Connect with us

ACTUALITATE

Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca a fost selectată în cadrul programului de transformare a școlilor, „Povestea”

Publicat


Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca, județul Cluj, a fost selectată în cadrul Programului de transformare a școlilor, „Povestea”, dezvoltat de Wellbeing Institute și Mind Education în parteneriat cu Transylvania College și Școala pentru cuplu.

Programul Povestea este un program unic care vine în sprijinul elevilor, profesorilor, directorilor, personalului administrativ și părinților din școlile din România, pentru transformarea acestora în comunități ale încrederii, bunătății și bucuriei.

„Alături de cunoștințele pe care fiecare elev trebuie să le dețină la absolvire, școala are rolul de a ajuta elevii să devină tineri echilibrați, responsabili, implicați în societate, dornici să continue să învețe și să se perfecționeze, dornici să-și aducă contribuția în comunitatea din care fac parte. Prin programul “Povestea” școala noastră va beneficia de training și sprijin specializat pe o perioadă de cinci ani, din partea unor experți în educație și psihologie, scopul fiind acela de a implementa o viziune clară și un limbaj comun pentru toți cei implicați în școală.

Această schimbare este posibilă în școala noastră. Ne bucurăm că am fost selectați să facem parte din acest program unic. Toți cei implicați în viața școlii veți fi martorii transformării fiecărui membru din comunitate”, declară Corina Bradea, director al Școlii Gimnaziale ”Emil Isac” din Cluj-Napoca.

,,Povestea”, un mediu în care copiii se simt în siguranță

Programul „Povestea” a luat naștere din dorința de a transforma școlile care sunt niște medii cu un nivel foarte mare de stres, anxietate și neîncredere, în care sănătatea emoțională și mentală sunt ignorate atât în cazul copiilor, cât și al adulților – în medii în care copiii se simt în siguranță, au încredere în forțele proprii, iar părinții și profesorii învață să fie prezenți din punct de vedere emoțional în rolurile lor și în viețile copiilor.

„În foarte multe școli procesul de predare-învățare este încă centrat în jurul profesorului. De aceea, profesorii și părinții au nevoie de sprijin pentru a învăța să răspundă nevoilor emoționale ale copiilor și adolescenților. Conduc de 7 ani școala privată Transylvania College, iar viziunea noastră este să creștem prin relații sănătoase, iar adulții din jurul copiilor sunt adevărate modele pentru copii. Am creat Wellbeing Institute și Programul <> pentru că ne dorim ca fiecare școală să aibă acces la aceste resurse și să se transforme în locul în care copiii învață să aibă curajul și puterea să-și asume propria viață, să se reinventeze și să fie împliniți”, spune Ruxandra Mercea, director general Transylvania College și co-fondator Asociația Wellbeing Institute.

55 de unități de învățământ în Programul „Povestea”

Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca a intrat în Programul „Povestea” alături de alte 54 de unități de învățământ în urma unui proces de selecție în care au avut prioritate primele instituții de învățământ înscrise, iar existența unui grup de 2-3 școli interesate din aceeași zonă a constituit un avantaj.

„Ne bucurăm că există atât de multe școli dornice să facă o schimbare în România. Ne bucurăm să vedem că tot mai mulți directori de școli și profesori își doresc să se dezvolte pentru a susține dezvoltarea armonioasă a elevilor lor. Suntem norocoși să putem implementa programul nostru în tot mai multe școli cu ajutorul finanțărilor private, venite atât de la persoane fizice, cât și din partea persoanelor juridice, care înțeleg că investiția în educație este o investiție în viitor”, a spus Ciprian Ghișa, co-fondator Asociația Wellbeing Institute și director școală (linia română) Transylvania College.

În primii doi ani, Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca va beneficia de intervențiile de bază care se adresează în principal profesorilor și echipei administrative, care vor înțelege ce trebuie să transforme în cultura clasei și în relațiile dintre ei (fie cu copiii, colegii sau părinții). Urmează un audit, ale cărui concluzii vor contura un plan de intervenții specific comunității pentru următorii doi ani. În ultimul an, reprezentanții fiecărei școli urmează să demonstreze că își doresc și pot să susțină transformarea din școală și să obțină certificarea de „Școala încrederii”. Această certificare se păstrează atâta timp cât unitatea de învățământ va reuși să susțină în continuare transformarea din școală și să contribuie la dezvoltarea altor școli din comunitate.

Programul ,,Povestea include” tot ceea ce înseamnă o transformare sustenabilă: livrare – implementare – reflectare – certificare – evaluare (intervenție).


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

FOTO Ce se mai vinde la Cluj-Napoca. Un FAST-FOOD cu 22.000 de euro

Publicat

De

fast 0

O afacere tip fast-food, veche de doi ani, a fost scoasă la vânzare la Cluj-Napoca, cu toate autorizațiile și aparaturile aferente.

”Cumparatorul are posibilitatea de-si incepe activitatea in doar cateva zile de la achizitionare. Sunt contracte cu Foodpanda si Tazz, plus tablete. Toate autorizatiile sunt la zi, plus orar de functionare. Se vinde cu tot cu rețetar si meniu”, se arată în anunțul de vânzare de pe site-ul piataafacerilor.ro.

fast 1

Fast-food-ul dispune de toate utilitățile, inclusiv centrala termică, dar și de masa rece inox, dulap frigorific vertical 2 usi, aparat de vidat,  cuptor electric cu convectie, plita inductie 2 buc, grill/gratar electric,  friteuza dubla electronica mare, hota cu motor – 2 tigai – aparate sous vide 3 buc, robot cu 5 discuri, lada frigorifica, friteuza mica cu 2 cuve,  vitrina rece pentru salate, masa pizza frigorifica cu blat de marmura,  malaxor 20L, cuptor pizza 2×40 cm, lopata pizza – storcator citrice – 4 spalatoare cu robinet – 5 tocatoare – raft metalic – cutii de aluat si alte ustensile, lada frigorifica mare 4 usi.

De asemenea, localul are un kit supraveghere video – scaune bar – mese bar și este conectat la un sistem de alarma de la Nera Muresan.

Chiria lunara este de 500 euro.

”Afacerea se vinde la prețul de 22.000 euro, ușor negociabil”, se mai arată în anunț.

fast 2

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Permisul de sănătate devine obligatoriu de azi în Italia

Publicat

De vineri, toți salariații din Itaia sunt obligați să prezinte un permis de sănătate pentru coronavirus înainte de a intra la serviciu. Măsura ar putea induce o penurie de personal în unele industrii.

Măsura, o extindere a „permisului verde” introdus în luna august, impune lucrătorilor din sectorul public și privat să fi fost dublu vaccinați, să prezinte dovada unui test negativ efectuat în ultimele 48 de ore sau să se fi recuperat recent de la Covid-19, scrie The Guardian.

Cei care nu respectă regulile riscă să fie suspendați fără plată sau să primească o amendă de până la 1.500 de euro. Angajatorii riscă amenzi dacă nu verifică personalul.

Mai mult de 80% din populația cu vârsta de peste 12 ani din Italia a fost vaccinată de două ori, iar majoritatea italienilor au acceptat cu ușurință permisul verde, care este necesar și pentru a lua masa în restaurante, pentru a intra în muzee, teatre și cinematografe, precum și pentru a fi folosit în avioane și trenuri.

Cu toate acestea, protestele față de regula privind locul de muncă au luat amploare în ultimele săptămâni, iar o demonstrație din Roma, la sfârșitul săptămânii trecute, a devenit violentă, grupurile neofasciste exploatând nemulțumirea.

Motivul care stă la baza impunerii permisului verde al Italiei este creșterea numărului de vaccinări și limitarea infecțiilor.

Confindustria, grupul de lobby al mediului de afaceri italian, susține ferm măsura de la locul de muncă. Cu toate acestea, diverse industrii invocă un potențial deficit de personal începând de vineri, pentru că lucrătorii intră în grevă sau pur și simplu aleg să stea acasă.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

ACTUALITATE

313 candidați în cursa pentru ocuparea celor 293 de posturi de director și director adjunct în școlile din Cluj

Publicat

De

În județul Cluj, 313 cadre didactice au fost validate pentru a susține proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în unitățile de învățământ preuniversitar de stat, potrivit IȘJ.

Proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct se va desfășura vineri, 15 octombrie 2021, la centrul de concurs de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca.

În județul Cluj, pentru ocuparea celor 293 de funcții vacante de director și director adjunct, din care 214 sunt de director, s-au înscris 315 cadre didactice.

Ca urmare a desfășurării etapei de evaluare a dosarelor de înscriere, din perioada 15-26 septembrie 2021, 313 cadre didactice au fost validate pentru a participa la probele din cadrul concursului.

Candidații, monitorizați audio și video

În vederea susținerii probei scrise accesul candidaților în sălile de concurs monitorizate audio-video este permis în intervalul orar 9:00-9:30.

Proba scrisă se desfășoară începând cu ora 10:00 și are o durată de maximum 120 de minute. În structura probei scrise, circa 60% dintre itemi vor viza capacitățile cognitive și de leadership, circa 20% competențele de management, iar restul itemilor vizează reglementările legale din bibliografia de concurs.

Ulterior finalizării testului standardizat din cadrul probei scrise, candidații rămân în sala în care au susținut proba scrisă, în vederea participării la etapa de evaluare a lucrărilor scrise.

Candidații care au obținut minimum nota 7 ( șapte) la proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct vor susține proba de interviu în perioada 15 noiembrie – 8 decembrie 2021, conform unui grafic stabilit de către Inspectoratul Școlar Județean Cluj.

ATENȚIE! Sesiune specială pentru candidații cu Covid-19

Potrivit Inspectoratului Școlar Cluj, având în vedere identificarea unor situații de îmbolnăviri cu Covid-19 în rândul candidaților, Ministerul Educației va organiza joi, 28 octombrie 2021, o sesiune specială a probei scrise.

La aceasta vor avea acces candidații care transmit comisiei județene o solicitare însoțită de raportul medical/decizia de carantinare, eliberate de DSP, prin care aceștia sunt plasați în izolare/carantină ca urmare a contractării virusului SARS-CoV-2 sau al contactului direct cu o persoană infectată.

Cine nu a transmis documentul, acest lucru se mai poate face în intervalul 15-25 octombrie 2021, prezentarea sa constituind condiție obligatorie de participare la sesiunea specială.

„Am încredere că vom avea manageri dedicați”

Marinela Marc, șefa IȘJ Cluj, spune că are încredere că noii manageri vor continua modelul clujean de succes în învățământ.

„Creșterea calității actului educațional într-o unitate de învățământ depinde, în mare măsură, de managementul organizației școlare.

Directorii unităților de învățământ trebuie să-și asume o serie de roluri, de la definirea obiectivelor unității de învățământ, monitorizarea întregului proces educațional, elaborarea și gestionarea bugetului, a ofertei educaționale, până la colaborarea cu cadrele didactice, elevii, părinții, autoritățile locale și ceilalți parteneri educaționali, în vederea îmbunătățirii procesului de învățare al elevilor.

Pentru aceasta, este necesar ca persoanele care ocupă aceste funcții să facă dovada diverselor competențe de comunicare, capacitate decizională, transfer analogic, să dețină cunoștințe de management și legislație.

Am încredere că, în această perioadă foarte încărcată, colegii mei, cadre didactice care s-au înscris la concurs vor gestiona cu calm și echilibru probele concursului, astfel încât, unitățile de învățământ din județul Cluj să aibă, pentru următorii patru ani, acei manageri dedicați și performanți, care să continue modelul de succes al învățământului preuniversitar clujean”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Legile nu sunt pentru toți. Cum s-a ales un clujean de 21 de ani cu dosar penal

Publicat

De

Un tânăr de 21 de ani din comuna Sânpaul s-a urcat la volan, chiar dacă dreptul de a conduce mașina îi era suspendat.

Acesta a riscat și s-a urcat la volanul mașinii, dar a fost oprit în trafic de polițiștii din Baciu, pe un drum din localitate.

Polițiștii au făcut verificări și au constatat că avea dreptul de a conduce suspendat, drept pentru care pe numele lui a fost deschis un dosar penal.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate