EVENIMENT
Pedepse MĂRITE pentru trafic și consum de DROGURI și pentru șoferii care CONDUC sub influența ALCOOLULUI. Proiect de lege
Ministerul Afacerilor Interne a pun în dezbatere publică un pachet legislativ prin care se propun măsuri de consolidare a cadrului normativ pentru creșterea gradului de siguranță a cetățeanului, siguranță rutieră și combatere a infracționalității, în special privind proiectul de Lege pentru modificarea și completarea unor acte normative privind prevenirea și combaterea traficului și consumului ilicit de droguri și substanțe cu efecte psihoactive.
Este vorba despre proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii siguranței rutiere și proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului și a Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.
Pedepse MĂRITE pentru trafic și consum de DROGURI și pentru șoferii care CONDUC sub influența ALCOOLULUI. Proiect de lege
În domeniul prevenirii și combaterii traficului și consumului ilicit de droguri și substanțe cu efecte psihoactive se propune:
- majorarea limitelor pedepsei cu închisoarea aplicate în cazul faptei penale constând în îndemnul unei persoane la consumul ilicit de droguri de risc/de mare risc, de la 6 luni la 3 ani cât este în prezent, la 1 – 3 ani, pentru drogurile de risc, respectiv închisoarea de la 1 la 5 ani pentru droguri de mare risc. Tot cu pedeapsa închisorii de la 1 la 5 ani este propusă a se sancționa și fapta constând în publicitatea făcută oricăror produse, pretinzând în mod credibil că prin consum acestea produc efecte similare drogurilor;
- reglementarea circumstanței agravante constând în deținerea de droguri în vederea consumului într-o instituție sau unitate medicală, de învățământ, militară, loc de detenție, centre de asistență socială, de reeducare sau instituție medical-educativă, locuri în care elevii, studenții și tinerii desfășoară activități educative, sportive, sociale ori în apropierea acestora, având în vedere că un astfel de comportament determină apariția unor noi riscuri în materie, precum punerea la dispoziția altor persoane sau publicitatea consumului de droguri;
- instituirea unor condiții cumulative ce trebuie îndeplinite pentru ca persoana care a comis una dintre infracțiunile prevăzute în materie de droguri să beneficieze de reducerea a jumătate din limitele pedepsei prevăzute de lege, sprijinind, astfel, scoaterea de pe piață a unor cantități tot mai mari de droguri prin stimularea traficanților de a colabora cu organele de poliție;
- având în vedere că deținerea unor vehicule sprijină deplasarea traficanților de droguri pentru comiterea unor noi acte infracționale, se propune confiscare specială a vehiculelor, în parte sau în întregime, în care au fost descoperite droguri de risc/de mare risc sau care au fost folosite în orice mod pentru săvârșirea faptei.
Măsuri mai aspre pentru șoferii care conduc sub influența alcoolului
În domeniul siguranței rutiere se propune:
- obligarea polițistului de a efectua testarea conducătorilor auto, în anumite situații, precum cea a identificării, cu ocazia controlului unui vehicul, a unor recipiente de alcool ce prezintă urme de consum sau substanțe care pot avea efecte psihoactive sau în cazul în care conducătorul de vehicul figurează în evidențele poliției cu mențiuni privitoare la traficul de droguri ori consumul de substanțe psihoactive sau de băuturi alcoolice;
- suspendarea înmatriculării autovehiculului în situația lipsei asigurării obligatorii de răspundere civilă auto, pentru prejudicii produse terților prin accidente de circulație (RCA);
- recidiva contravențională în cazul faptei de a conduce sub influența alcoolului, care nu constituie infracțiune, va fi sancționată mai aspru. Perioada de suspendare se majorează de fiecare dată când se săvârșește contravenția de conducere sub influența alcoolului în interval de 5 ani, majorarea fiind aplicată prin raportare la perioada de suspendare stabilită pentru fapta anterioară;
- eliminarea posibilității aplicării avertismentului pentru contravenții cu o gravitate ridicată, cum ar fi conducerea sub influența alcoolului, având în vedere consecințele ce se pot produce în cazul săvârșirii unor astfel de fapte;
- instituirea unui mecanism de relocare a vehiculelor staționate regulamentar pentru realizarea unor interese de ordin general, fără a afecta drepturile conducătorilor auto. Se urmărește prevenirea sau limitarea efectelor unor accidente, calamități sau dezastre sau facilitarea intervenției de urgență a autorităților competente pentru a se proteja viața și integritatea unor persoane ori a proprietății publice sau private;
- utilizarea de către polițiști a sistemelor fixe de monitorizare a traficului ale administrației publice locale pentru constatarea unor abateri grave și sancționarea conducătorilor auto;
- reglementarea posibilității ca polițistul rutier să poată constata anumite contravenții cu ajutorul înregistrării audio-video sau video ale unui alt participant la trafic;
- imobilizarea sau ridicarea unui vehicul în situația în care conducătorul auto refuză să se supună testării pentru consumul de alcool sau de droguri, iar conducerea vehiculului nu poate fi asigurată pe loc de o altă persoană.
Testul antidrog ar putea deveni obligatoriu pentru polițiști
Modificări aduse Statutului polițistului și a Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare:
- instituirea obligativității testului antidrog în cadrul examenului medical pentru admiterea în instituțiile de învățământ ale MAI sau la ocuparea funcțiilor de polițist. Constatarea îndeplinirii condiției urmează să se realizeze prin intermediul unei examinări medicale și al unei evaluări psihologice, urmând ca, în cazul neîndeplinirii condiției, procedura de recrutare să înceteze pentru candidatul respectiv;
- instituirea obligației, pentru polițiști și cadrele militare, de a se supune testării în scopul stabilirii prezenței în organism a alcoolului sau a drogurilor, în timpul serviciului ori pe timpul portului uniformei de serviciu sau a armamentului din dotare;
- instituirea obligativității polițistului de a se supune testării pentru determinarea comportamentului simulat (poligraf), atunci când se constată existența unor indicii cu privire la lipsa de integritate și fidelitate profesională;
- suspendarea din funcție a polițistului sau a cadrului militar atunci când analizele efectuate stabilesc prezența în organism a drogurilor sau când acesta refuză să se supună recoltării mostrelor biologice, precum și în cazul în care nu susține evaluarea comportamentului simulat;
- acordarea de bonificații polițiștilor în raport de criterii de performanță pentru îndeplinirea unor activități care au condus la capturarea unor cantități semnificative de droguri, substanțe interzise, arme și muniții, indisponibilizarea unor sume mari de bani precum și denunțarea unor fapte de corupție. Procedura de acordare se va stabili prin ordin al ministrului afacerilor interne.
Textele proiectelor de acte normative sunt afișate și pot fi consultate pe pagina de internet MAI, la secțiunea Transparență decizională.
Toți cei care doresc să sprijine îmbunătățirea cadrului normativ supus dezbaterii publice pot să contribuie cu observații și propuneri concrete, astfel încât forma finală a documentelor să răspundă nevoilor și provocărilor actuale ale societății.
Propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 10 zile calendaristice, calculate de la data publicării anunțului, pe adresa de e-mail dgj_transparenta@mai.gov.ro.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
„Prețul fiecărui obiect care se produce în România și al fiecărui serviciu pe care o companie românească îl face este influențat în mod determinant de costul finanțării și cel al energiei.
Companiile românești plătesc cele mai mari dobânzi din Uniunea Europeană la creditele pe care le obțin din partea băncilor care activează pe piața internă. În același timp, prețul energiei în România este cel mai ridicat din întreaga Uniune.
Un creion produs în România are un cost mai mare decât oriunde altundeva în UE
În aceste condiții, un creion produs în România are un preț de cost mai mare decât același obiect produs oriunde altundeva în UE.
Spre deosebire de concurenții săi din țările dezvoltate, fabrica românească nu are decât două posibilități: fie vinde creionul mai scump și își dinamitează singură afacerea, fie acceptă un profit mai mic, ceea ce îi limitează în mod natural capacitatea de dezvoltare.
Guvernanții de la București favorizează cu bună știință companiile străine
Acesta este adevărul gol-goluț despre modul în care guvernanții de la București favorizează cu bună știință companiile străine în detrimentul celor românești.
Pentru asta au închis minele, au distrus sistemul energetic național și au scos la mezat toate băncile cu capital românesc.
Atâta vreme cât nu vom avea finanțare la dobânzi decente, energie ieftină și resurse suficiente, nu ne vom depăși condiția de clienți captivi într-o lume în care profitul se împarte doar între cei puternici”, spune Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al AUR și liderul delegației partidului în Parlamentul European.
EVENIMENT
FOTO. Incendiu de vegetație de proporții, în Maramureș. Pompieri din Cluj, trimiși în sprijinul echipajelor locale
Un incendiu puternic de vegetație uscată și litieră de pădure a izbucnit între localitățile Lăpușel, Coltău și Arieșu de Pădure, în județul Maramureș. Flăcările, întinse pe o suprafață de aproximativ 500 de hectare, au determinat mobilizarea forțelor de intervenție din mai multe județe, inclusiv din Cluj.
O autospecială de mare capacitate din cadrul Detașamentului Dej a fost trimisă în sprijinul echipajelor locale din Maramureș, unde peste 150 de pompieri încearcă să stingă un incendiu de vegetație de proporții.
„A fost trimisă în sprijin o autospecială de mare capacitate din cadrul Detașamentului Dej. Colegii noștri au fost trimiși să acționeze în localitatea Lăpușel, alături de celelalte forțe implicate. Colegii noștri acționează în continuare în acea zonă”, a transmis purtătorul de cuvânt al ISU Cluj, sâmbătă seară.
Incendiu de vegetație scăpat de sub control
Până în acest moment, două dintre cele trei focare au fost localizate și sunt în curs de lichidare, iar eforturile se concentrează acum asupra celui de-al treilea focar.
Incendiul de vegetație uscată și litieră de pădure s-a produs între localitățile Lăpușel, Coltău și Arieșu de Pădure. Conform informațiilor de la fața locului, arderea s-a manifestat violent, cu flacără deschisă și degajare de fum și s-a extins la 7 locuințe fără a fi înregistrate victime. Pentru gestionarea optimă a situației de urgență s-a dispus creșterea capacității operaționale nivel IV, sens în care personalul aflat la serviciu a fost suplimentat cu cel aflat în turele libere.
90 de persoane evacuate
Din cauza intensității incendiului și a riscului pentru comunitățile locale, au fost evacuate preventiv aproximativ 90 de persoane, inclusiv dintr-o pensiune din apropiere. Până la acest moment, nu au fost raportate victime.
Dat fiind faptul că aeronavele Black Hawk intervin în Mehedinți în scopul limitării incendiilor de vegetație din zonă, la nivelul Departamentului pentru Situații de Urgență a fost solicitat sprijin aerian din partea Ministerului Apărării Naționale, pentru a interveni cu aeronave aflate în dotare, în scopul limitării răspândirii focarelor și în alte zone.
Pentru protecția populației din zonă, autoritățile au transmis un mesaj de avertizare prin intermediul sistemului RO-ALERT, având în vedere degajările mari de fum produse de incendiu.
Mobilizare masivă de forțe
La acțiunea de stingere participă aproximativ 250 de subofițeri și 12 ofițeri de la ISU Maramureș, sprijiniți de alți 40 de subofițeri din județele limitrofe. În total, sunt implicate 15 autospeciale de stingere ale ISU Maramureș, suplimentate cu alte 8 autospeciale trimise din județele Satu Mare, Bistrița-Năsăud, Cluj și Sălaj.
De asemenea, forțele Ministerului Afacerilor Interne (MAI) contribuie cu 25 de subofițeri și 2 ofițeri de la Jandarmeria Română, 20 de subofițeri și 3 ofițeri de la Poliția Română, precum și cu aeronave Spartan ale Ministerului Apărării Naționale. În sprijinul operațiunii au fost trimise și două cisterne de la ISU Bihor.
Editorial Opinii
OPINIE. Dragoș Damian: Începe școala. Au să se laude cu clădirile noi, voi chiar credeți că doar asta ne va ține copiii în țară?
Dragoș Damian, CEO Terapia, atrage atenția că, în timp ce opinia publică este preocupată de note vechi de 40 de ani, România se confruntă cu provocări majore în educație, precum abandonul școlar, ineficiența învățământului dual și neconcordanțele dintre programa universitară și piața muncii.
„Discuția publică despre nota de la bacalaureat de acum aproape 40 de ani a lui Marcel Ciolacu a creat, de la caz la caz, valuri de curiozitate, îngrijorare sau emoție, urmate mai mult ca sigur de reflexul multor români de a merge la sertarul cu documentele „clasificate” ale familiei spre a verifica ce notă au luat la examenul cu pricina. În 1985 și 1986 dădeau bacalaureatul o mare parte dintre adolescenții născuți în 1967 și 1968, 520.000 și respectiv 500.000, așadar în jurul a un milion de tineri.
Examenul era chiar foarte greu
Bacalaureatul de acum 40 de ani se dădea în altă manieră și era un examen care într-un anume fel încurca examenul de admitere la facultate – de fapt absolvenții erau focusați pe admiterea la facultate, unde erau concurențe de 10-20 pe loc. Chiar dacă partidul trebuia să raporteze un număr mare de absolvenți de bacalaureat, examenul era chiar foarte greu. Patru zile de probe, matematică, limba română, o materie suplimentară în funcție de liceul absolvit și, în plus, o probă practică din meseria în care s-au pregătit – toți absolvenții de liceu, în caz că nu luau bacalaureatul sau nu intrau la facultate, plecau în lume cu o profesie în mână. Decrețeii făceau pe timpul liceului practică obligatorie în fabrici de producție, pe șantiere de construcții sau în ferme agricole, calificându-se într-o meserie. Învățământ dual, însă pentru toți.
Toți decrețeii care au dat bacalaureatul în 1985 si 1986 știu că nu nota de la examen i-a ajutat în cariera și viață, indiferent ce au făcut mai departe. Sistemul de învățământ de atunci, atent conectat la piața muncii, este cel care a făcut diferența.
România Educată, însă doar pentru jumătate dintre copiii noștri
Nu am găsit date despre promovabilitatea la bacalaureatul de acum aproape 40 de ani, din 1985 și 1986, când dădeau examenul decrețeii din cel mai mare contingent de populație măsurat vreodată în România. Datele din 2024, când au dat bacalaureatul zoomerii născuți marea majoritate în 2006 – circa 198.000 de copii, sub jumătate fata de cei născuți în 1967 și 1968 – arată că la examen s-au prezentat doar 115.000 de zoomeri, cu o rata de promovabilitate de 76% în vară și una ridicolă, de 24%, în toamnă. Dar promovabilitatea reală din vară este de fapt de 55% dacă ne raportam la numărul de copii născuți în 2006 care trebuiau să dea bacalaureatul anul asta. Restul, i-am ”pierdut” pe parcurs. România Educată, însă doar pentru jumătate dintre copiii noștri.
Avem nevoie de un sistem de învățământ foarte bine conectat la piața muncii
Toată povestea asta cu nota de la bacalaureat, care a distras, mai bine spus a manipulat atenția opiniei publice, este o glumă proastă. Nu ne-a lăsat să ne concentrăm pe problemele majore din sistemul de educație, pe consumul de droguri, alcool și țigări, pe școlile supraaglomerate în 3 schimburi, pe abandonul școlar, pe NEET, pe ineficiența sistemului de învățământ dual, pe prăpastia dintre programa universitară și piața muncii, pe facultățile de diplome, pe lipsa acută de personal calificat și specializat și pe toate celelalte.
Nu sunt de ajuns clădirile și dotările noi cu care se vor lauda politicienii pe 9 septembrie și nu are nici o importanță nota la bacalaureat. Avem nevoie de un sistem de învățământ foarte bine conectat la piața muncii”, arată Dragoș Damian, CEO Terapia.
ECONOMIE
VIDEO. Aeroportul Cluj, gazda conferinței „2024 Regional Air Transport Conference”. Dezvoltare și provocări, temele de anul acesta
Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a găzduit vineri, 6 septembrie, cea de-a treia ediție a conferinței regionale de aviație, „Regional Air Transport Conference – Regional Development and Infrastructure Challenges”.
Evenimentul găzduit de Aeroportul Cluj, organizat în colaborare cu Air Transport News, a reunit profesioniști de top din aviația civilă internațională, reprezentanți ai autorităților naționale și directori ai companiilor aeriene și aeroporturilor din Europa și România.
„O bună oportunitate să discutăm despre viitor”
David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Cluj, a subliniat, în discursul său de bun venit, importanța evenimentului pentru viitorul aviației și dezvoltării regionale.
„Această conferință este o oportunitate bună să discutăm despre viitor, despre dezvoltare. Așa cum știți, sunt o sumedenie de provocări în domeniul aviației, în gestionarea aeroporturilor și a companiilor aeriene. Dincolo de discuțiile din cadrul conferinței, sunt convins că acest eveniment va fi o bună oportunitate să creăm legături noi”, a declarat directorul Aeroportului Cluj.
Dezvoltare spectaculoasă a domeniului aviatic în România
În cadrul conferinței, David Ciceo a vorbit despre dezvoltarea traficului aerian în România, dar și despre oportunitățile create prin fonduri europene nerambursabile.
„Piața aviatică din România are 17 aeroporturi deschise traficului internațional. Am avut, în 2023, 24.590.000 de pasageri, mai mulți decât în 2019. Și anul acesta ne așteptăm la o creștere și la depășirea pragului de 25 de milioane de pasageri la nivel național. Am avut mai mult de 27 de milioane de locuri disponibile pe curse aeriene în total în România, în 2023, ocupate, în medie, în proporție de 88%.
În România există cerere mare pentru transportul aerian. În 1999 erau doar 2,2 milioane de pasageri pe toate aeroporturile din România, față de 24,5 milioane înregistrați anul trecut. Anul trecut, doar pe Aeroportul Cluj s-au înregistrat 3,2 milioane de pasageri, mai mult decât totalul înregistrat la nivel național în 1999. Cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile, toate aeroporturile din România au avut oportunitatea să investească enorm în securitate și infrastructură”, a mai spus David Ciceo.
În primele șapte luni ale acestui an, Aeroportul Cluj a fost al doilea din țară ca număr de pasageri, urmat de Aeroporturile Iași și Timișoara. Pe primul loc se situează Aeroportul Otopeni. În total, la nivel național, s-au înregistrat 14.533.500 pasageri în acest interval.
Invitați din domeniul aviației internaționale, la Aeroportul Cluj
Printre speakerii invitați să ia parte la acest eveniment s-au numărat Cătălin Radu – Director General, Aviation Administration, Kazakhstan, Onur Dedeköylü – Director Comercial, Pegasus Airlines, Glyn Hughes – Director General, Asociația Internațională a Transportatorilor Cargo (en. TIACA), Costin Iordache – Director General, TAROM, Petros Kavassalis – Profesor Asociat şi Prorector pentru Cercetare şi Inovare, University of the Aegean și alți reprezentanți de companii aeriene și aeroporturi internaționale.
Conferința s-a încheiat cu un concert de muzică clasică, cu tematica „Seară Grecească”, susținut de pianista Evgenia Votanopoulou și violonista Nina Patrikidou, la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj.