Connect with us

EDUCATIE

Numărul profesorilor din universitățile clujene care doresc să se vaccineze anti-COVID

Publicat


Ministerul Educației a publicat procentajul angajaților universităților din Cluj care doresc să se vaccineze anti-COVID. Astfel, situația arată în felul următor: UBB-65.16%, UTCN-68.88%, USAMV-70.80%, UMF-64.66%, UAD-75.93% și Academia Națională de Muzică „Gheroghe Dima”-41.83%, potrivit raportului întocmit de Ministerul Educației.

Numărul angajaților de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

65.16% dintre angajații din cadrul Univeristății „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca și-au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 4.392 de persoane. Procentul cel mai ridicat pentru vaccinare este în rândul profesorilor titulari, 79.09%, iar cel mai scăzut în rândul personalului didactic auxiliar, 55.18%.

*Personal didactic auxiliar, adică administrativul*

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 1188 din 1502 (79.09%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 426 din 741 (57.49%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 666 din 1,207 (55.18%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 582 din 942 (61.78%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 2862 din 4392 (65.16%).

Numărul angajaților de la Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj care s-ar vaccina anti-COVID

În cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj, procentajele sunt de 100%, exceptând personalul didactic titular. Aici însă există și o explicație oferită chiar de rectorul UMF Cluj, Dr. Anca Buzoianu: ,Doar 37.49% din cei prezenți mai au nevoie de vaccinare. Restul s-au vaccinat pentru că la UMF Cluj toate cadrele didactice lucrează în spitale. Cei care au rămas nevaccinați sunt persoanele care nu au integrare clinică. Nouă ni s-a cerut acest raport de către Ministerul Educației, dar la noi a început vaccinarea din 27 decembrie. Noi credeam că acest raport este pentru a știi câte doze de vaccin ne mai trebuie.”

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 331 din 883 (37.49%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 131 din 131 (100%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 355 din 355 (100%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 193 din 193 (100%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 1010 din 1562 (64.66%).

Citește și Doar 37.49% din personalul didactic titular de la UMF Cluj este dispus să se vaccineze anti-COVID. Care este explicația?

Numărul angajaților de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

La Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, a doua cea mai mare universitate din județ, sunt dispuși să se vaccineze anti-COVID 1596 din 2317 angajați, adică 64.66%.

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 706 din 910 (77.58%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 265 din 518 (51.16%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 360 din 482 (74.69%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 265 din 407 (65.11%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 1596 din 2317 (64.66%).

Numărul angajaților de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 239 din 302 (79.14%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 47 din 78 (60.26%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 152 din 251 (60.56%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 161 din 215 (74.88%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 599 din 846 (70.80%).

Numărul angajaților de la Academia Națională de Muzică „Gheroghe Dima” din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 80 din 124 (20.51%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 16 din 78 (20.51%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 21 din 63 (33.33%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 11 din 41 (26.83%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 128 din 306 (41.83%).

Numărul angajaților de la Universitatea de Arte și Design din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 81 din 99 (81.82%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 11 din 18 (61.11%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 46 din 57 (80.70%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 26 din 42 (61.90%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 164 din 216 (75.93%).

Raportul întocmit de Ministerul Educației pentru universitățile din România

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

Ministrul Educației: Ziua de 8 Martie se va desfășura normal, la fel ca și cea de 1 Martie

Publicat

Ziua de 8 Martie se va desfășura normal, la fel ca și cea de 1 Martie, a anunțat, luni seara, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu a spus, la Digi 24, că ziua de 1 Martie s-a desfășurat normal în școlile din România și s-a făcut tot posibilul pentru evitarea interacțiunii.

„Din această perspectivă (…) a fost o situație de normalitate și, din datele pe care le avem, s-a făcut tot posibilul pentru evitarea interacțiunilor generate de această zi mai specială. Nu cred că s-au întâmplat, nu avem cunoștință să se fi întâmplat lucruri deosebite într-o zi specială”, a spus ministrul Educației.

Întrebat dacă ia în calcul modificări pentru ziua de 8 Martie, Sorin Cîmpeanu a spus că nu are motiv.

„Nu avem motive, nici semnale, nici solicitări pentru modificări pentru 8 Martie”, a răspuns Sorin Cîmpeanu.

Sursa: Mediafax

Citește mai departe

EDUCATIE

Prof. Mircea Miclea: Consiliul de Administrație ar trebui să fie responsabil pentru funcțiile de directori de școli

Publicat

O problemă a sistemului de învățământ din România adusă în spațiul public este politizarea directorilor de școală, acest lucru face ca o comunitate să simtă că școala este o responsabilitate externă și cetățeanul simte că nu face parte din acest cerc, cu toate că îl afectează în mod direct. O posibilă soluție ar fi ca directorul școlii să aibă contractul de muncă încheiat cu Consiliul de Administrație, nu cu Inspectoratul Școlar Județean, susține Mircea Miclea, profesor universitar și fost ministru al educației în guvernul Tăriceanu, într-o dezbatere publică.

Este un proces de învățare care, firește poate avea și erori, dar scopul acestuia este de a învăța comunitățile că trebuie să aibă grijă de școlile lor, că le aparțin.

„Altfel, o să considere școala ceva în exteriorul lor. De aceea, mereu e ușor să dai vina pe școli, să spui mereu că școala e de vină, pentru că nu simt că școala e a lor. Simt că școala e undeva separată de ei ca comunitate, le prestează un serviciu, ei nu o controlează în niciun fel și acum nici nu au control asupra școlii. Dacă tu ca părinte te duci la școală și ai toate dovezile că profesorul respectiv nu-și face datoria și nu poți face nimic, ce control? E o gargară să spună că controlează”, susține Mircea Miclea în dezbaterea organizată pe această temă.

Descentralizarea conducerii, autoritatea școlii, revenind beneficiarilor

Școala ar trebui să fie condusă de Consiliul de Administrație pentru a fi vizibil că este cel mai important actor în sistemul de educație, iar acest lucru depinde și de faptul că profesorii nu sunt angajații școlii, ci ai sistemului, iar în fața unor probleme afirmate de părinții elevilor, directorul nu are ce să facă.

„Altfel spus, un cadru didactic era angajatul școlii, astfel încât dacă Consiliul de Administrație – părinții prin intermediul CA semnalau că un profesor este incapabil, întrucât el este angajatul școlii, atunci școala îl putea demite. Or în momentul de față, și înainte de lege, și după ce s-a modificat din nou legea, practic acest director este fără prea mare putere. Profesorii sunt angajații sistemului național de educație, degeaba părinții semnalează că un profesor este incapabil, directorul nu poate decât să ridice din umeri. Nu e angajatul lui”, a precizat Mircea Miclea.

Mircea Miclea consideră că actuala formă a Legii nr.1/2011 nu este viabilă

Profesorul Mircea Miclea susține că legea educației naționale nr.1/2011 gândită fără modificările ulterioare prezenta condiții de dezvoltare credibile în sensul acesta.

„Ideea de bază a fost de a apropia cât mai mult decizia de locul unde are loc procesul, adică de a apropia decizia la nivelul directorului de școală, nu la nivelul inspectoratului, și ca jucătorii principali în educație să fie școlile, nu inspectoratele. Inspectoratele pot să aibă o anumită numire, poate inspectorul general să facă politica unui guvern în teritoriu”, susține Mircea Miclea.

„Întâi trebuie să întărești școlile. Dacă nu întărești școlile și desființezi inspectoratele, e o greșeală majoră.“

În cadrul dezbaterii Mircea Miclea susține că autonomia școlii se poate realiza dacă școala își alege singură conducerea. Consiliul de Administrație al școlii era conform Legii nr. 1/2011 format mai bine de jumătate din oameni din exteriorul școlii format din părinții, aceștia fiind beneficiari și reprezentanți direcți. Consiliul de Administrație să organizeze concursul, nu inspectoratul, pentru a întări școlile, iar pasul următor să fie reorganizarea inspectoratelor.

„Școala trebuie să fie actorul principal în sistemul de educație”

„Inspectoratul Școlar poate să facă un audit, găsește o greșeală, dintr-o dată directorul respectiv e demis sau demisionează pentru că i se spune că o să i se găsească alte greșeli, iar concursul este organizat de inspectorat care este numit politic. Și aici se rostogolește totul așa cum dorește un anumit factor politic la un moment dat.

(…) Însă cred că principiul rămâne acela că școala trebuie să fie actorul principal în sistemul de educație, școala condusă în primul rând de Consiliul de Administrație care e descentrat ușor, nu e lăsat la nivelul școlii, și acest director de școală este independent de orice imixtiune politică”, spune Mircea Miclea.

Discuția a avut loc pe baza dezbaterii live pe Facebook ce a avut ca temă „Profesionalizarea și depolitizarea funcției de director școlar” moderată de Ștefan Pălărie, senator și fost ministrul al educației.

Dana Coțovanu

Citește mai departe

CULTURA

Clădirea Facultății de Litere din Cluj-Napoca ar putea fi retrocedată Parohiei Romano-Catolice „Sfântul Mihail”

Publicat

Impunătoarea clădire din Cluj-Napoca în cadrul căreia se desfășoară cursurile Facultății de Litere ar putea fi retrocedată Parohiei Romano-Catolice „Sfântul Mihail”. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie va lua decizia la mijlocul lunii martie.

Sediul Facultății de Litere din cadrul UBB ar putea fi retrocedat. Procedura la care a apelat Biserica este acționarea în judecată Comisia Specială de Retrocedare a Bunurilor care au aparţinut Cultelor religioase.

UBB a intervenit

Universitatea de care aparține Facultatea a intervenit în cauză pentru a-și apăra patrimoniul.

Procesul a început la Curtea de Apel Alba-Iulia iar în urma administrării probelor, instanţa a respins solicitarea Parohiei Romano-Catolice ”Sf. Mihail”. Sentinţa a fost atacată cu recurs la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, urmând ca în 17 martie să se anunţe soluţia definitivă în această cauză care durează de mai bine de cinci ani.

Clădirea din punct de vedere istoric

Clădirea a fost ridicată pentru a servi Institutului de fete romano-catolic. Din 1919, Marianum s-a întreţinut din venituri provenite din taxele şcolare, chirie de la tipografie, donaţii, ajutor de la oraş, subvenţii de stat, venituri din gospodăria proprie.

Aceasta a fost clădirea statului. Ulterior, Biserica romano-catolică a luat rolul de proprietar al regelui apostolic al Ungariei şi rolul de supraveghere a şcolii, dar a refuzat după 1919 să accepte acelaşi rol al statului român şi al regelui României.

A cui este clădirea?

Un document oficial în limba maghiară de la începutul secolului XX obținut de ziarul Făclia confirmă încă o dată că întreaga clădire de pe strada Horea din Cluj nu a aparținut Bisericii Romano Catolice ci statului ungar. Prin urmare, dreptul de proprietate asupra imobilului trebuie să-l aibă statul român deoarece în Tratatului de Trianon, bunurile fostului stat ungar au intrat în posesia României.

Karla Fanea

Foto: Cluju.ro

Citește mai departe

EDUCATIE

Orban va susține un amendament referitor la gratuitate pentru studenți pe căile ferate

Publicat

Liderul PNL, Ludovic Orban, a declarat luni că va susţine amendamentul referitor la călătoriile gratuite cu trenul pentru studenţi, în cazul în care coaliţia de guvernare va lua o decizie în acest sens.

„Eu voi face ce se hotărăşte în cadrul coaliţiei”, a afirmat Orban la Parlament, întrebat dacă va susţine amendamentul depus de liberalul Florin Roman la legea bugetului de stat pe anul 2021.

Orban a precizat că amendamentul a fost depus fără semnătura sa.

„A depus amendamentul, vedeţi că l-a depus fără semnătura mea. Dacă se va lua o decizie în coaliţie de a susţine acest amendament, îl voi susţine şi eu”, a precizat preşedintele PNL.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, spunea vineri că ar vota propunerea ca studenţii să primească gratuitate pentru 12 călătorii dus-întors cu trenul între localitatea de domiciliu şi cea unde studiază.

„Da, sunt convins că această propunere ar putea să treacă. Ea prevede un număr de 12 călătorii dus-întors între localitatea de domiciliu şi universitate, călătorii care să se facă, bineînţeles, pe durata anului universitar, la care să se adauge reducerea standard de 50% pentru întreg anul calendaristic fără limită de călătorii”, a afirmat Cîmpeanu la Parlament, întrebat cum comentează o propunere în acest sens a unui coleg din PNL.

El a adăugat că sumele necesare ar fi prevăzute în bugetul Ministerului Transporturilor.

Întrebat dacă ar vota o astfel de propunere, ministrul a spus: „Da, eu voi vota, îmi voi exercita dreptul de vot”.

Sursa: Agerpres

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate