ACTUALITATE
Cum se învață la școlile private în vremea pandemiei
Școlile private reprezintă o variantă alternativă la care părinții pot apela pentru pentru a le oferi copiilor lor șansa la o educație cât mai bună. Școlile private și-au continuat activitatea în mediul online. Atât profesorii, cât și copiii, au muncit de acasă pentru a păstra continuitatea materiei. Datorită continuării orelor în mediul online, taxa de școlarizare nu a fost suspendată, însă aceasta poate fi redusă cu până la 80%.
Transsylvania College
La această unitate de învățământ privată orele s-au desfășurat conform programului. ,,Ne-am mobilizat excelent într-un timp foarte scurt, poate și ajutați de faptul că eram într-un punct bun în ceea ce privește tehnologia. Am introdus în școală de peste patru ani învățarea cu ajutorul iPad-ului, așa că nu a fost greu să ne adaptăm, pentru că profesorii și elevii noștri lucrează zilnic cu tehnologia.”, a spus Anca Rusu, director în cadrul colegiului.
Școala folosește mai multe aplicații gratuite pentru a reuși să păstreze continuitatea orelor. Este vorba de Class Dojo, Google Classroom sau Google Meet. Conform Ancăi Rusu, la gimnaziu și la liceu orele se desfășoară în mod normal, doar că în mediul online. ,,În primar profesorii au creat câte un site în care adaugă filme cu ei predând și intră în video-call-uri unu la unu sau cu grupe mici, ca să explice mai bine materia. Inclusiv grădinița a continuat, iar profesorii de acolo realizează zilnic diverse materiale pentru copii și fac întâlniri online săptămânal cu fiecare familie”, spune Anca Rusu.
Pe blogul colegiului se află mai multe articole prin care reprezentanții explică modul în care unitatea de învățământ a reușit să facă față perioadei în care copiii nu au mai mers la școală.
,,Având în vedere că orele nu au fost suspendate, salariile profesorilor noștri sunt în continuare plătite 100%, cu atât mai mult cu cât efortul acestor profesori a fost extrem de mare în această perioadă, pentru că și ei au acasă copii de care trebuie să aibă grijă. Am venit însă și în sprijinul comunității de părinți, pentru că realizăm că suntem cu toții afectați de situație. Simțim că e nevoie să ne comportăm sustenabil, să ne asigurăm că putem păstra profesorii. Astfel, am găsit soluții să putem acorda reduceri ale taxelor între 10% și 80%”, spune Anca Rusu despre situația financiară a școlii.
Procesul de tranziție în online a fost dificil, mai ale în prima săptămână, dar apoi ,,lucrurile au început să intre pe făgașul normal.” Ea le este recunoscătoare părinților, elevilor și profesorilor pentru efortul menit să facă tranziția dintre offline și online mai lină.
Elf School
Carmen Costina, directorul școlii, spune că în acestă perioadă munca a fost imensă. ,,Folosim Google Classroom, ceea ce înseamnă multă muncă din partea profesorilor. Vestea bună este că funcționează foarte bine și copiii s-au acomodat rapid. Această platformă este pusă la dispoziție de Ministerul Educației prin intermediul G Suite”.
Implementarea suitei a început în Elf School încă din noiembrie, așa cum a fost gândită, ca un auxiliar în munca profesorilor. Debutul crizei a determinat accelerarea implementării. Școala a beneficiat de ajutor din partea a 29 de părinți pentru configurarea conturilor și care au oferit sprijin elevilor. Google Classroom reprezintă o clasă virtuală unde fiecare copil este adăugat la ,,clasa lui”, iar acolo profesorii postează activități pe care elevii trebuie să le facă de acasă.
De asemenea, Google Meet este folosită pentru ore online. Profesorul invită elevii la sesiune, predă materia, iar astfel este păstrată continuitatea învățării și se respectă programa școlară. ,,Aceste sesiuni sunt cele mai apreciate de copii și de profesori. Toți copiii sunt bucuroși să își revadă colegii și profesorii. Ce e foarte frumos în interacțiunea profesor-elev online este faptul că elevii își predau temele, iar profesorii oferă feed-back fiecăruia în parte. Ce este impresionant este faptul că fiecare elev răspunde foarte frumos înapoi indiferent de feedback-ul primit.
Psihologii noștri au creat și o sesiune de scrisori de sprijin pentru toți. Pentru profesorii, elevii sau părinții care simt nevoia. De asemenea, cei ce doresc pot beneficia de consultații gratuite.”, adaugă Carmen Costina.
Un articol de Ștefan Chețan
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Hoț încătușat de polițiștii clujeni după ce a mers să își schimbe cartea de identitate la Primărie
Un bărbat de 33 de ani din Cluj-Napoca, a fost prins și încătușat, joi, de polițiștii clujeni după ce s-a prezentat la Serviciul de Evidenţă a Persoanei din cadrul Primăriei Cluj-Napoca pentru a-și schimba cartea de identitate.
Potrivit informațiilor Cluj24, o funcționară a descoperit că bărbatul respectiv, Kovacs Rafael, figura că s-a sustras executării unei pedepse cu închisoarea, astfel că i-a alertat pe polițiștii locali, care l-au încătușat și l-au predat polițiștilor de la IPJ Cluj.
Acesta este urmărit de 5 ani, după ce, în 2019, ar fi furat dintr-un magazin de pe raza municipiului Cluj-Napoca.
EVENIMENT
VIDEO. Trei proteste concomitente la Cluj. Tinerii, în stradă pentru DEMOCRAȚIE și împotriva lui Călin Georgescu
Trei proteste au loc concomitent, joi seara, la Cluj-Napoca.
Zeci de clujeni sunt acum în stradă pentru că își doresc să trăiască într-o țară europeană.
Trei proteste concomitente la Cluj. Tinerii, în stradă pentru DEMOCRAȚIE și împotriva lui Călin Georgescu
Teinerii au ieșit din nou să apere drumul euroatlantic al României, în fața Prefecturii, dar sunt manifestații și pe strada Universității și în fața rectoratului Universității Babeș-Bolyai de pe strada Mihail Kogălniceanu.
Studenții, uniți pentru VIITOR la Cluj: România trebuie menținută pe drumul euroatlantic
Manifestație a studenților la Cluj, în fața rectoratului Universității “Babeș-Bolyai”. Este o acțiune civică a tinerilor, care i-au invitat pe clujeni să li se alături, având în vedere, spun ei, amenințările evidente asupra parcursului euroatlantic al României în contextul alegerilor prezidențiale.
Manifestarea a adunat liderii studenților din toate centrele universitare, respectiv Cluj-Napoca, București, Timișoara, Iași, Baia Mare, Galați, Constanța, Brașov, Alba Iulia, Bistrița, Oradea, Petroșani, Sibiu și Suceava.
Tinerii au pancarte pe care scrie “În UE ne construim viitorul ce-l dorim” sau “Suntem cu ochii pe voi”.
La manifestația, organizată de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a fost proiectat documentarul „30 de ani de democrație”, realizat de Redacția Recorder.
Tinerii s-au adunat în stradă și în alte locuri din Cluj
Clujeni, în special tineri, s-au adunat și pe strada Universității, într-o manifestare împotriva lui Călin Georgescu.
Neobosiți, și tinerii care protestează de zile bune în fața Prefecturii au venit și joi seara.
Cu pancarte și steaguri, ei au scadant “Alertă, alertă anti fascistă” sau “Tinerii vă cer în cor, nu votați un dictator”.
Joi seara, CFR Cluj a întâlnit pe Ceahlăul Piatra Neamț în cel de-al doilea meci al feroviarilor în grupa A a Cupei României. După un meci de trecut la capitolul „și altele”, clujenii câștigă cu 2-1, goluri marcate de Petre (min.54), respectiv Nkololo (min.17) și Korenica (min.67).
În prima partidă, clujenii au încheiat la egalitate, 2-2, cu FC Argeș.
Echipe de start:
Ceahlăul Piatra Neamț: Brănescu – Țuțu, Telcean, Asibey, Folha – P. Petre, Copoț-Barb, Lima, Batantu – G. Crețu, Davordzie
Rezerve: Tanas, Wiktorski, Apostol, Ciobanu, Chibsah, Ilas, Șandru, Moise, Katusa
Antrenor: Marco Veronese
Ceahlăul – CFR Cluj, 1-2. Trei puncte după un meci de uitat
CFR Cluj: Hindrich – Iacob, Abeid, Graovac, Camora – Keita, Tachtsidis, Artean – Nkololo, Michael, Korenica
Rezerve: Gal, Simao, Aussi, Avram, Kamara, Filip, Djokovic, Louis Munteanu, Postolachi
Antrenor: Dan Petrescu
A: Mihuleac Gabriel (Iaşi – Iaşi)
A1: Neagu Gabriel (Călăraşi – Călăraşi)
A2: Bobe Ionuţ Marius (Bucureşti – Bucureşti)
R1: Naidin Marius (Piteşti – Argeş)
Obs. arbitri: Hincu Florin (Braşov – Braşov)
Delegat joc: Muşoiu Alexandru (Bucureşti – Bucureşti)
Cine-a pus și Cupa-n drum, ne-am putea întreba, retoric, de altfel. Și asta pentru că unele cluburi iau competiția ca pe o corvoadă, uitând că e drumul cel mai scurt spre cupele europene aducătoare de bani.
La fel s-a întâmplat și în această seară, cel puțin din punctul de vedere al CFR-ului. Dan Petrescu a trimis pe teren banca, jucătorii obișnuiți cu ea intrând în joc cu o tragere de inimă demnă de o cauză mai bună.
Fotbal sătesc, jucat cumva la bifă, adică s-o bifăm și pe asta. Dacă de la Ceahlăul nu aveam mari așteptări, clujenii în schimb au dezamăgit. Joc fără chef, pase aiurea, tehnica lăsată printre sticlele de apă, de unde și lipsa ocaziilor. Din ciclu: unii se apără iar ceilalți nu vor să atace. Probabil careul nemțenilor era zonă infestată, din moment ce jucătorii CFR-ului nu voiau nici în ruptul capului să intre în el.
Golul vine din nimic. Nkololo reușind să introducă mingea în plasă în min.17 după o respingere. A mai fost un gol, anulat însă pentru fault în atac al lui Michael.
Repriza a doua este la fel de apatică, asta până la golul din min.54, marcat de Patrick Petre, pentru 1-1. CFR realizează c-ar putea să se facă iar de rușine și apasă pe accelerație.
În min.67, Korenica o aduce din nou în avantaj pe CFR, înscriind cu capul pentru 1-2. Dan Petrescu răsuflă ușurat și mai trimite niște jucători în teren pe final de meci, așa, să mai treacă timpul.
După un meci groaznic, CFR Cluj își trece la activ 3 puncte și așteaptă meciul cu Rapid. Dar mai înainte, urmează șocul Clujului, meciul cu „U”.
Notele Cluj24:
Hindrich 6 – Iacob 6, Abeid 6, Graovac 6, Camora 6 – Keita 6, Tachtsidis 6, Artean 6 – Nkololo 6, Michael 6, Korenica 6,
Aussi, Djokovic, Louis Munteanu 5, Postolachi
EVENIMENT
Institutul pentru Studii de Holocaust și Genocid al UBB îndeamnă la un vot ferm pentru Europa și NATO
Institutul pentru Studii de Holocaust și Genocid din cadrul UBB trage un semnal de alarmă, în cotenxtul alegerilor, cu privire la creșterea tendințelor extremiste și manifestărilor legionare în România.
“Este imperativ necesar să nu acceptăm ca valorile libertății, solidarității și respectului pentru demnitatea umană să fie eliminate”, arată reprezentanții institutului care este parte a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca.
Institutul pentru Studii de Holocaust și Genocid al UBB îndeamnă la un vot ferm pentru Europa și NATO
Cu câteva zile înainte de turul II al alegerilor prezidențiale reprezentanții institutului fac cțteva precizări.
“Cunoaștem prea bine ce s-a întâmplat în perioada premergătoare și în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când, sub stindardul politicilor legionare, xenofobe și antisemite, statele europene aliate cu Germania nazistă și Italia fascistă au marginalizat, jefuit, privat de libertate și trimis în lagăre de muncă forțată și de exterminare sute de mii dintre proprii lor cetățeni.
Nu avem niciun fel de garanție că astfel de regimuri politice nu vor putea apărea din nou și nu avem absolut nicio garanție că noi înșine nu putem deveni membri ai grupurilor țintă, țapii ispășitori ai unui astfel de regim” se arată într-o poziție emisă de Institutul pentru Studii de Holocaust și Genocid al FSPAC.
“Nu suntem dispuși la niciun fel de re-experimentări ale unor politici care au dus la moartea multor milioane de oameni”
Programele de cercetare ale institutului, bazate pe milioane de pagini de documente de arhivă și mărturii ale supraviețuitorilor acțiunilor genocidale, demonstrează fără echivoc faptul că manifestările tipice și comune ale unor astfel de regimuri politice conduc întotdeauna la catastrofe cu urmări grave pentru națiunile implicate, la goluri foarte greu recuperabile în țesătura socială a comunităților locale și a societăților în cauză.
“Singura armă cu care putem să ne opunem unor astfel de tendințe este votul ferm pentru continuarea drumului european și euroatlantic al României.
Este imperativ necesar să nu acceptăm ca valorile libertății, solidarității și respectului pentru demnitatea umană să fie eliminate și să transmitem un mesaj foarte clar că nu suntem dispuși la niciun fel de re-experimentări ale unor politici statale și publice care au dus la moartea multor milioane de oameni și pe care istoria și umanitatea le-au condamnat de mult”, au transmis reprezentanții Institutului pentru Studii de Holocaust și Genocid al UBB.