ECONOMIE
OPINIE. Dragoș Damian, CEO Terapia: România, văd ceva la tine
Grupul Knauf, o afacere de familie înființată acum 90 de ani în orășelul bavarez Iphofen, are o cifră de afaceri de peste 12 miliarde Euro, deține fabrici peste tot în lume și activează în domeniul materialelor de construcții pentru amenajări interioare, sisteme de izolație și tavane de design, arată Dragoș Damian, CEO Trapia Cluj.
„Aceasta nu este o postare-reclama pentru Knauf, nu au nevoie de așa ceva – referințele lor sunt foarte solide, au lucrat la Allianz Arena, la Hamburg Philharmonic, la Phaeno Science Center.
De ce este însă important să vorbim despre Knauf? Pentru ca nemții de la Knauf au decis să investească peste 200 milioane de Euro în două fabrici în România, punând astfel pe hartă Huedin și Târnăveni, care se vor trezi la viață jucând in liga mare industrială”, spune directorul Terapia.
Dragoș Damian, CEO Terapia: România, văd ceva la tine!
„Au ramas puține companii fondate în România acum 100 de ani care să lucreze în domeniul producției industriale. În Germania însă, probabil că toate au o vechime de cel puțin 100 de ani, tradiție care a generat proverbialul <<German engineering>>.
De aceea este Germania o țară puternică, pentru că este lider în producția industrială. Și iată că una dintre companiile germane cu o vechime de aproape 100 de ani vine cu o finanțare enormă pentru a face o investiție industrială aici, la noi, de unde cu siguranță va exporta în multe alte țări din zonă.
De ce investește Knauf în operațiuni industriale în România? De ce își bat capul de peste 15 ani companii precum Lufkin, Bosch, Arcelic, De Longhi, Edenia, Stada – și atâția alții – să construiască fabrici, când ar putea sa închirieze un depozit și să aducă din import?
Citește și: Investiţie de 76 de milioane de euro la Huedin. Se ridică o fabrică de materiale de construcții. 100 de locuri de muncă
Pentru ca ei și atâția alți investitori străini văd ceva la România. Și nu este vorba doar de venituri și profituri și oportunități pentru producție și costuri mai reduse și forță de muncă ieftină – astea le găsești în multe țări din Europa de Est, nu mai vorbim de Asia.
Văd investitorii că aproape fiecare român vobește engleza și tot al cincilea din Ardeal vorbeste germană? Poate.
Sau că școlile și universitățile din România “își dau drumul”, renunță încet-încet la catedrele-sinecuri și produc promoții de absolvenți ancorați în nevoile pieței muncii? Desigur – dar procesul este, cum spuneam, încet-încet.
Sau că schimbul de generații este la doi pași și milenialii, mult mai curajoși, curioși și cosmopoliți, redau speranța relansării țării? Probabil.
Citește și: Mircea Moroșan, primar Huedin: Investiția KNAUF de la Huedin va genera peste 100 de LOCURI de muncă
Sau că suntem la o aruncătură de băț de Ucraina, o țară a cărei refacere va costa sute de miliarde de Euro, asfel încât este practic să aduci o fabrică aici? Categoric.
Așa cum spuneam, Huedin și Târnăveni, două orașe făcute praf de dezindustrializarea din ultimii 25 de ani, revin la viață. Iar Knauf devine dintr-o data <<Fabricat în România>>, un proiect care ne dă încredere în viitor. Un proiect de țară.
Nu știm ce este cu România, dar, la fel ca și Knauf, vedem ceva la ea.
* Titul este inspirat dintr-un discurs motivational ținut în 2014 de Dananjaya Hettiarach”, spune Dragoș Damian.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






