EVENIMENT
SONDAJ. Motivele pentru care angajații români vor să se vaccineze, dar și cele pentru care o parte refuză imunizarea
Un sondaj făcut în luna martie printre angajații români a scos la iveală motivele pentru care unii acceptă vaccinarea, dar și cele care îi fac pe alții să refuze.
Speriați de gândul că s-ar putea infecta, 37,1% dintre angajații români care au participat la un sondaj BestJobs declară că se vor vaccina împotriva COVID-19. Sondajul scoate la iveală și motivele pentru care unii angajaţi nu vor să se vaccineze.
Conform aceluiași sondaj, 16,4% dintre angajați spun că s-au imunizat deja cu unul din serurile anti-COVID.
Întoarcerea la o viață normală, fără restricții, și dorința de a-i proteja pe cei dragi sunt principalele motive care au cântărit în decizia de imunizare pentru cei mai mulți dintre respondenți, respectiv 47%.
Patru din 10 respondenți la sondaj consideră vaccinarea împotriva COVID-19 eficace și sigură și cred că este cea mai bună soluție de a pune capăt pandemiei.
Alți 15% o văd doar ca pe o soluție temporară de ținere sub control a pandemiei, iar pentru 11% este o șansă ca economia să își revină la normal, iar locurile de muncă să fie protejate.
Lipsa încrederii sau teama de efecte adverse, printre argumentele celor care nu vor să se vaccineze
Există însă și o categorie, aproximativ 31% dintre respondeți, care privește imunizarea în masă a populației ca pe o campanie pentru câștiguri a producătorilor de vaccinuri.
Cea mai mare parte a intervievaților care au declarat că nu intenționează să se vaccineze își argumentează decizia prin lipsa accesului la vaccin sau greutatea de a avea acces la vaccin, respectiv 20%.
Lipsa încrederii în eficiența acestei măsuri (16%), teama de efecte adverse (14%) sau lipsa informațiilor suficiente despre efectele vaccinului (13%), sunt alte argumente ale celor care nu intenționează să se imunizeze.
Salariații ar vrea ca angajatorii să faciliteze vaccinarea
Trei din cinci angajați români sunt de părere că angajatorii ar trebui să faciliteze vaccinarea salariaților proprii din companie, pentru că o implicare mai mare din partea companiilor în campania națională de vaccinare ar duce la creșterea ratei de vaccinare în rândul populației.
Întrebați și cum ar putea în mod concret angajatorul să ajute în acest sens, cei mai mulți dintre salariați menționează soluții precum încheierea unui parteneriat cu un centru de vaccinare local (37%) sau facilitarea unor discuții directe între salariații care ezită să se vaccineze și medici, care pot să le răspundă tuturor întrebărilor (24%).
De asemenea, creșterea gradului de informare internă, prin afișe, e-mailuri, newslettere etc., privind beneficiile și riscurile vaccinării în rândul personalului din companie (21%) sau organizarea unui spațiu special amenajat/a unei caravane mobile la locul de muncă pentru vaccinarea personalului (20%) se numără printre soluții.
Vaccinurile, incluse în pachetele de beneficii extrasalariale
De altfel, pe lângă tichetele de masă, prime pentru ocazii speciale, abonamente la clinici medicale private, un program flexibil de muncă sau cursuri și traininguri de dezvoltare personală, mai bine de jumătate dintre angajații români care au participat la sondaj cred că vaccinurile sezoniere împotriva a diverse boli, în special anti COVID-19, ar trebui incluse în pachetul de beneficii extrasalariale.
Sondajul a fost efectuat în perioada 15-31 martie 2021, pe un eșantion de 902 utilizatori de internet din România.
Sursa: Mediafax
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






