Connect with us

ACTUALITATE

Procedurile de ACCESARE a fondurilor europene vor fi mai simple. Ce MĂSURI a adoptat Guvernul

Publicat


euro

Guvernul a adoptat o serie de acte normative care sprijină implementarea proiectelor de infrastructură finanțate din bani europeni și asigură dezvoltarea sistemului informatic de gestionare a fondurilor europene, anunță Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, scrie Alba24.ro.

marcel bolos

Marcel Boloș

„Simplificarea, debirocratizarea și digitalizarea sunt deziderate pe care le urmărim nu doar la nivelul accesări fondurilor europene, dar și la nivelul implementării proiectelor. Măsurile adoptate astăzi de către Guvern, promovate la nivelul Ministerul Investițiilor și Proitectelor Europene, ne ajută să consolidăm gestionarea fondurilor europene, creeând premisele pentru un sistem informatic suport suplu, modern și care să răspundă cerințelor din cadrul reglementarilor europene, orientat spre automatizarea proceselor și nevoilor beneficiarilor.

De asemenea, cadrul de implementare al proiectelor este completat cu măsuri care să ajute România să evite pierderea fondurilor europene prin accelerarea implementării acestora pe parcursul anului 2023 – emiterea mai rapidă a acorduri/avize/certificate de care depinde acordarea finanțării, executarea unor tipuri de lucrări în regie proprie, în anumite condiții prevăzute în actul normative, posibilitatea acordării dreptului de administrare temporara pentru immobile pentru autoritățile publice locale, masuri pentru creșterea calității documentațiilor tehnico-economice.

În următoarea perioadă urmează să venim cu un set de măsuri care să sprijine Autoritățile de Management să vină cu un cadru simplificat de evaluare, selecție și monitorizare a proiectelor, preluând din presiunea birocratică de pe umerii beneficiarilor, dar care să vină cu o mai bună utilizare a resurselor structurilor de gestiune, cu accent pe monitorizare și creșterea calității proiectelor”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură finanțate din fonduri europene

Actul normativ adoptat joi, 8 decembrie, asigură accelerarea procesului de implementare a proiectelor de infrastructură la nivel local, având în vedere că autoritățile publice locale continuă să întâmpine dificultăți în ceea ce privește derularea proiectelor finanțate din fonduri europene, generate în principal de durata obținerii avizelor și acordurilor necesare, precum și de necorelările existente între diferitele autorități și instituții în emiterea acestor documente.

Ordonanța de urgență include în sfera „infrastructurii de interes public” acele categorii de investiții care sunt proprietatea statului sau, după caz, a unităților administrativ teritoriale și sunt finanțate din fonduri externe nerambursabile, incluzând și proiectele aflate în faza anterioară acordării finanţării (faza de pregătire).

Reglementările cuprinse în ordonanța de urgență sprijină autoritățile locale în implementarea proiectelor de infrastructură și evită un risc de decomitere de 9,2 miliarde de euro.

Cum vor fi simplificate procedurile

Astfel, prin prevederile adoptate sunt simplificate și urgentate procedurile de avizare și autorizare a lucrărilor de infrastructură de interes public atât în ceea ce privește desființarea construcțiilor existente pe coridorul de expropriere, cât și emiterea certificatelor de urbanism, a avizelor/acordurilor solicitate prin certificatul de urbanism și a autorizațiilor de construcție.

De asemenea, a fost simplificată procedura de trecere a imobilelor din proprietatea statului în administrarea temporară a autorităților publice locale, pentru a permite implementarea accelerată a proiectelor. Ordonanța de urgență creează posibilitatea introducerii în circuitul economic local a unor clădiri de interes sau de utilitate publică a căror refacere necesită investiții importante de eficientizare energetică ce vor putea fi astfel realizate cu fonduri europene.

Totodată, au fost introduse o serie de reglementări care permit beneficiarilor:

– să execute lucrări în regie proprie în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, prin utilizarea de forță de muncă, echipamente și utilaje deținute sub orice formă de către beneficiar care conduc la costuri sub nivelul celor existente pe piață, pe baza unei analize de rentabilitate. Pentru a putea executa aceste lucrări, beneficiarii trebuie să îndeplinească, cumulativ, anumite condiții prevăzute în actul normativ;
– să constituie comisii tehnico-economice cu rol în elaborarea, urmărirea, verificarea și recepționarea documentațiilor tehnico-economice aferente proiectelor de infrastructură finanțate prin fonduri externe nerambursabile.

Dezvoltarea aplicațiilor informatice MySMIS2021 și SMIS2021 conform reglementărilor europene, în sprijinul beneficiarilor

Tot joi Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență prin care se stabilește cadrul instituțional pentru dezvoltarea și funcționarea sistemului unic de management al informației privind fondurile externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021–2027.

Conform reglementărilor europene, România trebuie să dispună, până la momentul depunerii cererii de plată finală pentru primul an financiar, dar nu mai târziu de 30 iunie 2023, de o descriere a sistemului de gestiune și control, ceea ce presupune dezvoltarea sistemului informatic centralizat care să permită înregistrarea și stocarea electronică a datelor referitoare la fiecare operațiune necesară activităților de monitorizare, evaluare, gestiune financiară, verificare și auditare.

Astfel, măsurile adoptate asigură dezvoltarea sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021 pentru a evita dezangajarea fondurilor nerambursabile. Prin ordonanța adoptată astăzi,  Serviciul de Telecomunicații Speciale va asigura dezvoltarea aplicațiilor, administrarea tehnică a acestora și a sistemului informatic MySMIS2021/ SMIS2021+, în timp ce MIPE va asigura administrarea operațională.

Sistemul va îndeplini toate cerințele de securitate, integritate și confidențialitate cu privire la schimbul electronic de date între autoritățile responsabile de programe și beneficiar și pe cele de  asigurare a disponibilității și funcționării în timpul și în afara programului de lucru standard, cu excepția perioadelor de întreținere tehnică.

Dezvoltarea aplicațiilor în sprijinul beneficiarilor presupune funcții și o interfață logică, simplă și intuitivă, care să dispună de formulare interactive și/sau precompletate de sistem pe baza datelor stocate în etapele succesive ale procedurilor, calcule automate, controale automate integrate care reduc schimburile repetate de documente sau informații, de alerte generate de sistem pentru a informa beneficiarul că se pot executa anumite acțiuni și urmărirea online a stadiului proiectului.

De asemenea, sistemul va permite verificări administrative ale cererilor de plată prezentate de beneficiari și utilizarea semnături electronice compatibile cu unul dintre cele trei tipuri de semnătură electronică definite de regulamentele europene.

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Tânăr de 17 ani, reținut pentru 24 de ore. A furat un moped și l-a condus, deși nu avea permis

Publicat

De

Un tânăr de 17 ani a fost reținut pentru 24 de ore de polițiștii clujeni. Minorul a furat un moped și l-a condus, deși nu avea permis.

Polițiștii Secției 1 Poliție Cluj-Napoca au dispus reținerea, pentru 24 de ore, a tânărului de 17 ani, cercetat pentru comiterea infracțiunii de furt și conducerea unui vehicul fără permis de conducere.

Mopedul, abandonat pe strada Cantonului

Potrivit unui comunicat al IPJ Cluj, în data de 22 aprilie, în jurul orei 16.00, tânărul, însoțit de un minor, de 13 ani, ambii din Cluj-Napoca, ar fi sustras un moped parcat pe trotuarul unei străzi din municipiu. Tânărul de 17 ani a condus motoscuterul deși nu avea permis, iar în cele din urma l-au abandonat pe strada Cantonului.

„În baza investigațiilor efectuate de polițiștii Secției 1 cu sprijinul celor din cadrul Secției 7 Poliție Cluj-Napoca, minorii au fost depistați. Pe numele celui de 17 ani a fost emisă ordonanță de reținere pentru 24 de ore, cercetările fiind continuate sub aspectul infracțiunii de furt și conducerea unui vehicul fără permis de conducere.

Mopedul, în valoare de aproximativ 2.000 de lei, a fost recuperat de polițiști și restituit proprietarului”, a transmis IPJ Cluj.

Sfaturi de la polițiști pentru prevenirea furturilor

Polițiștii clujeni oferă o serie de sfaturi pentru prevenirea furturilor de biciclete, trotinete sau motoscutere:

– Asigurați-vă întotdeauna că parcați vehiculul într-o zonă vizibilă și iluminată ori unde există camere video, iar, în zonele în care sunt amplasate suporturi speciale, utilizați această variantă;

– Încercați să folosiți întotdeauna un sistem antifurt și nu lăsați vehiculul nesupravegheat pentru o perioadă îndelungată, iar în cazul motoscuterelor puteți monta un sistem de blocare a roților sau a ghidonului;

– Evitați să lăsați obiecte valoroase pe lângă acestea sau în compartimentele interioare, deoarece acestea pot atrage atenția;

– Recomandăm utilizarea unui sistem de tip GPS pentru a putea monitoriza vehiculul;

În cazul în care ați fost victima infracțiunii de furt, raportați imediat cazul la cea mai apropiată unitate de poliție.

Citește mai departe

EVENIMENT

Sănătatea SP Cluj, învinsă pe teren propriu de CS Minaur Baia Mare

Publicat

Sănătatea SP Cluj a pierdut vineri confruntarea cu CS Minaur Baia Mare. Partida din etapa a V-a din play out-ul ligii a treia s-a încheiat cu scorul de 2-4.

Gazdele au deschis scorul prin golul marcat de Andrei Dioszegi în minutul 11 al partidei, însă nu au reușit să țină de rezultat. Stănescu a marcat pentru echipa sa și a egalat în minutul 16.

Sănătatea SP Cluj învinsă de CS Minaur Baia Mare

Clujenii au rămas cu un om în minus după ce Denis Paul a primit al doilea galben. Repriza începe totuși în avantajul gazdelor, care au marcat în minutul 66, golul de 2-1, dar la scurt timp Stănescu reușește dubla și egalează din nou.

Cândea își duce echipa în avantaj după ce marchează golul de 2-3. La câteva minute după, oaspeții au intrat în atac, însă ratează șansa de a egala după ce Breban apără penalty-ul executat de Saroși în minutul 80 al partidei.

Cu doar cinci minute înainte de finalul celei de-a doua reprize, dominată de echipa oaspete, Ștefănescu reușește un șut de la distanță și mărește diferența, marcând astfel ultimul gol al partidei.

Sănătatea SP Cluj învinsă de CS Minaur Baia Mare

Minaur urcă pe locul 3 în clasament

Meciul se termină 2-4, în avantajul celor de la Minaur, care urcă pe locul 3 din clasamentul de play out al seriei 10 din liga a 3-a și îi egalează la puncte pe cei de la Sănătatea SP Cluj.

Etapa viitoare, Sănătatea SP Cluj va juca în deplasare contra celor de la SC Olimpia MCMXXI Satu Mare.

Minaur va primi vizita celor de la Băile Felix.

Sănătatea SP Cluj: Chindriș – Ștefan, Stretea, Cimpoeșu, Cîmpean, Diomande, Aidoo, Saroși, Dioszegi, Goga, Paul.

De asemenea, au mai evoluat pe parcursul partidei: Vescan, Obeng, Zanc, Oltean.

CS Minaur Baia Mare: Breban- Mureșan, Lazăr, Simion, Achim, Matei, Csiszer, Stănescu, Serediuc, Orosz, Batin.

Timeea Morocoj

Citește mai departe

EVENIMENT

Primăria Cluj-Napoca, despre alunecarea de pe Uliului: vor fi amenajate rute alternative

Publicat

De

Primăria Cluj-Napoca lucrează la amenajarea unor rute alternative pentru accesul pe strada Uliului, în urma alunecărilor de teren de noaptea trecută.

Municipalitatea a informat sâmbătă că lucrează la rezolvarea situației de pe strada Uliului numărul 90, în contextul alunecărilor de teren de vineri noapte.

Primăria Cluj-Napoca, despre situația de pe Uliului

„Joi, 25 aprilie, am constatat că au apărut cedări și fisuri în carorabilul de pe strada Uliului în dreptul numărului 90.

Au fost luate primele măsuri de semnalizare și ținerea sub observație a zonei – semnalizare rutieră de restricționare a circulației autovehiculelor pe banda carosabilă afectată (banda de coborâre).

Având în vedere că prognoza meteo indica precipitații, pentru a nu se agrava starea de fapt, am trecut la sigilarea fisurilor (pentru a nu intra apa meteorică).

Vineri, 26 aprilie, am constatat că situația din teren s-a agravat și am limitat tonajul la maxim 2 tone. Am asigurat permanența cu doua echipaje ale Poliției Locale pentru asigurarea implementării măsurilor necesare și informarea cetățenilor.

Se lucrează la rute alternative

Vineri spre sâmbătă alunecarea a continuat, astfel că, în data de 27 aprilie 2024 a fost convocat Comitetul Local pentru Situații de Urgență, unde au fost stabilite următoarele măsuri:

1. Închiderea circulației auto pe strada Uliului, pe tronsonul afectat de alunecari;
2. Identificarea unor rute alternative de acces;
3. Mandatarea RADP să intervină pentru amenajarea rutei alternative, acolo unde este necesar.

Primăria Cluj-Napoca alături de toate instituțiile abilitate continuă monitorizarea situației și implementarea măsurilor necesare”, a comunicat Primăria Cluj-Napoca.

Citește mai departe

EVENIMENT

Jandarmeria Cluj recrutează tineri care vor o carieră militară. Câte posturi se scot la concurs în școlile de profil

Publicat

Carieră militară jandarmi

Inspectoratul de Jandarmi Județean Cluj desfășoară, în perioada 24 aprilie – 14 mai, o nouă campanie de recrutare pentru tinerii care doresc o carieră militară în Jandarmeria Română, sesiunea de admitere aprilie-iulie 2024.

La Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica”  Drăgășani  sunt scoase la concurs un număr de 350 locuri, din care 3 sunt destinate  cetățenilor  de etnie romă, iar 3 celor de altă minoritate, iar la Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni sunt scoase la concurs 350 locuri, din care 3 sunt destinate cetățenilor de etnie romă, iar 3 celor  de altă minoritate.

Cererea tip de înscriere

Cererea-tip de înscriere prevăzută ca anexă la anunțul postat pe site-ul unității, precum și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail resurseumane@jandarmeriaardeleana.ro, în raport de domiciliul/reședința înscrise în cartea de identitate a candidatului, până la data de 14 Mai 2024, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.

Pentru a participa la concursurile de admitere la instituțiile de învățământ ale Jandarmeriei Române, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții şi criterii specifice:

a) să aibă cetățenia română şi domiciliul în România;

b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;

c) să aibă capacitate deplină de exercițiu;

d) să fie apți din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;

e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniți sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;

f) să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat;

g) să aibă un comportament corespunzător principiilor şi cerințelor de conduită admise şi practicate în societate;

h) să nu aibă antecedente penale, cu excepția situației când a intervenit reabilitarea;

i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni;

j) să nu fi fost destituiți dintr-o funcție publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

Fără poliție politică

k) să nu fi desfășurat activități de politie politică, astfel cum sunt definite prin lege;

l) să aibă vârsta de până la 27 de ani împliniți în anul participării la concurs;

m) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ţinuta de vară;

n) să fi obținut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puțin 9,00, cu excepția candidaților care au absolvit instituții de învățământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj calificativ purtarea elevului;

o) să nu fi fost exmatriculați pentru abateri disciplinare dintr-o instituție de învăţământ;

p) să deţină sau să obţină până la absolvire permis de conducere categoria B.

Pentru mai multe informații accesați linkul https://www.jandarmeriaardeleana.ro/admitere_scoli_mai_2024.html sau la telefon 0264/595513, de luni până vineri între orele 08.00-16.00, Serviciul Resurse Umane.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax