ACTUALITATE
Reinventarea profesorului. Profesorul digital (II)

„Este greu să găsești o pisică neagră într-o cameră întunecată, atunci când ea nu se află acolo.” (Confucius)
Încheiam partea I a acestui articol cu promisiunea că vom discuta în continuare despre cât de necesare și realiste sunt activitățile pe care cadrele didactice de toate specialitățile și de toate nivelurile trebuie să le desfășoare în această perioadă de acasă pentru școala online. O ”școală online” cu profesori offline, nepregătiți pentru acest tip de învățare, confuzi și nemotivați. O babilonie în care marele perdant – elevul – este superprotejat (Vă aduceți aminte de schița Dl Goe… a lui Caragiale?!) și în care stresați sunt doar profesorii și părinții elevilor. Și dintre aceștia doar o parte, pentru că sunt și printre profesori, ca și printre părinți, oameni mai motivați sau mai puțin motivați, mai conștiincioși sau mai puțin conștiincioși, cu vocație sau fără vocație.
Stresați – părinții, pentru că, obligați să rămână acasă din cauza pandemiei și să preia astfel o parte din sarcina și din responsabilitățile școlii, au realizat în majoritatea lor cât de complexă și de dificilă este munca învățătorului și a profesorului. Că învățământul este o activitate complicată și că problema nu era la școală, ci, cel puțin în parte, chiar la ei și la copiii lor. Și, mai ales, au realizat că nu sunt pregătiți și nu se pricep să gestioneze această aventură a cunoașterii umane numită învățare.
Stresați – profesorii, pentru că, obligați să iasă din rutina școlii tradiționale și să intre în necunoscutul erei digitale, trăiesc acum momentul adevărului. Acela că e greu să te schimbi, dacă schimbarea nu e pregătită minuțios și, mai ales, dacă ea nu vine din interior. Și, cu atât mai mult dacă, impusă fiind de dispoziții și ordine ministeriale, schimbarea aceasta e fie imposibilă, fie un tramvai numit dorință, ca să-l parafrazăm pe Tennessee Williams. Un celebru dramaturg american care nu are și nu a avut, desigur, nicio treabă cu învățământul românesc, după cum nu au nici majoritatea ”activităților” și obligațiilor cadrelor didactice, obligații impuse prin art. 10 al Instrucțiunii… aprobate prin OMEC 4135/21.04.2020. De ce nu sunt realizabile acum aceste obligații și ”activități” ale cadrelor didactice cerute de minister prin recentul ordin de ministru? În primul rând, pentru că nu poți deveni peste noapte profesor digital, după o carieră la clasa reală, cu bănci în care elevii socializează nemijlocit, interacționează multiplu, învață, ies în pauze, se joacă, râd, se ceartă și se împacă, se îndrăgostesc și visează, iau note mai bune sau mai rele, dau teze, participă la examene, dau admitere. Au, altfel spus, universul lor real, în care se simt bine nu numai datorită obișnuinței și avantajelor rutinei, ci și datorită lui, profesorului, care le dă siguranță, îi asistă, îi îndrumă, îi veghează și-i ocrotește. La dă încredere. Ceea ce nu se întâmplă acum, chiar dacă cu ajutorul aplicației Zoom, spre exemplu, profesorul și elevii ”se văd” (sau se ascund văzându-se!). Pentru că e vorba de o altă vizibilitate, de realități, mai precis, de virtualități cu totul diferite față de cele din școala tradițională. E mult de discutat aici, o întreagă filosofie și pedagogie, cu totul diferită de pedagogia tradițională. Cu mult mai multe capcane și
neclarități ce trebuie deslușite și pentru care nu avem încă antrenamentul necesar ca să le decriptăm cu artificiala clipire de ”camera eye”, așa cum am putea-o face în școala tradițională cu o subtilă observare cu ”coada ochiului”. Un ochi educațional format în ani, luni și zile de exersare în activități didactice formale, informale sau nonformale. Credem că nu este necesar să insistăm pe faptul că profesorul din școala tradițională care s-a familiarizat cu internetul, cu laptopul, videoproiectorul, cu power point-ul și filmul didactic (de cele mai multe ori ajutat de elevii lui, așa-zișii digitali nativi), nu este un profesor digital, după cum nici o lecție tradițională înregistrată și transmisă pe internet nu asigură prin ea însăși învățarea online. Nicidecum. Chiar dimpotrivă! După cum nici informaticienii și IT-iști, deși foarte buni și necesari prin ceea ce fac, nu sunt profesori digitali. Profesorul digital și școala online sunt sintagme încă prea puțin analizate și înțelese din punctul de vedere al practicii educaționale la noi. Și chiar din punctul de vedere al teoriei și al pedagogiei specifice a acestor activități. Ne jucăm deocamdată prea mult cu sensul de suprafață al acestor sintagme, inclusiv la nivele înalte de decizie, introducând în regulamente, instrucțiuni și ordine de ministru sarcini și activități pentru care nu sunt încă pregătiți nici cei care le cer și nici cei care ar trebui să le execute.
Iată câteva exemple din recentul OMEC 4135 prin care toate cadrele didactice (indiferent de vârstă, specializare, de mediul urban sau rural dezavantajat în care funcționează, de dotarea cu mijloace pentru învățarea și școala online etc.) trebuie să realizeze în această perioadă următoarele activități:
– să proiecteze activitățile-suport pentru învățarea on-line din perspectiva principiilor didactice și a celor privind învățarea online;
– să desfășoare activități didactice în sistem on-line cu asigurarea calității actului educațional;
– să elaboreze, să adapteze, să selecteze resurse educaționale deschise, sesiuni de învățare pe platforme educaționale, aplicații, precum și alte categorii de resurse și mijloace care pot fi utilizate în procesul de învățare on-line;
– să elaboreze instrumente de evaluare aplicabile online, pentru înregistrarea progresului elevilor;
– să ofere feedback constructiv permanent fiecărui elev, în urma participării la activitățile desfășurate și a rezolvării sarcinilor de lucru;
– să cunoască și să garanteze că în organizarea și desfășurarea activităților în mediul virtual sunt asigurate și respectate cerințele privind protecția datelor cu caracter personal, în conformitate cu Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE.
Referitor la aceste ”activități obligatorii”, vreau să fiu bine înțeles. Nu afirm că ”obligațiile” stabilite de ordinul de ministru nu sunt fezabile în România anului 2035, pe când va fi fiind și România educată, cu sau fără programul prezidențial. Nicidecum! Spun doar că ele nu sunt valabile acum. Pentru că profesorilor (și inspectoratelor școlare deopotrivă) li se cere să facă ceea ce nu știu încă să facă, ceva pentru care nu au expertiză, nu au fost pregătite și instruite, nici la facultate și nici prin cursurile de formare continuă.
E suficient să exemplificăm doar cu prima cerință prezentată mai sus, pentru că de aici (de la proiectare) pornește totul: Să proiecteze activitățile-suport pentru învățarea on-line din perspectiva
principiilor didactice și a celor privind învățarea online. Citiți încă o dată cerința, vă rog! Veți constata că, dacă principiile didactice clasice sunt cunoscute (sau ar trebui să fie cunoscute) de către profesori, pentru că li s-au predat în facultate, iar ei le-au materializat prin activitățile directe la clasă, cele pentru învățarea online (unde sunt cu totul alte principii) lipsesc cu desăvârșire. A nu se confunda IAC (instruirea asistată de calculator – o metodă didactică sau de învăţământ care valorifică principiile de modelare şi analiză cibernetică a activităţii de instruire în contextul noilor tehnologii informatice şi de comunicaţii caracteristice societăţii contemporane) cu învățarea și cu școala online. Nu avem cunoștință de vreo metodică a proiectării, organizării și evalării învățării online în școlile din România, deși nu suntem străini de ce se petrece în învățământul nostru și, deopotrivă, în științele educației la nivel global.
Fără a intra acum în detalii ce țin de educație în relație cu noile tehnologii, de convergența sau divergența lor, vom menționa doar că societatea cunoașterii pe care o construim și o trăim parțial și noi datorează enorm digitalizării informației care, la rândul ei, a adus la o uriașă revoluție în sfera comunicațiilor, prin utilizarea sistemelor multimedia și prin expansiunea spectaculoasă a rețelelor informaționale. O revoluție vitală pentru cunoașterea și înțelegerea lumii de azi și, prin urmare, imperios necesară pentru educație și învățământ. O educație care transmite pentru că vrea să păstreze. Și vrea să păstreze pentru a pune în valoare în mod pozitiv anumite cunoștințe, comportamente, abilități, idealuri și tehnologii. Educație care, deși se deosebește de politic, nu este niciodată neutră. Ea alege, verifică, face presupuneri, convinge, elogiază, integrează și, uneori, elimină. Este și cazul relației dintre educație și lumea virtuală creată de supertehnologii în această Ultra Modern Era, cum o numește UNESCO, organizație care a și propus, de altfel, un observator UNESCO pentru aceste noi tehnologii informaționale, dintre care internetul rămâne ”la meilleure et la pire des choses” (Edgar Morin, La Voie. Pour l’avenir de l’humanité, Edition Pluriel, Paris, p. 274). Ceea ce înseamnă că, dacă dorim să fim și să rămânem oamenii acestei educații, va trebui să cunoaștem, să analizăm, să integrăm și chiar să eliminăm secvențe sau părți întregi din ceea ce societatea tehnologică actuală numește în acest areal related topics: e-learning, online learning, virtual learning, distance learning/distance education, mobile learning, technology enhanced learning cu ICT mediated learning, instructional design, media learnig și metacognition in web-based learning activities (lista nu e definitivă). Și, toate acestea ”îmbrăcate” în principiile și supuse metodelor noii pedagogii a activităților virtuale. Desigur, cu trecere prin ceea ce pedagogii numesc faza intermediară a blended learning, adică a îmbinării învățării tradiționale, față în față, cu învățarea online. Numai așa ne vom putea pregăti temeinic pentru adevărata școală românească online.
Mircea Bertea
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


CFR Cluj a întâlnit-o pe CSU Craiova, pentru a doua oară în 4 zile, de această dată în etapa a 3-a a Superligii de fotbal. Joi, clujenii au eliminat-o din Cupa României, după penalty-uri. CFR avea nevoie ca de aer de o victorie pentru a nu ieși din trena FCSB-ului. După un joc foarte bun, CFR îi administrează Craiovei a doua înfrângere în patru zile. Scor final 2-0, goluri marcate de Kamara (min.22) și Korenica (min.44).
Echipele de start:
CFR Cluj (4-3-3): Hindrich – Rocha, Bolgado, M.Ilie, Camora – Fică, Djokovic, Emerllahu – Korenica, L.Munteanu, Kamara
Rezerve: M.Popa, Abeid, Graovac, Sinyan, Name, Tachtsidis, Păun, Deac, Șfaiț, Nkololo, Postolachi, Juric
Antrenor: Dan Petrescu
CFR Cluj – CSU Craiova, 2-0. Oltenii, BĂTUȚI în Gruia de două ori în patru zile
CSU Craiova (4-3-3): L.Popescu – Mogoș, Maldonado, Badelj, Bancu – Anzor, Screciu, Houri – Baiaram, Safira, Mitriță
Rezerve: Lung Jr., Stoian, Iago, Montoya, Ndong, Zajkov, Păcurar, Căpățînă, Oshima, Barbu, Bană, Lukic
Antrenor: Mirel Rădoi
Arbitru: Chivulete Andrei Florin
Asistenți: Marinescu Vasile și Andrei Constantinescu
Arbitru VAR: Andrei Florin
Asistent VAR: Avram Valentin
Rezervă: Iulian Dima
Observator: Marcel Savaniu
Meciul începe într-o notă de echilibru, în primele minute posesia aternând de la o echipă la alta. Apoi, după 10 minute, CFR trece în control. Agresivitate există de ambele părți, poate puțin peste limita tolerată.
În min.14 și 16, clujenii au două jumătăți de ocazie, prin Kamara și Korenica. Kamara a fost cel mai periculos jucător al CFR-ului, ca dovadă că el a stat și la origine și la finalizare în faza din min.22, când, după o fază de playstation la care a contribuit cu un călcâi și Korenica, liberianul înscrie frumos pe lângă Popescu, pentru 1-0.
Oltenii își revin greu și încearcă să pună presiune pe careul lui Hindrich, însă Mitriță nu reușește decât o fază periculoasă, în min.28.
În min.44, Korenica execută o lovitură liberă de pe partea stângă, care-l păcălește pe Popescu și intră în poartă, pentru 2-0.
În repriza a doua, clujenii au cedat posesia, însă s-au apărat excelent și au continuat să fie periculoși pe contraatac. Dublă ocazie pentru CFR Cluj în min.60. Mai întâi, Maldonado scoate de pe linia porții tentativa lui Emerllahu, apoi, pe respingere, Djokovic a încercat și el să-l învingă pe Popescu, însă acesta a respins.
În min.62, Mitriță mai are o ocazie din 6m însă Hindrich se opune. În min.69, Safira vede al doilea galben și este eliminat.
În min.91, Kamara mai are o ocazie bună, urmat de Juric, două minute mai târziu.
CFR Cluj reușește a doua victorie în fața oltenilor în patru zile, după un joc foarte bun și îi suflă în ceafă FCSB-ului.
Notele Cluj24:
Hindrich 8 – Rocha 7, Bolgado 7, M.Ilie 7, Camora 8 – Fică 7, Djokovic 7, Emerllahu 8 – Korenica 8, L.Munteanu 7, Kamara 8, Abeid, Graovac, Păun 7, Nkololo 6, Juric
EVENIMENT
În ce CONDIȚII se aplică TVA de 9 % la livrarea locuințelor de până la 120 mp și VALOARE de până la 600.000 de lei

Din 1 ianuarie 2025 se aplică o regulă clară și unică privind TVA-ul pentru livrarea locuințelor: TVA-ul va fi de 9% pentru locuințele care îndeplinesc anumite condiții, indiferent când a fost semnat antecontractul și ce TVA s-a aplicat la avansurile deja plătite, scrie Alba24.
”Începând cu 1 ianuarie 2025 nu se mai aplică niciun fel de măsură tranzitorie, indiferent când au fost încheiate antecontracte și ce fel de cotă s-a aplicat la avansurile plătite. Dacă livrarea are loc după 1 ianuarie 2025, cota de TVA este de 9% dacă sunt îndeplinite o serie de condiții’, a declarat consultantul fiscal Mariana Vizoli într-un comunicat transmis Agerpres.
În ce CONDIȚII se aplică TVA de 9 % la livrarea locuințelor de până la 120 mp și VALOARE de până la 600.000 de lei
Prin livrare se înțelege momentul predării efective a locuinței și semnarea contractului de vânzare-cumpărare (adică momentul în care devii proprietar cu acte). Nu contează când ai dat avansul sau când ai semnat antecontractul, ci doar când se face predarea finală.
În ce condiții se aplică cota de TVA de 9%
Potrivit sursei citate, pentru a se aplica cota redusă de TVA de 9% trebuie îndeplinite anumite condiții de eligibilitate, respectiv:
– suprafața locuibilă trebuie să fie de maximum 120 mp (la calculul suprafeței locuibile nu sunt luate anexele gospodărești)
– valoarea, inclusiv a anexelor gospodărești (garaje, boxe, locuri de parcare) nu trebuie să depășească 600.000 lei, exclusiv TVA
– persoana fizică nu trebuie să fi achiziționat de la 1 ianuarie 2023 alte locuințe cu cota redusă (cu excepția locuințelor achiziționate în baza dispozițiilor tranzitorii ale OG 16/2022)
– locuința trebuie să fie locuibilă ca atare.
”Definiția locuinței locuibile ca atare s-a modificat de la 1 ianuarie 2024, fiind adăugate condiții referitoare la finisaje interioare și exterioare, instalații și obiecte sanitare și instalații electrice (inclusiv întrerupătoare și prize)”, a precizat Mariana Vizoli.
Condițiile ce trebuie îndeplinite pentru locuințe
Astfel, locuințele care în momentul livrării pot fi considerate locuibile ca atare sunt cele care la data livrării îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
– au acces liber individual la spațiul locuibil, fără tulburarea posesiei și a folosinței exclusive a spațiului deținut de către o altă persoană sau familie
– au acces la energie electrică și apă potabilă, evacuarea controlată a apelor uzate și a reziduurilor menajere
– sunt formate cel puțin dintr-un spațiu pentru odihnă, un spațiu pentru pregătirea hranei și un grup sanitary
– finisajele exterioare includ cel puțin: acoperiș, dacă, în funcție de tipul construcției, este prevăzut acest element constructiv, geamuri, ușă de/la intrare
– finisajele interioare includ cel puțin: pereți finisați cu vopsea, tapet, faianță sau alte elemente utilizate pentru finisare, podele finisate cu gresie, parchet sau alte elemente utilizate pentru finisare, uși interioare, în funcție de proiect
– au instalații sanitare și obiecte sanitare, respectiv vas WC, lavoar și spălător cu cuvă, cu bateriile aferente; au instalații electrice, inclusiv tablou, doze, întrerupătoare/ comutatoare și prize

Cluj-Napoca devine, în perioada 27-28 mai, centrul dezbaterilor despre viitorul sustenabil al energiei, găzduind o nouă ediție a Transylvania Green Energy Forum – cel mai important eveniment regional dedicat energiei verzi.
Într-un context european în care tranziția energetică și sustenabilitatea sunt priorități strategice, evenimentul reunește lideri din mediul public și privat, experți naționali și internaționali, dar și decidenți politici, pentru a contura direcțiile următoare în domeniul energiei verzi.
LIDERII deciziilor sustenabile vin la Transylvania Green Energy Forum 2025
Ediția din 2025 propune un cadru actualizat de discuții despre cele mai presante provocări și oportunități din sectorul energetic, cu accent pe digitalizarea proceselor, cooperarea public-privată și noi modele de guvernanță în contextul schimbărilor climatice. Printre temele centrale se numără: inovațiile tehnologice, securitatea energetică, finanțările sustenabile, mobilitatea urbană, politicile climatice și transparența.
Organizatorii au publicat deja lista primilor speakeri confirmați, aceasta reunind nume de prim rang din administrație, industrie și mediul academic:
● Mircea Abrudean – Președintele Senatului României
● Marcel Boloș – Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene
● Bogdan-Gruia Ivan – Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului
● George Niculescu – Președinte Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei
● Alexandru Petrescu – Președinte Autoritatea de Supraveghere Financiară
● Antal István-Loránt – Președinte Comisia pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale
● Sándor Bende – Președinte Comisia pentru Industrii și Servicii, Camera Deputaților
● Ovidiu Cîmpean – Deputat
● Mihaela Suciu – Director General Distribuție Energie Electrică Romania
● Ștefan Gadola – Vice -Președinte al Consiliului de Administrație Energobit
● Maria Metz – CEO NTT DATA Romania
● Radu Vasile – Director General Eximprod Engineering
● Bogdan Varga – Prof. Dr. Ing., Universitatea Tehnică Cluj-Napoca
● Ciprian Bodiu – Chief Sales Officer Parapet
● Christian Leonte – CEO WALDEVAR Holding
● Mihaela Coroiu – Director Marketing Strategy & Sustainable Energy Projects, EnergoBit
„Suntem încântați să anunțăm primele confirmări pentru Transylvania Green Energy Forum 2025. Lista speakerilor și partenerilor este în continuă actualizare, iar temele abordate vor reflecta cele mai noi tendințe și provocări din domeniul energiei verzi. În prima zi, dezbatem subiecte precum tranziția către neutralitate carbonică până în 2050, evidențiind politici și tehnologii esențiale pentru reducerea emisiilor și decarbonizarea sectoarelor critice. De asemenea, vom discuta despre inovațiile tehnologice în domeniul energiei verzi, inclusiv progresele în tehnologiile fotovoltaice, soluțiile de stocare a energiei și dezvoltarea hidrogenului verde.
A doua zi va fi dedicată principalilor jucători din industria petrolului și gazelor, concentrându-ne pe adaptarea acestora la noile realități ale tranziției energetice și pe rolul lor în atingerea obiectivelor de sustenabilitate.
Vom reveni în curând cu noi anunțuri privind participanții și temele specifice ale fiecărui panel. Ne propunem, ca la fiecare ediție, să oferim o platformă de discuție relevantă și actuală, care să contribuie la conturarea unui viitor energetic sustenabil”, au anuntat organizatorii.
Urmează două zile de idei, strategii și conexiuni care pot accelera transformarea energetică a României și care plasează Transilvania pe lista regiunilor care contribuie activ la sustenabilitatea europeană. Mai multe detalii și înscrieri, aici.
Parteneri: PPC, EnergoBit, NTT DATA, OMV Petrom, Eximprod Grup, Nuclearelectrica, Distribuție Energie Electrică Romania, Parapet, Waldevar, Banca Transilvania.
Evenimentul este organizat de Amprenta Advertising, în colaborare cu Federația Patronală a Energiei (FPE).
EVENIMENT
De Ziua Mondială a Sănătății, recunoștință pentru cei care salvează vieți. Dr. Ana-Maria Zanfir din Cluj, un exemplu de dăruire

Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, sărbătorită în 7 aprilie, Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Cluj transmite un mesaj de recunoștință pentru profesioniștii din domeniul medical care își dedică viața îngrijirii celor aflați în suferință.
Un exemplu de astfel de implicare îl reprezintă Dr. Ana-Maria Zanfir, medic primar chirurgie vasculară, doctor în științe medicale, din cadrul SCJU Cluj.
Nominalizare la Premiul „Carol Davila”
Recent, în cadrul Galei aniversare a Colegiului Medicilor din România – 30 de ani de activitate, Dr. Zanfir a fost nominalizată la Premiul „Carol Davila”, o distincție acordată pentru promovarea valorilor profesiei medicale. De asemenea, a primit titlul de ambasador onorific pentru unul dintre anii simbolici din istoria organizației, în semn de apreciere pentru întreaga activitate desfășurată în slujba pacienților.
„Astăzi, 7 aprilie 2025, de Ziua Mondială a Sănătății, este cea mai bună ocazie să ne îndreptăm gândurile, aprecierea și recunoștința către toți cei care își dedică întreaga activitate îngrijirii bolnavilor.
Este, totodată, un moment potrivit să aducem în prim-plan profesioniști din domeniul sănătății, oameni dedicați cauzei ajutorării celor aflați în dificultate. Dr. Ana-Maria Zanfir, medic primar de chirurgie vasculară, doctor în științe medicale, reprezintă unul dintre multele exemple de cadre medicale de excepție care își desfășoară activitatea în SCJU Cluj. De curând, la Gala aniversară Colegiul Medicilor din România – 30 de ani de activitate, Dr. Ana-Maria Zanfir a fost nominalizată la Premiul „Carol Davila”, pentru promovarea valorilor profesiei medicale și a fost numită ambasador onorific pentru unul dintre anii de activitate din istoria Colegiului Medicilor. Acest premiu vine ca o recunoaștere a eforturilor depuse în sprijinul pacienților, pentru dedicarea față de profesie și pentru contribuția semnificativă la promovarea valorilor profesiei de medic”, a transmis SCJU Cluj.
Activitate de promovare a profesiei medicale în cadrul comunității
Pe lângă munca desfășurată în Secția Clinică de Chirurgie Vasculară a spitalului, Dr. Zanfir este implicată activ în promovarea sănătății în comunitate. Organizează evenimente dedicate prevenției, stilului de viață sănătos și evaluării stării de sănătate a populației, fiind, totodată, realizatorul unei emisiuni TV cu tematică medicală.
„Alături de activitatea importantă desfășurată în Secția Clinică de Chirurgie Vasculară a spitalului, medicul Ana-Maria Zanfir desfășoară o intensă activitate de promovare a profesiei medicale în cadrul comunității, prin organizarea de evenimente publice dedicate evaluării stării de sănătate a cetățenilor, prevenției și promovării unui stil de viață sănătos. Este realizatorul unei emisiuni TV și coordonatorul departamentului de sănătate al unui cult religios, la nivel național”, a mai arătat instituția.
Prin activitatea sa, Dr. Ana-Maria Zanfir este un model de implicare, responsabilitate și empatie, întruchipând idealul profesiei de medic.
cineva
mai 21, 2020 la 9:08 pm
Profesorul digital este de fapt părintele. Profesorul digital în esență nu face nimic decât că dă teme, în cazul fericit se și uită pe ele sau măcar știe ce trebuie să facă pentru ca elevii să i le poată trimite. Predarea digitală este un „noi ne facem că muncim”, doar că acum, din păcate, nu este urmată și de „ei se fac că ne plătesc”, deoarece au venituri apreciabile, în esență fără o contraprestație reală din partea cadrelor didactice. La facultate e altceva, dar în preuniversitar asta e situația.