Connect with us

ACTUALITATE

Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca a fost selectată în cadrul programului de transformare a școlilor, „Povestea”

Publicat


Învățămțnt simultan Cluj

Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca, județul Cluj, a fost selectată în cadrul Programului de transformare a școlilor, „Povestea”, dezvoltat de Wellbeing Institute și Mind Education în parteneriat cu Transylvania College și Școala pentru cuplu.

Programul Povestea este un program unic care vine în sprijinul elevilor, profesorilor, directorilor, personalului administrativ și părinților din școlile din România, pentru transformarea acestora în comunități ale încrederii, bunătății și bucuriei.

„Alături de cunoștințele pe care fiecare elev trebuie să le dețină la absolvire, școala are rolul de a ajuta elevii să devină tineri echilibrați, responsabili, implicați în societate, dornici să continue să învețe și să se perfecționeze, dornici să-și aducă contribuția în comunitatea din care fac parte. Prin programul “Povestea” școala noastră va beneficia de training și sprijin specializat pe o perioadă de cinci ani, din partea unor experți în educație și psihologie, scopul fiind acela de a implementa o viziune clară și un limbaj comun pentru toți cei implicați în școală.

Această schimbare este posibilă în școala noastră. Ne bucurăm că am fost selectați să facem parte din acest program unic. Toți cei implicați în viața școlii veți fi martorii transformării fiecărui membru din comunitate”, declară Corina Bradea, director al Școlii Gimnaziale ”Emil Isac” din Cluj-Napoca.

,,Povestea”, un mediu în care copiii se simt în siguranță

Programul „Povestea” a luat naștere din dorința de a transforma școlile care sunt niște medii cu un nivel foarte mare de stres, anxietate și neîncredere, în care sănătatea emoțională și mentală sunt ignorate atât în cazul copiilor, cât și al adulților – în medii în care copiii se simt în siguranță, au încredere în forțele proprii, iar părinții și profesorii învață să fie prezenți din punct de vedere emoțional în rolurile lor și în viețile copiilor.

„În foarte multe școli procesul de predare-învățare este încă centrat în jurul profesorului. De aceea, profesorii și părinții au nevoie de sprijin pentru a învăța să răspundă nevoilor emoționale ale copiilor și adolescenților. Conduc de 7 ani școala privată Transylvania College, iar viziunea noastră este să creștem prin relații sănătoase, iar adulții din jurul copiilor sunt adevărate modele pentru copii. Am creat Wellbeing Institute și Programul <> pentru că ne dorim ca fiecare școală să aibă acces la aceste resurse și să se transforme în locul în care copiii învață să aibă curajul și puterea să-și asume propria viață, să se reinventeze și să fie împliniți”, spune Ruxandra Mercea, director general Transylvania College și co-fondator Asociația Wellbeing Institute.

55 de unități de învățământ în Programul „Povestea”

Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca a intrat în Programul „Povestea” alături de alte 54 de unități de învățământ în urma unui proces de selecție în care au avut prioritate primele instituții de învățământ înscrise, iar existența unui grup de 2-3 școli interesate din aceeași zonă a constituit un avantaj.

„Ne bucurăm că există atât de multe școli dornice să facă o schimbare în România. Ne bucurăm să vedem că tot mai mulți directori de școli și profesori își doresc să se dezvolte pentru a susține dezvoltarea armonioasă a elevilor lor. Suntem norocoși să putem implementa programul nostru în tot mai multe școli cu ajutorul finanțărilor private, venite atât de la persoane fizice, cât și din partea persoanelor juridice, care înțeleg că investiția în educație este o investiție în viitor”, a spus Ciprian Ghișa, co-fondator Asociația Wellbeing Institute și director școală (linia română) Transylvania College.

În primii doi ani, Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca va beneficia de intervențiile de bază care se adresează în principal profesorilor și echipei administrative, care vor înțelege ce trebuie să transforme în cultura clasei și în relațiile dintre ei (fie cu copiii, colegii sau părinții). Urmează un audit, ale cărui concluzii vor contura un plan de intervenții specific comunității pentru următorii doi ani. În ultimul an, reprezentanții fiecărei școli urmează să demonstreze că își doresc și pot să susțină transformarea din școală și să obțină certificarea de „Școala încrederii”. Această certificare se păstrează atâta timp cât unitatea de învățământ va reuși să susțină în continuare transformarea din școală și să contribuie la dezvoltarea altor școli din comunitate.

Programul ,,Povestea include” tot ceea ce înseamnă o transformare sustenabilă: livrare – implementare – reflectare – certificare – evaluare (intervenție).




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate