Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca va limita traficul auto dinspre Florești, pe strada Donath. A distrus calitatea vieții

Publicat


centura nord floresti donath

Prin Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană 2021-2030 se cere limitarea traficului auto de tranzit dinspre Floreşti pe strada Donath, pentru a asigura o bună calitate a vieții pentru locuitorii din cartierul Grigorescu. În repetate rânduri, inclusiv primarul Emil Boc a menționat că această centură a fost ”o eroare din partea Floreștiului, un drum de pământ transformat în centură ad-hoc”.

”Din cauza unui drum agricol care s-a asfaltat s-a distrus toată calitatea vieții din cartierul Grigorescu. Haiducia trebuie să înceteze. Nu se poate că acționăm haotic, să facă fiecare ce vrea. Te-ai gândit la impact, cum ajung la muncă oamenii, cât suportă infrastructura rutieră de acolo? Administrativ nu am nicio competență în Florești, nu am nici în Baciu”, mai spunea Emil Boc.

Ce ar putea însă Primăria să facă pentru a pune în practică limitarea traficului auto dinspre Florești, pe această poartă de intrare în municipiu?

Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, SIDU 2021-2030 încă se află în dezbatere publică, însă după adoptare, fiecare propunere cuprinsă aici trebuie să fie implementată și vine cu propriile seturi de măsuri.

Chiar dacă libera circulație nu poate fi oprită, există o serie de instrumente aflate la dispoziția autorităților locale pentru limitarea traficului.

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat pentru Cluj24 că o soluție ar putea fi aplicată pe modelul străzii Napoca din Centru, cu realizarea unor piste dedicate pentru bicicliști și culoare adecvate pentru pietoni, adică mașinile să fie puse pe plan secund.

Alte măsuri care s-ar putea implementa ar putea fi instituirea unor sensuri unice, interdicția de circulație pentru mașinile peste 3,5 tone, străzi doar pentru riverani.

”Aceasta este viziunea pe termen lung, dar trebuie să asiguri și celorlalți oameni alternative pentru circulație. Pentru mine poate fi simplu să spun că de astăzi nu mai circulă nimeni în afară de riverani pe strada Donath, dar ce facem cu ceilalți? Sau, de exemplu, pe unde vor circula cei care vin pe Tăietura Turcului? Pentru toate aceste măsuri va fi nevoie de studii de impact”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea.




4 Comentarii

1 Comentariu

  1. Diana

    noiembrie 2, 2021 la 12:04 pm

    Și calitatea vieții pe Calea Florești in Mănăștur? Acolo e blocat non stop. Plus că loc in autobuze deloc. Trebuia Boc sa se tina de cuvânt și să avem prima data ruta ocolitoare nu sa facă numai pe centru. Clujul e format și din alte cartiere. Foarte prost gospodărită infrastructura. De ce mai lăsăm să construim daca nu avem drumuri de acces????

  2. Csilla Gonzalez

    noiembrie 2, 2021 la 3:39 pm

    Se construieste sus in varful dealului fix langa Padurea Hoia, sunt curioasa pe unde vor circula acei oameni pentru ca drum de acces evident nu exista. Si da, ne tot intrabam de ce se autorizeaza astfel de constructii (cartiere de blocuri) fara infrastructura, autoritatile nu vor sa raspunda.

  3. So

    noiembrie 2, 2021 la 9:28 pm

    Adica poti circula in toata Europa ca cetatean al unui stat membru UE dar pe str.Donath din Grigorescu nu ?

  4. Adrian

    noiembrie 11, 2021 la 8:57 am

    Limitarile de tonaj sunt o poveste. Orice firma care plateste taxa la primaria Cluj-Napoca poate sa treaca cu utilaje si vehicole agabaritice pe str. Donath. Cei care se enerveaza in trafic pe aceasta strada atunci cand circulatia se blocheaza datorita unei bascule stiu la ce ma refer. Descongestionarea traficului trebuie facuta dinspre exteriorul localitatii (acolo unde se pot construi artere noi largi) catre centrul localitatii. Nu invers. Cand ai deja traficul blocat pe o artera, nu mai construiesti alte blocuri cu zeci de apartamente ( 1 apartament= 1 – 2 masini)in acea zona.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate