Connect with us

EVENIMENT

Un șofer care conducea pe Calea Mănăștur cu 125 de kilometri pe oră a refuzat să oprească la semnalul poliției. A fost prins

Publicat


Polițiștii rutieri clujeni au pornit pe urmele unui șofer care a refuzat să oprească la semnal. Acesta conducea o mașină cu o viteză de 125 de kilometri pe oră pe Calea Mănăștur.

Pe numele șoferului a fost deschis dosar penal și este cercetat și pentru o altă infracțiune.

Un șofer care conducea pe Calea Mănăștur cu 125 de kilometri pe oră a refuzat să oprească la semnalul poliției. A fost prins

Polițiștii Biroului Rutier Cluj au depistat duminică, pe strada Calea Mănăștur, un tânăr de 27 de ani care rula cu un autoturism cu o viteza de 125 de kilometri pe oră.

Conducătorul autoturismului nu a oprit la semnalul regulamentar efectuat de polițiști, echipajul pornind în urmărirea acestuia.

A fost oprit ulterior, iar testarea cu aparatul alcooltest a indicat o concentrație de 0,68mg/l alcool pur în aerul expirat.

În cauză au fost demarate cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

„Din două situaţii, ne-au dat trei goluri”. Sabău prefaţează meciul de sâmbătă de la Cluj şi transmite un mesaj fanilor lui „U”

Publicat

jucatori u cluj sabau

Ioan Ovidiu Sabău şi Universitatea Cluj au în faţă un program dificil care începe un meci acasă şi continuă cu multe altele în deplasare, în funcţie şi de parcursul echipei în Conference League. Universitatea Cluj joacă sâmbătă, de la 18:30, pe Cluj Arena, primul meci pe teren propriu din acest sezon de Superliga, împotriva echipei UTA din Arad. 

„E important să fim foarte eficienţi, să luăm cele 3 puncte. Nu am mari aşteptări de la joc, suntem încă departe de jocul nostru, dar trebuie să scoatem maximum din ce pot jucătorii la momentul acesta.

Din păcate nu avem încă un fundaş dreapta, căutăm, ne dau speranţe şi apoi ne refuză pe ultima sută de metri, pe când să semnăm mai cer zile de gândire şi practic se răzgândesc, negociază cu alte echipe.

Merg pe acel nucleu de jucători pe care îl aveam şi sezonul trecut, jucători care înţeleg campionatul, care înţeleg clubul, care înţeleg publicul. Şi facem eforturi să-i integrăm cât mai rapid şi pe noii veniţi.

Cu UTA în ultimele meciuri am cam avut probleme. Din două situaţii, ne-au dat trei goluri. Fiecare jucător trebuie să fie la maximul lui ca să obţinem un rezultat bun. Să nu desconsiderăm adversarul. L-am studiat foarte bine şi nu va fi un meci uşor.

Fanilor le transmit că le mulţumesc încă o dată pentru susţinerea de sezonul trecut. I-am făcut să fie mândri de noi şi în continuare nu vreau să-i dezamăgim. Am trecut prin multe schimbări, şi pentru noi e o experienţă nouă, îi rog să aibă răbdare cu noi. Sunt conştient că au crescut aşteptările, vom încerca să ne ridicăm la aşteptările lor. Nu vreau să-i văd pe suporteri că pleacă de la stadion cu capul jos şi supăraţi”, a spus Sabău în conferinţa de presă de vineri.

Universitatea Cluj nu a reuşit să învingă UTA în ultimele 3 meciuri jucate pe teren propriu, ultima partidă dintre cele două terminându-se 1-0 pentru oaspeţi, în decembrie 2024.

Echipa lui Sabău a început bine campionatul şi este pe primul loc înaintea etapei a doua, după 4-1 în deplasare cu Metaloglobus.

Clubul alb-negru a pus în vânzare biletele pentru meciul Universitatea Cluj – UTA şi abonamentele pentru întregul sezon pe site-ul oficial.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Primarul Cristian Matei: „În perioada următoare, Primăria Turda va iniția procedura legală de restricționare a traficului greu”

Publicat

Primarul Turzii, Cristian Matei, a clarificat situația traficului greu din municipiu, arătând că Primăria nu a primit avizul IGPR decât astăzi. El arată că administrația locală va începe procedura oficială de restricționare.

Primarul Cristian Matei a transmis vineri, după ce în spațiul public au apărut numeroase informații contradictorii privind interzicerea traficului greu prin oraș, că Primăria Turda nu a putut lua măsuri oficiale până acum, dintr-un motiv simplu: nu avea avizul necesar de la IGPR.

„În ultimele zile, s-au făcut mai multe declarații publice privind traficul greu și eliminarea din municipiul Turda. Aducem câteva clarificări necesare pentru corecta informare a cetățenilor:

Până astăzi, Primăria Turda nu a primit oficial avizul IGPR. Deși acest document era esențial pentru emiterea unei hotărâri locale privind restricționarea traficului greu, acesta nu ne-a fost comunicat de nicio autoritate competentă. Abia azi, în urma solicitării noastre directe, am intrat în posesia acestuia”, a declarat Matei.

Probleme de ordin tehnic

Primarul a atras atenția și asupra unor probleme tehnice ignorate în discuțiile publice. O altă problemă semnalată este lipsa unei girații funcționale în zona Tureni.

„Deși în spațiul public s-a discutat despre poziția semnelor de orientare rutieră de la Tureni, nimeni nu a menționat eroarea de montaj care risca să deruteze șoferii de TIR. Ieri am sesizat această problemă conducerii DRDP Cluj, iar domnul Cecan Eugen, director general, a recunoscut eroarea și a trimis un echipaj pentru remediere. Mai mult, tot ieri am semnalat că lipsa unei girații funcționale în zonă poate crea haos pentru camioanele care ajung la intrarea în Turda și nu mai au unde întoarce. Este o problemă reală, pe care autoritățile de drum trebuie să o ia în calcul în regim de urgență”, a arătat edilul.

Totodată, primarul a criticat derapajele din spațiul public: „Din păcate, în loc să lucrăm aplicat și să comunicăm instituțional, vedem cum subiectul devine temă de interviuri, opinii și contre. Nu așa rezolvăm problemele municipiilor noastre”.

Primăria Turda va începe oficial procedura de restricționare a traficului greu

Cristian Matei a anunțat că Primăria Turda va începe oficial procedura de restricționare a traficului greu, acum că avizul IGPR a fost obținut. Procesul se va derula în conformitate cu legislația, iar cetățenii vor fi informați cu fiecare etapă.

„În perioada următoare, Primăria Turda va iniția procedura legală de restricționare a traficului greu, în baza avizului IGPR și în dialog cu toate instituțiile implicate. Vom respecta toate etapele legale și vom informa public fiecare pas.

Apreciem orice sprijin real și onest în acest demers, dar avem nevoie de mai multă rigoare și responsabilitate instituțională, nu de gesturi pur simbolice”, a încheiat primarul.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc, avertisment pentru managerii PNRR: „Zero sporuri dacă școlile nu sunt gata la 31 august”

Publicat

Școala Constantin Brâncuși

Primarul Emil Boc a transmis un mesaj dur managerilor de proiecte din Cluj-Napoca, responsabili de lucrările la școlile finanțate prin PNRR. Dacă nu respectă termenul de 31 august pentru finalizarea lucrărilor, rămân fără sporuri.

„Suntem cu ochii ca pe butelie. Colegii mei au primit un mesaj pe WhatsApp, managerii de la PNRR: dacă vreun manager nu respectă termenul de 31 august pentru școlile care trebuie să fie terminat, zero spor de fonduri europene. Nu 40%, cât le dă Guvernul – zero. Să fie foarte clară toată discuția”, a spus vineri primarul Emil Boc.

„Nu 40% cât le dă domnul Bolojan, zero primesc de la mine”

În prezent, lucrările sunt în grafic, cu excepția Școlii „Ioan Bob”, unde primarul spune că monitorizează zilnic progresul. Edilul se declară optimist că lucrările vor fi finalizat la timp.

„Până la ora asta, suntem în grafic, cu excepția Școlii Ioan Bob, merg zilnic să văd șantierul de acolo. Astăzi vă pot spune că se termină lucrările până la 31 august, mai e încă o lună și un pic. Dar le-am spus: nu 40% cât le dă domnul Bolojan, zero primesc de la mine spor de fonduri europene dacă nu termină în 31 august, cele care au fost asumate cu acest termen”, a declarat edilul.

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat, în urmă cu aproximativ o lună, stadiul lucrărilor la școlile din oraș finanțate prin PNRR. Este vorba despre un proiect „gigant”, în valoare de 90 de milioane de euro, din care 45 de milioane de euro au fost alocați inițial din bugetul local.

6.700 de elevi, care acum învață în alte locații sau în unități de învățământ comasate, se vor întoarce la normalitate de la 1 septembrie 2026, a dat asigurări Emil Boc.

Unde vor reveni elevii din septembrie

Copiii se vor reîntoarce în școli sau la programul normal de la 1 septembrie în următoarele unități de învățământ:

  • Școala Gimnazială „Liviu Rebreanu”,
  • Școala Generală „Constantin Brâncuși”,
  • Școala Gimnazială „Iuliu Hațieganu” (corp C1),
  • Școala Gimnazială „Ioan Bob”,
  • Colegiul Tehnic de Comunicații „Augustin Maior” (căminul și corpul C2),
  • Colegiul de Muzică „Sigismund Toduță”,
  • Liceul Teoretic „Eugen Pora”,
  • Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” (corp C1 și căminul),
  • Creșa „Lizuca și Prâslea cel Voinic”,
  • Grădinița „Dumbrava Minunată” și creșa „Cenușăreasa”,
  • Grădinița „Gheorghe Lazăr” și creșa „Scufița Roșie”, Creșa „Veronica”.

Lucrările care se finalizează până la finalul anului 2025 vizează 11 clădiri — 2 grădinițe, 2 creșe și restul școli.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Viceprimarul Tarcea a cronometrat traseul Apahida – Nădășelu pentru traficul greu. Timpul scos este uimitor

Publicat

De

Tarcea

Viceprimarul Dan Tarcea a testat personal noul traseu obligatoriu pentru traficul greu de tranzit, împreună cu Cristi, un șofer profesionist de camion, cu o experiență de aproape 30 de ani, ca să verifice cât durează noua rută ocolitoare – și care sunt beneficiile reale pentru șoferi și pentru oraș. Asta după ce, de vineri, s-a interzis traficul greu de tranzit prin Cluj-Napoca.

”Am plecat din Apahida (OMV) și am parcurs drumul prin Tureni – drumul expres – autostradă, până la Nădășelu.

Timp total: 53 de minute.

Cu cel puțin 30 de minute mai puțin decât ruta prin oraș
Mai puțin consum, mai puțină uzură pentru camioane.
Și, cel mai important: mai puțin trafic, poluare și zgomot în Cluj”, a spus Tarcea.

Traficul greu de tranzit, interzis

Potrivit acestuia, de vineri, toate vehiculele peste 7,5 tone care nu au punct de încărcare/ descărcare în oraș trebuie să folosească ruta ocolitoare.
”Este o decizie fermă, dar necesară. Nu doar pentru confortul clujenilor, ci și pentru siguranța lor.
Este o măsură prin care orașul nostru respiră mai bine și funcționează mai eficient.
Clujul face astăzi un pas important spre un oraș mai curat, mai sigur și mai bine conectat”, a punctat Dan Tarcea.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate