ACTUALITATE
Se întâmplă la Cluj: Un medic a dat 3.000 de concedii medicale în 2023, iar un pacient a avut 939 zile de concediu medical

Clujul este nu numai exemplu pozitiv în România, ci şi unul negativ. De exemplu, un medic clujean a acordat anul trecut 3.000 de concedii medicale, iar un clujean a beneficiat de 939 de zile de concediu medical. Exemplul Clujului a fost oferit chiar de ministrul clujean al Finanţelor, Marcel Boloş.
Un medic a dat 3.000 de concedii medicale în 2023, iar un pacient a avut 939 zile de concediu medical
Ceea ce Guvernul a urmărit prin modificările legislative a fost să descurajeze statul în concedii medicale pentru motivul că se plăteşte mai bine să stai acasă decât prezenţa la serviciu. Recent am citit despre un singur medic din Cluj care a dat peste 3.000 de concedii medicale în 2023 şi despre un pacient care a beneficiat de nu mai puţin de 939 zile de concediu medical, iar din statistici a reieşit că pentru un număr de peste 155.000 de certificate medicale nu s-a lucrat nici măcar o zi. Aşa că, domnilor semnatari ai acestei moţiuni, în loc să vă ocupaţi timpul cu populisme, de ce nu vă alăturaţi misiunii de a face din România locul în care poţi să păşeşti fără frică în spitale?”, a spus ministrul Marcel Boloş.
Peste 3,3 milione de concedii medicale
De asemenea, ministrul a menţionat că în 2023 eu fost eliberate adeverinţe pentru 3.361.223 concedii medicale, respectiv un număr de zile de concedii medicale de 24.870.933, valoarea bugetului alocat pentru plata acestor concedii fiind de 3,7 miliarde lei, iar pentru anul 2024 există, de asemenea, un buget record alocat pentru concediile medicale, de aproximativ 3,7 miliarde lei.
„Numai în anul 2023, din totalul de 3.361.223 certificate medicale eliberate, 1.800.883 au fost eliberate de cabinetele medicale individuale, 1.317.722 de ambulatoriile de specialitate şi doar 242.618 certificate medicale eliberate de spitale.
Şi dacă aceste cifre fabuloase nu vă erau de ajuns, haideţi să vedeţi ce tipuri de certificate medicale se eliberează: boală obişnuită – 1.905.100; urgenţă medico-chirurgicală – 695.106; boală infectocontagioasă – 57.735; boală cardiovasculară – 69.309 şi altele. În timp ce numărul de certificate medicale, despre care dumneavoastră vorbiţi în textul moţiunii simple, au următoarea structură: sarcină şi lăuzie – 245.470; îngrijire copil bolnav – 130.855; neoplazii – 123.690.
Şi, ca să vedeţi unde s-a ajuns cu acest sistem de plată ineficient a concediilor medicale, haideţi să ne uităm şi la topul judeţelor şi al medicilor cu cel mai mare număr de concedii medicale şi zile de concediu medical acordate: judeţul Prahova, top 20 medici – 15.402 concedii medicale cu 155.743 zile de concedii medicale; judeţul Iaşi, top 20 medici – 12.038 concedii medicale cu 153.719 zile de concedii medicale; judeţul Timiş, top 20 medici – 7.542 concedii medicale cu 73.767 zile de concedii medicale”, a afirmat ministrul Finanţelor.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
VIDEO FOTO. Livrator de mâncare pe moped, acroșat de o mașină, pe strada Corneliu Coposu din Cluj-Napoca

Un accident rutier a avut loc joi la prânz pe strada Corneliu Coposu din Cluj-Napoca. Un livrator de mâncare, aflat pe un moped, a fost lovit de un autoturism.
Incidentul a fost surprins într-o filmare postată pe grupul de Facebook Info Trafic Cluj-Napoca. La fața locului a intervenit de urgență un echipaj al Ambulanței Cluj-Napoca, care a acordat îngrijiri medicale victimei.
Deocamdată, nu se cunosc detalii despre starea de sănătate a livratorului. Revenim cu detalii pe măsură ce acestea devin disponibile.
EDUCATIE
Registratură electronică și arhivă digitalizată la UBB Cluj. Contract de peste 11 milioane de lei de reducere a birocrației

Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca va digitaliza arhiva și va transforma registratura într-una electronică, astfel încât documentele care intră și ies din instituție, vor fi transmise online. Alinierea la noile tehnologii face parte din unui proiect de peste 11 milioane de lei semnat, electronic, cu compania clujeană AROBS Transylvania Software și care va fi finalizat anul viitor.
Rectorul interimar Adrian Petrușel a declarat, joi, că momentul este unul important din viața universității, digitalizarea fiind esențială în activitatea UBB.
”Contractul semnat cu AROBS sprijină comunitatea academică, începând de la studenți, cadre didactice și cercetători, până la administrația UBB, prin digitalizarea unor procese administrative. Vom avea registratură electronică, vom digitaliza arhiva, ceea ce înseamnă reducerea birocrației”, a spus Petrușel.
Potrivit acestuia, sistemul va contribui la eforturile universității de reducere a birocrației, eficientizare a activităţii şi simplificare a procedurilor prin digitalizarea a 250 de procese administrative interne în beneficiul studenților şi prin crearea unei registraturi electronice şi a unei arhive digitale.
”Studenții și angajaţii UBB vor putea iniția online multiple documente și solicitări, precum cereri de eliberare de adeverințe, cereri pentru întreruperea studiilor, de echivalare a unor discipline, de glisare taxå-buget, de returnare a unor taxe, cereri de cazare, dar și multe altele, fără a trebui să se mai deplaseze fizic la UBB sau să stea la coadă pentru a le depune și fără a mai folosi documente pe hârtie.
De asemenea, atât parcursul, cât și soluționarea acestor cereri vor putea fi urmărite online. Documentele încărcate în aceste fluxuri administrative vor fi avizate online și semnate electronic. Toate aceste fluxuri și documente nu vor mai trebui tipărite, ele putând fi arhivate electronic, respectând toate normele legale in acest sens”, a afirmat Adrian Petrusel.
Se mai păstrează și hârtia
Prorectorul Dan Lazăr a explicat că, în urma semnării noului contract, se va trece la simplificarea procedurilor registraturii și se vor arhiva digital documentele din UBB prin dezvoltarea unui sistem informatic.
Potrivit acestuia, în ceea ce privește documentele pe hârtie, acestea vor putea fi folosite, în continuare, dar acestea se vor digitiza și vor fi trimise online.
”Se va simplifica mult activitatea secretariatului cu studenții”, a spus Lazăr.
CEO AROBS, Voicu Oprean, a precizat la rândul său că proiectul va fi unul greu, fiind vorba de multe facultăți, dar a promis că anul viitor proiectulul va fi implementat.
Registratura electronică și arhiva digitală a UBB face parte din cel mai mare proiect de digitalizare dintre universitățile din România, finanțat prin PNRR, și care are o valoare de aproape 65 de milioane de lei.
EVENIMENT
Organizatorii Untold și Nicușor Dan anunță un festival de mare anvergură în Capitală, pe Arena Națională

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a susținut joi o conferință de presă alături de reprezentanții Untold Universe, pentru a anunța organizarea unui nou festival de mare amploare la București.
Festivalul ar urma să fie organizat pe Arena Națională și în împrejurimi, unde vor fi amenajate mai multe scene, iar organizatorii se așteaptă la o participare de circa 150.000 – 200.000 de persoane.
Edy Chereji, managerul festivalului Untold, a declarat că festivalul de la București probabil nu va depăși din primul an de organizare dimensiunea Untold Cluj, care va aniversa 10 ani în august 2024. Cu toate acestea, Arena Națională, având o capacitate mai mare decât Cluj Arena (cu aproximativ 25.000 de locuri mai multe pe scaune), va permite extinderea progresivă a festivalului în anii următori.
Organizatorii au semnat un protocol de colaborare pe cinci ani cu Primăria București, ceea ce asigură continuitatea festivalului și permite dezvoltarea unei experiențe unice pentru public.
Măsuri pentru diminuarea poluării fonice
Pentru a minimiza disconfortul locuitorilor din zonele adiacente stadionului, organizatorii au spus că iau în considerare implementarea unor măsuri de diminuare a poluării fonice, inclusiv panouri fonoabsorbante. Cu toate acestea, aceștia subliniază că avantajele unui astfel de festival pentru comunitate sunt semnificativ mai mari decât potențialele inconveniente.

Piața agroa-alimentară din cadrul complexului Leul din Piața Mihai Viteazul a fost închisă joi, 3 aprilie, de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.
Până la acest moment, nu sunt cunoscute neregulile găsite de comisarii ANPC în piața din zona centrală a municipiului Cluj-Napoca, însă informația a fost confirmată oficial pentru Cluj24 de conducerea CJCP Cluj.
Nu este încă clar încă dacă la control a luat parte și președintele ANPC Cristian Popescu Piedone, însă miercuri, 2 aprilie, acesta a participat la o serie de controale în municipiul Arad.
Vom reveni cu detalii.