Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Primarul din Huedin a revocat ședința Consiliului Local în care se discuta înființarea grădiniței în limba maghiară

Publicat


mircea morosan

Primarul orașului Huedin, Mircea Moroșan, a revocat miercuri dispoziția de convocare a ședinței Consiliului Local pentru ziua de vineri, 12 august, de la ora 10.

Pe ordinea de zi a ședinței figura proiectul inițiat de edil de înființare a unei grădinițe cu predare exclusiv în limba maghiară, care urma să aibă 5 grupe de copii.

lensa.ro 

Citește și PSD se opune grădiniței cu predare doar în limba maghiară la Huedin. Se anunță o ședință cu SCÂNTEI a Consiliul Local

”Ținând seama de imposibilitatea, din cauze obiective, de desfășurare a ședinței extraordinare din 12.08, dispun revocarea dispoziției prin care s-a convocat în ședință extraordinară Consiliul Local al orașului Huedin pentru data de 12.08. ora 10, urmând ca ordinea de zi a acestei ședințe să facă obiectul unei alte ședințe”, a anunțat primarul Moroșan.

answear.ro

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Sezonul Movie Nights se încheie cu filmele „Invictus” și „Free Guy”. Luni, bucură-te de festivalul SoNoRo, în Iulius Parc!

Publicat

📷 vlad cupşa ◘ http://komiti.media/

În Iulius Mall Cluj s-a mutat centrul Universului și te așteptăm și pe tine să descoperi lumi nemaivăzute, iar în Iulius Parc ai parte de filme bune, muzică clasică la festivalul SoNoRo și dezbateri despre schimbările climatice.

Astfel, pentru ultima serie Movie Nights din acest an, ți-am pregătit încă două seri memorabile și dacă vremea va permite, vineri vei putea viziona o poveste inspirațională despre Nelson Mandela, rugby și mândrie națională – „Invictus” și sâmbătă, comedia „Free Guy”.

Tot în Iulius Parc, duminică ajunge și caravana „I’m Climatic!”, în cadrul căreia vor avea loc dezbateri despre reziliența urbană, adaptarea la modificările climatice și seara se va încheia cu sesiuni de socializare, la care atmosfera va fi asigurată de DJ Yoyo.

Terra din spațiu

Imagini cu Terra din spațiu, călătorii spre locurile unde se nasc stelele, imagini spectaculoase cu galaxii de la marginea Universului Observabil și Calea Lactee – acestea sunt coordonatele unei experiențe memorabile la Planetariul din Atriumul Principal al Iulius Mall Cluj.

Astfel, până pe 26 septembrie 2022, în intervalul orar 10.00 – 21.00, ai ocazia să te bucuri de spectacole inedite, să acumulezi informații utile, să ai parte de momente de entuziasm sau să „pornești într-o aventură” alături de „Patrula Zula”, dacă vii însoțit de un prichindel. Fiecare proiecție durează 30 minute, oferă o reprezentație pentru 30 de spectatori, iar prețul unui bilet este 30 lei. Mai multe informații găsești pe pagina de Facebook a evenimentului.

Filme pe alese

Ca și până acum, serile de weekend sunt dedicate filmelor. Vineri, 23 septembrie, de la ora 20.30, în Iulius Parc va rula „Invictus”, un film realizat de Clint Eastwood, ce prezintă implicațiile sociale pe care rugby-ul le-a avut în Africa de Sud și modul în care președintele Nelson Mandela (Morgan Freeman) și căpitanul echipei, Francois Pienaar (Matt Damon) au reușit să unească o națiune prin intermediul acestui sport.

Pelicula a fost nominalizată la premiile Oscar și Globurile de Aur și este perfectă pentru o seară relaxantă. Filmul „Invictus” face parte din Săptămâna Europeană a Sportului, proiect susținut de Primăria Cluj-Napoca. Sâmbăta este dedicată comediei și de la aceeași oră, pe marele ecran va fi proiectat filmul „Free Guy”.

Acesta îi are în rolurile principale pe Ryan Reynolds și Jodie Comer și spune povestea unui funcționar de bancă ce descoperă că este, de fapt, un personaj într-un joc video brutal. Filmele se vor ține doar dacă va permite vremea și nu uita să-ți iei cu tine o geacă și o păturică pentru că serile sunt din ce în ce mai răcoroase.

Caravana „I’m Climatic”

Dacă consideri că tema schimbărilor climatice are nevoie de mai mult spațiu, dacă anxietatea climatică te apasă sau dacă vrei să cunoști oameni ca tine, care împărtășesc aceeași dragoste și grijă pentru Planetă, duminică, de la ora 10.00 în Iulius Parc ești așteptat să participi la caravana „I’m Climatic”.

În cadrul evenimentului va avea loc un tur ghidat în parcul de Est, diverse dezbateri despre schimbările climatice, iar seara se încheie cu voie bună, relaxare și muzică. Detalii găsești pe pagina evenimentului Caravana I’m Climatic! la Cluj-Napoca!

SoNoRo la Cluj

sonoro festival iulius parc (1)

Luni, 26 septembrie, ora 18:00, în Iulius Parc va avea loc un concert de muzică clasică din cadrul festivalului SoNoRo, susținut de nume importante ale scenelor internaționale, precum Gilles Apap (vioară), Anna-Liisa Bezrodny (vioară), Tatiana Samouil (vioară), Răzvan Popovici (violă), Natasha Tchitch (violă), Jan-Erik Gustafsson (violoncel), Boris Andrianov (violoncel), Diana Ketler (pian), Josu de Solaun (pian), Joseph Tawadros (oud) și Filarmonica Transilvania Cluj.

Tema ediției din acest an a Festivalului SoNoRo – Orient Express este inspirată din călătoriile luxoase cu trenul celebru din perioada La Belle Époque și pune în valoare ce ne unește, ca europeni, și ne arată că distanțele sunt risipite rapid prin muzică, atunci când suntem dispuși să ne imaginăm o lume fără granițe, pe care să o cunoaștem și să o iubim. Intrarea este liberă, iar mai multe amănunte găsești pe pagina evenimentului Festivalul SoNoRo.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

ZILELE CLUJULUI. Nicole Cherry, Compact, The Motans și Delia urcă pe scenă. Clujenii au transmis peste 300 de propuneri

Publicat

De

zilele clujului 1

„Mai multe puncte de atracție, mai multă poftă de distracție” este motto-ul Zilelor Clujului în acest an. Ediția 2022 este una aniversară, iar în cele 4 zile de festival au fost pregătite peste 100 de activități pentru clujeni și turiști.

Ediția cu numărul X a Zilelor Clujului va avea loc în perioada 6-9 octombrie. Cu timpul, clujenii au învățat arta de a trăi împreună, iar acest lucru se reflectă atât în programul evenimentului cât și în viața de zi cu zi a comunității.

Creat în jurul jocului de cuvinte „mai mult, mai multe”, conceptul din acest an va pune în lumină multiplele fațete culturale ale comunității clujene, arată organizatorii.

4 zile de distracție

„Mai multe puncte de atracție, mai multă poftă de distracție” este mottoul prin care organizatorii invită publicul la această ediție aniversară.

Cele peste 100 de activități și evenimente în 4 zile de festival vor oferi oportunități dintre cele mai diverse pentru a intra cu adevărat în atmosfera de sărbătoare ce va cuprinde orașul.

Mult așteptata paradă a Zilelor Clujului, concerte ale unor artiști renumiți din România, regalul folcloric, seara de muzică clasică, seara de teatru sau Festivalul Gastronomic Internațional sunt câteva dintre evenimentele de tradiție pentru sărbătoarea clujenilor.

La acestea se adaugă activități și evenimente – în peste 30 de locuri din oraș – care explorează tema multiculturalității, dar și evenimente surpriză pregătite de organizatori și parteneri.

„Ca de obicei, programul Zilelor Clujului s-a conturat prin contribuția activă a comunității clujene. În ultima lună, au fost primite peste 300 de propuneri de activități sau evenimente care să aibă loc în cadrul festivalului”, arată reprezentanții Primăriei.

Zilele Clujului. Câteva atracții din programul celor 4 zile de festival

Mai jos, puteți consulta, în mare, programul Zilelor Clujului:

Piața Unirii

Joi, 6 octombrie

  • 19:00 Teatrul, dragostea mea! Florin Piersic
  • 20:00 O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale: Teatrul Național Cluj-Napoca

Vineri, 7 octombrie

  • 17:00 The Sound of Cluj. Sing it. Play it. Embrace it.
  • 18:30 Nicole Cherry
  • 19:30 Compact
  • 20:30 The Motans
  • 21:30 Spectacol proiecție video mapping, drone și artificii
  • 21:45 Delia

Sâmbătă, 8 octombrie

  • 17:00 Parada Zilele Clujului
  • 19:00 Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”
  • 20:30 Concert extraordinar – The Peacemakers de Karl Jenkins: Filarmonica de Stat Transilvania, Opera Națională Română Cluj-Napoca, Opera Maghiară Cluj-Napoca, Corul Junior VIP

Duminică, 9 octombrie

  • 12:30 Regal Folcloric: Ioan Bocșa și Grupul Icoane, Sava Negrean Brudașcu, Ionuț Fulea, Dinu Iancu Sălăjanu, Aurel Tămaș, Marius Ciprian Pop. Valeria și Traian Ilea, Maria Marcu, Lucia Potra, Ionela Moruțan, Amalia Chiper, Maria Golban Șomlea, Andreea Ciupe, Oana Bozga Pintea, Mihaela Grindean, Mariana Sfechiș, Florina Trif, Adriana Irimieș, Nicolae Turcu, Cristian Totpati și Dorel Rohian, Ansamblul folcloric Mărțișorul, Ansamblul folcloric Tradiții – Someșul Napoca, Ansamblul folcloric Dor Transilvan, Ansamblul folcloric Rapsodia Someșană, Ansamblul folcloric Românașul, Ansamblul folcloric Crăișorul, Ansamblul folcloric Armonia Seniorilor, Ansamblul folcloric Zurboló Cluj-Napoca, Ansamblul Tradiții ardelenești, Ansamblul de dansuri grecești, Grupul vocal-instrumental Speranța și Orchestra Mazel Tov.

Parcul Central „Simion Bărnuțiu”

Vineri, 7 octombrie

  • 14:00-22:00 Festivalul Gastronomic Internațional
  • 14:00-22:00 Festivalul de Vin
  • 14:00-20:00 Festivalul Multiculturalității
  • 14:00-20:00 Târgul Meșterilor Populari
  • 14:00-20:00 Promenada Cărților
  • 14:00-20:00 Zonă de aventură
  • 14:00-20:00 Animație stradală cu personaje fantastice
  • 14:00-20:00 Ateliere de creație
  • 14:00-20:00 Ateliere pentru copii
  • 14:00-20:00 Tabăra Nomadă
  • 17:00 Concert organizat cu prilejul sărbătoririi Zilei Armatei României
  • 18:00-22:00 Concerte

8-9 octombrie

  • 10:00-22:00 Festivalul Gastronomic Internațional
  • 10:00-22:00 Festivalul de Vin
  • 10:00-20:00 Festivalul Multiculturalității
  • 10:00-20:00 Târgul Meșterilor Populari
  • 10:00-20:00 Promenada Cărților
  • 10:00-20:00 Zonă de aventură
  • 18:30-20:30 Animație stradală cu personaje fantastice
  • 10:00-20:00 Ateliere de creație
  • 10:00-20:00 Ateliere pentru copii
  • 14:00-20:00 Tabăra Nomadă
  • 17:30-22:00 Concerte

Piața Muzeului

7-9 octombrie

  • 14:00-21:00 Caricaturi la cornet
  • 18:00-22:00 Concerte

Strada Napoca

Sâmbătă, 8 octombrie

  • 19:30 Midnight Snack

Iulius Parc

Vineri, 7 octombrie

  • 19:30 Best of Broadway | spectacol de musical: Asociația Culturală Opera Vox

Strada Potaissa – Zidul Cetății

Sâmbătă, 8 octombrie

  • 10:00-20:00 Tabără istorică

Duminică, 9 octombrie

10:00-18:00 Tabără istorică

Piața Karl Liebknecht

Duminică, 9 octombrie

  • 19:30 „My Fair Lady” pe Scena Urbană în cartierul Iris

Baza Sportivă „La terenuri”

Sâmbătă, 8 octombrie

  • 11:00 Spectacol de teatru pentru copii
  • 11:00 Ateliere și workshop-uri
  • 12:00 Activități sportive
  • 17:00 Meet the tango: Asociația Culturală „Cluj Tango Orchestra” și Compania de Tango Cluj

Baza Sportivă Gheorgheni

Sâmbătă, 8 octombrie

  • 09:00 Roundnet OPEN 2022
  • 12:00 Activități sportive

Duminică, 9 octombrie

  • 09:00 Roundnet OPEN 2022
  • 11:00 Spectacol de magie
  • 11:00 Ateliere și workshop-uri
  • 17:00 Meet the tango: Asociația Culturală „Cluj Tango Orchestra” și Compania de Tango Cluj

Alte locuri din oraș

  • Bulevardul Eroilor
  • Cinema Dacia
  • Cinema Mărăști
  • Campus USAMV
  • Turnul Croitorilor

Programul complet al Zilelor Clujului va fi anunțat în perioada următoare.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Care sunt ACTELE necesare pentru obținerea sau preschimbarea BULETINULUI la Cluj

Publicat

La cererea cititorilor Cluj24 vă prezentăm în continuare care sunt actele de care aveți nevoie la eliberarea unui act de identitate (buletin). Operațiunea se face la serviciul de evidența persoanelor din cadrul primăriei de care aparțineți la împlinirea vârstei de 14 ani sau la expirare ori modificarea datelor înscrise în acesta.

Când se eliberează un act de identitate:

– expirarea termenului de valabilitate,
– modificarea numelui și prenumelui titularului, a datei ori locului nașterii,
– în cazul schimbării domiciliului,
– în cazul schimbării denumirii sau rangului localității, sau străzilor, al renumerotării imobilelor, sau a rearondării acestora, al înființării localităților sau străzilor,
– în cazul atribuirii unui nou CNP,
– în cazul deteriorării actului de identitate, al pierderii, furtului, distrugerii,
– când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului,
– schimbării sexului,
– anulării actului de identitate,
– pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit dar sunt valabile.

Actele necesare pentru eliberarea actului de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani până la împlinirea vârstei de 18 ani

– cererea se poate depune doar la împlinirea vârstei de 14 ani
– cererea se listează pe o singură foaie A4, față-verso sau se obţine de la biroul de copiat acte, se completează de minor şi se va semna doar în faţa lucrătorului de la ghişeu de către minor şi de către părinte sau de reprezentantul său legal; aceasta se completează cu majuscule.
– chitanța reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 LEI) se achită la CIC (Centrul de Informare pentru Cetăţeni – str. Moţilor nr. 7 – casierie – etajul 1) sau online, accesând acest link.
– certificatul de naștere al minorului – original şi copie;
– certificatul de căsătorie al părinților sau, după caz, sentința de divorț definitivă și irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi – original şi copie;
– actul de identitate al unuia dintre părinți sau al reprezentantului legal,original, document cu care se realizează și dovada adresei de domiciliu şi prezenţa obligatorie a acestuia la ghişeu;

ATENȚIE

Atunci când autoritatea părintească se exercită de ambii părinți, cu domicilii diferite, iar minorul locuiește în mod statornic cu unul dintre aceștia, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de către părintele la care minorul are domiciliul, nefiind necesară și semnătura celuilalt părinte.

Atunci când instanţa a hotărât ca locuinţa minorului să fie la unul dintre părinţi, iar minorul locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui la care instanţa a hotărât că are locuinţa, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscris domiciliul la adresa la care acesta locuieşte statornic.

Declaraţia poate fi dată la ghişeu, în faţa personalului S.P.C.E.P. , iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află, la notarul public român ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, declaraţia va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare.

Pentru copiii proveniți dintr-o căsătorie desfăcută prin divorț, se au în vedere următoarele aspecte:
– Dacă în hotărârea judecătorească de divorț convenția privind acordul parental emis de notarul public nu este menționată adresa imobilului la care locuiește minorul, domiciliul minorului este la adresa părintelui căruia i-a fost încredințat spre creștere și educare, fără a fi necesar consimțământul celuilalt părinte
– Dacă în hotărârea judecătorească de divorț/convenția privind acordul parental se specifică adresa imobilului la care minorul are domiciliul, pentru schimbarea domiciliului minorului la noua adresă este necesar acordul prealabil din partea celuilalt părinte sau, după caz, hotărârea emisă de instanța de tutelă prin care se clarifică neînțelegerile între părinți. Dacă acest lucru nu este posibil, se va elibera cartea de identitate solicitată fără să se schimbe domiciliul minorului la noua adresă. În această situație, minorul rămâne înregistrat cu domiciliul stabilit prin sentința civilă de divorț, cu încredințare minori sau, după caz, a convenției părinților încheiată la notarul public.

Actele necesare pentru eliberarea actului de identitate în cazul schimbării domiciliului

– cererea  se listează pe o singură foaie A4, față-verso sau se obţine de la biroul de copiat acte, se completează de solicitant şi se va semna doar în faţa lucrătorului de la ghişeu; aceasta se completează cu majuscule.
– chitanța reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei) se achită la CIC (Centrul de Informare pentru Cetăţeni – str. Moţilor nr. 7 – casierie – etajul 1) sau online, accesând acest link.
– actul de identitate;
– certificatul de naștere – original şi copie;
– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor – original şi copie;
sentința de divorț definitivă și irevocabilă – în cazul persoanelor divorțate – original şi copie;
– certificatele de naștere ale copiilor sub 14 ani, care își schimbă domiciliul împreună cu părintele – original;
– extras de carte funciară obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii sau actul de proprietate cu care se face dovada adresei de domiciliu – original şi copie și prezența unui proprietar la ghișeu.

ATENŢIE:

Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este necesară prezența găzduitorului (proprietarul spaţiului de locuit) care va prezenta actul de proprietate (original şi copie) şi actul de identitate.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la momentul depunerii cererii, împreună cu solicitantul, declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din ţară ori în faţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române şi, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente.

În acest ultim caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare. Declaraţia găzduitorului, se prezintă de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea cărţii de identitate.

Solicitanţii sub 18 ani vor prezenta documentele de la secțiunea ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI PÂNĂ LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI

Actele necesare pentru eliberarea actului de identitate la expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, preschimbarea actelor de identitate, schimbării fizionomiei ori ca urmare a schimbării denumirii străzii sau a renumerotării imobilelor

– cererea  se listează pe o singură foaie A4, față-verso sau se obţine de la biroul de copiat acte, se completează de solicitant şi se va semna doar în faţa lucrătorului de la ghişeu; aceasta se completează cu majuscule.
– chitanța reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei) se achită la CIC (Centrul de Informare pentru Cetăţeni – str. Moţilor nr. 7 – casierie – etajul 1) sau online, accesând acest link.
– actul de identitate;
– certificatul de naștere – original şi copie;
– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor – original şi copie;
sentința de divorț definitivă și irevocabilă – în cazul persoanelor divorțate– original şi copie;
– extras de carte funciară obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii sau actul de proprietate cu care se face dovada adresei de domiciliu – original şi copie și prezența unui proprietar la ghișeu.

ATENŢIE: 

Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit este necesară prezența găzduitorului (proprietarul spaţiului de locuit) care va prezenta actul de proprietate (original şi copie) şi actul de identitate.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la momentul depunerii cererii, împreună cu solicitantul, declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din ţară ori în faţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române şi, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare. Declaraţia găzduitorului, se prezintă de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea cărţii de identitate.

Solicitanţii sub 18 ani vor prezenta documentele de la secțiunea ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI PÂNĂ LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI

În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, se prezintă şi hotarârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă – original şi copie.

Actele necesare pentru eliberarea actului de identitate în cazul pierderii, furtului, distrugerii sau deteriorării

– cererea  se listează pe o singură foaie A4, față-verso sau se obţine de la biroul de copiat acte, se completează de solicitant şi se va semna doar în faţa lucrătorului de la ghişeu; aceasta se completează cu majuscule.
– chitanța reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei) se achită la CIC (Centrul de Informare pentru Cetăţeni – str. Moţilor nr. 7 – casierie – etajul 1) sau online, accesând acest link.
– actul de identitate – în cazul deteriorării;
– un document emis de instituţii sau autorităţi publice, cu fotografie de dată recentă, pentru certificarea identităţii, respectiv: paşaport sau permis de conducere- original şi copie;
– certificatul de naștere – original şi copie;
– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor – original şi copie;
sentința de divorț definitivă și irevocabilă – în cazul persoanelor divorțate– original şi copie;
– extras de carte funciară obţinut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii sau actul de proprietate cu care se face dovada adresei de domiciliu – original şi copie și prezența unui proprietar la ghișeu.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la momentul depunerii cererii, împreună cu solicitantul, declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din ţară ori în faţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române şi, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare. Declaraţia găzduitorului, se prezintă de solicitant odată cu depunerea documentelor pentru eliberarea cărţii de identitate.

Solicitanţii sub 18 ani vor prezenta documentele de la secțiunea ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI PÂNĂ LA ÎMPLINIREA VÂRSTEI DE 18 ANI

Pentru informații legate de alte situații care necesită schimbarea actului de identitate, accesați AICI.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

ACCIDENT în Făget. Implicate, o mașină și o motocicletă. Un bărbat a fost RĂNIT

Publicat

accident sf ioan1

Un accident rutier a avut loc, vineri la prânz, în zona restaurantului Roata din Făget, în Cluj-Napoca. Au fost implicate un autoturism și o motocicletă.

Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe drumul de la Sfântul Ion. În accident au fost implicate un autoturism și o motocicletă. Un bărbat este asistat de către pompieri și va fi curând preluat de un echipaj SAJ.

La o primă evaluare, acesta are un membru inferior rupt, fiind conștient și cooperant. La misiune participă o autospecială cu modul de descarcerare.

Sursa: ISU Cluj

Sursa foto: Info Trafic Cluj Napoca

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax