Connect with us

ACTUALITATE

Sondaj: Două treimi dintre companii vor să aplice facilitatea fiscală pentru angajații din telemuncă

Publicat


Două treimi dintre respondenţii unui sondaj organizat de PwC România în rândul reprezentanţilor mediului de afaceri susţin că vor aplica facilitatea fiscală pentru angajaţii în telemuncă introdusă în Codul fiscal, se menţionează într-un comunicat al companiei de consultanţă remis joi AGERPRES.

Astfel, peste jumătate (56%) dintre respondenţii la sondaj consideră că modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajaţii aflaţi în telemuncă, potrivit documentului citat.

Vezi și Codul Fiscal va fi schimbat, până la 1 iunie: Anunțul liderului PSD Marcel Ciolacu: Va exista o reașezare a taxelor și impozitelor”

„Doar 8% dintre participanţi au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme ce 38% încă le analizează pentru a vedea pe care dintre acestea le pot aplica.

Dintre noile prevederi introduse cu prilejul acestor modificări, 67% dintre respondenţi spun că pot beneficia de facilităţile fiscale pentru angajaţii care aplică telemunca, 17% de consolidarea fiscală, iar 8% de măsura privind ajustarea TVA pentru creanţele neîncasate de la beneficiari persoane fizice”, conform comunicatului PwC România.

Cele mai mari provocări fiscale

Potrivit sondajului, cele mai mari provocări din perspectivă fiscală pentru anul 2021 sunt raportarea DAC6 privind aranjamentele transfrontaliere (39%), documentaţia serviciilor prestate între companiile aceluiaşi grup (38%), îmbunătăţirea fluxurilor de numerar (12%) şi inspecţiile fiscale (11%)

Pe de altă parte, deşi ponderea companiilor care pot beneficia de consolidarea fiscală este mai redusă decât a celor care pot aplica facilităţile pentru angajaţi, atunci când au fost întrebaţi despre importanţa modificărilor, majoritatea (50%) respondenţilor au apreciat că impactul pe care îl generează măsura consolidării fiscale asupra companiilor este mai mare decât cel al măsurii privind beneficiile pentru angajaţi.

Alţi 30% din respondenţi au apreciat că impactul măsurii privind beneficiile pentru angajaţi este mai mare asupra companiilor decât impactul generat de măsura consolidării fiscale.

Ce spune Codul fiscal?

Conform facilităţii introduse în Codul fiscal referitoare la angajaţii în telemuncă, angajatorii au posibilitatea de a acorda sume angajaţilor pentru susţinerea cheltuielilor pe care le au cu locul din care desfăşoară activitatea, respectiv cheltuieli cu utilităţi sau pentru achiziţia de echipamente de birou.

Aceste sume trebuie să fie stabilite prin contractul de muncă în limita unui plafon lunar de 400 de lei şi pot fi acordate fără prezentarea de documente justificative, în funcţie de numărul de zile pe care angajatul le efectuează în telemuncă, aminteşte PwC România.

O altă modificare la Codul fiscal priveşte consolidarea impozitului pe profit pentru grup, prin care profitul consolidat se compensează cu pierderile grupului, se menţionează în comunicat.

Cum poate fi implementată măsura?

Măsura poate fi implementată de un grup fiscal dacă este îndeplinită condiţia de 75% deţinere directă sau indirectă, pe o perioadă de un an anterioară consolidării.

Astfel, poate fi aplicată fie dacă societăţile se deţin între ele, fie dacă o persoană fizică română deţine 75% din amândouă, fie dacă sunt deţinute de o persoană dintr-un stat cu care România are tratat de dublă impunere.

Grupul fiscal poate fi constituit doar din persoane juridice române sau cu sediul social în România, iar perioada de aplicare a măsurii este 5 ani, începând cu anul fiscal următor depunerii cererii. Astfel că, deşi intră în vigoare în 2021, consolidarea fiscală poate fi aplicată efectiv din 2022.

De asemenea, de la 1 ianuarie 2022, ajustările privind creanţele neîncasate vor fi deductibile integral. Condiţiile pentru aplicare sunt ca respectivele creanţe să fie mai vechi de 270 zile, negarantate, de la terţi. Prin urmare, pierderile înregistrate la scoaterea din evidenţă a creanţelor vor fi şi ele deductibile 100%, fiind acoperite de ajustarea deductibilă.

Ajustarea TVA aferentă creanţelor neîncasate de la persoane fizice este aplicabilă creanţelor de la persoane fizice, în cazul în care această contravaloare nu este încasată în termen de 12 luni.

În acest scop, societăţile trebuie să facă dovada încercării recuperării creanţelor. Ajustarea se efectuează în termen de 5 ani, de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a intervenit termenul de plată. Primele ajustări vor putea fi aplicate de la 1 ianuarie 2022.

Sondajul a fost realizat în cadrul unui eveniment online organizat de PwC România referitor la modificările recente ale legislaţiei fiscale, la care au participat peste 300 de reprezentanţi ai mediului de afaceri.

AGERPRES



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

În seara asta, copiii își pregătesc GHETUȚELE. E ajun de Moș Nicolae

Publicat

În seara asta, copiii își pregătesc ghetuțele iar cei mari bocancii și cizmele, pentru că e ajun de Moș Nicolae.

Se aduc în casă crengi de pomi fructiferi și se pun în apă, lângă icoane, ca să înflorească până de Anul Nou. Iar dacă aceste crenguțe vor înflori până când anul se sfârșește, anul care vine va fi unul roditor.

În seara asta, copiii își pregătesc GHETUȚELE. E ajun de Moș Nicolae

Pe lângă dulciuri, fructe și jucării, în ghetuțe își face prezența și nelipsita nuielușă. Nuiaua este și o amenințare pentru copiii care nu au fost cuminți peste an.

Tot Sfântul Nicolae este semnul începutului iernii grele, căci el ascunde soarele și-și scutură barba de ninsoare. De aceea, de te uiți pe cer, preț de o secundă, Sfântul Nicolae poate fi văzut stând în dreapta Domnului.

În fiecare an, în noaptea de 5 spre 6 decembrie, copiii au ghetuțe lustruite, deoarece Moș Nicolae va veni pe la ei să le aducă daruri de au fost cuminti.

Lui Moș Nicolae îi este de ajuns o privire pe geam ca să vadă cine a fost cuminte.

Moș Nicolae apare pe un cal alb, ajută pe toți cei nevoiași, orfani și văduve, salvează corăbierii de la înec, protejează soldații pe timp de război.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. INCENDIU la o casă din Bonțida, Cluj. Un bărbat a murit

Publicat

incendiu

Joi dimineața a izbucnit un incendiu la o casă din com. Bonțida, în județul Cluj. Din păcate, un bărbat a murit.

„Echipajele au ajuns la fața locului și au pătruns imediat în interiorul casei. Din păcate, a fost găsită o victimă carbonizată, mai exact un bărbat.

incendiu

VIDEO FOTO. INCENDIU la o casă din Bonțida, Cluj. Un bărbat a murit

Incendiul este localizat, se manifestă pe o suprafață de aproximativ 60 de metri pătrați. Se lucrează pentru lichidare”, a transmis ISU Cluj.

Update:

Incendiul este lichidat. Pompierii înlătură efectele negative ale acestuia. Au intervenit la fața locului 3 autospeciale cu apă și spumă, două ambulanțe SMURD, precum și SVSU Bonțida. Pentru a sprijini partea medicală, a aterizat și elicopterul SMURD. În urmă cu puține momente, acesta s-a retras de la locul intervenției.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Consilier local PSD: Administrația locală de la Turda este la cotă de avarie. Orașul nu poate fi administrat fără colaborare

Publicat

Administrația locală de la Turda este la o cotă de avarie și e aproape ineficientă, din cauză că partidele politice nu au format o majoritate certă și stabilă, crede Horea Hudrea, consilier local PSD.

La mai mult de o lună de la investire, principalele partide din Consiliul Local Turda nu au reușit să negocieze funcția de viceprimar al municipiului Turda.

”Toate partidele vor funcția de viceprimar, fie din calcul pragmatic, fie pentru prestigiu politic. S-a închegat o majoritate aparentă formată din USR și AUR, o majoritate care și-a împărțit comisiile de specialitate ale Consiliului Local eliminând PNL și izolând PSD.

Maniera în care au procedat a fost inițial brutală, ne trimiteau pe noi consilierii celorlalte partide – PSD și PNL- cam pe unde doreau ei.

Am reușit să stopăm acest demers în ședința Consiliului Local. Ulterior, liderii de grup au negociat și fiecare partid și-a nominalizat oamenii în comisii. Cred însă că rezultatul nu e mulțumitor pentru toate formațiunile politice.

Turda nu poate fi administrată fără o colaborare cu primarul liberal Cristian Matei, care este ordonatorul principal de credite și care are autoritate asupra personalului executiv din administrație”, mai susține consilierul local.

Prima opțiune, colaborarea cu Matei

Potrivit acestuia, primarul este cel care deblochează legal plățile din bugetul local, iar cea mai bună expertiză în administrația locală o au funcționarii din Primărie.

”Dacă vrem ca Turda să fie bine administrată, prima opțiune trebuie să fie colaborarea cu primarul Cristian Matei și asta o spun eu care în ultimii 4 ani am fost un adversar al politicilor locale, adesea excesive, ale primarului Turzii. Nu este însă singura variantă.

Dacă nu e posibilă o colaborare, alternativa ar fi e o luptă politică. Aceasta e dificil de dus căci e precum o luptă la baionetă. O astfel de opțiune, desi posibilă, e dificilă căci implică costuri politice”, a precizat Hudrea.

Turdenii vor avea de suferit

Consilierul social-democrat a avertizat că dacă partidele nu clarifică repede alianțele și alegerea viceprimarului, cei care vor avea de suferit sunt turdenii.

„Nu vreau să cred că vom ajunge să negociem sau să ne rugăm la nesfârșit de primar dacă e nevoie de rezolvarea unor lucruri mărunte, precum o bancă într-un parc sau un stâlp de iluminat pe o alee ori de pietruirea unei străzi mici”, crede Horea Hudrea.

La Turda, partidele politice stau și așteaptă turul II al alegerilor prezidențiale, iar fiecare formațiune politică are planuri administrative, unele pregătind proiecte de hotărâri prin care să pună presiune pe administrația primarului Cristian Matei.

Subiecte precum procesele municipiului Turda, concedierile abuzive din administrația locală ori prejudiciile de milioane din procesele cu Societatea de Transport Public Alba Iulia sunt toate pe agenda ascunsă a formațiunilor politice din Consiliul Local Turda.

Citește mai departe

ECONOMIE

ORDONANȚĂ: Utilizarea CNP va fi opțională de la 1 ianuarie 2025 la e-Factura

Publicat

e-factura

O ordonanță de urgență adoptată prevede că utilizarea CNP va fi opțională de la 1 ianuarie 2025 la e-Factura. Aceasta mai cuprinde reglementarea înscrierii pe factură a unui cod format din 13 cifre de zero în locul codului de identificare fiscală a beneficiarului – persoană fizică, dacă acesta nu comunică niciun cod.

Tot la e-Factura se restrâng operațiunile pentru care este obligatorie utilizarea sistemului doar la operațiunile cu locul livrării/prestării din punct de vedere al TVA în România, scrie Hotnews.

De asemenea, Ordonanța mai prevede:

– eliminarea excepției de la obligația utilizării sistemului național RO e–Factura pentru facturile simplificate (altele decât bonurile fiscale);
– introducerea obligației referitoare la înscrierea în facturile emise pentru operațiunile realizate în baza unor contracte de achiziții publice/sectoriale etc. a codurilor CPV corespunzătoare din nomenclatorul de referinţă în domeniul achiziţiilor publice;
– abrogarea prevederilor referitoare la utilizarea sistemului RO e-Factura pentru facturile emise pentru vouchere de vacanţă titularilor acestora, din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009, având în vedere că toate facturile emise în relația B2C vor fi raportate în sistem de la 1 ianuarie 2025.

Prorogare de termen la e-TVA

În ceea ce privește sistemul RO e-TVA, se amână obligația persoanelor impozabile de transmitere a rezultatului verificărilor realizate asupra diferenţelor comunicate prin „Notificarea de conformare RO e-TVA” de către ANAF, și implicit a sancțiunii pentru neîndeplinirea acestei obligații, de la 1 ianuarie 2025 la 1 iulie 2025.

În plus, se clarifică evidențierea TVA colectată prin autofacturare, în cazul obiectivelor de investiții din cadrul unor programe de interes public sau social, finanțate din fonduri publice, care sunt predate gratuit beneficiarilor, în sensul că persoanele impozabile care implementează astfel de programe și au dedus TVA pentru achiziții, trebuie să emită o autofactură.

În domeniul impozitului pe profit sunt exceptați contribuabilii din domeniul bancar (instituții de credit) și din domeniul petrolier care plătesc impozite suplimentare pe cifra de afaceri, în același timp cu impozitul pe profit, de la plata impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA), pentru evitarea dublei impuneri, dar și în concordanță cu regulile fiscale aplicabile în prezent.

Totodată, pentru impozitele suplimentare pe cifra de afaceri, sunt aduse clarificări pentru plata acestora, în cazul în care contribuabilii sunt parte a unui grup fiscal.

Modificări fiscale la chirii

Guvernul a adoptat prin aceast act normativ o normă tranzitorie de clarificare a regimului fiscal aplicabil, precum și a obligațiilor de declarare, calcul și plată a impozitului pe venit în cazul chiriilor plătite de persoane juridice sau alte entităţi care au obligaţia de a conduce evidenţă contabilă, în situația în care chiria, aferentă unei perioade contractuale ulterioare datei de 1 ianuarie 2024, a fost plătită în avans până la data de 31 decembrie 2023 inclusiv.

În acest caz, obligația de declarare, calcul și plată a impozitului pe venit revine proprietarului, uzufructuarului sau altor deţinători legali pentru fiecare an fiscal corespunzător perioadei contractuale.

De asemenea, se reglementează regulile privind calculul și declararea impozitului pe venit în cazul veniturilor din chirii plătite de persoane juridice sau alte entităţi care au obligaţia de a conduce evidenţă contabilă, în situația în care venitul este plătit exclusiv în natură, precum și în cazul sumelor reprezentând garanție, utilizată pentru plata chiriei stabilită prin contract.

În aceste situații obligațiile de stabilire a venitului net anual, de calcul, declarare și plată a impozitului revin proprietarului, uzufructuarului sau altui deținător legal prin depunerea Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului.

Măsura are în vedere faptul că în aceste situații plătitorul de venit se află în imposibilitatea reținerii la sursă a impozitului pe venit.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax