Connect with us

EVENIMENT

O sală de RECUPERARE medicală respiratorie pentru pacienții cu sindrom post-COVID, înființată la Spitalul TBC din Cluj

Publicat


spital tbc recuperare covid

Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie ,,Leon Daniello” din Cluj-Napoca va avea o nouă structură. Este vorba de o sală de recuperare pentru pacienții care au suferit de Covid-19 și au rămas cu sechele în urma bolii.

Consiliul Județea Cluj, care are în subordine acest spital, va modifica organigrama unității sanitare pentru a se putea înființa noua structură.

O sală de recuperare medicală respiratorie pentru pacienții cu sindrom post-COVID, înființată la Spitalul TBC din Cluj

Sala de Recuperare Medicală-Respiratorie va fi deservită de către personalul Secției Clinice Pneumologie I și kinetoterapeutul spitalului.

Scopul noii structuri este acela de a asigura reabilitarea continuă a pacienților cu sindrom post-Covid, atât în cazul celor care au avut forme severe de boală și au necesitat tratament în serviciile de terapie intensivă, cât și a celor care au manifestat forme moderate și chiar ușoare de boală, precum și a persoanelor cu alt tip de probleme respiratorii.

„Ne adaptăm în mod continuu și, urmare a pandemiei de coronavirus și a efectelor post-Covid, luăm măsurile necesare pentru a asigura un act medical de cea mai bună calitate. Cu siguranță, această nouă facilitate medicală pe care o înființăm va fi în beneficiul a numeroși pacienți”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj.

Specialiștii vor lucra pentru diminuarea sechelelor pulmonare

Personalul medical are ca scop îmbunătățirea performanțelor fizice și cognitive ale pacienților pentru a le oferi acestora o mai bună calitate a vieții atât în plan individual, cât și în plan familial, profesional și social. Totodată, se urmărește diminuarea sechelelor pulmonare și a impactului acestora asupra fiziologiei aparatului respirator, precum și realizarea unei evidențe a bolnavilor pentru recuperarea medicală respiratorie și a capacității de muncă.

Nu în ultimul rând, echipa de specialiști care va lucra în noua structură va realiza planurile de recuperare medicală respiratorie a pacienților, în colaborare cu personalul de specialitate din secțiile spitalului, va efectua tratamentul de recuperare medicală respiratorie a bolnavilor la recomandarea personalului de specialitate și va comunica medicilor care au trimis pacienți pentru tratament medical recuperator concluziile asupra eficienței tratamentului aplicat.

Și Spitalul Clinic de Recuperare din Cluj-Napoca a pus la dispoziția persoanelor rămase cu diferite probleme de sănătate în urma infecției cu Covid-19, un program de tratament. Procedurile constau în tehnici de kinetoterapie personalizată, masaj medical, proceduri de electroterapie, hidroterapie, termoterapie și aerosoli.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

EXCLUSIV. FOTO. Cum arată “camera de detenție” de la un colegiu de elită din Cluj-Napoca. Ce vor face elevii scoși de la ore

Publicat

De

Colegiul Emil Racoviță Cluj-Napoca

Începând din acest an școlar, unitățile de învățământ au obligația să amenajeze o cameră de supraveghere pentru ”elevii-problemă”, care disturbă orele de curs.

”Camera de detenție”, cum a fost numită de părinți, elevi și mass-media, este, practic, o sală de supraveghere a elevilor care deranjează cardrul didactic și colegii la ore și nu pot fi disciplinați.

Cum arată “camera de detenție” de la un colegiu de elită din Cluj-Napoca. Ce vor face elevii scoși de la ore

La Colegiul Național ”Emil Racovită”(CNER) din Cluj-Napoca, această sală a fost amenajată „strategic” între sala profesorală și cabinetele directorilor.

Chiar dacă la colegiul clujean, care este unul de elită, indisciplina nu este un fenomen, în cazul în care vor fi elevi care vor deranja orele de curs, aceștia vor ajunge în această cameră, care este și supraveghetă video, așa cum cere regulamentul.

”Este o cameră de supraveghere a elevilor care s-ar putea să pună anumite probleme disciplinare în timpul orelor. Și există și o procedură de supraveghere a elevilor.

Dar trebuie înțeles foarte clar că acești elevi, în momentul în care se ajunge în situația de a merge în acea cameră, trebuie să meargă cu fișe de lucru, cu materiale didactice, deci nu este o sală unde copiii stau. Se lucrează, se recuperează materia, iar ora următoare sunt verificați din fișele de lucru”, a declarat pentru Cluj24.ro directorul adjunct al CNER, Camelia Moldovan.

Elevii vor fi supravegheați și de un cadru didactic care este disponibil sau un cadru didactic auxiliar.

Ce trebuie să facă elevii care ajung în ”camera separată”

Conducerea CNER a ales sala pentru că este într-o zonă foarte ușor de supravegheat, atât de către profesor, cât și de către direcțiune.

”Nu este izolată într-un colț. Evident că este de evitat să se ajungă aici, dar mai pot să fie și cazuri izolate. Dar să se știe foarte clar: copilul lucrează. Deci să nu se înțeleagă greșit că să duc acolo și se amuză, și se mai adună din mai multe clase și nu îi pune absenți. Au de lucru.

Poate dacă o să fie unul, două cazuri izolate, sunt convinsă că după o experiență în camera separată, nu se va mai repeta. Când ei o să vadă că de fapt nu stau, că sunt verificați, că trebuie să lucreze singuri, și trebuie să-și recupereze materia predată în acel interval”, a mai spus directorul adjunct al Colegiului.

Cum poate ajunge un elev în ”camera de detenție”

De la începutul cursurilor în acest an, la CNER niciun elev nu a ajuns să fie separat de colegi.

Conform regulamentului, elevul poate fi scos de la oră doar dacă are o atitudine complet necorespunzătoare desfășurării actului didactic.

„Asta înseamnă că nu este atent, deranjează, vorbește și după o primă, o a doua, observație a profesorului chiar nu se liniștește”, a explicat Camelia Moldovan.

Înființarea acestor camere apare în statutul elevilor, prelucrat la colegiul clujean la începutul anului școlar și apare la secțiunea ”îndatoriri”.

Interdicții de folosire a telefoanelor mobile la școală

Din acest an școlar, folosirea telefoanelor mobile va fi complet interzisă pe durata întregului program școlar, inclusiv în pauze. Sigur, vor exista excepții, și anume atunci când profesorii decid că sunt utile în procesul educațional.

Interdicțiile privind utilizarea telefoanelor mobile apar în statutul elevului, a precizat pentru Cluj24.ro directorul adjunct al Colegiului Național ”Emil Racoviță”.

La CNER aestea au fost aduse la cunoștina elevilor, dar s-au discutat și la ședințele cu părinții.

Astfel, folosirea telefonului mobil, arată Camelia Moldivan, este interzisă în timpul desfășurării orelor de curs, dar și în timpul activităților educaționale din afara unităților de învătământ, cum ar fi o vizită la muzeu, un simpozion sau o conferință.

”Noi, pentru clasele de gimnaziu, dar și în laboratoare, de anul trecut am pus rastele pentru telefoane, numerotate de la 1 la 30. Li s-a prelucrat copiilor regulamentul și ei le pun în rastel. Chiar funcționează”, a declarat Camelia Moldovan.

Interdicții privind folosirea telefoanelor mobile existau în regulamentele școlilor, dar acum acestea apar în statutul elevilor.

”Acum statutul elevului a fost reînnoit. Ultimul a fost făcut în anul 2016, când nu era chiar așa o problemă mare utilizarea telefonelor. Nu avea atât lume smartphone.

Dar acum este și în statutul elevului. Și noi întotdeauna explicăm faptul că statutul elevului a fost făcut de către elevi”, a mai spus directorul adjunct al CNER.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Un camion parcat în curte la Metro îi așteaptă pe clujeni să doneze ce pot pentru sinistrații din Galați

Publicat

Un camion de 40 de tone parcat la Metro Cluj îi așteaptă pe clujeni să contribuie cu donații pentru persoanele afectate de inundațiile devastatoare din județul Galați.

Începând de miercuri, 25 septembrie, un camion pus la dispoziție gratuit de un șofer voluntar este amplasat în parcarea Metro din Cluj-Napoca pentru a colecta donații destinate sinistraților din județul Galați, care au pierdut totul în urma inundațiilor recente.

Clujenii, îndemnați să doneze pentru sinistrații din sudul țării

Orice contribuție este binevenită – de la alimente și pături până la haine sau alte produse de strictă necesitate.

„Dragi clujeni, vă rog să dați vestea mai departe. Clujul ajută Galațiul! De mâine vom avea un camion de 40 de tone în parcare la Metro Cluj, și vă așteptăm să veniți din tot județul… este nevoie de orice ajutor pentru oamenii afectați de inundațiile catastrofale din județul Galați.

O pătură, o sticla de ulei, o plasa de cartofi… și de asemenea puteți face cumpărături direct din Metro și le urcăm în camion. Bunul Dumnezeu să vă răsplătească sacrificiul!”, transmit organizatorii.

Donațiile pot fi aduse direct sau achiziționate din Metro și încărcate imediat în camion. Campania este organizată de Asociația „Ștergem Lacrimi”, care va transporta bunurile colectate în Galați și le va distribui persoanelor afectate de inundații.

Mobilizare impresionantă pentru Galați

Inițiativa a fost inspirată de implicarea recentă a asociației în județul Galați, unde membrii săi au ajutat localnicii afectați. Un șofer de camion, impresionat de acțiunea lor, a decis să ofere un camion de 40 de tone pentru a sprijini colectarea și transportul donațiilor de la Cluj la Galați.

„Un șofer de camion ne-a văzut când am fost în acțiune în județul Galați, săptămâna trecută, i-a plăcut cum am ajutat oamenii, și a hotărât sa ne pună la dispoziție un camion de 40 tone în mod total gratuit pentru a-l încărca la Cluj, la Metro în parcare, după care vom merge la Galați și îl vom distrbui celor afectați de inundațiile catastrofale… omul nu dorește să plătim nici măcar un leu, iar noi începând de miercuri, 25 septembrie, vă vom așteapta cu ce puteți ajuta, produse alimentare, hăinuțe, orice se poate, în curte la Metro. Acei oameni afectați, au pierdut totul…”, au mai transmis reprezentanții asociației.

Donații online pentru cei care nu pot ajunge la Metro

Cei care nu pot ajunge fizic la Metro Cluj pot sprijini campania făcând donații online în conturile Asociației „Ștergem Lacrimi”. Fondurile vor fi folosite pentru achiziționarea de bunuri necesare celor afectați. Donațiile pot fi făcute în lei, euro, dolari sau lire sterline, cu specificația „Galați”.

Denumire entitate: Asociția Ștergem Lacrimi

Cod de înregistrare fiscală: 40472193

Raiffeisen Bank

  • Cont lei: RO35 RZBR 0000 0600 2074 5056
  • Cont euro: RO83 RZBR 0000 0600 2074 9236 , cod Swift:  RZBRROBU.
  • Cont usd: RO29 RZBR 0000 0600 2088 1837, cod Swift: RZBRROBU.
  • Cont lire: RO79 RZBR 0000 0600 2401 7335, Cod Swift : RZBRROBU

Banca Transilvania

  • Cont lei: RO09BTRLRONCRT0CR1693901
  • Cont euro: RO53BTRLEURCRT0CR1693901, Swift BTRLRO22

CEC Bank

  • Cont lei: RO56CECEB00030RON3144109
  • Cont euro: RO28CECEB000C1EUR3144121

ING Bank

  • Cont lei: RO75 INGB 0000 9999 1531 5861
  • Cont euro: RO14 INGB 0000 9999 1531 5989   Cod SWIFT: INGBROBU, Cod BIC: 606410008

BCR

  • Cont lei: RO40 RNCB 0298 1783 2387 0002
  • Cont euro: RO13 RNCB 0298 1783 2387 0003

paypal@stergemlacrimi.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

O scrisoare PIERDUTĂ (de 61,7 milioane euro) sau „curat-murdar”, nene Nelule! Cum l-a „ajutat” Poșta Română pe Neluțu Varga

Publicat

varga

„Există o relație comercială în derulare între mine și domnul Lelbach. Toate litigiile de până acum au fost câștigate de noi, suntem într-o relație amicală”. Ioan Varga

Cluj24 vă informa despre procesele pe care le are pe rol finanțatorul CFR Cluj, Ioan Varga, legate de returnarea unor împrumuturi în valoare totală de 61,7 milioane de euro către omul de afaceri german Abris Lelbach.

Împrumuturile, patru la număr, aveau scadență în 2018. Până în prezent, Ioan Varga nu a returnat niciun euro creditorului. În procedura specială de emitere a ordonanței de plată este obligatorie comunicarea somației debitorului. Somația trebuie comunicată printr-un executor judecătoresc sau prin scrisoare recomandată cu conținut declarat și confirmare de primire.

Ca atare, creditorii au ales varianta expedierii somației prin Poșta Română, cu confirmare de primire. Astfel, către debitor a fost expediată o somație de plată la data de 24.12.2021, având scadența de rambursare în termen de 15 zile de la primirea ei, pentru achitarea datoriei.

O scrisoare PIERDUTĂ (de 61,7 milioane euro) sau „curat-murdar”, nene Nelule! Cum l-a „ajutat” Poșta Română pe Neluțu Varga

Ei, aici începe bulibășeala… Asta pentru că Ioan Varga neagă c-ar fi primit această somație și ca atare n-avea de unde știi că are de achitat suma de 61,7 milioane de euro în acest termen.

somatie

 

factura posta

aviz

Factura de mai sus dovedește că somația a fost expediată debitorului la data de 24.12.2021, ora 12:56.

 

Debitorul Ioan Varga a invocat prescripția dreptului material, având în vedere că au trecut trei ani de la data la care trebuia achitat împrumutul.

„Somația a fost primită de debitor la data de 31.12.2021, ora 10.14”

„Ceea ce este însă esențial este faptul că nu a fost depusă dovada recepției acelei note de inventar de către subsemnatul. Confirmarea de primire de care se servește creditorul este expediată la altă adresă și, cu siguranță, nu poartă semnătura subsemnatului”, a declarat Varga.

Conform sistemului de urmărire a expedierilor pus la dispoziție de Poșta Română, cod de urmărire Track & Trace (AWB), rezultă că somația a fost primită de debitor la data de 31.12.2021, ora 10.14.

awb

„La fiecare prelucrare a trimiterii poștale, codul de tracking tipărit pe etichetă este scanat și transmite în software-ul dedicat informații despre locul în care se află corespondența la momentul respectiv, precum și data și ora la care s-a făcut prelucrarea”, spune Poșta Română.

Ca atare, avocații lui Lelbach au solicitat Poștei Române dovada înmânării corespondenței debitorului Ioan Varga.

cerere posta

Aceasta, însă, nu a mai fost de găsit. De altfel, Poșta Română și-a asumat întreaga răspundere pentru pierderea actului, în mărinimia ei oferindu-se să achite daune materiale, cam 20 de lei.

„La aproximativ două luni de la momentul transmiterii adresei indicate mai sus către CNPR, creditoarei i-a fost comunicată adresa nr. 310/3366/13.09.2022, prin care CNPR – Oficiul Judeţean de Poştă Cluj a transmis acestuia că „la OP Cluj-Napoca 6, nu se pot identifica documente care să confirme livrarea trimiterii către destinatar sau unei alte persoane împuternicită să primească trimiterile poştale în locul acestuia”, precum şi că „la Oficiul Poştal-Napoca 6 s-a marcat în mod eronat în data de 31.12.2021, în aplicaţia informatică track&trace, starea „Distribuit”.

„Este fără putință de tăgadă faptul că Somația a fost transmisă către numitul Varga Ioan-Gheorghe”

Cu alte cuvinte, prin răspunsul comunicat, CNPR şi-a recunoscut în mod expres propria culpă în ceea ce priveşte nefinalizarea procedurii de livrare a somaţiei, menţionând că expeditorul este îndreptăţit la despăgubiri, în conformitate cu prevederile legale. Cu toate acestea, solicită a se observa că prin răspunsul comunicat nu au fost oferite informaţii suplimentare privind momentul/condiţiile în care a fost pierdută somaţia, precum nici despre modalitatea în care a fost posibilă actualizarea „din eroare” a statusului livrării Somaţiei în aplicaţia Track & Trace. Mai mult decât atât, CNPR nu a explicat nici motivele pentru care această „pierdere” a somaţiei expediate de creditor nu a fost comunicată/ semnalată acestuia timp de mai mult de 9 luni de la momentul expedierii”, scrie în rechizitoriu.

Pasul următor a fost ca creditorul să sesizeze DNA, pe 04.10.2022, având în vedere valoarea mare a prejudiciului. Sesizarea viza infracțiunile de abuz în serviciu, sustragerea sau distrugerea de înscrisuri și fals informatic. La 28.10.2022, DNA și-a declinat competența, pe motiv că prejudiciul creat de factorul poștal este doar contravaloarea expediției somației și nu suma de 61,7 milioane euro, care este doar o consecință a sustragerii și distrugerii de înscrisuri. Ulterior a intrat pe rol Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, pentru neregularitățile depistate la Poșta Română, inclusiv pentru bănuiala sustragerii ulterioare și distrugerii dovezii de înmânare a somației către Ioan Varga.

În motivarea declinării competenței, DNA preciza: „Este fără putință de tăgadă faptul că Somația a fost transmisă către numitul Varga Ioan-Gheorghe (…) iar confirmarea de primire scanată la momentul întoarcerii factorului poștal în oficiu. Acest lucru nu poate însemna decât că, după înregistrarea confirmării de primire în sistemele informatice, numitul Varga Ioan-Gheorghe a sesizat conținutul corespondenței și l-a instruit pe factorul poștal să șteargă orice urmă a livrării Somației.

„La acest dosar penal se lucrează de doi ani”

De aceea, persoanele vătămate apreciază că, la instigarea numitului Varga Ioan-Gheorghe, factorul poștal a procedat și la sustragerea și distrugerea înscrisului denumit „confirmare de primire”, în condițiile în care corespondența i-a fost predată spre distribuire la  data de 30.12.2021 ora 07.34, iar a doua zi la ora 10.14, aceasta apărea predată la destinatar fără însă a mai fi transmisă expeditoarelor confirmarea de transmitere a corespondenței.

Totodată, raportat la creanțele considerabile ce urmau a fi recuperate prin procedura legală demarată, este vădit faptul că distrugerea confirmării de primire a Somației și ștergerea oricăror urme de livrare a corespondenței, profită numitul Varga Ioan-Gheorghe.”

Procesul, strămutat între timp la Tribunalul Bistrița-Năsăud, a avut ultima ședință pe 11 septembrie 2024, dată la care s-a suspendat judecarea cererii având ca obiect pretenții până la pronunțarea unei hotărâri definitive în dosarul penal. Cu alte cuvinte, stop joc, până când Parchetul găsește poștașul ori funcționarul care a sustras și distrus dovada înmânării somației. La acest dosar penal se lucrează de doi ani…

Citește mai departe

ECONOMIE

E.ON a sprijinit cu 1,8 milioane de euro proiecte pentru SIGURANȚĂ, educație și protejarea mediului

Publicat

eon

Grupul E.ON România a sprijinit, anul trecut, cu circa 1,8 milioane de euro proiecte dedicate comunității, ridicând la aproape 20 milioane de euro valoarea totală a sumelor investite în astfel de inițiative în ultimii ani, potrivit Raportului de Sustenabilitate al E.ON pentru anul 2023, publicat recent.

·         70.000 de copii și adulți au fost beneficiarii direcți ai proiectelor E.ON și Delgaz Grid;

·         În 2023 s-a stabilit un record: 6.100 de ore de voluntariat dedicate comunității de către angajații companiei, de aproape șase ori mai mult decât în anul 2022;

·         Anual, peste 5 milioane de români sunt informați pe teme de siguranță, prin intermediul acțiunilor și campaniilor comune desfășurate de E.ON România, I.G.S.U. și D.S.U.;

E.ON a sprijinit cu 1,8 milioane de euro proiecte pentru SIGURANȚĂ, educație și protejarea mediului

Domeniile principale de implicare în comunitate au vizat îmbunătățirea culturii siguranței și pregătirea generațiilor viitoare, prin încurajarea inovației și susținerea de lecții, activități și concursuri școlare. Schimbările climatice și protecția mediului, prin proiecte şi campanii dedicate eficienței energetice, au fost de asemenea domenii prioritare în anul 2023.

Cele peste 6.000 de ore de voluntariat reprezintă o cifră record, fiind de aproape șase ori mai multe decât în 2022, datorită acțiunilor la care au participat 1.450 de voluntari, aproape un sfert din angajații Grupului E.ON România. Proiectele proprii au avut 70.000 de beneficiari direcți.

Campania #FacemBine a însemnat organizarea a zeci de acțiuni de voluntariat, pornind de la nevoile micro cu care se confruntă comunități mici, vulnerabile, identificate cu sprijinul asociațiilor și ONG-urilor de la nivel local.  Peste 560 de colegi au participat la acțiuni de voluntariat, iar rezultatele au fost pe măsura implicării lor: cinci spații de joacă amenajate în curțile școlilor și grădinițelor și un spațiu de joacă pentru animale părăsite, 2.500 de copaci plantați, 1.000 de porții de mâncare gătite și distribuite persoanelor vulnerabile, 500 de pachete pregătite și distribuite pentru copii și persoane vârstnice vulnerabile, trei școli decorate cu desene și mesaje inspiraționale, două spații de lectură amenajate în școli, trei trasee turistice reamenajate și 20 de asociații locale sprijinite.

Dăruiește Lumină

Anul 2023 a însemnat 1.850.000 kWh energie donați către zece instituții educaționale, sociale sau de sănătate, în cadrul celor trei ediții pline de povești emoționante. În premieră, anul 2023 a însemnat și aducerea componentei de responsabilitate socială în cadrul Festivalului Electric

Castle. Pentru fiecare participant care a vizitat și s-a implicat în activitățile de la standul E.ON Home Stage, compania a donat câte 50 kWh. În total, la finalul festivalului au fost dăruiți 250.000 kWh de energie Liceului de Arte Vizuale „Romulus Ladea” din Cluj-Napoca.

Parteneriatul dintre E.ON și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) – „Împreună pentru siguranță” a împlinit anul trecut 11 ani, timp în care au fost derulate acțiuni de informare și prevenire a situațiilor de risc care decurg din utilizarea surselor de energie. În fiecare an, aproximativ 5 milioane de oameni au fost beneficiarii campaniilor derulate prin toate canalele de informare.

E.ON derulează de peste zece ani proiectul „Energie în școlile copilăriei”, reușind să îmbunătățească condițiile de studiu pentru elevi și să eficientizeze consumul de energie în 83 de instituții de învățământ, investind până acum circa 4,36 milioane de euro. În 2023, am ales ca beneficiari cinci școli pentru copii cu nevoi speciale și două instituții care vin în sprijinul copiilor cu nevoi speciale.

Parteneriatul cu Asociația ZI de BINE. Fiecare lună a ultimilor trei ani a însemnat implicarea E.ON România în câte un proiect, alături de Asociația Zi de Bine și câte un ONG partener, în baza unui parteneriat menit să dezvolte soluții pentru provocări ce țin de educație, sănătate, incluziune socială, sărăcie sau mediu.

Mai multe informați despre proiectele și rezultatele Grupului E.ON România găsiți în Raportul de Sustenabilitate E.ON pentru anul 2023, aici.

Despre E.ON România

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieței de energie, având în România o prezență consolidată de-a lungul a 19 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfășurând activități de distribuție, respectiv de furnizare a energiei şi a soluțiilor energetice pentru circa 3,4 milioane de clienți. De la intrarea pe piața din România, E.ON a investit peste 2,3 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,4 miliarde de euro.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax