Connect with us

ECONOMIE

Stimularea electrificării vehiculelor comerciale: E.ON se pregătește pentru viitoarea piață de e-transport

Publicat


e.on drive etransport

Compania energetică E.ON se concentrează pe viitoarea piață a transportului electric. Cu scopul de a-și extinde în mod semnificativ afacerile cu produse, tehnologii și servicii pentru flotele de vehicule comerciale electrice, E.ON și-a reunit activitățile existente într-o nouă unitate organizațională. Până în 2025, oferta de e-mobilitate a E.ON pentru încărcarea electrică a vehiculelor comerciale va fi extinsă pentru a deveni lider de piață în Europa, sub denumirea E.ON Drive eTransport.

Vehiculele comerciale alimentate cu baterii sunt încă o excep-ție. Spre deosebire de piața autoturismelor, sectorul transpor-turilor se află în prezent doar la începutul evoluției sale către o mobilitate fără emisii. Dar interesul companiilor și al municipalităților pentru electrificarea parcurilor lor auto este în creștere.

Având în vedere obiectivele climatice, creșterea transportului de mărfuri și anumărului de motoare electrice în transportul public local și pe distanțe lungi, provocările legate de infrastructura de încărcare, utilizarea terenurilor și conectarea la rețea devin, de asemenea, din ce în ce mai exigente.

„Este clar că UE își poate atinge obiectivele climatice doar dacă emisiile de CO2 din transporturi sunt reduse drastic. Aici se află marile pârghii pentru protecția climei. Prin urmare, vehiculele electrice vor câștiga considerabil în importanță și în sectorul vehiculelor comerciale”, spune Patrick Lammers, COO Commercial la E.ON.

Furnizor de soluții integrate de energie

„Soluțiile de încărcare și conceptele integrate de mobilitate și energie reprezintă o competență de bază a E.ON. Prin noua noastră poziționare, dorim să devenim, în viitor, principalul furnizor de soluții integrate de energie și încărcare pentru vehiculele comerciale electrice din Europa.

În acest fel, vom face ca viziunea transportului durabil să devină realitate, împreună cu orașele, municipalitățile și companiile”, adaugă Lammers.

E.ON se pregătește acum să joace un rol de lider pe piața transportului electric. Afacerea cu soluții de mobilitate durabilă pentru electrificarea transportului de marfă și a transportului local de călători nu este nouă pentru companie. Din 2016, E.ON implementează proiecte corespunzătoare și soluții de încărcare pentru flotele de dube, camioane și autobuze în Europa.

Obiectivul este de a avansa în continuare electrificarea ca factor-cheie pentru lanțurile de aprovizionare și logistică durabile, precum și pentru un transport local și pe distanțe lungi atractiv, împreună cu partenerii din întregul ecosistem al transportului electric. În plus, soluțiile pentru piața încă tânără a utilajelor de construcții acționate electric vor completa portofoliul în viitor.

Electromobilitatea înseamnă mai multă protecție a climei și mai puțină dependență de energiile fosile

Electrificarea flotelor de vehicule comerciale are un potențial mare pentru operatori: obiectivele climatice ambițioase și un accent mai puternic pe aspectul ecologic fac din electromobilitate un pas logic pentru companii. Orașele și mu-nicipalitățile beneficiază de o calitate îmbunătățită a vieții în general.

Nu în ultimul rând, există și avantaje economice clare, în special atunci când flotele electrice sunt integrate într-un sistem energetic holistic, fără combustibili fosili, care integrează, de exemplu, modulele solare și soluțiile de stocare a bateriilor.

În calitate de furnizor de servicii complete pentru mobilitatea electrică și infrastructura de încărcare, E.ON oferă deja acces la o rețea vastă de peste 160.000 de puncte de încărcare în toată Europa. Scopul este de a avea 200.000 de puncte de încărcare până la sfârșitul anului 2022.

Operatorii de vehicule comerciale, cum ar fi cei care se ocupă de comerț cu ridicata și cu amănuntul, logistică, întreprinderi locale, servicii de livrare, municipalitățile, companiile de transport de pasageri și de transport pe distanțe lungi și companiile de construcții beneficiază de infrastructură de încărcare și electrificare concepută individual, de servicii digitale pentru organizarea și monitorizarea flotelor lor electrice, precum și de energie electrică 100% verde, la cerere.

Oferta E.ON include toate etapele, de la finanțare și analiza locației până la conectarea la rețea și punerea în funcțiune. Acest lucru vine în sprijinul clienților care doresc să se impliceînelectromobilitate.

Drumul către o tranziție spre mobilitate, fără limite

E.ON adoptă o abordare neutră din punct de vedere tehnologic și orientată vizibil spre tranziția energetică în sectorul trans-porturilor. Pentru trecerea urgentă și necesară către o mobili-tate prietenoasă cu mediul, este esențial să se țină seama de diferitele profiluri de cerințe ale operatorilor de vehicule co-merciale.

Acest lucru se aplică, de exemplu, gamelor și aplicațiilor și sarcinilor specifice. E.ON dorește să ofere clienților săi soluția optimă de mobilitate pentru domeniul lor de aplicare și se concentrează nu numai pe concepte pur electrice, ci și pe concepte bazate pe hidrogen.

„Obiectivul nostru este de a impulsiona rapid și sistematic tranziția energetică în Europa, cu soluții inovatoare pentru clienți. Acest obiectiv poate fi atins dacă răspundem nevoilor extrem de individuale ale clienților noștri, precum și cererii de compatibilitate climatică – inclusiv în domeniul mobilității.

Ne considerăm un partener de dezvoltare pentru clienții noștri, cu care împărtășim aceleași viziuni: mai puțin CO2, lanțuri de aprovizionare sustenabile și o calitate mai bună a vieții în orașele și comunitățile noastre”, conchide Patrick Lammers.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT în Turda. Un bărbat a fost LOVIT de o mașină. Este în stare gravă. A intervenit ISU Cluj

Publicat

ambulanta

Un bărbat a fost lovit de o mașină, vineri, în Turda, pe str. Victoriei. A intervenit ISU Cluj, care îi acordă primele îngrijiri.

Din informațiile primite, bărbatul ar fi în stare gravă.

ACCIDENT în Turda. Un bărbat a fost LOVIT de o mașină. Este în stare gravă. A intervenit ISU Cluj

Update:

„Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au intervenit de puține momente pentru a acorda primul ajutor calificat unui tânăr implicat într-un accident rutier, petrecut pe strada Victoriei din municipiul Turda.

La fața locului s-au deplasat o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj SMURD, unde au găsit două autoturisme și o trotinetă avariată, precum și un tânăr care prezenta mai multe traumatisme, în stare de conștiență.

Echipajele operative i-au acordat primul ajutor calificat, ulterior fiind transportat la spital pentru îngrijiri medicale”, a transmis ISU Cluj.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Viorel Băltărețu: Clujul e întârziat în dezvoltare. Cu 15 până la 20 de ani

Publicat

Viorel Băltaretu

“Un Cluj sănătos economic înseamnă că toți locuitorii lui au, datorită locului de muncă sau afacerii proprii, o viață tihnită: o locuință, un salariu decent, economii. Apoi, mai înseamnă ca au parte de servicii publice de calitate, de la infrastructură, salubritate, sănătate și educație, până la mediu și funcționari care îi tratează cu respect. Asta e departe de a fi realitatea Clujului de azi. Orașul nostru a fost lăsat să se dezvolte inegal, fără o direcție clară. Unii o duc bine, alții sunt sufocați de costul vieții”, spune Viorel Băltărețu, deputat de Cluj și candidat în alegerile pentru Primăria Cluj-Napoca din partea Alianței Dreapata Unită.

Prezent la dezbaterea recentă pe tema ”Economia Clujului”, Băltărețu și-a prezentat planul pentru dezvoltarea economică a Clujului: “Creșterea bazei de impozitare, cu păstrarea nivelului de taxare curent și a gradului de colectare a taxelor, prin digitalizarea administrației, pentru a simplifica procesul de plată a taxelor și impozitelor locale – sunt cele două direcții prin care voi aduce mai mulți bani la Primărie.

Vă dau câteva exemple: colectarea automatizată a impozitului pe proprietăți, eficientizarea și transparentizarea sistemului de închiriere și plată a locurilor de parcare și implementarea unui sistem GIS, care să ne arate și dacă toate proprietățile sunt impozitate corect.

Investiții sub 35%

Antreprenor de meserie, deputatul clujean a tras un nou semnal de alarmă în ce privește procentul investițiilor în bugetul orașului, care nu a depășit 35% în ultimii ani.

“Avem nevoie atât de investiții publice, cât și private. Pe de o parte, e nevoie de marile proiecte de infrastructură amânate cu deceniile – centura ocolitoare cu drumurile de legătură, trenul metropolitan și terminalul cargo -, dar și de construcția de noi parcuri industriale și a unui centru de expoziții – conferințe, care vor aduce noi investitori privați”.

Infrastructura rutieră

“În economie, lucrurile trebuie făcute eficient, dar mai ales la timpul lor. Azi, orașul nostru încă se căznește să își facă infrastructură rutieră, infrastructură al cărei timp era acum 15 – 20 de ani, ca să putem profita din plin de avantajele ei economice.

În timp ce orașele europene dezvoltate se concentrează pe aspecte climatice, neutralitate în emisiile gazelor de seră, smart city și inteligență artificială, Clujul bate pasul pe loc în dezvoltarea urbană.

Dacă Primăria continuă strategia “randări și licitații anulate” și nu trece la fapte, vom rămâne în trecut”, a concluzionat Viorel Băltărețu în finalul dezbaterii.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Un căprior s-a întors în sălbăticie cu ajutorul jandarmilor clujeni, după ce a ajuns în curtea unei firme din Mărăști

Publicat

De

Căprior salvat de jandarmii din Cluj

Jandarmii clujeni au eliberat în sălbăticie un căprior găsit în curtea unei societăți comerciale din cartierul Mărăști. Animalul nu a fost rănit.

Prezența căpriorului în curtea unei societăți comerciale din cartierul clujean Mărăști a fost sesizată, vineri, printr-un apel la 112.

Un echipaj de jandarmerie din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj a intervenit la fața locului și a imobilizat animalul pentru a nu-i provoca leziuni.

Ulterior, căpriorul a fost eliberat în mediul natural, în afara zonei locuite, arată reprezentanții IJJ Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Creștere uriașă a furturilor de mașini, în 2023, la Cluj. Mai multe accidente pe drumurile din județ, anul trecut

Publicat

De

mașini

În 2023, în județul Cluj a crescut numărul de furturi de mașini, cu aproape o treime, însă s-au înregistrat mai puține furturi din locuințe sau din magazine.

Numărul infracțiunilor sesizate în județul Cluj în anul 2023 a fost de 17.659, cu circa 5% mai mare decât în anul anterior, se arată într-un raport al Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Cluj.

În 2023, s-a înregistrat o creștere ușoară a numărului de infracțiuni contra persoanei, dar și a celor de lovire și alte violențe. De asemenea, au fost sesizate 5 infracțiuni de omor și 6 tentative de omor.

Cele mai multe infracțiuni sesizate (8.167) se referă însă la fapte de criminalitate contra patrimoniului (circa 46% din totalul infracțiunilor sesizate). Dintre acestea, majoritatea au fost furturi (4.037 de infracțiuni).

A crescut numărul furturilor din și de autoturisme

De-a lungul anului 2023, a scăzut numărul infracțiunilor de furt din locuințe, din societăți comerciale și din buzunare, poșete şi genți. S-a  înregistrat însă o creștere a infracțiunilor de furt de autovehicule (+29,79%) și din autovehicule (+1,79%).

Totodată, a crescut ușor numărul infracţiunilor stradale (+3,96% față de 2022). 40,15% dintre acestea sunt infracţiuni de furt, iar 21,18% sunt infracțiuni de distrugere.

Peste 1.200 de accidente de circulație, mai multe decât în 2022

În ceea ce priveşte riscul rutier, în 2023, pe raza judeţului Cluj au fost înregistrate 1.216 (+7) accidente de circulaţie, 206 (+5) dintre acestea fiind raportate ca accidente rutiere grave.

Din punctul de vedere al consecinţelor acestor accidente, indicatorii analizaţi au evidenţiat faptul că cele 206 accidente rutiere grave s-au soldat cu decesul a 46 persoane (+2) și rănirea gravă a 184 de persoane (+10).

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax