ACTUALITATE
Noile facilități, de peste 500.000 de euro, din parcarea Aeroportului Cluj-Napoca
Cei care, după incetarea crizei COVID, vor dori să folosească mijloacele aeriene de transport vor beneficia de noile facilități din parcarea Aeroportului Cluj-Napoca. Firma GOTO Parking, cea care a preluat administrarea acum un an, a investit jumătate din cifra de afaceri în crearea de noi facilități pentru parcare. Astfel, cei 500.000 de euro, au asigurat, printre altele, un sistem de iluminat inteligent, camere de supraveghere performante și o aplicație prin care parcarea poate fi plătită online. Interviul cu Adrian Lotrean, administratorul GOTO Parking se poate vedea la final.
Pe aceeași temă: VIDEO: Inaugurarea investițiilor de jumătate de milion de euro din parcarea Aeroportului Cluj-Napoca
Noile facilități de acces ale autobuzelor și ale taxiurilor
Parcarea va beneficia de acces secundar pentru autovehiculele utilitare, dar și un culoar pentru taxiuri precum și o zonă Kiss&Fly. Zona Kiss&Fly este definită ca fiind o zonă în care nu se plătește parcarea, cu condiția ca mașina să rămână în parcare mai puțin de 10 minute. În același timp, autobuzele vor putea intra în parcarea aeroportului și îi vor putea transporta pe oameni în și din fața terminalelor. Testele pentru parcare au fost efectuate. Compania de Transport Public Cluj-Napoca urmează să dedice o linie specială pentru aeroport.
Plata se va face mai ușor datorită introducerii plății cu cardul bancar și a plății prin aplicația de telefon. Parcarea aeroportului din Cluj-Napoca este prima în care s-a introdus o astfel de modalitate de plată. Valoarea investițiilor a depășit cu profitul pe care GOTO Parking l-a avut. Cu toate acestea, noile facilități ale parcării nu pot fi folosite decât luând în calcul toate măsurile de siguranță și de distanțare socială în contextul COVID-19.
Noul sistem de plată al parcării
GOTO Parking, firma care administrează parcarea aeroportului
Adrian Lotrean spune că obiectivul lui principal a fost modernizarea parcării. Astfel, comparând modalitatea de lucru din diferite aeroporturi mari ale Europei, precum unele din Franța, Germania sau Irlanda. Aceste verificări s-au concretizat într-un plan ambițios cu deadline-uri scurte și cu multă muncă. Problemele cele mai mari erau reprezentate de modul de acces învechit și de modalitatea de plată depășită. De aceea s-au investit 1,1 milioane de lei pentru schimbarea sistemului de management al parcării și 580.000 de lei pentru instalarea unor camere de supraveghere și a unui sistem de iluminat performant.
Noul sistem de supraveghere video instalat de GOTO Parking
Listă cu toate măsurile de protecție
- Au fost amplasate mai multe panouri și marcaje pietonale prin care sunt atenționate persoanele care tranzitează parcarea asupra obligației de a respecta regulile de distanțare socială,
- agenții de pază și personalul angajat au fost instruiți pentru a atrage atenția persoanelor care tranzitează parcarea asupra respectării tuturor acestor măsuri,
- personalul societății are la dispoziție măști și mănuși de protecție sanitară,
- zilnic se realizează triajul epidemiologic al personalului, înainte de începerea activității,
- pe toate cardurile de acces în parcare este înscris mesajul “Vă rugăm să păstrați distanța de siguranță socială” pentru a reaminti oamenilor importanța acestei măsuri,
- în zona automatelor de plată a parcării au fost amplasate substanțe dezinfectante pentru uzul clienților,
- prin intermediul unei firme autorizate se va efectua, cu frecvență ridicată, dezinfecția gheretei de plată, punctelor de acces și automatelor de plată,
- în cazul în care pasagerii nu vor lăsați să intre în incinta aeroportului, au fost instalate, prin grija GOTO Parking, toalete ecologice,
- va fi încurajată plata la automatele de parcare, numerar, cu card bancar sau prin aplicația pentru telefonul mobil,
- autoturismele personale ale angajaților entităților prezente în perimetrul aeroportului nu vor mai putea fi parcate în apropierea porților de acces în terminale,
- firma de pază prezentă pe aeroport va avea un echipaj de intervenție gata să acționeze în cel mai scurt timp pentru soluționarea problemelor ce ar putea să apară.
Interviu cu Adrian Lotrean

Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






