EVENIMENT
Circulația trenurilor între Aghireș și Poieni se închide până în 2026. Călătorii vor fi transportați cu autobuze și autocare
Încep lucrările de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pe lotul 2 Aghireș – Poieni, anunță Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Lucrările vor dura doi ani, timp în care la dispoziția călătorilor vor fi puse autobuze și autocare.
Circulației trenurilor între Aghireș și Poieni se închide până în 2026. Călătorii vor fi transportați cu autobuze și autocare
Circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireș – Poieni începând de luni 8 ianuarie 2024 și până în 8 ianuarie 2026.
„În perioada închiderii circulației feroviare pe relația Aghireș – Poieni pentru execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare, trenurile de călători vor putea circula pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș si retur și Poieni – Oradea – Frontieră și retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare acum”, ai transmis reprezentanții CFR SA.
Astfel, în vederea asigurării continuității serviciilor publice de transport călători în zona în care proiectul de reabilitate și electrificare a liniei de cale ferată presupune închiderea totala a liniei, CNCF CFR SA acordă sprijinul necesar Autorității pentru Reformă Feroviară, care organizează împreună cu operatorii de transport feroviar de călători (OTF), serviciile cu autocare/autobuze de înlocuire a trenurilor de călători pe perioada realizării lucrărilor la infrastructura feroviară.
Cum vor circula autobuzele
Autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de operatorii de transport feroviar de călători (OTF) și vor circula conform orarului stabilit de aceștia, pe următoarele distanțe:
- Aghireș – Huedin – 8 autobuze, Huedin – Aghireș – 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
- Aghireș – Stana – 2 autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;
- Cluj Napoca – Huedin și retur – 2 autobuze (un autobuz pe sens);
- Cluj Napoca – Oradea și retur – 12 autobuze (6 autobuze pe sens).
Acestea vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr, au mai precizat reprezentanții CFR SA.
Programul de circulație al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi publicate pe site-ul CNCF CFR SA –, la secțiunea INFO CĂLĂTORI_ Mersul trenurilor CFR.
De asemenea, pentru detalii privind programul autobuzelor/autocarelor de înlocuire, precum și alte condiții de transport, publicului călător se poate adresa celor doi operatori de transport feroviar implicați: Interregional Călători și Transferoviar Călători.
Din 2026 se va circula cu până la 160 de kilometri pe oră
Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km);
- Lotul 2: Aghireș – Poieni (36,53 km);
- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).
Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.
Obiectivul contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
- creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;
- modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare);
- modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
- facilități pentru persoanele cu dizabilități;
- montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
- maximizarea capacității de tranzit;
- asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare;
- instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






