Connect with us

EVENIMENT

STUDIU. Ce culoare ajută cel mai mult la VÂNZAREA unei mașini

Publicat


remy lovesy ckgbpqu3tes unsplash

”Câte case, atâtea obiceiuri” este o expresie populară care punctează un lucru fundamental – oameni diferiți preferă lucrurile diferit. Lucru la fel de adevărat și în piața mașinilor second hand când vine vorba despre preferințele clienților asupra culorii caroseriei și cum acestea influențează rapiditatea cu care se vinde un autoturism. Deși gusturile diferă puternic există și tendințe generalizate. carVertical, platforma online care oferă acces utilizatorilor la istoricul oricărei mașini pe baza codului VIN, a întocmit un studiu despre cum influențează în mod direct culoarea mașinii cât de rapid sau cât de lent se vinde un vehicul la mâna a doua.

Culoarea care se vinde cel mai rapid pe o mașina este… galbenul

colour influence on the car selling time ro(1)

Probabil cel mai neașteptat rezultat al analizei carVertical este primul lor de pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini și anume galbenul. Cu o medie de stat pe piață de doar 20,8 zile, se pare că mașinile la mâna a doua care au exteriorul colorat galben se vând cel mai repede. Acest lucru se datorează probabil în parte rarității cât și coeficientului de sex-appeal pe care o mașină galbenă îl posedă intrinsec.

Locul doi, în schimb, este ocupat de argintiu, o culoare la care ne-am fi așteptat cu toții. Cu o medie extrem de apropiată de primul loc, mașinile argintii se vând după aproximativ 21,6 zile. Deloc surpinzător având în vedere versatilitatea culorii care poate fi folosită atât într-un mediu de business cât și pentru o mașină de familie. Este suficient să vă uitați pe stradă și veți observa imediat cât de frecvent dați cu ochii de un autoturism argintiu. Motivul este simplu – argintiul se caută.

Locul trei este ocupat de nonculoarea negru. La fel, ușor de asortat la orice gust, versatilitatea negrului face mașinile care poartă această nuanță foarte dezirabile, având o medie de doar 22,9 zile la vânzare.

Pentru a vedea mai de aproape cât de mult influențează culoare timpul de vânzare al unei mașini, carVertical a urmărit și evoluția unui model popular atât în întreaga lume cât și-n România – VW Golf.

„Mașinile de culoare galbenă sunt clar mai vândute în România”

Bucurându-se de o plajă enormă de cumpărători interesați, de la familii la firme și până la studenți, VW-ul Golf se vinde cel mai bine, în mod surprinzător, în culoarea maro. Cu o medie de doar 18,6 zile la vânzare, este dificil de explicat de ce această culoare a prins atât de bine pe acest model. Cert este că preferințele cumpărătorilor sunt clare, un VW Golf maro se vinde în medie cu 35% mai rapid decât un VW Golf alb, cea mai puțin dezirabilă culoare.

Locul doi are o medie de 20,8 zile la vânzare și este ocupat de argintiu, ca și în clasamentul general. Locul trei confirmă și el trendul general fiind ocupat de galben cu o medie la vânzare de 22,6 zile.

„Vedem clar că galbenul face excepție pentru România în regiune. Chiar și în comparație cu țările vecine precum Ungaria, mașinile de culoare galbenă sunt clar mai vândute în România. Este nevoie de aproximativ 3 săptămâni pentru a vinde un vehicul galben în România și deși necesită aproape aceeași perioadă de timp pentru a vinde o astfel de mașină în Ungaria, galbenul este culoarea care se vinde cel mai lent acolo. Acest lucru arată cât de diferite pot fi piețele învecinate” – spune Matas Buzelis, directorul de comunicații carVertical.

Mașinile care au această culoare se vând cel mai greu

Dacă mașinile galbene dispar cel mai rapid de pe piață, la polul opus, culoarea care se vinde cel mai greu pe o mașină este bejul. Deși bejul este o alegere neutră, foarte populară când vine vorba de design interior, se pare ca în lumea automobilelor șoferii se feresc de ea. Cu o medie de 26,2 zile la vânzare bejul nu este totuși o catastrofă, diferența dintre bej și culoare de pe primul loc fiind de puțin peste 5 zile. În procente, în schimb, putem spune că diferențele sunt semnificative – vă ia în medie cu 26% mai mult timp să vindeți o mașină bej decât una galbenă.

Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi cu o medie de 24,8 și respectiv 24,7 zile la vânzare. Mașinile albe sunt probabil asociate cu flotele auto ale companiilor și în plus albul tinde să ascundă liniile caroseriei făcând orice model să pară mai banal decât dacă ar avea culoare.

„Vehiculele bej sunt de obicei mai dificil de vândut deoarece nu sunt la fel de conservatoare ca unele nuanțe convenționale precum negru, alb, argintiu sau gri. Fiind ușor mai subtil și discret, bejul este adesea alegerea persoanelor cu un gust mai rafinat. Asta explică de ce este nevoie de mai mult timp pentru a vinde astfel de vehicule” – explică Matas Buzelis, expertul auto carVertical.

Gusturile românilor când vine vorba despre culoarea mașinii lor sunt foarte diferite
Cum galbenul este cea mai căutată culoare la români suntem aparte atât în regiune cât și în Europa unde cele mai căutate culori sunt negrul (23,5% din întregul parc auto european), albul (21,1%) și argintiul (17,6%).

În schimb, uitându-ne la locurile doi și trei din topul celor mai ușor de vândut culori la o mașină second hand în România, anume argintiu și negru, ne încadrăm foarte bine în piața europeană. Prin urmare, cu mici excepții tendințele de la noi se suprapun pe tendințele europene.

Sursa: carVertical



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Accident pe centura Vâlcele-Apahida. Un bărbat a rămas încarcerat

Publicat

De

Un accident a avut loc sâmbătă dimineață la ieșire din cartierul Borhanci, pe centura Vâlcele-Apahida.

Pompierii au intervenit sâmbătă dimineață la un accident petrecut pe centura Vâlcele-Apahida, la ieșire din cartierul Borhanci.

Din primele informații, ar fi vorba despre un accident cu o singur autoturism, în interiorul căruia se afla un bărbat încarcerat.

Victima este conștientă și cooperantă.

„La fața locului au ajuns o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj SMURD, tip terapie intensivă mobilă. Bărbatul a fost extras de către echipajele de descarcerare și predat echipajului SMURD. Conform primei evaluări acesta era conștient și cooperant”, au transmis reprezentanții ISU Cluj.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Pro Infrastructură: Licitația tronsonului 2 al centurii metropolitane, ANULATĂ de Primăria Cluj-Napoca

Publicat

De

Asociația Pro Infrastructură a anunțat că licitația pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane a Clujului a fost anulată din nou.

Asociația Pro Infrastructura a arătat, pe rețelele de socializare, că Primăria Cluj-Napoca ar fi descalificat oferta depusă de asocierea condusă de CON A pentru lucrările la tronsonul 2 al centurii metropolitane.

Pro Infrastructură: Licitația tronsonului 2 al centurii metropolitane, ANULATĂ de Primăria Cluj-Napoca

„BREAKING: Anulare-nainte de Săptămâna Mare pe Centura Metropolitană Cluj-Napoca.

Pe 9 aprilie ceream un deznodământ. Acesta a venit astăzi: anularea licitației după 5 luni în care primăria a clocit singura ofertă depusă de către sibienii de la CON-A și bistrițenii de la Dimex în noiembrie 2023.

Este neverosimil felul în care administrația clujeană în frunte cu primarul Emil Boc se chinuie, realmente, să «implementeze» acest proiect: studiu de fezabilitate gestionat din 2017 care trebuia să fie gata în 12 luni dar a durat 4 ani, la prima licitație pornită în februarie 2023 n-a participat nimeni și a fost anulată în mai, iar la a doua au avut nevoie de 5 luni ca să descalifice unica ofertă, deși puteau face asta în 3-4 săptămâni.

Poate a treia oară-i cu noroc”, se arată în postarea Asociației Pro Infrastructură.

Dimex 2000 ar fi primit notificare de anulare a licitației

Potrivit informațiilor Cluj24, firma Dimex 2000, una din asocierea care a depus oferta, ar fi primit o înștiințare de anulare a licitației din partea Primăriei Cluj-Napoca.

Pe platforma SEAP, a licitațiilor publice, licitația de proiectare și execuție a tronsonului 2 al centurii figurează ca fiind „în desfășurare”, dar sprecialiștii Asociației Pro Infrastructura au explicat că schimbarea statusului în „anulată” durează.

Pe de altă altă, Mircea Bulboacă, președintele companiei CON-A din Sibiu, liderul asocierii care a depus oferta, a declarat pentru Cluj24 că nu a primit nicio înștiințare privind anularea licitației și s-a arătat mirat de un asemenea demers al Primăriei clujene.

„Eu nu am fost informat și nu văd de ce s-ar anula”, a spus Bulboacă.

De asemenea, Cluj24 a contactat conducerea Primăriei Cluj-Napoca pentru un punct de vedere, dar nu am primit niciun răspuns.

Costuri mai mari pentru cele două tronsoane de centură

Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat recent actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru centura metropolitană. Astfel, valoarea totală a investiției a crescut la peste 8,65 de miliarde de lei cu TVA.

Tronsonul I a ajuns la peste 6,1 miliarde de lei cu TVA, iar tronsonul II, la peste 2,5 miliarde de lei cu TVA.

„E o chestiune tehnică. Se actualizează valoarea de realizare a centurii metropolitane, tronsonul 2, prin actualizarea indicatorilor tehnico-economici cu nivelul inflației, astfel încât să poata fi finalizată procedura de licitație”, a declarat primarul Emil Boc la Napoca Live.

Amintim că licitația pentru tronsoanele 2 și 3 a fost anulată în mai 2023, deoarece niciun constructor nu s-a înscris la start. Ulterior, licitația a fost relansată sub forma unui singur tronson. În cadrul licitației, a fost depusă o singură ofertă, cea a Asocierii CON-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden.

Contractul pentru primul tronson al centurii metropolitane a fost semnat în luna august 2023 cu Asocierea S.C. Viarom Construct S.R.L. – S.C. Electrogrup S.A.

Durată de execuție este de 20 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 14 luni pentru execuție.

La începutul lunii aprilie, Primăria Cluj-Napoca a făcut cerere către CNAIR pentru a putea face plata pentru exproprieri, astfel încât să poată începe lucrările la centură.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj închiriază spații pentru fumători. Când e licitația

Publicat

aeroport cluj facebook

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj anunță o licitație publică în 16 mai ora 9 pentru închirierea unor spații cu destinația spațiu fumători.

Potrivit anunțului de licitație, un spațiu este situat în incinta aeroportului clujean la Terminalul pasageri Plecări Schengen, parter, zona de Nord, având o suprafață totală de 51,33 mp, iar celălalt la Terminalul pasageri Plecări Non-Schengen, etaj, zona de Nord-Est, având o suprafață totală de 63,60 mp.

Data-limită de depunere a ofertelor este 16 mai ora 8,50, ședința publică de deschidere a ofertelor fiind programată în aceeași zi la ora 9.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Alunecarea de teren de pe str. Uliului, văzută din DRONĂ. Strada e închisă. Viceprimarul Tarcea, la fața locului

Publicat

drona

Craterul apărut pe strada Uliului din Cluj-Napoca în urma surpării de teren de vineri seara a fost surprins de un clujean din dronă, iar imaginile arată dimensiunea sa și faptul că strada este complet blocată pentru accesul mașinilor. Viceprimarul Dan Tarcea a fost la fața locului.

Porțiunea afectată, o lungime de aproximativ 20 m, este îngrădită cu benzi de avertizare și de interzicere a accesului.


Clujenii care locuiesc mai sus pe stradă nu pot folosi mașinile pentru a coborî în oraș, iar accesul se face doar pe jos.

Locuitorii reclamă lipsa de reacție a autorităților și declară că se tem de venirea unei ploi abundente, care ar putea surpa și mai tare drumul.

„Asta e șocant, lipsa de reacție… Genul acesta de calamități se pot întâmpla, dar este o totală lipsă de reacție. Vine Poliția Locală, care nu poate să facă nimic. Avem noroc că nu plouă astăzi, dar ce o să se întâmple dacă mâine sau în următoarele zile o să plouă? Nu vine niciun profesionist din Primărie să ia vreo decizie”, a declarat un locuitor al străzii.

Vom reveni cu detalii despre intervenția autorităților și vom prezenta și soluții tehnice propuse de acestea pentru stabilizarea alunecării.

Viceprimarul Tarcea la fața locului

UPDATE. Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, și directorul Poliției Locale, Marcel Bonțidean, au fost sâmbătă dimineață la locul surpării de pe strada Uliului și au vorbit cu un locuitor al străzii.

Tarcea nu a făcut declarații și a spus doar că autoritățile locale sunt preocupate să găsească soluții pentru rezolvarea situației.

Locuitorii care locuiesc mai sus pe stradă au o cale de acces prin Hoia, un drum neasfaltat, de pământ și piatră.

„Doamne ferește să avem nevoie de ambulanță sau de pompieri”, a spus un locuitor de pe Uliului.

 

Sursa video & foto: Sergiu Răzvan

drona

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax