Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Specialist: Comedia lui Boc, după 5 ani de studii de fezabilitate, centura Cluj începe cu lărgirea unei străzi pe 2 km

Publicat


boc centura
Fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma (USR), a criticat modul în care Primăria Cluj-Napoca a început proiectul centurii metropolitane.
”Comedia lui Boc: după 5 ani de studii de fezabilitate, centura Cluj începe cu lărgirea unei străzi pe 2km.
Studiul de fezabilitate pentru centura Cluj este gestionat de primăria Cluj din 2017 și ar fi trebuit să fie gata în 12 luni. Abia în toamna anului trecut studiul a fost finalizat.
Centura ar urma să aibă 42 km lungime, la care se adaugă 32km de drumuri de legătură și ar trebui să coste 1,4 miliarde de euro.
Însă, în mod surprinzător, edilul Clujului a decis să prioritizeze lărgirea de la 4 la 6 benzi a drumului Cluj – Florești pe o lungime de 2 km, în loc să liciteze cu celeritate sectoarele de centură care să scoată cu adevărat traficul din Cluj și din zona metropolitană.
Și ce e și mai grav e faptul că, pe perioada lucrărilor estimată a dura 14 luni, traficul infernal dintre Cluj și Florești va circula restricționat pe o bandă pe sens. Dacă astăzi se circulă bară la bară pe 4 benzi în cea mai mare parte a timpului, o astfel de restricție va bloca complet conexiunea Cluj – Florești. Era absolut necesară asigurarea a 4 benzi de circulație pe toată perioada lucrărilor pentru limitarea deranjului în trafic.

Termene nerealiste

Caietul de sarcini are 223 de pagini și este un ”copy-paste” de la Compania de Drumuri, cu nenumărate referințe la lucrări specifice autostrăzilor. Pe anumite sectoare grosimea straturilor de asfalt nu este specificată, iar termenele de verificare și aprobare a documentelor de proiectare sunt nerealiste, mai exact 15 zile în total pentru inginer, primăria Cluj și CNAIR.
În cazuri similare de documentații neprofesioniste la Compania de Drumuri constructorii serioși nu au participat la licitații, iar pe perioada contractului problemele, blocajele și litigiile în instanță au fost la ordinea zilei.
Emil Boc nu a fost în stare în toți acești ani să ofere clujenilor decât amânări, amăgiri și mult amatorism în cazul marilor proiecte de infrastructură. Iar perspectivele sunt la fel de sumbre în lipsa unor profesioniști care să gestioneze aceste investiții transformaționale”, a arătat Cosma.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Dispariţia omenirii din cauza inteligenţei artificiale (AI). Avertismentul celor din domeniu

Publicat

De

inteligenta artificiala pixabay

Mai mulţi directori ai unor companii care dezvoltă inteligenţă artificială (AI), printre care şi Sam Altman, CEO al OpenAI, s-au alăturat marţi unor experţi şi profesori din domeniu pentru a-şi exprima îngrijorarea cu privire la ‘creşterea riscului de dispariţie (a omenirii n.r.) din cauza AI’, solicitându-le factorilor de decizie politică să ia în serios această ameninţare şi să o considere la fel de gravă cum este ameninţarea unui război nuclear sau a unei pandemii, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

‘Diminuarea riscului de dispariţie din cauza AI trebuie să reprezinte o prioritate globală, la fel ca alte riscuri grave pentru întreaga societate umană, aşa cum sunt pandemiile sau războiul nuclear’, conform celor 350 de semnatari ai unei scrisori deschise publicate de organizaţia nonprofit Center for AI Safety (CAIS).

Alături de Altman, această scrisoare a fost semnată şi de directorii companiilor AI DeepMind şi Anthropic, precum şi de directori din cadrul Microsoft şi Google. De asemenea, pe lista de semnături se află şi Geoffrey Hinton şi Yoshua Bengio – doi dintre aşa-numiţii ‘naşi ai inteligenţie artificiale’, care au primit premiul Turing în 2018 pentru activitatea lor în domeniu, dar şi numeroşi profesori de la universităţi precum Harvard sau Tsinghua, din China.

În cadrul unui comunicat al organizaţiei CAIS este invocat cazul companiei Meta, unde lucrează cel de-al treilea ‘naş’ al inteligenţei artificiale, Yann LeCun. Niciun reprezentant al acestei companii nu a dorit să semneze scrisoarea deschisă.

În luna aprilie, Elon Musk şi alţi experţi din domeniu au fost primii care au vorbit despre riscurile pentru societate în ansamblu ale acestei tehnologii.

Desigur că AI este o tehnologie ce poate fi revoluţionară în domenii precum cel medical, dar poate duce şi la intruziuni în viaţa personală a oamenilor, se poate afla la baza unor puternice campanii de dezinformare şi poate provoca noi probleme atunci când maşinile inteligente vor gândi pentru ele.

Unul dintre pionierii acestui domeniu (şi semnatar al scrisorii) Geoffrey Hinton a declarat recent pentru Reuters că inteligenţa artificială ar putea fi ‘o ameninţare mai urgentă’ pentru omenire decât schimbările climatice

Citește mai departe

Aberații de România

Judecătoarea clujeană Dana Gîrbovan o „pălmuieşte” pe ambasadoarea SUA: „Mentalitate străină democraţiei”

Publicat

De

Judecătoarea clujeană Dana Gîrbovan, preşedinte al Uniunii Naţionale a Judecătorilor din România (UNJR) şi preşedintele Curţii de Apel Cluj îi dă o replică tăioasă ambasadorei SUA în România, Kathleen Kavalec, şi le atrage atenţia tuturor ambasadorilor străini din România în ceea ce priveşte sfaturile lor referitoare la reforma în justiţie, fără a vorbi în cunoştinţă de cauză.

Mentalitate străină democraţiei

„Declarația ambasadorului SUA Kathleen Kavalec referitoare la instituția prescripției reflectă o mentalitate străină democrației și statului de drept
Într-un interviu acordat G4Media pe data de 1 iunie 2023, referindu-se la problema prescripției răspunderii penale, ambasadorul SUA la București, Kathleen Kavalec, a declarat că: „Un lucru pe care l-am observat eu este o problemă legată de instituția prescripției care este folosită pentru a permite oamenilor care sunt urmăriți penal să fie liberi pentru că timpul se scurge în urmărirea penală. Înțeleg că s-au făcut unele eforturi pentru a încerca să se corecteze această problemă, dar au existat multe cazuri în care oamenii au folosit acest lucru pentru a evita pedeapsa, iar acest lucru trebuie să se schimbe.

Așadar, ne vom oferi sprijinul, formarea și asistența noastră în oricare dintre aceste domenii pentru a consolida instituțiile și pentru a consolida capacitatea României de a combate corupția și de a o preveni.”
Declarația șochează prin mentalitatea pe care o reflectă, străină de valorile occidentale.
În toate statele democratice dreptul statului de a trage la răspundere penală persoanele despre care se presupune ca au săvârșit infracțiuni se stinge, dacă acesta nu este exercitat într-un anumit interval de timp.

Termenul de prescripție este stabilit în funcție de gravitatea faptelor, existând doar o serie de infracțiuni foarte grave pentru care tragerea la răspundere este imprescriptibilă. În acest mod este realizat echilibrul între interesul general și cel personal.
Prescripția răspunderii penale are la bază ideea că, pentru a-și atinge scopul, acela al realizării ordinii de drept, răspunderea penală trebuie să intervină prompt, cât mai aproape de momentul săvârșirii infracțiunii, întrucât doar în acest fel poate fi realizată prevenția generală și cea specială, putând fi astfel creat, pe de o parte, sentimentul de securitate a valorilor sociale ocrotite, iar, pe de altă parte, încrederea în autoritatea legii.
Aceste principii de drept ancestrale se regăsesc atât în dreptul românesc și european, cât și în cel american. Ba se regăseau până și în dreptul sovietic”, arată Dana Cîrbovan.

 

Ambasadorul SUA neagă dreptul cetăţenilor români

Replica judecătorului clujean merge mai departe

„Or, prin declarația dată, ambasadorul SUA neagă dreptul cetățenilor români de a beneficia de aceleași instituții juridice ca și cetățenii americani și cei europeni, în baza unor legi clare și predictibile.

Nu e vina cetățeanului că Statul Român a fost incapabil să reglementeze, într-un mod previzibil și clar, instituția juridică a prescripției sau că procedurile judiciare durează uneori nepermis de mult, de aceea este intolerabil ca instituții fundamentale ale dreptului – cum e prescripția – să fie puse sub semnul îndoielii.
Declarația ambasadorului SUA reflectă așadar un tip de mentalitate străin statelor democratice, ce au în centru omul cu drepturile și libertățile lui fundamentale.
Într-un stat de drept democratic, prezumția de nevinovăție este sfântă, pentru că, în lipsa acesteia, nimeni nu ar mai avea nici o șansă în fața forței statului, fiecare cetățean fiind prezumat „ab initio” vinovat de ceva. Așa gândeau sovieticii, care făcuseră o doctrină din afirmația stalinistă că „nu există oameni nevinovați, ci numai persoane de care nu ne-am ocupat suficient”.

În statele totalitare, atunci când un cetățean e acuzat – mai ales de fapte contra statului, proprietăților sau instituțiilor sale -, acesta este privit ca vinovat, dreptul la apărare fiind iluzoriu.

Așa era în perioada stalinistă cu procesele spectacol (show trials), unde omul era pur şi simplu strivit de mecanismul infernal al autorității statale în aplauzele și la instigarea presei.

Toate drepturile procesuale sunt un scut al omului în fața forței nelimitate a statului și potențialului abuz ce derivă din această forță, de aceea reglementarea lor strictă și clară este, în realitate, și o componentă a democrației și statului de drept.

În aceeași cheie trebuie înțeleasă și instituția prescripției penale. În deciziile sale, Curtea Constituțională reia o serie de principii unanim recunoscute de doctrină și jurisprudență, amintite mai sus.

Totodată, în Decizia 297/2018, Curtea explică că: „A accepta soluția contrară înseamnă a crea, cu ocazia efectuării unor acte procedurale care nu sunt comunicate suspectului sau inculpatului și care au ca efect întreruperea cursului prescripției răspunderii penale, pentru persoana în cauză o stare de incertitudine perpetuă, dată de imposibilitatea unei aprecieri rezonabile a intervalului de timp în care poate fi trasă la răspundere penală pentru faptele comise, incertitudine ce poate dura până la împlinirea termenului prescripției speciale, prevăzut la art.155 alin.(4) din Codul penal”.

În concluzie, reglementarea clară a termenului de prescripție, inclusiv sub aspectul modalității de întrerupere a acestuia, este o constantă în istorie și în statele democratice, având rolul, pe de-o parte, de a stimula organele judiciare să își îndeplinească atribuțiile în așa fel încât faptele care constituie infracțiuni să fie identificate și constatate în timp și în mod complet, iar drepturile persoanelor vătămate să fie apărate, și, pe de altă parte, de a proteja acuzații prezumați nevinovați de purtarea stigmatului acuzării pe o perioadă nedefinită de timp.

Exact această esență fundamentală este pur și simplu desconsiderată de ambasadorul SUA prin declarația dată, ce nu face nici o referire la nevoia de legi clare și predictibile, de echilibru între eficiența anticorupției și respectarea drepturilor omului.
Implicarea ambasadelor în nesfârșita reformă a justiției nu a avut ca principală grijă consolidarea democrației, apărarea drepturilor și libertăților fundamentale, ci acestea acționează declarat în numele „eficienței”, și, desigur, „pentru a consolida instituțiile și pentru a consolida capacitatea României de a combate corupția și de a o preveni”.

Am auzit de multe ori, ca justificare din partea ambasadelor, necesitatea „eficienței” justiției din perspectiva intereselor mediului de afaceri, lipsind însă din discursul lor referirile la drepturile și libertățile cetățenilor.

Am avut ocazia de a constata singuri efectele neșfârșitelor „reforme” ale justiției, sprijinte de Ambasada Statelor Unite, de alte ambasade sau de Comisia Europeană.
Am ajuns azi cu un sistem de justiție efectiv pe cotă de avarie, cu peste o mie de posturi vacante doar la judecători, un sistem ce nu mai atrage absolvenții buni și foarte buni de drept, majoritatea candidaților nefiind capabili să obțină nici măcar minima notă șase pentru a deveni magistrați și a ocupa posturile vacante.
Pretinsa reformă privind pensiile de serviciu, în plină ofensivă, are toate șansele de a îngropa cu totul orice speranță că sistemul de justiție românesc își va reveni într-un orizont rezonabil de timp.

În 2016, UNJR trimitea o scrisoare deschisă ambasadorului SUA de la acea vreme, în care arătam că: „Administratia justitiei intr-un stat democratic este un proces ce se desfasoara cu rigurozitate si strict in limitele legii, cu respectarea tuturor drepturilor si obligatiilor procedurale (due process) tocmai pentru a pastra un just echilibru intre interesul public si demnitatea, drepturile si libertatile fiecarei persoane. Orice derapaj trebuie punctat si corectat pentru a preveni erori ulterioare, iar acest lucru se poate face doar analizand obiectiv si critic aceasta activitate.”
https://www.unjr.ro/…/scrisoare-deschisa-din-partea…/

Sub stindardul luptei anticorupției purtate prin protocoale secrete, proceduri neconstituționale, toleranță la orice abuz în numele eficienței cerute de Uniunea Europeană, SUA și alte state, s-au șubrezit principii și instituții fundamentale pentru democrație și drepturile omului în România, cu efect direct în pierderea încrederii românilor în UE și SUA.

Este datoria fiecăruia dintre noi să nu stăm tăcuți în fața atacurilor la adresa drepturilor fundamentale și libertăților individuale sau a relativizării importanței acestora, indiferent dacă ni se pare că ne privesc sau nu.
Orice acceptare a unui compromis atunci când vine vorba despre respectarea drepturilor și libertăților fundamentale este un pas spre un stat totalitar, în care omul devine o simplă piesă într-un angrenaj, de care statul se poate dispensa, atunci când nu mai corespunde nevoilor sale.

Recomandarea mea către toți ambasadorii străini din România este ca, înainte de a ne mai da sfaturi despre „reforma” justiției, să înțeleagă contextul istoric, să vadă cum s-a făcut justiție în URSS și în România în perioada stalinistă, pentru a înțelege deficienţele profunde la nivel de mentalitate democratică cu care ne confruntăm și în prezent”, conchide judecătoarea clujeană.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. Cum arată Parcul Ștefan cel Mare din spatele Teatrului Național Cluj-Napoca

Publicat

parc st

Lucrările la Parcul Ștefan cel Mare din spatele Teatrului Național Cluj-Napoca vor fi gata în luna iulie, după ce zona a intrat într-un amplu proces de reabilitare, început în august 2021.

Suprafața aflată în proces de reabilitare este de 1,2 hectare și include esplanada şi spaţiile verzi aferente clădirii Teatrului Naţional Cluj-Napoca. Primăria Cluj-Napoca urmărește realizarea în această zonă a unui spațiu public de calitate dedicat relaxării de zi cu zi.

Ce a inclus proiectul

– plantarea a 64 arbori, 1474 arbuști, 2910 flori cu bulb și 6626 plante perene
– un spațiu multifuncțional pentru organizarea de evenimente și festivități de mici dimensiuni
– modernizarea aleilor, realizarea unui singur acces auto pentru mașinile de intervenție și realizare accese pietonale și pentru biciclete, interconectate;
– instalarea de mobilier urban modern (bănci, cuburi, coșuri de gunoi ș.a.);
– loc de joacă pentru copii;
– amplasarea unei scene demontabile în spatele clădirii teatrului;
– construcția a 4 fântâni arteziene;

– rastel pentru biciclete cu dale înierbate;
– stație pentru încărcarea mașinilor electrice;
– amplasare corpuri de iluminat cu proiectoare;
– instalare sistem de irigații automatizat;
– punct gospodăresc îngropat;
– toaletă automată accesibilă persoanelor cu dizabilități.

Valoarea contractului este de 11.726.450,26 lei (TVA inclus).

Citește mai departe

ECONOMIE

VIDEO. Clujeni, pregătiți-vă. În 6 iunie vă puteți înscrie în Programul Casa Verde Fotovoltaice. Toate detaliile

Publicat

panouri fotovoltaice (9)

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță că următoarea regiune unde se vor face înscrieri pentru programul Casa Verde Fotovoltaice este Regiunea Nord-Vest, reprezentată de județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș.

Înscrierile încep în data de 6 iunie 2023, ora 10, și se încheie în 8 iunie, ora 23,59. Bugetul alocat acestei regiuni este de 240 milioane de lei.

Documente necesare

Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:
a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic;
e) copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelorconstrucții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.

Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni.
În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanţare pentru acelaşi imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanţare care îndeplineşte criteriile de eligibilitate.

Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate.

Documente pentru unități de cult

Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicație sunt:
a) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
b) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
c) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic.
Solicitantul unitate de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.

Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiția suportării unei contribuții proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.
Suma finanțată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferența până la valoarea totală a facturii se suportă de către beneficiar din surse financiare proprii.

Unde se face înscrierea

Solicitanții persoane fizice se pot înscrie în aplicația informatică destinată Programului Casa Verde Fotovoltaice accesând link-ul: https://depunerefotovoltaice.afm.ro/.

”Pentru a preveni un blocaj din cauza suprasolicitării aplicației informatice, recomandăm accesarea link-ului https://depunerefotovoltaice.afm.ro/ și de pe pagina de facebook AFM – https://www.facebook.com/profile.php?id=100064892042624.

Înscrierea solicitantului se va face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare.
Documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație.

Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior”, arată reprezentanții AFM.

Mai multe informațiii AICI.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax