Connect with us

ADMINISTRAȚIE

USR Cluj: Soluții pentru transportul de noapte și linia expres de la Aeroport. Ce spune deputatul Viorel Băltărețu

Publicat


usr

Consilierii locali ai USR de la Cluj-Napoca au prezentat azi mai multe soluții pentru transportul de noapte și linia expres de la Aeroport și trag un semnal de alarmă pentru ca acest ”sistem de peticeală a transportului public” să înceteze, iar măsurile să fie luate cu cap, în baza unei viziuni, ținând cont de sfaturile specialiștilor și aplicate cum trebuie.

USR solicită CTP și administrației locale prelungirea liniei A1E până la gară și autogară pentru a asigura legătura directă între aceste noduri de mobilitate: aeroport – gară – autogară, așa cum se întâmplă în toate orașele civilizate și cum impun bunele practici de mobilitate, fără să fie nevoie de transfer între stații.

„E dezamăgitor că după o îndelungată așteptare și perioadă de pregătire, a trebuit să ne mulțumim cu o jumătate de linie expres. Principala nemulțumire este că această rută nu ajunge la gară și autogară, în condițiile în care gara Cluj avem peste 80 de plecări și sosiri pe zi, iar autogările cumulează peste 500 de plecări și sosiri zilnic.

Toate măsurile cerute de noi au fost implementate de CTP Iași și nu vedem niciun motiv pentru care nu pot fi implementate și la Cluj-Napoca! Fără jumătăți de măsură, fără peticeli”, a declarat Alexandra Oană, consilier local USR Cluj-Napoca.

De asemenea, USR cere deservirea liniei cu vehicule corespunzătoare, dotate cu spații pt bagaje sau spații pentru persoanele cu dizabilități, mai ales că prețul unui bilet pe această linie este dublu. În plus, consilierii locali USR au propus prelungirea orarului de funcționare a acestei linii până la ora 4.30 pentru a asigura transportul atât pentru ultimele zboruri, cât și pentru zborurile matinale ce pleacă din aeroportul din Cluj.

Transport de noapte cu 3 linii

Consilierii USR atrag atenția că au depus deja în urmă cu 6 luni un proiect pentru extinderea transportului de noapte, dar că în prezent există riscul ca Primăria și CTP să implementeze deficitar propunerile.

„Un sistem de transport de noapte poate fi funcțional doar atunci când conectează cât mai multe dintre cartierele orașului, dar și gara, autogara și aeroportul.

De aceea, e nevoie de cel puțin trei linii de transport, interconectate, care să permită atât clujenilor care muncesc până noaptea să se deplaseze în siguranță acasă, cât și turiștilor sau celor care ajung târziu cu trenul sau avionul în oraș, să se deplaseze în funcție de nevoi. Orice altă propunere care nu acoperă aceste minime nevoi, nu este altceva decât o peticeală”, a declarat șii Radu Boloveschi, consilier local USR Cluj-Napoca.

Concret, proiectul depus de USR prevede ca pe lângă 25N să fie o linie Zorilor – Grigorescu 49N și o linie Aeroport Express (AE) până la gară și autogară, 24 de ore din 24, cu intersectarea tuturor liniilor în zona Sora pentru un interschimb facil și conectarea întregului oraș.

USR a mai propus ca pentru transportul de noapte să utilizăm biletele și abonamentele valabile în timpul zilei. Dacă vrem cu adevărat: „STOP Masina stă pe loc”, atunci trebuie să oferim o alternativă accesibilă și atractivă. O ultimă propunere viza operarea în regim exclusiv electric cu busuri electrice a transportului de noapte, ECO, nu EGO.

Viteza de implementare a proiectelor lasă de dorit

Deputatul Viorel Băltărețu a insistat și asupra nevoii unui transport metropolitan performant.

„Ultimul recensământ a arătat că populația județului crește în zona metropolitană. Prin urmare, CTP trebuie să răspundă acestei evoluții demografice și să-și orienteze strategia pentru a răspunde și nevoilor acestor oameni, iar promisiunile făcute să fie respectate. În momentul de față, în ciuda faptului că locuitorilor din Petreștii de Jos li s-a promis o linie metropolitană, nici până în ziua de astăzi, ruta respectivă nu este funcțională”, a spus Băltărețu.

Acesta a reclamat ritmul lent în care se derulează proiectele publice de la nivelul Clujului, în condițiile în care la București – în toate ministerele -, sunt ”decidenți colegi de partid ai domnilor Tișe și Boc”.

”Dacă nici în propria lor guvernare nu reușesc să imprime viteza necesară proiectelor publice de o reală importanță pentru comunitate clujeană, puteți să vă imaginați că în viitor va fi mai bine, într-o guvernare PSD, cu sau fără PNL și UDMR la butoane?”, a conchis deputatul USR Cluj.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate