EVENIMENT
„Nu e doar asfalt – e o schimbare de ritm”. Băltăreţu (USR) laudă proiectul Drumului Expres DEx4 şi explică întârzierile
Fostul candidat al USR la Primăria Cluj-Napoca şi actual membru al Biroului Judeţean al USR Cluj, Viorel Băltăreţu, salută finalizarea Drumului Expres DEx4, care va lega începând de săptămâna aceasta DN1 de Autostrada A3 pe la Tureni şi care va avea un impact puternic în toată zona, atât pentru Cluj, cât şi pentru municipiul Turda. Băltăreţu, implicat de la început în proiect, explică de ce au fost 5 luni întârziere faţă de termenul contractual.
„Finalizarea Drumului Expres DX4 – A3 Tureni nu înseamnă doar 5 kilometri de drum expres și 7 kilometri de bretele – ci peste 12 kilometri de infrastructură rutieră nouă, construită complet de la zero, care va schimba atât modul, cât și ritmul în care se circulă în toată zona Cluj–Turda.
Este mai mult decât o bucată de asfalt – oricât de bine construită, iluminată și „expres” ar fi. Este o soluție așteptată de ani de zile care eliberează Turda de traficul de tranzit, reduce presiunea, chiar dacă parțial, pe Cluj-Napoca și oferă o variantă modernă, rapidă și sigură pentru mii de șoferi care traversează zilnic această zonă.
Am fost implicat activ de la începutul demarării studiului de fezabilitate, cât și a proiectării de detaliu. Am urmărit pas cu pas implementarea, am comunicat constant și am pus presiune publică și instituțională pentru ca lucrările să avanseze. Nu am ascuns niciodată dificultățile apărute, iar întârzierile – aproape 5 luni față de termenul contractual – sunt reale”, spune Băltăreţu.
CONSTRUCTORUL A ÎNCASAT DOAR 58% DIN VALOAREA TOTALĂ A CONTRACTULUI
Executantul a dus până la capăt proiectul, chiar dacă nu a fost plătit integral până în acest moment, explică fostul deputat USR.
„Însă este important să înțelegem și cauzele din spate. Constructorul a primit până acum doar 58% din valoarea totală a lucrărilor, deși șantierul este aproape finalizat. S-a lucrat, practic, cu un decalaj financiar de peste 40%, ceea ce a pus o presiune uriașă pe executant. În plus, asocierea inițială a pierdut două firme partenere pe parcurs, iar compania Dimex a rămas singură în fața unui proiect complex și ambițios.
Este un exemplu clar despre cât de greu se pot finaliza proiecte de infrastructură în România atunci când autoritățile nu sunt parteneri reali – când avizele vin greu, plățile întârzie, iar blocajele birocratice consumă timp, energie și resurse. Statul nu trebuie să fie un obstacol în calea progresului, ci un sprijin activ – corect, exigent, dar prezent.
Totodată, trebuie să fim cinstiți și cu impactul mai puțin vizibil: în localitatea Vâlcele, comuna Feleacu, traficul se va intensifica vizibil. Oamenii vor resimți creșterea poluării fonice, a noxelor și un risc sporit privind siguranța rutieră – deja problematică pe acel tronson de DN1. Am semnalat în mod repetat această situație și i-am transmis direct șefului CNAIR, domnul Cristian Pistol, necesitatea unor măsuri clare de calmare a traficului și de creștere a siguranței pentru cetățenii din Vâlcele.
Sunt convins că acest proiect va avea un impact major asupra modului în care se va circula în zona noastră în următorii ani. Dar și mai convins sunt că lecțiile învățate aici trebuie aplicate imediat la Centura Metropolitană Cluj-Napoca – un proiect cu o scară mult mai mare și provocări multiple.
Sunt pregătit să mă implic și acolo cu toată deschiderea, așa cum am făcut-o și în cazul DX4. Cred în lucrurile bine făcute și în parteneriate corecte. Și știu că doar prin implicare constantă, presiune constructivă și cooperare între autorități, constructori și comunități putem livra proiecte mari, la timp și cu sens”, a mai declarat Viorel Băltăreţu.
Citeşte şi:
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






