Connect with us

EVENIMENT

Boc: Drumul Expres de la Tureni scoate din Cluj-Napoca 1.800 de TIR-uri și camioane de peste 7,5 tone

Publicat


drum expres

Primarul Emil Boc a anunțat că Drumul Expres de la Tureni, care va face legătura între DN1 și Autostrada Transilvania (A3) și care va fi inaugurat, cel mai probabil, joi, va scoate traficul greu din Cluj-Napoca, fiind vorba despre 1.800 de TIR-uri și camioane de peste 7,5 tone, care nu vor mai avea voie să intre în oraș dacă sunt în scop de tranzit.   

Emil Boc a declarat, luni, înaintea ședinței Consiliului Local că, în prezent, traficul greu dinspre Oradea spre Bistrița, sau de la Zalău spre Cluj-Napoca sau de la Bistrița spre Oradea sau Baia Mare se desfășoară pe două rute care intrau în Cluj-Napoca, iar impactul va fi major întrucât acesta va fi scos din oraș.

”Pregătim o decizie o dată cu conectarea Clujului la autostradă, după ce Drumul Expres de la Tureni, care va fi inaugurat cel mai probabil joi, fiind vorba despre o lucrare de peste 100 de milioane de euro. A fost o lucrare posibilă cu implicarea majoră a Primăriei și a partenerilor de coaliție UDMR, cu sprijinul PSD, USR. Impactul va fi unul pozitiv și major pentru Cluj-Napoca și Turda”, a spus Boc.

Acesta a precizat că lucrările mai au nevoie de Comisia de avizare de la Comisia Rutieră de București care va avea loc miercuri, astfel că, de joi, 10 iulie, Drumul Expres va fi deschis traficului.

Traficul greu, interzis din 15 iulie la Cluj-Napoca

”Cel puțin 1.800 de TIR-uri și camioane de peste 7,5 tone nu vor mai traversa municipiul Cluj-Napoca. Vom propune trasee alternative, iar lunea viitoare vom avea o nouă ședință a Consiliului Local pentru a materializa, de marți, 15 iulie, interzicerea traficului greu în oraș”, a explicat primarul Clujului.

Acesta a precizat că străzile din Cluj-Napoca afectate în prezent de traficul greu sunt Calea Baciului, Corneliu Coposu, Giordano Bruno, Maramureșului, Fabricii de Chibrituri, Gării, Bulevardul Muncii.

Potrivit edilului, traficul greu care vine de la Oradea și merge spre Bistrița nu avea altă cale decât să treacă prin Cluj-Napoca, lucru care se va schimba.

Astfel, șoferii de TIR care veneau de la Oradea ajungeau la Căpușu, traversau Gilăul după care se urcau pe Autostrada Transilvania și mergeau până la Nădășelu, după care urma traseul Calea Baciului – B-dul Muncii – ieșirea din Cluj-Napoca sau de la Căpușu Mare o luau pe DN1 J pentru a ajunge direct la Nădășelu, după care tranzitau Cluj-Napoca până la ieșire.

Unul dintre trasee, Căpușu Mare- Nădășelu – Cluj-Napoca până la ieșirea are o lungime de 42 de km și este parcurs în 118 minute.

Celălalt traseu, care vine până în Gilău-Nădășel și apoi Bulevardul Muncii până la ieșirea de la OMW, are 49 de km și este parcurs în 121 de minute.

Traseu mai lung. timp mai scurt

”Ce se întâmplă după ce deschidem conectarea Clujului la Autostrada Transilvania?

Pentru că DN1 J de la Căpușu a fost modernizat, niciun TIR nu va mai veni prin Gilău, iar în mod obligatoriu vin pe tronsonul Nădășelu, merg pe Autostrada Transilvania și își continuă drumul spre București.

TIR-rile care vin de la Oradea și au intrat pe la Căpușu, la Nădășelu nu își mai urmează drumul prin Cluj-Napoca și nu mai intră pe Calea Baciului, ci merg pe autostradă și ajung la Tureni și merg pe centura de ocolire de la Vâlcele – Apahida și merg spre Bistrița.

Traseul are o distanță de 91 de km, care va fi parcurs, însă, într-un timp de doar 69 de minute. Este mai lung, dar este aproape la jumătate ca durată de timp pentru că nu mai stai în traficul infernal la semafoare în Baciu și Cluj-Napoca.

La fel, traficul greu care vine de la Bistrița și merge la Oradea nu va mai intra în Cluj-Napoca.

Marele câștig este că traficul greu nu mai intră în Cluj-Napoca. Aceasta înseamnă diminuarea traficului greu, reducerea poluării, aduce dezvoltare economică și va avea efecte benefice asupra municipiului Cluj-Napoca”, a mai explicat Emil Boc.

Drum de 5 km

Drumul Expres de la Tureni are o lungime de 4,96 km, contractul pentru acest proiect fiind semnat în iulie 2023, cu asocierea Dimex 2000 și Con-A.

Ordinul de începere a fost emis pe 21 august 2023, iar valoarea contractului este de 562,6 milioane de lei (fără TVA), cu finanțare prin Programul Transport.

Drumul trebuia deschis circulației în luna februarie, fiind înregistrată o întârziere de 5 luni.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate