul cuprins între strada Sigismund Toduță și strada Octavian Goga, se va închide circulația auto, cu excepția riveranilor, fiind interzisă oprirea pe zona în lucru;
  • pe latura nordică a Pieței 14 Iulie, se va restricționa circulația pietonală pe trotuarul adiacent insulei de spațiu verde vis-a-vis de nr. 22-26.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Dragoș Damian, CEO Terapia, scrisoare pentru parlamentarii clujeni la 20 de ani de la încheirea negocierilor de aderare la UE

Publicat

De

Dragoș Damian, CEO Terapia

Dragă Alin, Aurora, Botond, Ciprian și Ciprian, Cristian, Istvan, Mircea, Oana, Ovidiu, Radu, Ramona, Răzvan și Remus

Sper că sunteți bine și că ați petrecut cu emoție ziua de ieri, 8 decembrie – e o zi mare, acum 20 de ani, clujeanul Vasile Pușcaș, șeful părții române, încheia negocierile de aderare a României la Uniunea Europeană.

“Răul de la sfârșitul acestui an nu este cel mai mare rău”

După 20 de ani…. 2024 n-a fost un an ușor în România, s-a terminat foarte complicat, s-au întâmplat în câteva zile lucruri de neimaginat în urma cu o lună. Încă suntem în stare de șoc, bulversați, stresați, îngrijorați de viitorul copiilor și nepoților noștri. Știam că inteligența artificială schimbă lumea, dar nu ne așteptam să o schimbe într-un mod atât de ciudat.

Dar răul de la sfârșitul anului nu este cel mai mare rău. Avem un rău infiltrat de ani de zile despre care nu se vorbește, este un rău mai complicat, mai insidios, mai perfid, mai periculos. De o mie de ori mai rău.

Continuă să se închidă fabrici în România, suntem ocoliți de marile capitaluri industriale și antreprenorii români care au unități de producție vor să vândă și să iasă din afaceri.

Dezindustrializarea este cel mai mare rău. Se fabrică din ce în ce mai puțin în Romania iar industriei noastre de prelucrare, indiferent de capital, îi lipsește competitivitatea. Crește importul de produse care beneficiază de subsidii pe energie la ele în țară, birocrația și corupția administrativă împiedică absorbția mai rapidă de fonduri și obținerea de aprobări pentru investiții, resursa umană specializată și calificată este inexistentă iar lanțurile de aprovizionare sunt lungi și costisitoare. Mai presus de orice munca la negru din alte domenii și prețul energiei pun la grea încercare industria de prelucrare din țară.

Totul va fi ridicat cu tehnologie, ingineri și muncitori din import

Dragii mei, toate marile proiecte naționale care au finanțări – digitalizarea, energia verde, școlile, spitalele, infrastructura – toate vor fi ridicate cu materiale din import, cu echipamente și tehnologie din import și, la fel de grav, cu ingineri și muncitori din import.

Toate marile proiecte ale Clujului care au finanțări – metroul, centura metropolitană, infrastructura feroviară, spitalul regional de urgență – toate vor fi ridicate cu materiale din import, cu tehnologie și echipamente din import și, la fel de grav, cu ingineri și muncitori din import.

Fără industrie de prelucrare o economie nu are cum sa fie sustenabilă.

Este sfârșit de an și aveți o mulțime de lucruri de făcut, nu vreau să vă încarc cu grijile unuia despre care toți râd când vorbește despre nevoia de reindustrializare sau despre ”Cumpără Fabricat în România”.

Dar, după sărbători și intrarea în noul an 2025, poate găsiți un loc în agenda voastră pentru a reflecta la cele de mai sus.

Multă baftă in 2025,

Dragoș

 

 

 

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Accident cu două mașini la Iclod. Femeie transportată la spital

Publicat

De

Accident la Iclod

Un accident de circulație a avut loc în urmă cu puțin timp la Iclod, în județul Cluj.

Pompierii din cadrul Detașamentului Dej sunt cei care au intervenit.

Accident cu două mașini la Iclod. Femeie transportată la spital

În accident au fost implicate două autoturisme, însă din fericire nu au existat victime încarcerate.

O femeie de aproximativ 55 de ani a primit îngrijiri medicale și a fost ulterior transportată la spital de către un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

La o primă evaluare, aceasta prezenta afecțiuni ușoare, arată reprezentanții ISU Cluj.

La misiune au luat parte pompierii de la Punctul de Lucru Gherla.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax