Connect with us

ECONOMIE

Ministrul Transporturilor: Despre trenuri de mare viteză putem discuta abia după 2030. De obicei, nu investim în infrastructură

Publicat


Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat recent că România nu este pregătită încă să investească în trenuri de mare viteză, fiind nevoie ca cei responsabili să rezolve aspecte precum starea în care se află multe linii, faptul că vitezele sunt mici sau reperararea insuficientă a vagoanelor. Ministrul a mai spus că România, în general, nu investește în infrastructură.

Astfel, Drulă a vorbit despre trenurile din România, într-un interviu acordat hotnews.to, în care a spus că CFR Călători a avut pierderi de 400 milioane lei, că se repară prea puține vagoane și, în general, investim extrem de puțin în infrastructură.

Trenurile circulă în continuare cu viteză redusă

În contextul refacerii liniei București – Constanța, care a fost refăcută pentru viteze de maxim 160 km/h, ministrul a declarat că „despre trenuri de mare viteză putem discuta abia după 2030, mai ales că nicio strategie investițională nu poate fi schimbată rapid. Vorbim despre un compromis prost între un cost mare al investiției, apropiat de costurile unei linii de mare viteză, iar ca beneficii depășești cu puțin o reparare a liniei existente”.

Drulă a mai vorbit și despre aspectul vitezei trenurilor, precizând că în perioada 1995 – 1998 cele mai rapide trenuri făceau 127-130 de minute de la București la Constanța, iar după modernizare, cele mai rapide fac 118-120 minute.

România a subfinanțat sectorul feroviar

„Adică ajungi cu 10 minute mai repede de la București la Constanța după ce ai investit un miliard de euro și, dacă te uiți cât era costul de a face o linie de mare viteză, adică de peste 230 km/h, ești la un cost probabil, dacă puneai 1,5 – 2 miliarde euro, nu vreau să dau cifre greșite, dar aceasta a fost strategia investițională pornită în anii 2000 și aceste proiecte mari trebuie duse la bun sfârșit”, a mai spus ministrul.

Drulă nu a omis să vorbească și despre faptul că România a subfinațat sectorul feroviar, cu precădere întreținerea rețelei.

Politicienii și proiectele majore

„Pentru politicieni este foarte ușor să se concentreze pe proiecte majore, cum ar fi Simeria – Sighișoara, o linie construită de la zero cu segmente de 160 km/h, iată o floare să mi-o pun la butonieră.
Este un proiect bun, la fel ca și cel de două miliarde de euro dintre Simeria și Arad sau Brașov – Sighișoara, un miliard de euro”, a declarat Cătălin Drulă, pentru sursa menționată.
Interviul complet poate fi urmărit AICI.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate