Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca: Reamenajarea străzii Mihail Kogălniceanu nu presupune tăierea teilor

Publicat


Primăria Cluj-Napoca dă asigurări că proiectul reamenajării străzii Mihail Kogălniceanu nu presupune tăieri de arbori. Reacția municipalității vine după ce un clujean a avertizat că se vor tăia teii din zonă, strada urmând să devină pietonală.

Strada Mihail Kogălniceanu este împărțită în 4 tronsoane, primul fiind între strada Universității și strada Emmanuel de Martonne.

Citește și AVERTISMENT. Teii de pe str. Kogălniceanu vor fi TĂIAȚI. Boc are o problemă cu copacii

Zona este propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență.

Bicicliștii vor putea folosi acest tronson, la comun cu pietonii.

Se plantează copaci

”Se propune un spațiu stradal unitar prin eliminarea segregării funcționale trotuar/carosabil, realizată prin intermediul unei secțiuni tradiționale în V accentuat central printr-o rigolă de piatră dispusă sinuos de-a lungul întregii străzi, Va avea loc și pavarea cu plăci din piatră naturală fără diferențe de nivel”, a arătat Primăria.

Proiectul prevede generarea unor locuri largi de recreere la umbră în faţa Universităţii ”Babeș-Bolyai” și se propune amplasarea de locuri de șezut din blocuri mari de granit şi rastele pentru parcarea bicicletelor dotate cu o staţie de încărcare biciclete/trotinete electrice.;

De asemenea, se propune relocarea stației de închiriere biciclete („self-service”) pe strada Emmanuel de Martonne.

Se prevede plantarea de arbori pe latura nordică și înlocuirea celor lipsă sau afectați, specia Tilia cordata.

Bicicliștii vor putea folosi strada la comun cu pietonii

Tronsonul 2 al străzii Mihail Kogălniceanu între strada Emmanuel de Martonne și strada Hermann Oberth este o zonă propusă spre pietonalizare, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență, iar la fel ca pentru primul tronson  bicicliștii vor putea folosi zona, la comun cu pietonii.

”Proiectul prevede completarea aliniamentului de arbori și înlocuirea celor afectați cu arbori, specia Tilia cordata”, se arată în proiect.

Pe tronsonul 3 al străzii Mihail Kogălniceanu, între strada Hermann Oberth și strada Gaál Gábor, se propune tot o zonă pietonală, închisă traversării auto, accesul pentru mașini realizându-se controlat, doar pentru riverani sau în situații de urgență.

Grădină urbană

”Se prevede amenajarea acestui tronson ca și o grădină urbană, cu trotuare marginale în continuarea celor de pe segmentele stradale vecine și eliminarea pavajului, respectiv a pateurilor centrale de gazon degradate în timp.

Spațiul va beneficia de suprafețe de călcare adecvate zonelor de circulație în grădini. Se propune amplasarea în piațeta din fața Bisericii Reformate a unei fântâni realizate dintr-un bloc de granit din care să curgă permanent apă potabilă. Se propune plantarea de arbori, specia Tilia cordata”, precizează reprezentanții Primăriei clujene.

Ultimul tronson, 4, între strada Gaál Gábor și strada Baba Novac va fi o  zonă fără diferențierea tipurilor de trafic („shared space”).

Și aici se propune plantarea de arbori, specia Tilia cordata, în zona de capăt a străzii.


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ADMINISTRAȚIE

FOTO/ Sistem nou de acces în parking Moților din Cluj-Napoca. Are camere video pentru recunoașterea numerelor de înmatriculare

Publicat

De

Noul sistem de control acces şi plată din Parkingul de pe str. Moților nr. 1-3 de lângă Primăria Cluj-Napoca are rolul de a gestiona într-un mod automat, fără operatori umani, accesul la intrarea în parcare, traficul din incinta parcării, taxarea contravalorii timpului de staționare conform tarifelor stabilite, cât și accesul la ieşirea din parcare.
Avantajele aduse de noul sistem hardware și software completează obiectivele Primăriei clujene de a digitaliza toate procedurile și serviciile oferite cetățenilor, după modele precum Estonia.
Prin intermediul noilor echipamente și a sistemului de administrare se poate realiza plata timpului de staționare atât prin tehnologia contactless la automate, cât și prin aplicația UPPark.

Camere video de recunoaștere a numerelor de înmatriculare

În ceea ce privește accesul în parking, noua infrastructură cu echipamente smart este prevăzută cu camere LPR pentru recunoașterea numerelor de înmatriculare, bariere automate și panouri de informare de tip led pentru afișarea numărului locurilor de parcare libere.
Pentru efectuarea plății contravalorii timpului de staționare, tichetul eliberat de terminalul de intrare va trebui scanat la casa automată de plată, care va afișa suma de plată.

Metode de plată:

– cu card bancar prin intermediul aplicației UPPark, disponibilă în AppStore și Google Play;
– card bancar credit/debit prin tehnologie „chip and pin” şi contactless, monede, bancnote, plata cu terminale mobile NFC (de tip telefon, smartwatch, portofele electronice etc.) efectuate la casele automate de plată.
La finalul tranzacției, automatul de plată va elibera la cerere chitanța. Echipamentul permite atât eliberarea restului în monede şi bancnote, cât și returnarea banilor în cazul anulării plății.
Valoarea contractului este de 1.128.458,95 lei cu TVA inclus și cuprinde echipamentele, configurarea și setarea întregului sistem, serviciile de mentenanță, întreținerea pe toată perioada de garanție (36 de luni), lucrările de montare, branșare și punere în functiune a echipamentelor.
 
Pentru sesizarea problemelor tehnice sau pentru probleme de ordine și siguranță publică, cetățenii pot suna la următoarele numere de telefon:
– probleme tehnice: 0733.410 992
– Poliția Locală: 0264.598 784 / 0264.955

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Inspectoratul de Stat în Construcții: Casele fără autorizație de pe Valea Fânațelor vor fi desființate de Primăria Cluj-Napoca

Publicat

De

Construcțiile ridicate fără autorizație în Valea Fânațelor vor fi desființate prin dispoziții ale Primăriei Cluj-Napoca.

Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) de la București a transmis pentru Cluj24 că anul trecut au fost înregistrate 4 reclamații vizând construcții neautorizate care se executau în zona respectivă.

”Cu privire la situația caselor construite în zona Valea Fânațelor, vă comunicăm că în evidențele electronice ale lnspectoratului Județean în Construcții  (IJC) Cluj s-au regăsit 105 dosare de obiectiv care dețin autorizație de construire, aferente investițiilor derulate în zona străzii Valea Fânațelor și a străzilor adiacente din Cluj-Napoca, ca urmare a comunicării începerii de lucrări de construcții, respectiv comunicării finalizării lucrărilor de construcții.

Pe parcursul anului 2020 au fost înregistrate la I.J.C. Cluj un număr de 4 reclamații vizând construcții neautorizate care se executau în zona anterior amintită. Aceste petiții au fost redirecționate Primăriei Cluj-Napoca”, arată ISC.

Primăria să își exercite controlul privind disciplina în construcții

Primăria Cluj-Napoca a comunicat Inspectoratului de Stat în Construcții faptul că, pentru lucrările realizate fără autorizație de construire, au fost întocmite procese verbale de constatare și sancționare a contravenției privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

”De asemenea, ni s-a comunicat dispunerea măsurii complementare de desființare a lucrărilor executate”, au precizat reprezentanții ISC.

Mai mult, I.J.C. Cluj a solicitat Primăriei Cluj-Napoca exercitarea controlului privind respectarea disciplinei în domeniul autorizării executării lucrărilor în construcții, în zona străzii Valea Fânațelor, conform atribuțiilor autorităților administrației publice locale privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.

Citește și 250 de case fără autorizație în Valea Fânațelor din Cluj-Napoca. Străzile nu au nume, casele nu au numere.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO/ Clujeni REVOLTAȚI. Mașinile Rosal deranjează somnul oamenilor după miezul nopții

Publicat

De

O clujeancă se declară revoltată de angajații companiei de salubritate Rosal acuzând că utilajele deranjează somnul oamenilor după miezul nopții. Aceasta a luat la rost Primăria Cluj-Napoca.

”Primăria Cluj-Napoca, de când ați avizat ca Rosal să ne polueze fonic, începând cu ora 23.00, de mai multe ori? Este ora 00.46 și de jumătate de oră, este a doua oara în noaptea asta cand nu putem dormi. De când este legal să ne poluați fonic și să ne deranjați după ora 22? Poliția Română, oare puteti să aplicați legea și să nu mai permiteți încălcarea ei? Plătim taxe și impozite ca să vă bateți joc de noi? Rușine Primăria Cluj”, a spus Cristina Grigore.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Emil Boc, despre taxa pe urbanism: Cine face bulevardele, școlile și grădinițele în Sopor?

Publicat

Primarul Emil Boc a detaliat, vineri, propunerea lansată ieri, în cadrul dezbaterii publice cu tema ”Locuire”, desfășurată sub cupola Centrului de Inovație și Imaginație Civică.

Acesta a menționat că taxa vizează în primă fază doar viitorul cartier Sopor din Cluj-Napoca.

”Este o propunere pentru a fi analizată de toți cei interesați. Ea dorește să ajute, să sprijine investitorii privați, care au terenuri în cartierul Sopor, sau viitoarele zone de extensie a Clujului, de peste 100 de hectare. La Sopor avem 240 hectare de teren, toate private. Primăria a spus că noi facem materplanul urbanistic și spunem unde vor veni școlile, grădinițele, bulevardele, este primul proiect de acest fel din România ultimilor 30 de ani.

Ne apropiem de finalziarea studiului. Dar cine face bulevardele, cine constuiește? Fiecare va veni și va spune că pe terenul lui s-a rezervat teren de parc… cine îl despăgubește? Alții vor spune că să facă vecinii… Fie lăsăm privații să se înțeleagă între ei sau, din ce am propus ca analiză, e ca municipalitatea să își asume pasul următor, să facem și infrastructura de bază. Facem părțile care țin de exproprieri, dar din ce bani facem asta? pentru că nu putem să investim bani publici într-o zonă privată.

Putem lua un credit să facem aceste lucrări, dar primăria trebuie să-și recupereze banii, de la cine? De la investitorii privați. Am propus această taxă de urbanism. Atunci fiecare investitor în funcție de suprafața pe care o are, va achita această taxă de urbanism. Sigur că trebuie să discutăm cu proprietarii privați, să discutăm cu consilierii locali”, a declarat primarul Emil Boc.

Soporul nu trebuie să fie scăpat de sub control

Potrivit primarului Emil Boc, cartierul Sopor este de dimensiunea Mănășturului și n-ar trebui să fie scăpat de sub control.

”Putem și să îi lăsăm să facă ei totul: utilitățile, exproprierile etc. pentru că noi facem PUG-ul. Dar autoritatea locală trebuie să fie proactivă, să intervină.

Altfel totul poată să devină un nou Baciu sau Florești, și să fie afectat și orașul, cum a fost cartierul Grigorescu prin deschiderea fostului drum forestier”, a mai spus Emil Boc, invitat la Ziua Live.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate