Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca va limita traficul auto dinspre Florești, pe strada Donath. A distrus calitatea vieții

Publicat


centura nord floresti donath

Prin Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană 2021-2030 se cere limitarea traficului auto de tranzit dinspre Floreşti pe strada Donath, pentru a asigura o bună calitate a vieții pentru locuitorii din cartierul Grigorescu. În repetate rânduri, inclusiv primarul Emil Boc a menționat că această centură a fost ”o eroare din partea Floreștiului, un drum de pământ transformat în centură ad-hoc”.

”Din cauza unui drum agricol care s-a asfaltat s-a distrus toată calitatea vieții din cartierul Grigorescu. Haiducia trebuie să înceteze. Nu se poate că acționăm haotic, să facă fiecare ce vrea. Te-ai gândit la impact, cum ajung la muncă oamenii, cât suportă infrastructura rutieră de acolo? Administrativ nu am nicio competență în Florești, nu am nici în Baciu”, mai spunea Emil Boc.

Ce ar putea însă Primăria să facă pentru a pune în practică limitarea traficului auto dinspre Florești, pe această poartă de intrare în municipiu?

Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, SIDU 2021-2030 încă se află în dezbatere publică, însă după adoptare, fiecare propunere cuprinsă aici trebuie să fie implementată și vine cu propriile seturi de măsuri.

Chiar dacă libera circulație nu poate fi oprită, există o serie de instrumente aflate la dispoziția autorităților locale pentru limitarea traficului.

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat pentru Cluj24 că o soluție ar putea fi aplicată pe modelul străzii Napoca din Centru, cu realizarea unor piste dedicate pentru bicicliști și culoare adecvate pentru pietoni, adică mașinile să fie puse pe plan secund.

Alte măsuri care s-ar putea implementa ar putea fi instituirea unor sensuri unice, interdicția de circulație pentru mașinile peste 3,5 tone, străzi doar pentru riverani.

”Aceasta este viziunea pe termen lung, dar trebuie să asiguri și celorlalți oameni alternative pentru circulație. Pentru mine poate fi simplu să spun că de astăzi nu mai circulă nimeni în afară de riverani pe strada Donath, dar ce facem cu ceilalți? Sau, de exemplu, pe unde vor circula cei care vin pe Tăietura Turcului? Pentru toate aceste măsuri va fi nevoie de studii de impact”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




4 Comentarii

1 Comentariu

  1. Diana

    noiembrie 2, 2021 la 12:04 pm

    Și calitatea vieții pe Calea Florești in Mănăștur? Acolo e blocat non stop. Plus că loc in autobuze deloc. Trebuia Boc sa se tina de cuvânt și să avem prima data ruta ocolitoare nu sa facă numai pe centru. Clujul e format și din alte cartiere. Foarte prost gospodărită infrastructura. De ce mai lăsăm să construim daca nu avem drumuri de acces????

  2. Csilla Gonzalez

    noiembrie 2, 2021 la 3:39 pm

    Se construieste sus in varful dealului fix langa Padurea Hoia, sunt curioasa pe unde vor circula acei oameni pentru ca drum de acces evident nu exista. Si da, ne tot intrabam de ce se autorizeaza astfel de constructii (cartiere de blocuri) fara infrastructura, autoritatile nu vor sa raspunda.

  3. So

    noiembrie 2, 2021 la 9:28 pm

    Adica poti circula in toata Europa ca cetatean al unui stat membru UE dar pe str.Donath din Grigorescu nu ?

  4. Adrian

    noiembrie 11, 2021 la 8:57 am

    Limitarile de tonaj sunt o poveste. Orice firma care plateste taxa la primaria Cluj-Napoca poate sa treaca cu utilaje si vehicole agabaritice pe str. Donath. Cei care se enerveaza in trafic pe aceasta strada atunci cand circulatia se blocheaza datorita unei bascule stiu la ce ma refer. Descongestionarea traficului trebuie facuta dinspre exteriorul localitatii (acolo unde se pot construi artere noi largi) catre centrul localitatii. Nu invers. Cand ai deja traficul blocat pe o artera, nu mai construiesti alte blocuri cu zeci de apartamente ( 1 apartament= 1 – 2 masini)in acea zona.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Un clujean a bătut RECORDUL la comenzi: 600 de bucăți de pui. Cluj, în TOP 5 la COMENZI pe Glovo din regiunea Europei de Sud-Est

Publicat

glovo

Potrivit unei analize Glovo, Cluj-Napoca se situează pe locul 5 la numărul de comenzi în platformă din regiunea Europei de Sud-Est, după capitale precum București, Sofia, Belgrad sau Zagreb și pe locul 2 la nivel național, după București. De altfel, un singur utilizator din Cluj-Napoca a plasat, de la începutul acestui an, aproape 600 de comenzi.

În topul preparatelor preferate de utilizatorii din Cluj se numără burgerii, shaorma și pizza, în timp ce în clasamentul bucătăriilor favorite sunt bucătăria americană, italiană și cea orientală. De altfel, clujenii plasează, de regulă, cele mai multe comenzi în zilele de vineri și sâmbătă.

Un clujean a bătut RECORDUL la comenzi: 600 de bucăți de pui. Cluj, în TOP 5 la COMENZI pe Glovo din regiunea Europei de Sud-Est

Când vine vorba de cele mai comandate produse de la supermarket, aceștia aleg cel mai des apa, bananele și pâinea. De asemenea, utilizatorii din Cluj au comandat cu 16% mai multe produse de la supermarket în primele șase luni ale lui 2023. În același timp, 26% dintre comenzile de la supermarket sunt plasate în intervalul 17-19.

Anul acesta, zilele în care clujenii au înregistrat cele mai multe comenzi au fost 8 martie, precum și 14 februarie, de Ziua Îndrăgostiților.

Clujenii care au plasat cele mai multe și mai scumpe comenzi

Potrivit analizei platformei, un utilizator Glovo din Cluj-Napoca a plasat, în medie 3 comenzi pe zi, înregistrând în total aproape 600 de comenzi în doar prima jumătate a anului.

De asemenea, în Cluj-Napoca s-a înregistrat anul acesta și cea mai scumpă comandă de la un fast-food, un utilizator comandând 640 de bucăți de pui, 70 de porții de cartofi și 70 de sosuri în valoare de 4000 de lei.

Un curier din Cluj a parcurs 36.200 km

Anul acesta, cel mai activ curier din Cluj care a livrat comenzi plasate prin Glovo a parcurs 36.200 de km, adică de aproximativ 15 ori distanța dintre Cluj și Barcelona.

Citește mai departe

EVENIMENT

Scandalagiul din cartierul Plopilor, condamnat la 9 luni închisoare cu executare pentru lovire și distrugere. A bătut un vecin

Publicat

De

scandalagiu

Scandalagiul din cartierul clujean Plopilor, care are dosare penale, a fost amendat de nenumărate ori de polițiști și internat la Psihiatrie, și despre Cluj24 a mai relatat, a fost condamnat de Judecătoria Cluj-Napoca la 9 luni și 20 de zile de închisoare cu executare pentru lovire sau alte violențe și distrugere.

Potrivit dispozitivului sentinței de la jumătate lunii iulie, instanța l-a condamnat pe Federiga Jan Andrei la 6 luni închisoare, pentru săvârșirea infracțiunii de lovire sau alte violenţe, și la 4 luni închisoare, pentru săvârşirea infracțiunii de distrugere, a contopit pedepsele și a aplicat, în final, pedeapsa de 9 luni şi 20 zile închisoare (în regim de detenţie).

De asemenea, magistrații clujeni l-au obligat pe scandalagiu la tratament medical, până la însănătoşire sau până la obţinerea unei ameliorări care să înlăture starea de pericol.

Decizia instanței poate fi atacată în apel.

A lovit un vecin cu dizabilități

Condamnarea a avut drept cauză plângerea depusă de un vecin al lui Federiga după ce, în 1 mai 2022, acesta se afla în fața porții de la curtea comună, iar scandalagiul l-a jignit și a sărit la el.

”M-a lovit, m-a trântit la pământ, după care mi-a smuls telefonul și mi l-a distrus, lovindu-l de perete de mai multe ori. Am încercat să fug în curte și să sun la 112, dar a venit după mine și m-a lovit din nou.

Eu sunt o persoană cu dizabilități, am certificat de handicap gradul 1 și îmi este foarte greu să mă apăr, mă dezechilibrez ușor, iar Federiga este pentru mine un pericol”, a explicat vecinul Nelu.

Cere majorarea pedepsei

Acesta a declarat că va ataca sentința Judecătoriei Cluj-Napoca și va cere majorarea pedepsei aplicată scandalagiului.

”Federiga Jan Andrei continua acțiunile și nu am văzut nicio îmbunătățire a comportamentului său.

Când m-a văzut zilele trecute a strigat <<pușcărie>> și <<cătușe>>, agitându-și mâinile, continuă să bată în pereții casei și să arunce cu diverse obiecte.

În plus, tatăl său și-a trimis un emisar la mine, chipurile să îmi dea bani pentru a nu mai depune apel, dar în același timp face gesturi obscene la adresa mea pe care le-am surprins cu camera de supraveghere”, a precizat vecinul.

Citește mai departe

EVENIMENT

Femeie pe bicicletă, lovită de o mașină în centrul Clujului. A fost dusă la spital

Publicat

bicicleta

Un eveniment rutier a avut loc joi dimineață pe strada Emil Isac, din municipiul Cluj-Napoca, iar din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că un bărbat de 41 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, care se deplasa de pe strada Sindicatelor înspre strada Emil Isac, nu ar fi acordat prioritate de trecere unei biciclete condusă de o femeie de 42 de ani, din același municipiu, intrând în coliziune cu aceasta.

”În urma evenimentului a rezultat rănirea femeii de 42 de ani, ulterior fiind transportată la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale de specialitate.

Testările cu aparatul etilotest au rezultat negative.

În continuare se efectuează cercetări pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă”, au transmis polițiștii clujeni.

Citește mai departe

EVENIMENT

Vreți să cumpărați un vehicul electric la mâna a doua? Atenție la ÎNȘELĂTORII

Publicat

masini electrice

Popularitatea vehiculelor electrice este în continuă creștere la nivel mondial. Având în vedere că tot mai mulți șoferi sunt interesați să achiziționeze un vehicul electric, acest nou segment de cerere se reflectă și în piața mașinilor second hand.

„Potrivit lui Matas Buzelis, expert automobilistic din cadrul companiei de date auto carVertical, vânzătorii necinstiți pot modifica kilometrajul mașinilor electrice pentru a ascunde starea reală a bateriei și pentru a crește valoarea vehiculului. Ce ar trebui să ia în considerare cumpărătorii atunci când cumpără o mașină electrică la mâna a doua?

Modelele Tesla domină piața mașinilor electrice rulate

Vehiculele electrice mai scumpe se depreciază mai repede și prin urmare cumpărătorii aleg adesea să cumpere mașini vechi de câțiva ani care și-au pierdut deja o parte semnificativă din valoare. Acest lucru este relevant în special pentru șoferii care achiziționează un vehicul electric în leasing și care doresc să evite plățile lunare mari.

Vreți să cumpărați un vehicul electric la mâna a doua? Atenție la ÎNȘELĂTORII

Tesla Model 3 este vehiculul electric cel mai frecvent verificat pe platforma carVertical (cu o pondere de 16,1% din toate verificările vehiculelor electrice). Acest model este cunoscut pentru deprecierea redusă și pentru popularitatea ridicată de care se bucură pe piața autoturismelor rulate. Model S (11,84%), Nissan Leaf (11,83%), Audi e-tron (9,8%) și Volkswagen Golf (9,5%) se numără și ele printre cele mai verificate modele EV.

„Tesla are o imagine puternică pe piața vehiculelor electrice și mulți șoferi își doresc un model de la acest producător. Aceste mașini oferă kituri excelente de siguranță și tehnologie, precum și autonomie mare după o încărcare completă. Cel mai important avantaj este că își păstrează foarte bine valoarea în timp. Puteți găsi prețuri foarte bune pentru un Model 3 la mâna a doua, dar cu siguranță nu sunt cele mai ieftine opțiuni”, explică Buzelis.

Un kilometraj ridicat înseamnă o baterie uzată

Producătorii de vehicule electrice oferă de obicei o garanție pentru baterii de 8-10 ani sau de 160.000 de kilometri. Cu cât kilometrajul unui vehicul electric este mai mare, cu atât starea bateriei acestuia poate fi mai proastă. Cu toate acestea, uzura bateriei depinde și de modul în care a fost încărcată mașina: dacă proprietarul a folosit frecvent stații de încărcare rapidă sau a încărcat-o lent, până la 80%, așa cum recomandă producătorii.

Vehiculele electrice care au kilometrajul dat înapoi reprezintă o problemă majoră deoarece îngreunează evaluarea stării reale a bateriei. Conform datelor carVertical, 2,6% dintre toate vehiculele electrice verificate pe platformă aveau kilometraj dat înapoi. Kilometrajul mașinilor hibride (4,5%), pe benzină (5,4%) și diesel (6,2%) a fost și mai des modificat.

Cu cât bateria unui vehicul electric este mai uzată, cu atât distanța pe care o poate parcurge este mai mică. O mașină electrică mai veche nu va avea o autonomie la fel de mare ca un model similar abia scos de pe linia de asamblare. Scăderea autonomiei provoacă anxietate în rândul șoferilor și este probabil unul dintre motivele principale pentru care mulți încă evită să cumpere vehicule electrice.

Întreținere ieftină dar reparații mai costisitoare

Deși mulți cumpărători se tem că întreținerea unui vehicul electric ar putea fi costisitoare, acest lucru nu este adevărat în totalitate. Vehiculele electrice au în general o construcție mai simplă decât mașinile cu motoare cu ardere internă și au mai puține părți mobile.

Totuși, dacă un vehicul electric este implicat într-un accident grav de circulație, lucrările de reparație pot costa mii de euro. Dintre toate mașinile verificate pe carVertical, vehiculele electrice au avut cea mai mare valoare medie a daunelor – 7.023 de euro. Valoarea medie a daunelor pentru mașinile hibride (6.793 de euro), pe benzină (5.957 de euro) și diesel (4.256 de euro) a fost mai mică.

În comparație cu alte vehicule, cele electrice sunt implicate în accidente mai rar. Dacă 45% dintre hibride, 49,1% dintre mașinile pe benzină și 46% dintre cele diesel au fost avariate cel puțin o dată, ponderea vehiculelor electrice avariate care au fost verificate pe carVertical a fost de doar 35,4%. Potrivit lui Buzelis acest lucru se datorează prevalenței relativ scăzute a vehiculelor electrice – acestea nu sunt încă foarte populare în majoritatea țărilor, iar vechimea lor medie este semnificativ mai scăzută”, scrie carVertical.

Acest studiu a fost realizat utilizând date din Marea Britanie, Lituania, Estonia, Letonia, Polonia, România, Ungaria, Franța, Ucraina, Suedia, Belgia, Cehia, Croația, Bulgaria, Slovacia, Serbia, Finlanda, Slovenia, Germania, Italia, Elveția, Danemarca, Spania, Portugalia, Grecia.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax