Connect with us

EDUCATIE

Un clujean este revoltat: Costul parcării Parcului Sportiv „Iuliu Hațieganu” s-a TRIPLAT

Publicat


parcul sportiv

Un clujean se declară revoltat de modul în care cresc prețurile în Parcul Sportiv „Iuliu Hațieganu”. Mihai Mateiu a postat pe pagina sa de Facebook „evoluția” prețurilor la bazinul de înot și parcare.

„Sunt absolut revoltat de nesimțirea administrației Parcului Sportiv „Iuliu Hațieganu”, legată de condițiile de utilizare ale parcării parcului (cea cu acces din strada Plopilor).

În ultimul timp am ajuns să o folosesc de două ori pe săptămână, datorită cursului de înot al Elizei, care e prea obositor și la o oră prea târzie ca să ne permitem luxul unei plimbări. Și, după ce costul unui abonament pentru adulți (10 intrări) s-a mărit cu 75 lei (de la 265 la 340 lei), iar cel al unei ședințe pentru copii a sărit automat de la 50 la 60 de lei, costul parcării s-a triplat pur și simplu peste noapte (de la 5 la 15 lei pe ora!!!).

parcare

Un pic de context: pentru majoritatea copiilor pregătirea, cursul propriu zis, dușul de după, uscarea părului și îmbracatul durează în jur de 2 ore. Iar dacă ai sărit cu un singur minut peste această durată, parcarea va costa 45 lei (v. bonul din imagine). Adică o ședintă de înot pentru copii ajunge să coste 105 lei. Înmulțit cu 8-10 ședințe pe lună, devine un sport al naibii de scump!

bon

Sunt curios ce explicație poate avea Universitatea Babeş-Bolyai (sau dl. rector Daniel David) pentru această creștere halucinantă de preț. Care va avea ca și consecință evitarea parcării legale și blocarea completă a zonei Plopilor-Sala Sportului”, a scris Mateiu pe pagina sa de socializare.

Sursa/ Foto: Facebook Mihai Mateiu



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Atenție la FRAUDELE online! Cum poți rămâne fără BANI în cont sau să plătești obiecte pe care nu le vei primi NICIODATĂ

Publicat

hacker pixabay.com

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică a semnalat un nou tip de înşelătorie online. Hackerii construiesc site-uri care seamănă cu cele cunoscute pentru a culege date personale, scrie Alba24.ro.

Atenție la știrile false apărute online, pe site-uri care copiază identitatea vizuală a unor instituții de presă din România.

Atacatorii promovează scam-uri cu false oportunități rapide de a obține o importantă sumă de bani, într-un timp foarte scurt.

Textul în limba română este unul precis construit, arată Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică.

„Folosindu-se de mirajul câștigului rapid, atacatorii redirecționează potențialele victime către site-uri de phishing, site-uri clonă care arată similar cu cele oficiale ale unor companii sau chiar organizații media din România.

Aceste site-uri sunt controlate de infractorii cibernetici, iar datele introduse aici ajung în posesia atacatorilor, dacă utilizatorii creduli cad în capcana atacatorilor și furnizează informații sensibile”, transmite sursa citată.

Pentru început, atacatorii colectează date personale – nume, prenume, adresa de e-mail și număr de telefon.

Ulterior, cel mai probabil, utilizatorii care au introdus date pe astfel de pagini de phishing vor fi contactați pe mail sau telefonic pentru false oportunități de investiții.

Prin acest ultim pas, infractorii vor încerca să vă fure datele de card sau să îi determine pe oameni să facă o plată din cont.

DNSC recomandă:

– analizați cu atenție informațiile culese din mediul online
– verificați mereu sursa informației, a mesajului primit, precum și adresa site-urilor pe care le vizitați, înainte de a acționa
– evitați accesarea link-urilor din mesajele nesolicitate, fără a le verifica cu o soluție de securitate
– atenție la apelurile sau mesajele care vă îndeamnă să faceți anumite acțiuni online precum furnizarea de date, abonarea la anumite servicii sau deschiderea unor conturi noi.

Cele mai folosite tipuri de fraudă online

Dacă în trecut „neatenția” sau „vânătoarea de oferte” erau principalele cauze pentru care clienții băncilor deveneau victime ale fraudatorilor, în prezent, ingineriile sociale sunt pricipala cauză pentru care victime pot deveni din ce în ce mai multe persoane care dețin produse bancare prin care pot accesa serviciile băncilor la distanță (card, internet/mobile banking etc.). Un site dedicat siguranței online prezintă câteva tipuri de fraude online:

Frauda prin intermediul platformelor de comerț electronic (ex: olx, publi24, lajumate etc)

1) Fraudatorul este cumpărător. Acesta contactează vânzătorul și solicită mutarea conversației de pe platforma online pe un alt canal de comunicare (de regulă pe WhatsApp).

Fraudatorul (cumpărătorul) informează victima (vânzătorul) că a achitat produsul și îi trimite un link fals pentru a încasa suma. La accesarea link-ului, victimei i se solicită datele de securitate ale cardului bancar propriu (inclusiv parola statica și cea dinamica 3D Secure).

Odată intrat în posesia informațiilor, fraudatorul nu mai răspunde la conversație și inițiază tranzacții frauduloase prin utilizarea datelor de securitate furnizate de victimă (vânzător).

2) Fraudatorul este vânzător. Acesta postează anunțuri cu produse fictive la prețuri foarte avantajoase.

Pentru a cumpăra produsul respectiv, victima (cumpărătorul) este direcționată să acceseze un link destinat unei pagini de tip „phishing”.

După accesarea paginii, victimei  îi sunt solicitate datele de securitate ale cardului (inclusiv parola statica și cea dinamica 3D Secure), care sunt folosite ulterior pentru plăți înregistrate la comercianți online din alte țări.

Cele mai importante măsuri de precauție:

– Nu furniza datele cardului bancar nici online, nici telefonic, nici prin alte canale de comunicare (WhatsApp, SMS, pagini web etc.);

– Cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare bani, astfel că exprimarea “îți virez banii direct pe card, iar pentru asta am nevoie de datele cardului tău” este o capcană!

Ce trebuie să facă o persoană care a fost victima unei astfel de fraude:

– Trebuie să contacteze banca emitentă a cardului în cel mai scurt timp posibil (inclusiv telefonic) și să solicite blocarea și re-emiterea cardului cu alte date de securitate;

– Să sesizeze organele de cercetare penală despre incident.

Phishing-ul

Este o metodă de fraudă prin care se încearcă obținerea ilegală de date personale de identificare și autentificare sau accesare a unor website-uri.

Cea mai utilizată metodă de phishing pentru clienții băncilor este trimiterea unor email-uri care par a fi din partea unei bănci, care conțin un link cu îndemnul de a fi accesat, fie pentru actualizarea datelor personale, în caz contrar conturile persoanei urmând a fi blocate, fie pentru diferite campanii.

Acest link deschide un website foarte asemănător cu cel al băncii, unde victimei îi sunt solicitate în mod ilegal datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresa, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV2/CVC, cod numeric personal, telefon etc.

Smishing-ul (phishing-ul prin SMS)

Smishing-ul este metoda de fraudare similară pshishing-ului, fiind folosite canale de comunicare prin mesaje SMS, care par a fi transmise de bănci.

Scopul este același, respectiv obținerea de către fraudatori a unor date personale sau de autentificare, de regulă prin direcționarea victimei către un link (website clonat) unde îi sunt solicitate datele personale/datele cardului (număr card, data expirării, CVV2/CVC) etc.

Odată furnizate, fraudatorii folosesc informațiile pentru a accesa și sustrage fondurile persoanei care le-a furnizat.

Cele mai importante măsuri de precauție:

– Verifică cu atenție înainte de a deschide un mesaj sau un fișier de la banca ta;

– Fii vigilent la cererile de comunicare a unor detalii financiare, date personale, de autentificare (user/parolă), datele cardurilor (numărul, data expirării, CVV2/CVC, cod PIN);

– Băncile niciodată nu solicită date confidențiale cum ar fi datele cardurilor, parole de acces, coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail și nici prin completarea acestora pe website;

– Atenție la mesajele care conțin formule de adresare impersonale, greșeli gramaticale, de exprimare etc;

– Verifică dacă e-mail-ul provine dintr-o sursă legitimă;

– În ultimul timp, datorită acestor tipologii de fraude, băncile au început să evite inserarea de link-uri în mesajele trimise clienților, așa că, dacă ai suspiciuni, indicat este să verifici cu banca ta campania respectivă, apelând numerele de telefon de pe website-ul băncii;

– Activează și folosește o formă de autentificare în mai mulți pași pentru accesul la intenet/mobile banking.

Ce trebuie să facă o persoană care a fost victima unei astfel de fraude:

– De pe un dispozitiv diferit (telefon, PC) trebuie să schimbe parolele pentru aplicațiile de internet/mobile banking dacă acestea au fost furnizate pe website-ul clonat.

– Trebuie să informeze banca în cel mai scurt timp posibil (inclusiv telefonic) și să solicite, dacă este posibil, blocarea/dezactivarea temporară a serviciului de internet sau mobile banking dacă nu a putut schimba parola, blocarea și re-emiterea cardului cu alte date de securitate dacă aceste date au fost furnizate pe website-ul clonat.

– Să sesizeze organele de cercetare penală despre incident.

CEO Fraud sau Mesaje de la Șef

Din ce în ce mai mulți clienți ai băncilor din categoria persoanelor juridice devin victime ale acestei metode de fraudare.

CEO Fraud / Mesaje de la Șef  reprezintă un tip de fraudă care vizează angajații autorizați să efectueze plăți, care, prin inducere în eroare, sunt determinați să efectueze un transfer.

Mai exact, fraudatorul sună sau trimite un e-mail, pretinzând că este unul dintre managerii de top din companie și solicită efectuarea de urgență a unei plăți, de regulă într-un cont din afara țării, invocând că este o situație deosebită și cerând să nu se respecte procedurile obișnute de autorizare a plăților.

Cele mai importante măsuri de precauție:

– Nu efectuați transferuri și nu procesați operațiuni doar în baza unui e-mail sau a unei solicitări telefonice urgente;
– Verificați cu atenție adresele de e-mail de la care primiți solicitări;
– Confirmați printr-un alt canal (telefonic, altă adresă de e-mail) instrucțiunile de efectuare a plății;
– Nu deschideți niciodată link-uri sau documente anexate acestor mesaje;
– Implementarea unor fluxuri interne stricte cu privire la efectuarea plăților, folosind principiul celor patru ochi;
– Respectați cu strictețe procedurile/fluxurile de autorizare a plăților;
– Instruiți colegii despre această metodă de fraudare, pentru a fi vigilenți la efectuarea plăților.

Ce trebuie să facă o persoană care a fost victima unei astfel de fraude:

– Să sesizeze organele de cercetare penală despre incident, chiar dacă nu a devenit victimă;

– În cazul în care a fost inițiată plata, să contacteze de urgență banca pentru a încerca să blocheze transferul fondurilor (dacă banii nu au fost deja transferați).

Frauda cu facturi

Această metodă de fraudare are loc atunci când angajații unei companii sau chiar persoane fizice, sunt contactate fie telefonic, fie prin e-mail, de care persoane care pretind că sunt reprezentanți ai unor furnizori de servicii sau bunuri și solicită modificarea datelor de plată, de regulă a contului IBAN în care trebuie efectuate anumite plăți.

Astfel, victimele ajung să trimită bani în conturile altor persoane decât cele care ar fi trebuit să încaseze sumele respective.

Cele mai importante măsuri de precauție:

– Implementarea unor fluxuri interne stricte cu privire la efectuarea plăților, folosind principiul celor patru ochi;
– Confirmați cu furnizorul printr-un alt canal (telefonic, altă adresă de e-mail) schimbarea datelor bancare;
– Instruiți colegii despre această metodă de fraudare, pentru a fi vigilenți la efectuarea plăților.

Ce trebuie să facă o persoană care a fost victima unei astfel de fraude:

Să sesizeze organele de cercetare penală despre incident, chiar dacă nu a devenit victimă;
În cazul în care a fost inițiată plata, să contacteze de urgență banca, pentru a încerca să blocheze transferul fondurilor (dacă banii nu au fost deja transferați).

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Cititorii Cluj24 cer Primăriei demolarea garajelor dintre străzile Lunii – Meteor și Pădurii din cartierul Zorilor

Publicat

Cititorii Cluj24 au semnalat faptul că, între strazile Lunii – Meteor si Pădurii din cartierul Zorilor din Cluj-Napoca există o zona mare de garaje care s-au tot promis a fi demolate, dar acestea sunt încă acolo.

”O parte sunt intr-o groapa total inestetica si un pericol atat pt copiii care se joaca pe acolo cat si pt mediu.

Pe locul acela am propus de mai multe ori realizarea unui parking pe mai multe nivele care ar rezolva problema parcarilor de pe ambele strazi, cu posibilitatea a 3 cai de acces din 3 strazi diferite. In plus ar rezolva si groapa aia care ma mira ca inca nu deranjeaza pe nimeni.

Propunere fără răspuns

Am trimis mail cu propunerea mea pe mailurile primariei pe unde am stiut, din pacate fara un raspuns.

Stau in zona de cand m-am nascut, groapa cu garaje e de cand ma stiu, consider ca e momentul de o schimbare in zona mai ales ca se promite si un parc in zona care probabil va atrage alte masini. In plus toate strazile din zona au cel putin o banda ocupata de masini parcate, de cele mai multe ori ilegal.

Va rog macar semnalati problema/ideea la cineva competent, dispus sa vada situatia in teren si sa gaseasca o solutie potrivita”, au spus locuitorii zonei.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

ECONOMIE

A fost APROBATĂ plata online pentru ajutorul de încălzire

Publicat

card energie nou 2023 fata

Guvernul a aprobat o nouă modalitate de plată privind ajutorul de încălzire. Este vorba de plata online cu ajutorul cardului de energie.

Guvernul a aprobat, prin Ordonanță de Urgență, cea de-a treia modalitate de a efectua plăți din ajutorul de încălzire.

Concret, beneficiarii vor putea plăti online. Ei vor accesa aplicația informatică prin introducerea seriei cardului de energie și vor face plățile cu ajutorul celor trei documente necesare, cartea de identitate, cardul de energie și factura de la furnizorul de energie. Celelalte două modalități de plată sunt la oficiul poștal și direct la poștaș.

„În acest fel avem trei modalități de efectuare a plăților din ajutorul de încălzire, de către beneficiari”, a declarat Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Ministrul Boloș a confirmat că începând de miercuri vor fi distribuite cardurile de energie. Ulterior, vor fi transferați bani către Poșta Română, iar de pe 20 februarie se vor putea efectua plățile.

Schema are aproximativ patru milioane de beneficiari.

 Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ECONOMIE

RISC major pentru industria FARMACEUTICĂ din România din cauza taxei clawback majorate de Comisia Europeană. Ce spune PRIMER

Publicat

PRIMER, din care face parte și Terapia Cluj, trage un puternic semnal de alarmă: „Revizuirea în sus a taxei clawback ca urmare a solicitărilor Comisiei Europene va însemna un dezastru pentru pacienții români și un risc major pentru viitorul industriei farmaceutice din România.”

„PRIMER – care reunește cele mai importante 19 situri de fabricație de medicamente din țară – atrage atenția asupra importanței maxime cu care Guvernul României trebuie să gestioneze solicitarea venită din partea Comisiei Europeane de eliminare a taxei clawback reduse în mod special, la 15%, stabilită de Parlamentul României în 2020, pentru medicamentele românești. Lipsa unei abordări profesioniste din partea autorităților românești va genera discontinuități mult mai mari decât în prezent în aprovizionarea pacienților cu medicamente produse local, punând totodată sub semnul întrebării continuarea activității majorității producătorilor de medicamente din țară.

Reprezentanții PRIMER reamintesc că taxa clawback – taxa pe venituri unică în industria de medicamente – este plătită încă din 2011 de producători, în condițiile în care prețurile medicamentelor sunt impuse de Ministerul Sănătății, astfel încât nicio parte a taxei nu poate fi absorbită în prețul de vânzare al medicamentelor.

Așadar, apare un fenomen periculos: medicamentele nu se pot scumpi, însă vor dispărea din piață, pentru că aplicarea unei taxe clawback în creștere va duce la prăbușirea rentabilității produselor farmaceutice, iar producătorii nu vor avea alta soluție decât să le scoată din portofoliu. Acest fenomen a dus deja la retragerea multor produse din nomenclator și creează reale probleme pacienților în a-și asigura continuitatea la tratamente însă, în contextual actual, în care începând cu anul 2022 au crescut prețurile la materii prime, materiale și utilități, impactul va fi unul mult mai dramatic.

Comparativ, o taxă similară a fost introdusă recent în Ungaria, ca și o taxă de solidaritate, însă ea are o valoare de maximum 8% și se aplică doar în cazul cifrelor de afaceri foarte mari. În Romania, producătorii plătesc taxa clawback de 15%, disproporționat de mare, taxa fiind la cel mai înalt nivel din UE, mai completează reprezentanții PRIMER.

Mai mult decât atât, taxa clawback este motivul pentru care industria românească de medicamente nu a înregistrat progrese semnificative în ultimii 10 ani, România devenind dependentă de importuri în proporție de 80%, iar efectele s-au văzut, inclusiv în problemele de aprovizionare cu medicamente specifice de sezon.

În acest sens, PRIMER face apel la Primul Ministru Nicolae Ciucă și la Ministrul Sănătății Alexandru Rafila să abordeze cu maximă prudență și profesionalism solicitarea Comisiei Europene, în contextul specific al problemelor pe care le au pacienții și industria farmaceutică din România. Luarea unei decizii de revizuire în sus a taxei clawback pentru fabricile de medicamente din țară, care produc medicamente generice, la prețuri accesibile, înseamnă compromiterea gravă a accesului pacienților la medicamente și un efect negativ asupra unui sector economic care are nevoie de sprijin și nu de măsuri fiscale împovărătoare”, se arată în comunicatul PRIMER.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax