Connect with us

EVENIMENT

Ungaria se OFERĂ să primească 50 de PACIENȚI români cu COVID-19, care au nevoie de TRATAMENT la ATI

Publicat


covid

Ministrul ungar al Afacerilor Externe a declarat că țara sa poate să trateze, în spitalele din Debrecen și Szeged, 50 de pacienți din România care au nevoie de îngrijiri la ATI, a anunțat președintele UDMR Kelemen Hunor.

Presiunea asupra sistemului de sănătate crește de la o zi la alta în toată țara, prin urmare Ungaria ne-a oferit ajutor în gestionarea crizei, a scris pe pagina sa de Facebook Kelemen Hunor, vicepremier interimar.

„Ne-am consultat de mai multe ori în ultima perioadă cu ministrul ungar al afacerilor externe Szijjártó Péter despre sprijinul pe care îl poate acorda Ungaria României în lupta cu pandemia, astfel că, pe lângă medicamentele necesare tratării infecției cu coronavirus, Ungaria ne oferă acum 50 de locuri în secțiile de Terapie Intensivă din cadrul a două spitale apropiate de graniță, la Debrecen și Szeged pentru bolnavii Covid.

Sarcina noastră cea mai importantă este să salvăm vieți omenești! Însă dacă nu reușim să facem față singuri unei situații dramatice cum este cea de acum, trebuie să cerem ajutor acolo unde știm sigur că vom găsi înțelegere și solidaritate.

Ungaria a dovedit, din nou, că este un partener de încredere și îi mulțumim pentru sprijin!”, a spus Kelemen Hunor.

În România, situația locurilor la ATI este disperată. Spitalele au ajuns să suplimenteze numărul de paturi în saloane, în camere de cardă sau în unități de primiri urgențe. Miercuri, în spitalele din țară erau internați la ATI 1.676 de pacienți, dintre care 35 sunt copii.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EVENIMENT

Am coborât sub 15.000 de infectați zilnic cu Covid-19 la nivel național. Numărul morților rămâne ridicat

Publicat

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 14.950 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2.

În intervalul 26.10.2021 (10:00) – 27.10.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 512 decese (265 bărbați și 247 femei), din care 4 anterioare intervalului de referință, ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bistrița-Năsăud, Bihor, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vâlcea, Vrancea și Municipiul București.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 20.442. Dintre acestea, 1.861 sunt internate la ATI.

Din totalul pacienților internați, 478 sunt minori, 434 fiind internați în secții și 44 la ATI.

Citește mai departe

EVENIMENT

Au început lucrările la REVITALIZAREA malurilor Someșului, în cartierul Grigorescu

Publicat

De

De ieri s-a închis accesul pietonal pe malul Someșului, în cartierul Grigorescu, între sensul giratoriu de la MOL și hotelul River Park, iar trecerea de pietoni de la parc a fost mutată lângă sensul giratoriu. Aici încep lucrările la revitalizarea malurilor Someșului.

În luna septembrie a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor din cadrul obiectivului de investiții „Revitalizarea culoarului de mobilitate nemotorizată aferent Someșului. Modernizarea și extinderea infrastructurii pietonale și ciclistice pe malurile râului – zona I Lunca Someșului Mic”. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Execuția lucrărilor va fi realizată secvențial, pe tronsoane succesive, de la vest spre est, pe cele două maluri, astfel:
– Tronsonul 1: Strada Donath – strada Mirăslău
– Tronsonul 2: Strada Mirăslău – strada Petuniei
– Tronsonul 3: Strada Petuniei – Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian”
– Tronsonul 4: Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian” – Podul Garibaldi
– Tronsonul 5: Strada Muzicescu, Strada 1 Decembrie 1918
– Tronsonul 6: Zona Hotel Napoca, Strada Mamaia
– Tronsonul 7: Strada Dragalina, Zona Camerei de Comerț și Industrie
Câştigătorul licitației este Asocierea ACI Cluj (lider) – SOCOT SA – Simacek Facility Services. Valoarea lucrărilor este de 95.686.035,58 lei (fără TVA), iar durata de execuţie este de 19 luni.
Citește mai departe

EVENIMENT

Vine iarna, vine gerul, schimbă gumele ȘOFERUL. Unde poți schimba ANVELOPELE în Cluj și cât COSTĂ. Ce zice LEGEA

Publicat

O dată cu anotimpul rece încep și problemele pentru șoferi. Prima mare bătaie de cap e schimbatul anvelopelor de vară cu cele de iarnă. Anvelopele de iarnă sunt destinate nu doar temperaturilor scăzute, ci și zonelor de drum de vale, de deal, pe poduri, în curbe, aceste zone fiind predispuse la îngheț și la formarea de polei. 

În cazul achiziționării unor anvelope de iarnă, trebuie să țineți cont nu doar de marca, ci și de stilul propriu de conducere, de zonele pe care le veți parcurge  pe timp de iarnă și de numărul de kilometri pe care-i veți rula zilnic.

Echipați autovehiculul cu anvelope corespunzătoare anotimpului rece deoarece în condițiile unui carosabil umed (acoperit cu zăpadă, gheață, polei sau mâzgă), distanța totală de frânare se mărește considerabil, până aproape de dublare. Iar dacă la această situație se mai adaugă și pneurile uzate, un eventual accident de circulație devine iminent.

Este imperios necesar ca și sistemul de frânare să fie bine reglat și să acționeze cu eficacitate pe toate roțile.

Anvelopele de iarnă sunt mai eficiente atunci când automobilul întâlnește porțiuni de drum acoperite cu gheață sau polei datorită aderenței lor superioare, spre deosebire de anvelopele de vară sau cele mixte.

O presiune neadecvată în anvelope afectează performanța generală a mașinii, aderența la carosabil și durata de viață a anvelopelor.

Codul Rutier prevede faptul că anvelopele de iarnă sunt obligatorii oricând se circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de data din  calendar.

obi onyeador irdm0 tevpc unsplash

Unde puteți schimba cauciucurile în Cluj-Napoca

Clujul este bine „dotat” din punctul de vedere al service-urilor care asigură acest tip de servicii. Iată doar câteva dintre acestea:

-Mall Service, pe Calea Dorobanților
-ADAX, pe str. Aurel Vlaicu
-Edicompany, pe str. Decebal
-Eco Service, pe str. Traian
-Nexxon, în Sânicoara
-Marinero, pe str. Frunzișului
-PitStop Tires, pe str. Traian Vuia
-MDA Servicii, pe Bdul. 1 Decembrie 1918
-Vianor și Napoca Tires, pe Bdul. Muncii

service

Pentru șoferii mai comozi sau care nu au timp ca să se deplaseze la un service există Vulcanizarea mobilă Road Runner. În acest caz costul unui schimb total (4 anvelope) variază între 180 și 270 lei, în funcție de tipul și dimensiunile anvelopelor. Prețul include și deplasarea.

Altfel, prețurile variază între 80 și 180 lei, în funcție de tipul cauciucurilor. Aceste prețuri includ demontarea anvelopei, dejantarea, montare anvelopă de iarnă, umflare și echilibrare.

Ce trebuie să le cereți mecanicilor să verifice întotdeauna:

-Dimensiunea și categoria de utilizare a anvelopei este potrivită cu mașina
-Anvelopele sunt montate corect din punct de vedere al sensului de rotație sau montare
-Valvele de cauciuc care prezintă semne de îmbătrânire sunt înlocuite
-Jantele oxidate sau ruginite se vor curăța și etanșa
-Roțile sunt umflate la presiunea prevazută de constructorul vehiculului
-Prezoanele sunt strânse cu cheia dinamometrică la cuplu adecvat

Mai mult de atât, ei trebuie să efectueze o inspecție vizuală asupra sistemului de frânare, direcție și să anunțe dacă sunt probleme grave.

Pentru un TRAFIC RUTIER SIGUR, Poliția Cluj vă recomandă:

– Să vă echipați autovehiculele cu pneuri cu profil de iarnă, atunci când temperatura exterioară scade sub 7 grade C, moment ce marchează reducerea aderenței oferite de anvelopele de vară.

– Atenţie la presiunea din pneuri, care în sezonul rece trebuie să fie mai scăzută!

– Evitați acționarea bruscă a mecanismelor de direcție și frânare, folosiți cu precădere frâna de motor!

– Adaptaţi viteza permanent la condiţiile de drum (carosabil umed, acoperit cu polei, zăpadă sau gheaţă)!

– Circulaţi cu o viteză care să nu depăşească 30 Km/h în localităţi, sau 50 Km/h în afara lor, când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă!

Nu uitați că distanța necesară pentru frânare în cazul în care anvelopa nu este corespunzătoare este simțitor mai mare, iar siguranța, pe cale de consecință, atât a conducătorului cât și a celorlalți participanți la trafic, este pusă în pericol !

Nu în ultimul rând, aderența anvelopelor la suprafața de rulare – aderența este scăzut în cazul anvelopelor de vară utilizate la temperaturi scăzute, acest lucru fiind cauzat de faptul că anvelopele de vară au tendința să fie cu mult mai rigide în cazul temperaturilor mici.

ASPECTE LEGISLATIVE REFERITOARE LA DOTAREA AUTOVEHICULELOR CU ANVELOPE DE IARNĂ:

Prin Ordonanţa Guvernului nr. 5/2011 a fost modificată Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, introducându-se obligativitatea dotării cu anvelope de iarnă, care au fost definite la art. 6, punctul 6^1, astfel: ,,anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992, privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora.

Conform Directivei menționate, precum şi a Regulamentelor nr. 30 şi nr. 54 CEE-ONU, pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, acestea trebuie să fie inscripționate cu unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fără a include în această categorie anvelopele marcate numai ,,all seasons”.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevede, la art. 102, alin(1), pct. 28, sancționarea conducerii autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zãpadã, gheaţã sau polei, fãrã ca acesta sã fie dotat cu anvelope de iarnã, iar în cazul autovehiculului de transport marfã cu o masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto, fãrã ca acestea sã fie echipate cu anvelope de iarnã pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fãrã a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, nefăcându-se referire la o anumită perioadă a anului.

Amenda pentru fapta menționată mai sus este prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni (de la 9 la 20 puncte-amendă, respectiv între 1305 și 2900 lei), iar sancțiunea contravențională este însoțită și de măsura reținerii certificatului de înmatriculare.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Ideea unui clujean de amenajare a teraselor în locul parcărilor, ignorată de Primărie, propusă spre finanțare de Banca Mondială

Publicat

De

Clujeanul Andi Daiszler propunea în contextul dificil al pandemiei, amenajarea unor spații de petrecere a timpului liber în locul parcărilor libere. Termenul oficial este cel de parklet și apare pe lista de proiecte cuprinse în Strategia Integrată pentru Dezvoltare Durabilă a municipiului Cluj-Napoca 2021-2030.

Primăria a ignorat propunerea pentru care s-a obținut inclusiv un aviz de la DSP.

În țările dezvoltate din Europa se încurajează acest gen de intervenții. De regulă este permis accesul nelimitat al trecătorilor pe spațiile cu această destinație, dar aici pot să funcționeze și terase/cafenele.

Ideea de bază este ca omul să se relaxeze între activitățile desfășurate în oraș, într-un spațiu mic, liber. O condiție impusă este doar ca amenajările să fie ușor de îndepărtat în caz de nevoie.

”Mai știți de propunerea cu subiect și predicat pe care am înaintat-o Primăriei Cluj-Napoca ca anumite locuri de parcare din zona centrală să devină parklets – adică spații de utilitate mixtă axată pe nevoi temporare. Și exemplul foto pe care l-am realizat cu ajutorul prietenilor de la Pizza Acrobatica Cluj (care între timp s-au mutat din Centru pentru că n-aveau terasă și nu primeau răspunsuri de la Primărie).

Ei bine, n-a fost privită cu ochi buni. Am depus-o apoi ca propunere la procesul de Bugetare Participativă. A fost declarată neeligibilă fără explicații.
Și acum, surpriză! Ce credeți că recomandă experții estonieni Primăriei Cluj-Napoca și ce apare cuprins cu subiect și predicat în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2021-2030?

Cât timp am economisi dacă cineva din Primărie chiar ne-ar asculta? Dar oare câți bani s-ar economisi?”, spune Andi Daiszler.

Specialiștii Băncii Mondiale propun prin SIDU 2021-2030 chiar o zi specială dedicată acestor tipuri de intervenții în spațiul public, denumită generic ”Parking Day”. Este sugerat și un concurs de amenajare parklets, care ar costa 25.000 de lei.

Citește și:

Terase în locuri de parcare la Cluj. Propunerea e agreată de DSP și e în curtea Primăriei

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate