EVENIMENT
Se închide tronsonul de cale ferată Cluj-Aghireșu, la 1 iulie. Trenurile, înlocuite cu AUTOCARE, până în 2026

Tronsonul feroviar Cluj-Aghireșu se închide timp de doi ani pentru realizarea lucrărilor de electrificare și reabilitare, anunță vineri CFR SA. Trenurile vor fi înlocuite cu autocare.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că, de luni, 1 iulie, circulația pe tronsonul feroviar Cluj-Napoca – Aghireșu se va închide total. Transferul între cele două stații se va realiza cu autocare.
Tronsonul, reprezentând Lotul 1 al obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, va fi închis până în 30 aprilie 2026 pentru desfășurarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii. Traseul are lungimea de 30,41 de kilometri.
Transfer cu autocare
Serviciul public de transport de călători, în perioada lucrărilor de modernizare a căii ferate pe acest lot, va fi asigurat de către operatorii de transport feroviar (OTF) cu autocare.
Acestea vor înlocui trenurile, de luni, 1 iulie, până la data de 30 aprilie 2026, conform programului de circulație stabilit de cei trei operatori – SNTFC CFR Călători SA, SC Interregional SRL și SC Transferoviar Călători SRL.
Care sunt traseele autocarelor?
Cele 53 de autocare puse la dispoziția călătorilor de către operatori vor circula în locul trenurilor conform orarului stabilit de fiecare operator în parte. Ele vor asigura legătura rutieră inclusiv cu stațiile de cale ferată de pe loturile 2, 3 și 4, de la Aghireș la Oradea, astfel:
SNTFC CFR Călători – operator național – 19 autocare pe traseul Cluj Napoca – Aghireș – Huedin – Aleșd – Oradea, pe următoarele rute:
- Auto 3620 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 3621 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 3622 Huedin – Aghireş
- Auto 3623 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 3624 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 3625 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 3626 Aleşd – Aghireş
- Auto 3627 Aghireş – Aleşd
- Auto 3628 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 3629 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 3630 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 3631 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 3633 Aghireş – Huedin
- Auto 3634 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 3635 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 3636 Huedin – Aghireş
- Auto 3637 Aghireş – Huedin
- Auto 3638 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 3639 Huedin – Oradea.
SC Interregional SRL – operator privat – 26 de AUTOCARE pe traseul Cluj Napoca – Aghireș – Stana – Huedin – Bratca – Aleșd, pe următoarele rute:
- Auto 10550 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10551 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10552 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10553 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10554 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10555 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10556 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10557 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10558 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10559 Cluj Napoca – HuedinAuto 10560 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10561 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10562 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10563 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10564 Stana (Izvoru Crişului) – Cluj Napoca
- Auto 10565 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10566 Huedin – Cluj Napoca
- Auto 10567 Cluj Napoca – Stana (Izvoru Crişului)
- Auto 10569 Cluj Napoca – Huedin
- Auto 10677 Bratca – Aleşd
- Auto 10678 Aleşd – Bratca
- Auto 10679 Bratca – Aleşd
- Auto 10680 Aleşd – Bratca
- Auto 10681 Bratca – Aleşd
- Auto 10682 Aleşd – Bratca
- Auto 10683 Bratca – Aleşd
SC Transferoviar Călători SRL – operator privat – 8 AUTOCARE doar pe traseul Cluj Napoca – Aghireș și retur:
- Auto 10400 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 10401 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 10402 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 10403 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 10404 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 10405 Cluj Napoca – Aghireş
- Auto 10406 Aghireş – Cluj Napoca
- Auto 10407 Cluj Napoca – Aghireş
CFR SA mulțumește publicului călător pentru înțelegere și îi recomandă să solicite permanent informaţii despre orele de sosire și de plecare ale autocarelor fie din stațiile CFR, fie la casele de bilete ale operatorului de transport de la care a achiziționat sau dorește să achiziționeze bilet și, de asemenea, să consulte periodic SITE-urile OPERATORILOR DE TRANSPORT FEROVIAR, pentru informaţii actualizate despre condițiile de circulație:
- CFR Călători: https://www.cfrcalatori.ro;
- Interregional Călători: https://interregional.ro/ro/#/contact/telefon 0264.596.775;
- Transferoviar Călători: https://transferoviarcalatori.ro/ro/suport/relatii-cu-publicul/telefon 0238.434.380.
Reamintim faptul că, lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate pe tronsonul feroviar Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria (166,2 km) sunt finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, cu o valoare totală pe cele 4 loturi de 7,68 miliarde de lei, fără TVA, și au termen estimat de finalizare anul 2026.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
ISU Cluj recrutează viitori salvatori: 251 de locuri sunt disponibile în școlile miilitare

Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Cluj anunță deschiderea perioadei de recrutare pentru tinerii care doresc o carieră militară în structurile Ministerului Afacerilor Interne.
Candidații pot participa la concursurile de admitere organizate de instituțiile de învățământ ale Ministerului Apărării Naționale, în sesiunea iulie – august 2025.
ISU Cluj recrutează viitori salvatori
În total, sunt disponibile 251 de locuri. Pentru învăţământul superior (ofițeri) sunt alocate 138 de locuri, astfel:
- Universitatea Naţională de Apărare „Carol I” București (3 ani) – 16 locuri;
- Academia Forţelor Terestre ,,Nicolae Bălcescu” Sibiu (3 sau 4 ani) – 15 locuri;
- Academia Tehnică Militară ,,Ferdinand I” (4 ani) – 53 locuri;
- Institutul Medico – Militar (6 ani) – 10 locuri;
- Academia Forţelor Aeriene ,,Henri Coandă” – Brașov (3 ani) – 11 locuri;
- Academia Navală „Mircea cel Bătrân” – Constanța (4 ani) – 9 locuri;
- Academia Naţională de Informaţii ,,Mihai Viteazu”– București (3 ani) – 24 locuri.
În plus, pentru învăţământul postliceal (maiştri militari), cu durata studiilor de doi ani, sunt disponibile 95 de locuri și pentru învăţământul postliceal (subofițeri), cu durata studiilor de un an – 18 locuri.
ISU Cluj îi încurajează pe toți cei interesați de o carieră în domeniul apărării și securității naționale să profite de această oportunitate și să se alăture echipei. Mai multe informații găsiți AICI.
ADMINISTRAȚIE
CTP Cluj: Se SUPLIMENTEAZĂ programul mijloacelor de transport cu ocazia MECIULUI de duminică dintre „U” Cluj și FCSB

Compania de Transport Public Cluj-Napoca informeaza publicul calator ca, in data de 11 mai 2025, pentru a facilita deplasarea spectatorilor de la Cluj Arena spre domiciliu dupa incheierea meciului de fotbal FC Universitatea Cluj – FCSB, programul mijloacelor de transport va fi suplimentat in intervalul orar 22:15 – 23:00 pe liniile de:
– Autobuze: 9, 24B, 30, 35 si M 26;
– Troleibuze: 1, 3, 4, 6 si 25;
– Tramvaie: 101 si 102L.
CTP Cluj: Se SUPLIMENTEAZĂ programul mijloacelor de transport cu ocazia MECIULUI de duminică dintre „U” Cluj și FCSB
Reamintim deasemenea calatorilor ca pot utiliza dupa ora 23:00 si liniile de noapte 25 N (Str. Unirii – Str. Bucium), 54 N (Cart. Zorilor – Cart. Grigorescu), respectiv 5 N (P-ta Garii – Str. T. Vuia) ale caror programe pot fi consultate pe site-ul companiei www.ctpcj.ro si in aplicatia de mobil Tranzy.

U-BT Cluj a dominat EuroCup, pentru al treilea sezon consecutiv, la capitolul audienței. Campioana en-titre a României a avut o medie de 7.516 spectatori/meci în cele 9 partide disputate în stagiunea 2024-2025.
Pentru al doilea an la rând, U-BT Cluj-Napoca s-a calificat în sferturile de finală ale EuroCup, o competiție organizată de EuroLeague Basketball, corespondentă a Europa League de la fotbal, scrie GSP.
U-BT Cluj a dominat EuroCup, pentru al treilea sezon consecutiv, la capitolul AUDIENȚEI
Trupa lui Mihai Silvășan a fost învinsă clar de Valencia Basket, scor 74-98, și a ratat calificarea în semifinalele competiției. Anterior, în optimile de finală, U-BT câștigase cu 100-99 un „thriller” pe terenul lui Wolves Vilnius.
BTarena, aproape plină la toate meciurile jucate în EuroCup în actuala stagiune
Dincolo de jocul de pe teren, clujenii au făcut spectacol și în tribune și, pentru al treilea sezon consecutiv, au avut cea mai mare medie de spectatori din EuroCup – 7.516. În stagiunea 2022-2023, U-BT a avut o medie de 5.958 spectatori/meci și, în ediția 2023-2024, media a fost de 7.226 spectatori/meci.
Mai mult decât atât, potrivit unei postări de pe pagina oficială a EuroCup, 6 din primele 10 audiențe din sezonul 2024-2025 le aparțin alb-negrilor. Celelalte 4 meciuri sunt din playoff-ul competiției.
Iată cum arată clasamentul postat de competiția aflată sub egida EuroLeague Basketball:
„Ne bucură, evident, acest aspect. Ne ajută și Sala Polivalentă în care jucăm. Nu pot decât să le mulțumesc pentru că sunt alături de noi la fiecare meci de-acasă și nu numai, pentru că aproape la fiecare meci din acest sezon [din deplasare] am avut suporteri de-ai noștri. Le mulțumesc din suflet și sper eu să ne ridicăm la nivelul așteptărilor lor”, a declarat Mihai Silvășan, antrenorul lui U-BT Cluj.
U-BT Cluj a intrat în EuroCup în 2022 și, în primul sezon, a terminat grupa pe penultima poziție, ratând playoff-ul. În stagiunea următoare, campioana României s-a clasat pe locul al doilea și a ajuns direct în sferturile de finală, unde a fost eliminată de London Lions. În actuala ediție a competiției europene, „studenții” au repetat performanța, au ajuns tot în primele 8, însă au pierdut în fața Valenciei Basket.
Clasament: Facebook EuroCup

CFR Cluj o întâlnește, sâmbătă seara în Bănie, pe CSU Craiova, într-un meci din etapa a 8-a a play-off-ului Superligii de fotbal. Meciul este important pentru ocuparea locului 2, deoarece titlul se pare că este deja adjudecat, sau cel puțin greu de atins. Înaintea partidei, Dan Petrescu, antrenorul clujenilor, a analizat echipa lui și adversarul de mâine.
„Va fi un meci important și decisiv pentru CFR și pentru Craiova. Ei joacă acasă cu publicul, sunt pregătiți, n-au niciun absent. Au jucători în formă și, sigur, le trebuie și puțin noroc, pe care nu l-au avut la meciul cu Rapid.
E bine că încă suntem în luptă și în campionat, și în Cupă. Cred că meritam mai multe puncte, dar atât am putut noi anul ăsta.
Dan Petrescu (CFR Cluj), înaintea partidei cu Craiova: Va fi un meci important și DECISIV
Îmi doresc ca jucătorii să se concentreze 100% la acest meci. Pentru că, dacă nu, după aceea o să fie greu și în finală. Și noi suntem conștienți că va fi un meci foarte greu”, a declarat Petrescu, la conferința de presă.
„Noi trebuie să ne gândim numai la meciul de la Craiova. Chiar dacă nu e decisiv, e aproape decisiv în lupta pentru Europa. Pentru că toată lumea știe: este foarte important să obținem locul 2, dacă nu reușim să câștigăm Cupa.
Sunt mai mulți jucători care nu s-au antrenat. Astăzi, doi-trei au revenit. Încă nu sunt toți pe teren. Juric, de exemplu. Nu știu dacă mai poate juca. Cu Fică, Korenica și Păun sunt probleme.
Anul ăsta s-au jucat foarte multe meciuri. Dacă ne gândim, 40 în campionat, vreo șase în Cupă și șase în Europa, sunt vreo 52 sau 54. Sunt mulți jucători care au jucat foarte multe meciuri. Dar sperăm să-i avem pe toți jucătorii la Craiova și, după aia, în finală”, a mai spus Dan Petrescu.